Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kutsutte lapsianne pikku prinsessaksi, nuoreksi herraksi, tms. vaikka olette ihan tavallinen perhe?

Vierailija
28.08.2022 |

Ei ole Suomessa prinsessoja.

Miksi siis?

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kutsuin meidän poikaa pienenä Hänen Kuninkaalliseksi Korkeudekseen.

Meillä ollaan vielä hullumpia, welsh corgillamme on sama titteli.

Vierailija
82/89 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ap:tä ei ole koskaan hellitelty. Otettiinko edes syliin vai saitko ryömiä perässä? Surullista että hellyys on ihan vieras käsite.

Hellyyttä voi osoittaa muutenkin kuin lässyttämällä jostain pikku prinsessasta.

Purat tässä kaiketi omia traumojasi.

Mitä ihmeen traumoja? En ole ap, vastasin ensimmäistä kertaa ja mielestäni ihan asiallisesti. Olen saanut hellyyttä omilta vanhemmiltani, joten se ei liity tähän asiaan. Kaikkien mielestä prinsessaksi kutsuminen ei vain kuulosta luontevalta ja mielekkäältä. Sinä saat tehdä ihan niin kuin haluat, mutta olisi hyvä ymmärtää, että ihmisillä voi olla erilaisia mielipiteitä. Eivätkä ne aina johdu traumoista.

Joo mutta nyt on kyse lapsen hellittelystä. Onhan nyt aika sairasta jos rakkauden ja hellyyden havaitseminen omassa ympäristössä herättää näin raivokkaita tunteita. Silloin on jäänyt itse vaille huomiota ja hyväksyntää. Valitettavasti aika monet vanhemmat kantavat monisukupolvista traumaa mukanaan. Jos omatkaan vanhemmat eivät osoittaneet rakkautta, ei sitä osaa näyttää itsekään, ei puolisolle eikä lapsille.

Eli jos et kutsu lastasi pikku prisessaksi, olet jäänyt vaille huomiota ja hyväksyntää, ja kannat monisukupolvista traumaa mukanasi? Omat vanhempasi eivät ole osoittaneet sinulle rakkautta, etkä sinäkään osaa näyttää sitä puolisollesi ja lapsillesi?

Ok.

Ei, vaan jos noin paljon häiritsee toisen käyttämät hellittelynimet. Jokainen voi käyttää ihan just semmoisia nimityksiä jotka itsestä tuntuu luontevalle, ei ole pakko käyttää sellaisia jotka ei tunnu, mutta jos toisten käyttämät nimitykset herättää voimakkaita ärsytyksen tai jopa kiukun tunteita niin se ei enää ole ihan normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä kutsuu minua edelleen prinsessaksi, olen 33v :D ihan normaali ihminen olen enkä kuvittele tai ole koskaan kuvitellut olevani kuninkaallinen tai muutenkaan erityinen, paitsi tietenkin isälleni. Omaan suuhun nuo nimitykset ei istu, joten omista lapsista en ole niitä käyttänyt.

Vierailija
84/89 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas syletti, se kun naapurin mamma kutsui tytärtään " meijän neiti"

2-vuotias on lapsi eikä neiti.

Tuo on kylläkin hyvin vanha tapa kutsua pieniäkin tyttöjä neideiksi.

Kotikuntani hautausmaalla on 1800-luvulta peräisin oleva hautakivi, jossa lukee "Tässä lepää neiti X.Y." - lapsi oli kuollessaan 2-vuotias.

Vierailija
85/89 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä kutsuu minua edelleen prinsessaksi, olen 33v :D ihan normaali ihminen olen enkä kuvittele tai ole koskaan kuvitellut olevani kuninkaallinen tai muutenkaan erityinen, paitsi tietenkin isälleni. Omaan suuhun nuo nimitykset ei istu, joten omista lapsista en ole niitä käyttänyt.

Ihana isä sinulla! Minusta on hienoa, että tunteita ja rakkautta uskalletaan osoittaa edes omille lapsilleen tässä maassa, jossa ihmiset ovat keskimäärin aika hiljaisia ja tunteettomia. Asun ulkomailla ja Suomessa käydessä tuo jurous iskee aina silmille.

Itsekin osoitan lapsilleni rakkautta monella tavalla, halaan, annan pusun otsalle, sanon että rakastan. Omaan suuhunkaan prinsessaksi tai prinssiksi nimittäminen ei sovi, mutta en todellakaan tuomitse jos joku muu tekee niin.

Vierailija
86/89 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverimies puhui heidän "nuoresta herrasta", kuinka olivat onkimassa ja nuori herrakin sai kalan, ja nuoren herran piti siivota oma huone ennen kuin tulee syömään jne.

Olin siksi vähän järkyttynyt kun tuo nuori herra tuli käymään työpaikalla ja oli n 25 v.

:D

Vierailija
87/89 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiusaa minua jos joku lapsiaan prinsessoiksi tai prinsseiksi kutsuu.

Omiani (tyttö ja poika) en kuitenkaan näillä nimityksillä ole kutsunut, sillä tuntuisi jotenkin että antaisin ehkä sivustakuulijalle mielikuvan ylihemmotellusta jälkikasvusta. Aivan älytöntä, tiedän.

En siis (huom!) kuitenkaan ajattele sellaista muiden lapsista/kasvatuksesta, vaikka käyttäisivät em nimityksiä!

Jokainen käyttäköön tasan sellaisia hellittelynimiä kuin haluavat, ne ovat hyvästä :).

Vierailija
88/89 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ap:tä ei ole koskaan hellitelty. Otettiinko edes syliin vai saitko ryömiä perässä? Surullista että hellyys on ihan vieras käsite.

Hellyyttä voi osoittaa muutenkin kuin lässyttämällä jostain pikku prinsessasta.

Purat tässä kaiketi omia traumojasi.

Mitä ihmeen traumoja? En ole ap, vastasin ensimmäistä kertaa ja mielestäni ihan asiallisesti. Olen saanut hellyyttä omilta vanhemmiltani, joten se ei liity tähän asiaan. Kaikkien mielestä prinsessaksi kutsuminen ei vain kuulosta luontevalta ja mielekkäältä. Sinä saat tehdä ihan niin kuin haluat, mutta olisi hyvä ymmärtää, että ihmisillä voi olla erilaisia mielipiteitä. Eivätkä ne aina johdu traumoista.

Joo mutta nyt on kyse lapsen hellittelystä. Onhan nyt aika sairasta jos rakkauden ja hellyyden havaitseminen omassa ympäristössä herättää näin raivokkaita tunteita. Silloin on jäänyt itse vaille huomiota ja hyväksyntää. Valitettavasti aika monet vanhemmat kantavat monisukupolvista traumaa mukanaan. Jos omatkaan vanhemmat eivät osoittaneet rakkautta, ei sitä osaa näyttää itsekään, ei puolisolle eikä lapsille.

Eli jos et kutsu lastasi pikku prisessaksi, olet jäänyt vaille huomiota ja hyväksyntää, ja kannat monisukupolvista traumaa mukanasi? Omat vanhempasi eivät ole osoittaneet sinulle rakkautta, etkä sinäkään osaa näyttää sitä puolisollesi ja lapsillesi?

Ok.

Ei, vaan jos noin paljon häiritsee toisen käyttämät hellittelynimet. Jokainen voi käyttää ihan just semmoisia nimityksiä jotka itsestä tuntuu luontevalle, ei ole pakko käyttää sellaisia jotka ei tunnu, mutta jos toisten käyttämät nimitykset herättää voimakkaita ärsytyksen tai jopa kiukun tunteita niin se ei enää ole ihan normaalia.

Mitä ärsytyksen tai kiukun tunteita se on herättänyt? Toisten mielestä pikku prinsessaksi kutsuminen kuulostaa vähän naurettavalta, mutta ei siihen mitään ärsytystä liity. Sen olet keksinyt ihan itse. Saat kutsua omaa lastasi ihan millä nimityksellä haluat.

Vierailija
89/89 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lempparini on tuttavan tyttären (10 kk) nimitys soturiprinsessa. :D

Mitä v i t t ua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi