Onko muka ihan tavatonta antaa hiusten kuivua ilman fööniä?
Kävin kampaajalla ja kysyin tuotevinkkejä hiuksille, joiden annetaan kuivua itsekseen ilman föönaamista. Kampaaja ei voinut mitenkään hyväksyä, että en halua föönata tukkaa kuivaksi. Hän sanoi, että tuotteissa on lämpösuojaa juuri siksi, että tukka kannattaa föönata. Sanoin etten silti föönaa, johon hän sanoi että eihän siihen edes mene kauaa! Että jos ei halua föönata, niin voi föönata ihan vain viisi minuuttia. En sitten saanut niitä tuotevinkkejä.
Ei minulla ole siihen mitään sen kummempaa syytä, ei vain koskaan tule föönattua, ellei ole ihan hirveä kiire. En koe että se on ollenkaan tarpeellista.
Onko täällä muita ilmakuivaajia, ja onko teillä parempia vinkkejä tuotteisiin kuin minun kampaajallani?
Kommentit (66)
En minäkään föönaa, koska en vaan jaksa. Menee ikuisuus kuivata pitkiä ja paksuja hiuksia. Menee toki pidempi ikuisuus siinä kun antaa kuivua vapaasti, mutta voin sentään sitten tehdä asioita samalla eikä tarvitse vaan seistä paikallaan fööni kädessä.
Mulla ei edes ole kuin matkafööni ihan varavaralta. En ole kuivannut hiuksia sillä vuosikausiin :D
En föönaa enkä käytä aineita. Paksut taipuisat hiukset näyttävät parhaimmalta luonnontilassa.
Itse en föönää hiuksia. En käytä myöskään varsinaista hoitoainetta. Pesun jälkeen laitan pyyhekuiviin hiuksiin Thicker merkkistä muotoiluvoidetta. On tuuheuttava, kosteuttava ja hoitava. Kevyesti harjaan hiukset, kun ovat hieman kuivuneet. Hiukseni ovat hyväkuntoiset ja asettuvat hyvin. Ja eikun menoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei edes ole kuin matkafööni ihan varavaralta. En ole kuivannut hiuksia sillä vuosikausiin :D
Mullakin oli pitkään vain matkafööni. Vuosi sitten ostin kunnon föönin, kun piti kuivata koiran tassuja.
En föönaa kuin äärimmäisessä hädässä (pakkasta ulkona -20 astetta ja hiukset märät, ulkona pitäisi olla pidemmän aikaa). Mulla on kiharat, pitkät hiukset, jotka imee vettä (ei siis huonokuntoiset, vaan huokoiset luonnostaan).
Ilmakuivaaminen onnistuu hyvin kesällä, talvella kestää pidempään. Föönaamalla saan trollipehkon ja siihenkin menee vähintään puolisen tuntia (jaa juu on ammattilaisen suosima kuivain ja kuivumista tehostava ja lämmöltä suojaavat aineet).
Onneksi on kuiva iho/hiuslaatu ja pesua tarvitsee vain kunnon hikoilun jälkeen (kerran viikossa).
Ilmakuivaamiseen laitan joskus ns. kiharavoidetta (ettei pörröönny) tai öljyä. Sitten se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Föönillä saa kuohkean kampauksen ja nopean kuivauksen. Kuka ei osaa laittaa kampausta. Ensin tehdään hyvä pohja föönin ja muotovaahdon avulla jne. Lopuksi kiinnitetään kampaus
Upea kampaus ei synny ilman fööniä ja muotoilutuotteita
Kuja velttoper se ei viitsi nähdä vaivaa?
Minä. Kuohkea kampaus kuulostaa kauhealta=)
Perseeni on hyvin kiinteä.
Vierailija kirjoitti:
Föönillä saa kuohkean kampauksen ja nopean kuivauksen. Kuka ei osaa laittaa kampausta. Ensin tehdään hyvä pohja föönin ja muotovaahdon avulla jne. Lopuksi kiinnitetään kampaus
Ei kai joka kerta tarvitse tehdä kampausta kun hiukset pesee?
Pesen kolmisen kertaa viikossa pitkät hiukseni (alle lapaluiden) ja koko kesänä en ole niitä föönannut tai kuivannut mitenkään vaan kyllä ne kuivuu ihan itsekseen - menee loppujen lopuksi nätimmälle luonnonkiharalle kuin mitenkään föönaamalla. Voin lähteä töihin tai kauppaankin märissä hiuksissa, kyllä ne kuivuu matkalla ja voinhan olla "tulossa vaikka uimareissulta".
Jos olen menossa johonkin juhliin tai illanvietton, sitten kyllä laitan viimeisen päälle, föönaan ensin lähes kuivaksi ja laitan isot rullat. Eli suoristan hiukseni.
Vierailija kirjoitti:
Aina föönillä kampaus + muotoilutuotteet kampaamolaatua. Haluan nähdä vaivaa ja näyttää hyvältä.
Föönaus ja muotoilutuotteet ei taida taata hyvännäköisyyttä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina föönillä kampaus + muotoilutuotteet kampaamolaatua. Haluan nähdä vaivaa ja näyttää hyvältä.
Föönaus ja muotoilutuotteet ei taida taata hyvännäköisyyttä....
Kyllä takaa. Itselläni on vaalea pitkä ja paksu ja luonnonkihara tukka. Nimenomaan tulee lisää näyttävyyttä.
En normaalisti föönaa. Oma hiustyypi menee hankalammaksi, jos sen föönaa.
Vierailija kirjoitti:
Toivoin siis kampaajalta tuotevinkkejä esim. jotain suihkutettavaa tukkaan jätettävää hoitoainetta, tai jotain jolla hento tukka saisi vähän jämäkkyyttä tai just jotain suolasuihketta. Mutta ymmärrän kyllä, että jos ei nää vaivaa (eli föönaa) niin ei se tukka sitten ole mitenkään muhkea tai laitetun näköinen.
AP
Mulla aika paksut mutta superlasimaiset hiukset, pelkällä suolasuihkeella näistä saa kyllä todella muhkeat! Föönaan vain talvisin kun muuten palelen ja kestää ikuisuuden kuivua, enkä myöskään halua homehduttaa tyynyäni kun yleensä pesen iltaisin.
En mäkään useimmiten föönaa. Mulla on suomalaiseksi paksut hiukset, pitkät ja suorat. Kuivuvat ihan suoraksi, jos vaan harjaan ne kosteana. Olen itse aina ajatellut, että monilla hiukset kuivuvat ei toivotuille laineille (ei siis millekään hollywood-kiharoille), jos eivät föönaa ja suorista, ja mun ei tätä tarvi tehdä, koska ovat ihan tikkusuorat ilmankin. Oikeastaan, jos föönaan, tulee vain sellaisia sojottavia haituvia sieltä hiusten seasta. Toki kuivumisessa kestää kauan, että joskus joudun siitä syystä föönaamaan.
Millä tavalla perustelette föönaamisen enää nyt sähköjä pitää säästää?
Vierailija kirjoitti:
Toivoin siis kampaajalta tuotevinkkejä esim. jotain suihkutettavaa tukkaan jätettävää hoitoainetta, tai jotain jolla hento tukka saisi vähän jämäkkyyttä tai just jotain suolasuihketta. Mutta ymmärrän kyllä, että jos ei nää vaivaa (eli föönaa) niin ei se tukka sitten ole mitenkään muhkea tai laitetun näköinen.
AP
Vanha kunnon tupeeraus siihen tarkoitetulla pikkuharjalla tyvistä + siien vähän lakkaa päälle on loistava keino saada tuuheutta hentoon tukkaan.
Vierailija kirjoitti:
En käy missään muualla kuin lenkillä ja ruokakaupassa. Miksi tekisin sitä varten upean kampauksen?
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta. Hyväkuntoiset ja terveet hiukset näyttävät hyvältä ilman joka päiväistä kikkailuakin, harjaus riittää ja siitä laittaa kampaukselle jos huvittaa. Ei suomalaiset ole mikään erillinen ihme lajike, joilla hiukset valuu päätä myöden jos ei laita sataa tuotetta ja föönää, ja joilla on joku ihan hirveä "suomalainen hiuslaat". Pelkkää kampaajien propagandaa. Suomaisilla on kaikenlaisia hiuksia, ja ne maantienvärisetkin ovat maailman mittakaavassa aika kauniit, jopa tavoiteltu hiusväri (näin asian vierestä) :D
En ole ikinä mitään föönejä käyttänyt. Hiukset ovat hyväkuntoiset kun saavat itsekseen kuivua. Sehän polttaa ja kuivattaa hiusta ihan hirveästi.