Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muka ihan tavatonta antaa hiusten kuivua ilman fööniä?

Ilmakuivaaja
25.08.2022 |

Kävin kampaajalla ja kysyin tuotevinkkejä hiuksille, joiden annetaan kuivua itsekseen ilman föönaamista. Kampaaja ei voinut mitenkään hyväksyä, että en halua föönata tukkaa kuivaksi. Hän sanoi, että tuotteissa on lämpösuojaa juuri siksi, että tukka kannattaa föönata. Sanoin etten silti föönaa, johon hän sanoi että eihän siihen edes mene kauaa! Että jos ei halua föönata, niin voi föönata ihan vain viisi minuuttia. En sitten saanut niitä tuotevinkkejä.

Ei minulla ole siihen mitään sen kummempaa syytä, ei vain koskaan tule föönattua, ellei ole ihan hirveä kiire. En koe että se on ollenkaan tarpeellista.

Onko täällä muita ilmakuivaajia, ja onko teillä parempia vinkkejä tuotteisiin kuin minun kampaajallani?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän hiukan typeriä föönaajia. Kampaajasi on nolo.

Vierailija
2/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan minäkin vain kuivua. Sitten vaan harjaan hiukset ja annan olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä haluat sille hiukselle tehdä? Siis miksi tarvitset siihen mitään aineita? Itse en käytä muuta kuin hyvä leikkaus ja väri, hiustenkuivaajaa en ole omistanut 25 vuoteen kun edellinen hajosi. Enkä työnnä hiukseen mitään aineita, ainoastaan jos teen kampauksen, sitten muotovaahto tai lakkaa tai muuta, mikä pitää kampauksen paikoillaan.

Vierailija
4/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä fööniä;

Olen laiska

En kestä meteliä

Säästää hiuksia

Onneksi saa jokainen itse päättää 😀

Vierailija
5/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ikinä yksikään kampaaja minulle sanonut, että hiukset olisi hyvä kuivata nimenomaan föönaamalla.

Vierailija
6/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harvoin föönaan. Pesen illalla hiukset.

Vierailija
7/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään föönää, mulla on sellainen hento "vauvanhius" laatu, joka ei edes kasva polkkaa pidemmäksi jos mitenkään lämpökäsittelen säännöllisesti, hapertuu pois vaan. Lämpösuojatuotteista ei niin mitään apua. 

Harmi kyllä, tuotteita jotka toimii hyvin ilman sitä föönäystä on aika vähän. Useimmista tulee jonkinlainen tönkkö tai klimppi kuivuessaan, kun luonnonkuivaa. Merisuolasuihke toimii lievästi tuuheuttavasti, kuivashampoot, ja tietysti hiuslakka (niitä on sellaisiakin joilla voi muotoilla, mulla joku Goldwellin Twist & Curl). Mutta monet kampaajaltakin ostetut tuotteet on ollut sellaisia että. föönäämättä ei tule hyvä tulos.

Vierailija
8/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa outo kampaaja sulla=)

En föönaa koskaan. Föönillä saan itselleni mojovan pöyheön  tätikypärän.  Annan vaan kuivua melkein kuivaksi ja sitten ilmakihartimella vähän pyöräytän. 

Jotain kampausnestettä vähän suihkautan pesun jälkeen. Inhoan tahmeita hiuksia.

Vierailija
9/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hiuksiani kampaajakaan ei halua föönata, koska ne eivät asetu hyvin. Eikä hän koskaan ole yrittänyt vaatia, että föönaisin itsekään.

Vierailija
10/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista tuotetta siis kaipaat? Hoitoainetta, muotovaahtoa, rakennesuihketta?

Itse käytän Four Reason No Nothing Sensitive Moisture Mist- hoitosuihketta kun annan hiusten kuivua luonnollisesti. Se pehmentää hiukset ja tekee niistä helposti harjattavat, mutta ei latista tai jätä tuotejäämiä hiuksiin. Ja on hajusteeton.

Vierailija
11/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hiukset iltaisin enkä föönaa. En tosin tarvitse mitään aineitakaan? Mitä tuotteita sinä toivoisit ja miksi? Onhan noita olemassa esim. hiuksiin jätettäviä hoitoaineita.

Vierailija
12/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Föönillä saa kuohkean kampauksen ja nopean kuivauksen. Kuka ei osaa laittaa kampausta. Ensin tehdään hyvä pohja föönin ja muotovaahdon avulla jne. Lopuksi kiinnitetään kampaus

Upea kampaus ei synny ilman fööniä ja muotoilutuotteita

Kuja velttoper se ei viitsi nähdä vaivaa?

Vierailija
13/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi harvoin föönaan. Pesen illalla hiukset.

Minä taas föönaan vain, jos pesen illalla, koska nää ei muuten ikinä ehtisi kuivua ennen nukkumaanmenoa ja sitten näyttäisin aamulla röllipeikolta.

Vierailija
14/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Föönillä saa kuohkean kampauksen ja nopean kuivauksen. Kuka ei osaa laittaa kampausta. Ensin tehdään hyvä pohja föönin ja muotovaahdon avulla jne. Lopuksi kiinnitetään kampaus

Mulla on alaselkään ulottuvat hiukset. En oikein näe tuollaista aineiden kanssa pelaamista näille mielekkääksi.

Vierailija
15/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei näe mitään tarvetta nähdä vaivaa?

Vierailija
16/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Föönaus tuntuu vähän älyttömältä. Vaikea käsittää että joku tekis niin aina, tai edes usein.

Vierailija
17/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En föönaa juuri koskaan. Minulla on puolipitkä, kihartuva, ohut ja rasvoittuva tukka eli samalla sekä pörröien että liiska. Pitää laittaa tosi paljon tuotteita, että föönaamalla saa hyvää jälkeä ja sitten tukka rasvoittuu vielä nopeammin. 

Nykyisin vaan pesen, kampaan, laitan ehkä pikkuisen kiharavoidetta tai hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Usein pidän hiukset kiinni. Ei  ne nätit ole, mutta kun lopputulos ei ole isollakaan työllä juuri parempi, niin miksi nähdä vaivaa. 

Onneksi löysin jo vuosia sitten kampaajan, joka on tolkun ihminen, eikä oleta, että laittaisin hiuksia. Muutenkin tosi mukava, ymmärtää, että elämässä melkein kaikki on kiinnostavampaa kuin hiukset. 

Vierailija
18/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä föönaa kotona, mun tukkaa föönataan vain kampaajalla. Mun hiukset kuivuu aina ihan luonnollisesti pesun jälkeen. Mun mielestä hiustenkuivaaja pilaa hiukset (se ilma on aina liian lämmintä, vaikka olis alhaisella asetuksella). Mulla vielä luonnonkihara joka muutenkin on sellainen kuiva hiuslaatu, hiustenkuivaaja olis ehkä jotain pahinta.

Vierailija
19/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin siis kampaajalta tuotevinkkejä esim. jotain suihkutettavaa tukkaan jätettävää hoitoainetta, tai jotain jolla hento tukka saisi vähän jämäkkyyttä tai just jotain suolasuihketta. Mutta ymmärrän kyllä, että jos ei nää vaivaa (eli föönaa) niin ei se tukka sitten ole mitenkään muhkea tai laitetun näköinen.

AP

Vierailija
20/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tästä keksin yhden energialupauksen talveksi! Lupaan etten käytä fööniä kuin max yhden kerran koko lämmityskauden aikana. Pakkaan föönin kauas kaapin perälle ja otan esiin joskus maaliskuun lopussa.