Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

19v muuttamassa pois kotoa ja nyt tuli riita siitä, mitä saa ottaa mukaansa

Vierailija
27.08.2022 |

Lapsi haluaisi ottaa sängyn, vaatekaapin, kirjahyllyn, työpöydän ja oikeastaan kaikki oman huoneensa kalusteet. Minä olen kuitenkin kieltänyt tämän. Ovathan ne kuitenkin minun ostamiani. Antaisin toki ottaa mukaan omat vaatteet ja muut välttämättömyystarvikkeet mutta kyllä huonekalut saisi hommata ihan itse. Sitä vartenhan hän on käynyt töissä ja kerännyt rahaa. Miten teillä on tällaisissa tilanteissa toimittu?

Kommentit (228)

Vierailija
81/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta huoneestaan sai kaiken, mitä halusi. Halusi kuitenkin osan jättää.  Lisäksi kasasin astioita, mistä saa ottaa. Avustin molempia aika paljon alkuhankinnoissa.  

Vierailija
82/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmalla vanhemmat pääsevät jos huonekalut lähtevät mukaan kun silloin ei tarvitse auttaa uusien ostamisessa. Tosin ap vaikutti sellaiselta henkilöltä joka ei auta lähimmäisiään ei edes lapsiaan. Miksihän tuollainen ihminen edes hankkii lapsia jos ei heistä halua edes huolehtia. Jotain vikaa äitis-lapsi -suhteessa vai mistä kiikastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kun lähtee 18-vuotiaana maailmalle niin mukana seuraa lasku aiheuttamistaan kustannuksista. Oletan että maksavat takaisin kaiken korkoineen.

Vierailija
84/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli riitaa mitä joutuu ottaamaan mukaan, olisin tyhjentänyt lähes koko huushollin opiskelijan mukaan.

Vierailija
85/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakoinpa tämänkin, lapsella on kiinteästi rakennetut kalusteet huoneessaan. Kaappisänky, liukuovikomerot, hyllykkö ja työpöytä... kaikki rakennettu seinien varaan/suoraan seinälle. :)

Mutta joo, autan kyllä lapseni alkuun, toki joutuu ottamaan vastuuta itsekin. Mun äidillä kesti viikko kalustaa mun huone uusiksi, veljeni mausoleum sai olla vuosia. En ihan siihenkään halua mennä. Mutta kivanhan se on omaa kotia päästä laittamaan, nuori ekaa kertaa ja äiti uusia omaansa.

Vierailija
86/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä myin huonekalut lapselle. Sitten ostin niillä rahoilla uusia tilalle

Kuinka kehtasit tehdä lapsellesi noin?

Vierailija
87/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tytär vie pois muuttaessaan huoneestaan sohvan ja vitriinin. Sängyn jättää, mutta ottaa isänsä luota sängyn. Mä olen ostanut yo-lahjaksi tyttären toivomia astioita. Lisäksi muita keittiövälineitä. 

Vierailija
88/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti lapsi voi viedä oman huoneen tavarat uuteen kotiin! Naurettaavaa, jos ei saa niitä mukaansa. Meillä kummatkin lapset veivät mitä halusivat huoneistaan ja muiden tavaroiden ostamisessa autettiin (osa tavaroista ostettiin uutena, osa kirpparilta jne.).

Itse olen lähtenyt aikanaan kotoa räsymatto kainalossa ja aterimet mukana omien vaatteiden lisäksi, joten oli itsestään selvää auttaa omia lapsia helpompaan alkuun kuin mitä itsellä oli.

Vierailija
89/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sinä enää niitä tarvitset? Nyt joudut ostamaan lapsellesi uudet.

Meillä lapset ovat saaneet ottaa kotoa mukaansa ihan mitä ovat halunneet. Eivät tosin ottaneet omasta huoneestaan edes pöytää.

Vierailija
90/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapseni asuu jo omillaan, mutta jos haluaisi täältä kodista jotain, niin todennäköisesti saa ottaa ainakin minun puolestani.  Tai, jos tarvii jotain olen valmis ostamaan.

Vierailija
91/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annat hänen ottaa mukaansa vaatteet yms? Onko varma, että niihin ei ole käytetty sinun tai puolisosi rahoja? Oletteko tehneet Excelin jossa on selvitetty jokaisen rievun ostohistoria sillä onhan se aivan kamalaa jos oma lapsi vie mukanaan jotain sellaista jonka hankkimiseen hän ei ole osallistunut omasta hartiapankistaan?

Aiotteko pitää muuton jälkeen vielä yhteyttä?

Vierailija
92/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on sitten sentilleen eriteltynä mihin lapsilisät on käytetty, jos pitää ilkeyttään perustella sillä että lapsen kaikki tavarat on ostettu vanhempien rahoilla. Sinänsä en epäile etteikö rahaa olisi lapseen mennyt enemmänkin kuin lapsilisien verran, mutta tulee vahva tuntuma siitä AP on mieltänyt myös lapsilisät omiksi rahoikseen.

Vierailija
93/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tää on provo 😳 jos ei ole, niin ap:n lapsena en haluaisi olla ap:n kanssa missään tekemisissä enää ikinä.

Vierailija
94/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi sinua. Inhottava tyyli.

Vierailija
95/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks meidän nuorella ei ole kiire muuttaa, sai yliopistolta opiskelupaikan ihan kodin läheltä.

Ja tilaa meillä on.

Vierailija
96/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

81 lisää, että en halunnut samaa tilannetta kuin itselle. Otin kotoa mukaan pussilakanoita ja pyyhkeitä, mitä olin saanut lahjaksi kummiltani. Siinä kaikki mitä sain. Äiti valitti, kun vein pussilakanat kotoa. Halusin omilleni erilaisen alun. Oma astioitani jätin kotiin käyttöön - ne oli otettu käyttöön vaikka nekin oli kummi ostanut (kummi tuki aika paljon ja ajatus oli varmasti että saan sitten kun muutan omilleni) ja niitä en saanut ottaa.  

Vierailija
97/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin vanhemmat ovat kuin ap. Hirveän pihejä, mitään eivät lapselleen halua antaa. Joululahjakin on jotain tyyliin kahvipaketti.

Heitä ei myöskään saa häiritä omilla huolillaan. Ärsyyntyvät siitä, jos kaverilla on huolia, ongelmia tai tarvitsisi apua.

En ole keksinyt mikä idea tuollaisessa suhtautumistavassa on. En ole keksinyt siihen mitään muuta järkeä kuin itsekkyys.

Vierailija
98/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Porvoossa!

Vierailija
99/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä?

Jo olet kamala ihminen.

Anna hänen ottaa ne kalusteet mukaansa.

Vierailija
100/228 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin sukulaistytölle keittiötarvikkeita, kun kuulin että muuttaa ja keittiötarvikkeita ei vielä ollut. Mukavempi saada ihan uusia, kun vanhoja kapustoja, kuppeja ja kulhoja.