Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

19v muuttamassa pois kotoa ja nyt tuli riita siitä, mitä saa ottaa mukaansa

Vierailija
27.08.2022 |

Lapsi haluaisi ottaa sängyn, vaatekaapin, kirjahyllyn, työpöydän ja oikeastaan kaikki oman huoneensa kalusteet. Minä olen kuitenkin kieltänyt tämän. Ovathan ne kuitenkin minun ostamiani. Antaisin toki ottaa mukaan omat vaatteet ja muut välttämättömyystarvikkeet mutta kyllä huonekalut saisi hommata ihan itse. Sitä vartenhan hän on käynyt töissä ja kerännyt rahaa. Miten teillä on tällaisissa tilanteissa toimittu?

Kommentit (228)

Vierailija
141/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on törkeä. Kalusteet ovat lapsen.

Eivät ole.

Vierailija
142/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai ottaa kaikki mitä halusi. Ei noin typerästä asiasta voi riidellä. Aloittaja on nyt todella törkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ne ovat sinun, mutta et sinä niillä mitään tee.

No itseasiassahan huoneesta voi tulla vaikka vierashuone. Tytärkin voi sitten koisia siinä sängyssä, kun pistäytyy kotona. Eikä tarvitse pitkämatkaisten vieraidenkaan enää roippelehtia sohvalla ja kyörätä kamojaan nurkasta toiseen.

Vierailija
144/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teinin huonetta aikoinaan laitettiin, ostin huonekalut nimenomaan sellaisia, että ovat neutraaleja ja hän voi sitten viedä ne aikanaan mukanaan. Muuttikin sitten suoraan yhteen tyttöystävänsä kanssa, jolla kaikki oli jo valmiina, joten nyt ne on tuolla edelleen mun ilonani.

Vierailija
145/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole.

Jep. Tuolla periaatteella lapsi voisi ottaa mukaansa olohuoneen sohvan ja television jos hän on viettänyt paljon aikaa niitä käyttäen. Ei se niin mene!

Vierailija
146/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ap on todella köyhä tai pienituloinen ja tavaroilla on tarvetta esim nuoremmalle sisarukselle, sitten ehkä ymmärrän tämän. Muuten en oikein, oma vanhin lapseni muutti hiljattain ja otti huoneestaan mitä halusi ja täydennettiin yhdessä sitten sellaisia hankintoja, joilla pääsi alkuun. Ei mitään hienoa, mutta sen verran ettei kaikkia rahojaan heti joutunut huonekaluihin laittamaan.

Vierailija
147/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas ei pari vuotta sitten kotoa muuttaessa tullut mieleenkään viedä oman huoneen kalusteita mukanani. Vanhemmat kyllä katsoivat kanssani huonekaluja torista ja auttoivat niiden hakemisessa ja muutossa. En koe jääneeni mistään paitsi ja yllätyinkin tätä keskustelua lukiessa siitä, että useimmat ilmeisesti toimivat toisin. Se varmaan vaikuttaa, että isossa kaupungissa oli helppo ostaa käytettyjä huonekaluja, sittenhän olisi eri juttu jos pitäisi ostaa kaikki uutena.

Vierailija
148/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään pitää lapseni huoneen kalusteita. Mitä minä teen lasten sängyllä ja työpöydällä? En mitään. Toivottavasti edes jotain vie pois eikä jätä minulle noita romuja.

Vierailija
149/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on normipersu. Ja trolli.

Vierailija
150/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikosti mietitty trollaus. 0/5

Vierailija
151/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään pitää lapseni huoneen kalusteita. Mitä minä teen lasten sängyllä ja työpöydällä? En mitään. Toivottavasti edes jotain vie pois eikä jätä minulle noita romuja.

Ne sopivat hyvin vierashuonekäyttöön.

Vierailija
152/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pikkulapsen tasoinen trolli.

Ei kukaan niitä kersan huonekaluja kaipaa, minä sisustin hänen huoneensa työ-/vierashuoneeksi, joka on myös kirjasto.

Olispa vain vienyt kaikki tavaransa vaan kun ei yksiöön mahdu. Nyt minä säilytän mm. 1950-luvun kampauspöytää jonka hän peri mummoltaan ja josta ei halua luopua.

Vierailija
153/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne sopivat hyvin vierashuonekäyttöön.

Paskat. Ei sulla ketään kylässä käy. Edes lapsi, jos sulla moinen olisi.

Vierailija
154/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kalusteet kuuluu sille, joka on ne maksanut. Eli vanhemmalle

Olen ostanut lapsille myös vaatteita, kenkiä, kaiken maailman juttuja... ruokaakin. Kaikkiko nekin ovat mun?

Kyllä kaikki huonekalut ovat ostettu lasten huoneeseen siten, että ovat heidän. Heidän makunsa mukaan ja käyttötarkoituksensa. Samoin tekstiilit yms.

Tiedän, että keskustelun trollissa trollin kanssa, mutta kun on tylsää.

Vierailija
155/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun esikoinen 19v poika muutti tämän kuun alusta pois kotoa, niin ei hän saanut mukaansa kuin päällään olevat vaatteet.

Vierailija
156/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saa ottaa huoneistaan mukaan mitä haluaa. Jos muuallakin kämpässä on jotain mitä mielii, niin siitä sitten keskustellaan.

Tytär jätti sängyn, työpöydän ja lipaston. Ostettiin hänelle uudet + sohva.

Vanhat ovat nyt mulla käytössä. Sain oman naisluolani. :)

Vierailija
157/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ja toivon et olet trolli. Toisaalta kun luen täältä vastauksia niin ymmärrän että et ole ainoa joka näin ajattelee.

Itse taas olen antanut ne huonekalut mitkä kelvannut mukaan. Ja muutenkin ostanut tarvittavaa jotta alku sujunut hyvin.

Vierailija
158/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kun esikoinen 19v poika muutti tämän kuun alusta pois kotoa, niin ei hän saanut mukaansa kuin päällään olevat vaatteet.

Jospa vanhempien kuuluu huolehtia että nuorella on ajokortti, auto.

Vierailija
159/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi, olisit ottanut nekin.

Vierailija
160/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset olivat pienempiä, huonekalut, lelut ja vaatteet ostettiin heidän käyttöönsä ja nuorempi sai vanhemmalta tai möin kirpparilla. Mutta nyt teininä ollaan kyllä ostettu esim. sängyt omaksi, voivat sitten ottaa mukaansa (jos vielä haluavat).