Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roikkujat ohituskaistalla

Vierailija
27.08.2022 |

Arvon autoilijat, jotka roikutte moottoritiellä ohituskaistalla ettekä väistä jos taakse tulee auto.
Ostaisitteko kertoa tai jotenkin sanoin kuvailla miksi toimitte näin?

Kommentit (180)

Vierailija
1/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole mitään oikeutta liimautua takapuskuriini hyökkäilemään kun en aja alle 120.

Katsopa ensi kerralla tarkemmin. Minulla on myös takakameera.

Vierailija
2/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi siinä pitää roikkua, etkö voi tehdä jouhevasti ohitusta ja palata takaisin oikealle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylinopeutta ja liian lähellä törttäävää kusjpiätä ei tarvitse väistää.

Vierailija
4/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa itse kysymykseen

Vierailija
5/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on bemari alla voi tehdä mitä vaan! Bemareita ei tosin myydä asiakkaille, joiden äo on yli 80.

Vierailija
6/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi siinä pitää roikkua, etkö voi tehdä jouhevasti ohitusta ja palata takaisin oikealle?

Poukkoilu on turhaa ja vaarallista kun seuraavat ohitettavat ovat jo näkyvissä.

Sinä olet vaaraksi ja kiusaksi muille ;-(

Vierailija
7/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylinopeutta ja liian lähellä törttäävää kusjpiätä ei tarvitse väistää.

Vierailija
8/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan itse tyypillisesti 1-3 km/h ylinopeutta. En tunne mitään velvollisuutta tehdä sinulle tilaa ajaa vielä enemmän. Lisäksi koetan opettaa sinulle, ettet puskurissa roikkumalla ja valoja väläyttämällä saa tahtoasi läpi. Näennkullä sinut, mutta aggressiivisuutta liikentessä ei pidä palkita.

Vierailija
9/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimpia on rekan perässä jumittajat jotka änkee ohituskaistalle eteen kun ite olet ohittamassa.

Tulee vissiin just sillon pakottava ohitustarve

Vierailija
10/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi väistää, jos itse ajaa vähintään sallittua nopeutta? Onko toisen oikeus lain rikkomiseen (ylinopeus) niin vahva, että minun pitää aktiivisesti siinä auttaa?

Tiellä ei saa ajaa nopeusrajoitusta kovempaa. Joten jos minä ajan jo vähän yli rajoituksen, niin ei kukaan siitä kärsi, vaikka pysyttelen siellä vasemmalla vielä seuraavaankin ohitettavaan asti.

Vierailija
11/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan itse tyypillisesti 1-3 km/h ylinopeutta. En tunne mitään velvollisuutta tehdä sinulle tilaa ajaa vielä enemmän. Lisäksi koetan opettaa sinulle, ettet puskurissa roikkumalla ja valoja väläyttämällä saa tahtoasi läpi. Näennkullä sinut, mutta aggressiivisuutta liikentessä ei pidä palkita.

Tämä!

Entisenä kilpa-ajajana pidän myös vasemmanpuoleisen portin kiinni. Siinähän syöksyilee ;-)

Vierailija
12/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohitan cruise päällä ja se nyt vaan saattaa kestää jos nopeusero ohitettavaan on luokkaa 1-2 kmh. Rekkajonon väliin en aina viitsi väistää jotta en tule pussitetuksi.

Vierailija
13/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on itse asiassa hyvin mielenkiintoinen kysymys.

Ennen nastaurat syntyi oikealle kaistalle, nykyään joudutaan useimmin korjaamaan vasen päällyste.

Toivoisin näiltä roikkujilta asiallisia ja perusteltuja vastauksia.

Vierailija
14/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohitan cruise päällä ja se nyt vaan saattaa kestää jos nopeusero ohitettavaan on luokkaa 1-2 kmh. Rekkajonon väliin en aina viitsi väistää jotta en tule pussitetuksi.

Ohitat rekkoja 1-2kmh nopeuserolla?

Vierailija
15/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisellä roikkujalla ei ole yleensä vauhtia 120 vaan 100 ja 120 välillä. Oikeelta ohi vaan vaikka onkin kiellettyä motarilla jos ei hetken takana ajon jälkeen vaihda kaistaa. Yleensä silloin alkaa kyllä löytymään nopeutta.

Ohitettava näkyvissä ja sulla nopeutta 1 km/h enemmän niin ohitushan käy nopeesti jopa alle 10 min.

Nää taitaa vaan tehdä kiusaa muille, on yleistynyt kiusanteko liikenteessä paljon. En ainakaan keksi muuta syytä esim sille että kehällä harvassa jonossa joku vaihtaa vasemmalle kaistalle ja jatkaa ihan samaa vauhtia estäen edes rajoituksen mukaisen vauhdin vasemmalla kaistalla.

Vierailija
16/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole mitään oikeutta liimautua takapuskuriini hyökkäilemään kun en aja alle 120.

Liikenteessä on poliisin mukaan paljon kuljettajia huumeiden vaikutuksen alaisena. Haluaisin nähdä, kun alat selittämään tien penkalla sellaiselle noita lapsellisia "sinulla ei ole mitään oikeutta" -juttujasi sen jälkeen kun sinut on kiilattu ojaan.

Vierailija
17/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikenteessä on poliisin mukaan paljon kuljettajia huumeiden vaikutuksen alaisena. Haluaisin nähdä, kun alat selittämään tien penkalla sellaiselle noita lapsellisia "sinulla ei ole mitään oikeutta" -juttujasi sen jälkeen kun sinut on kiilattu ojaan.

Outo perustelu. Anna toisen kaahata, koska se on nisti. Nistille ei pidä antaa enemmän oikeuksia, vaan ottaa nykyisetkin pois.

Vierailija
18/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ole oikeutta ajaa ohituskaistalla, jos et ole ohittamassa.

Vierailija
19/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan takaa tulevaa pitää väistää, riippumatta siitä mitä nopeutta itse ajaa. Täällä taas änkyrämammat vaudissa.

Vierailija
20/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ole oikeutta ajaa ohituskaistalla, jos et ole ohittamassa.

Ei moottoritiellä ole ohituskaistoja. Niitä rakennetaan tavallisille valtateille esim. ylämäkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme