Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini sanoi eilen ruuan jälkeen ettei hän jaksa enää tätä kokkaamista ja joulustressiä,että hän on kurkkua myöten täynnä. Äidille ei käy

Vierailija
25.12.2023 |

Että minä tekisin ruuat ja tulisivat isän kanssa meille koska tietää että olen A. erittäin epäinnokas ja B.erittäin huono kokki. Viinin   ja kiroilun voimin saisin ehkä perunat keitettyä :D Meillä on myös niin sotkuista että äiti alkaa siivota heti kun tulee tänne.

Mutta jos äitiä nyt srressaa noin  kovin niin emmekö voisi käydä siellä kahvilla ja tulla kotiin syömään. Siis minä,mieheni ja lapsemme. 

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä turhinta ja typerintä alkaa stressaantumaan jouluna. Rauhan ja ilosanoma joulun kantavia teemoja ei riitely ja stressaus. Ite otan löysin rantein joulun ja muutkin juhlapyhät.

Vierailija
2/54 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö äitisi voisi oikaista kaupan laatikoilla jotka lämmittää? Säästäisi paljon hermoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin stressaa niin ette mene ollenkaan sinne jouluksi. Ette myöskään kutsu kotiinne, jos teillä on sotkuista etkä osaa laittaa ruokaa. 

Vierailija
4/54 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota, että ostatte ruuat valmiina ja tuotte tullessa. Kahvittelukin hyvä ajatus

Vierailija
5/54 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa syötte aattona jouluaterianne kotona ja menette sitten illemmalla tai joulupäivänä äidille joulukahveille. Problem solved.

Vierailija
6/54 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi kunnioittaa äitisi toivomusta! Molemmat syö tahollaan ja yhteinen kahvihetki , sehän on hienoa.

Vierailija
7/54 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltä kysyt?

Kuulostat passiivis-aggressiiviselta. 

Vierailija
8/54 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä on sotkua ettekä osaa edes yksinkertaisia ruokia laittaa? Aikuiset ihmiset ja vielä lapsiakin...

Vierailija
9/54 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat asuvat sellaisen matkan päässä, että voisitte kuvitella ajavanne sinne kahville, niin mikä pakko sinne on aattona änkeä, kun teillä on omakin perhe? Viettäkää aatto oman perheen kesken omalla tyylillä ja joulupäivä on sitten pyjamapäivä, kun syödään aaton jämäruokia ja konvehteja ja leikitään uusilla leluilla ja tehdään palapelejä tai pelataan lautapelejä perheen kanssa. Tapaninpäivä on perinteinen kyläilypäivä, voitte silloin käydä vanhempien luona kahvittelemassa.

Sitten kun jompi kumpi vanhemmista on kuollut, on asiallista kutsua leski viettämään joulua teidän kanssa, ettei tarvitse olla jouluna yksin.

Vierailija
10/54 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistista ja häiriintynyttä käytöstä etenkin jos on vieraita vielä läsnä. Oma äitini teki samaa 50-luvulla. Ensin kutsui kattauksille, ja syömisen jälkeen riehui miten ei enää halua ikinä tehdä mitään porkkanalaatikoita,

ja miten kiittämättömiä vieraat ovat kun eivät osallistuneet tekemiseen (ei ollut pyytänyt millään tapaa, ja osa tehnyt matkaa aterialle satoja kilometrejä). Siitäkin huolimatta että isä teki ison osan työstä kuten porkkanoiden ja perunoiden kuorimiset.

Välit menivät, omille lapsille sekä halukkaille sukulaisille teen edelleen mielelläni jouluruokaa. Ja jälkiruuaksi on huutamisen sijasta mm. konvehteja tai taatelikakkua, ja varmistan että kaikilla hyvä joulumieli.

Vierailija
11/54 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan äitiä ja hän minua. Mutta minä olen adhd joka ei koskaan ole oppinut siivousintilijaksi ta laittamaan sen kummempaa ruokaa kuin paistamaan munia,äiti taas on oman sukupolvensa tuotos joka paistaa pullat ja keittää kiisselit ja pesee siivotessa ovetkin.Etenkin jouluna tämä korostuu. Äiti ei halua likaiseen kotiimme syömään eines-maksalaatikkoa. 

A.P

Vierailija
12/54 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te nyt edes joku kykenisi omin avuin ratkaisemaa, missä ja miten vietätte joulun? 

Vierailija
13/54 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan äitiä ja hän minua. Mutta minä olen adhd joka ei koskaan ole oppinut siivousintilijaksi ta laittamaan sen kummempaa ruokaa kuin paistamaan munia,äiti taas on oman sukupolvensa tuotos joka paistaa pullat ja keittää kiisselit ja pesee siivotessa ovetkin.Etenkin jouluna tämä korostuu. Äiti ei halua likaiseen kotiimme syömään eines-maksalaatikkoa. 

A.P

Mitä teillä lapset syö? Eineksiä? Ja elää sotkun keskellä!?

Vierailija
14/54 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhemmat asuvat sellaisen matkan päässä, että voisitte kuvitella ajavanne sinne kahville, niin mikä pakko sinne on aattona änkeä, kun teillä on omakin perhe? Viettäkää aatto oman perheen kesken omalla tyylillä ja joulupäivä on sitten pyjamapäivä, kun syödään aaton jämäruokia ja konvehteja ja leikitään uusilla leluilla ja tehdään palapelejä tai pelataan lautapelejä perheen kanssa. Tapaninpäivä on perinteinen kyläilypäivä, voitte silloin käydä vanhempien luona kahvittelemassa.

Sitten kun jompi kumpi vanhemmista on kuollut, on asiallista kutsua leski viettämään joulua teidän kanssa, ettei tarvitse olla jouluna yksin.

Emme änkeää mihinkään. Olen ainoa lapsia ja äidille on kunnia-asia kutsua tytär,vävy ja lapsenlapsi syömään.

A.p

Vierailija
15/54 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vanhemmat naiset tai ainakin naiset rehkii joulun takia. Hyvä kun sanoi.Toivottavasti muutkin naisihmiset sanoo ettei halua toisia passata.Onneksi meillä ei ole mitään sukujouluja ollut aikoihin.

Vierailija
16/54 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilataan kaikki minun hoidettavaksi tulevat jouluruuat pitopalvelusta. Aivan turha alkaa kiukuttelemaan keittiössä, kun ruoanvalmistuksen voi ulkoistaa. Jos haluaa säästää euroissa, eineksetkin käy. Myös siivouksen voi ulkoistaa. Ei tarvitse stressata. 

Vierailija
17/54 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla viisainta jättää koko joulu viettämättä, jos se tuottaa kaikille kireyttä ja stressiä eikä ollenkaan iloa.

Toinen vaihtoehto on mennä koko suvun voimin esimerkiksi johonkin kylpylään jouluksi.

Vierailija
18/54 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A.P

Mitä teillä lapset syö? Eineksiä? Ja elää sotkun keskellä!?

No ranskanperunoita,kalapuikkoja,tortilloja,italianpataa.. Ja kyllä me siivotaan mutta kun se kaksi kertaa viikossa imurointi ei riitä äidille. Vessassa irvistelee kun lavuaarissa on pöyä ja hammastahna-tahrja ja siteen se alkaakin pestä vessaa! vaikka kahville piti tulla.

Ap

Vierailija
19/54 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta valmista sapuskaa ja vie ne mukanasi vanhemmillesi. Jos se käy äidillesi? 

Vierailija
20/54 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A.P

Miten lapsesi pysyvät hengissä? Ostatko niille jotain ultraprosessoitua ruoan korviketta marketista?