Ei ikinä enää kirpparipöytää!
10 päivän myyntijakso, kaikki vaatteet (naisten, miesten ja vauvojen) siistejä ja hintaa tuotteilla pääsääntöisesti 1e, yhdestä naisten takista (käyttämätön) pyysin 5e ja vauvan talvihaalarista 4e. Ei mennyt kaupaksi, ei edes -50% lapun kera. Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa.
Kova työ pesussa, hinnoittelussa, ajoa monena päivänä kirpparille järjestelemään pöytää jne. Kerta riitti tätäkin kokemusta.
Kommentit (675)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jobbarit ole ongelma. Vaatteet saa myytyä MELKEIN kaikki jos hinnaksi laittaa 10, 20 ja 30 senttiä ja parhaimmille se 50 senttiä tai jopa euro. Itse myin noilla hinnoilla aiemmin ja sain parisataa voittoa. Vaatteita ja kamaa kun oli paljon, lappasin päivittäin lisää tavaraa.
Jos siitä nyt joku "jobbari" osti halvalla ja myi sitten kalliilla niin se ja sama mulle. Mun tarve oli saada kamat pois ja vähän rahaa palkaksi. Se onnistui.
Ei vaatteille voi laittaa hinnaksi n. 5 euroa jos se on käytetty. Nimittäin jostain halpisvaateketjusta saa sillä täysin uuden vaatteen. Puhumattakaan Sheinistä ja muista netin superhalpiskaupoista.
Lasketaanpa voiko kirjoituksesi pitää paikkaansa: Tuotto 200, vuokra 40 = 240 € liikevaihto. Tavaroiden hinta keskimäärin 30 snt, sinun olisi pitänyt myydä 800 tuotetta. Ei siis ole mitenkään edes teoriassa mahdollista.
Täällä missä asun, pöytävuokra on halvempi ja silloin oli jokin tarjous tyyliin "2 viikkoa yhden hinnalla". Huomioi myös aika. Kyllä se vaan onnistuu jos jaksaa ajaa edes takaisin (jep autolla) ja kantaa lisää tavaraa.
Siis aika oli tuo 2 + 1 jatkoviikko. Menin joka aamu siistimään pöydän ja lappamaan lisää tavaraa. Palasin keskipäivällä, toin lisää, sama illalla. Siinä oli työtä ja rahtaamista ja se oli minulle ex-hamsterille oikein terveellistä ja opettavaista.
Huvittaa, kun ihmiset kertovat saavansa kirpputorilta voittoa! Onko 10 sentillä voittoa tekevä maksanut tuotteesta 1/2 - 1 sentin, vai miten sillä saa voittoa revittyä?
Oma kokemus viime viikolta: Kirppispöytä 6 vrk, 34 e. Tarjolla oli kovaa tavaraa (Aaltoa, Arabiaa, Iittalaa ja kaikenlaista hyvää tavaraa) ja vaatteita. Yllättävää oli, että parhaiten myyvä tuoteryhmä oli miesten XXXL-kokoiset vaatteet, hinnat 4-6 e/kpl. Pari naisten vaatekappaletta meni -50 %:n alennuksella. Lasten hyväkuntoiset sisävaatteet (H&M, Molo, Disney) hinnat 0,50-1,50 e, eivät liikkuneet. Kovaa tavaraa meni sekä alkuperäisellä hinnalla että -50 %:lla.
Pöydän myynti oli yhteensä 185 e, josta kirpparin kulut vähennettynä jäi käteen 148 e (muutama euro meni hintalappuihin).
Kävin joka päivä siistimässä pöytää, parhaimpina kaksi kertaa, ja viemässä lisää tavaraa. Yhteensä kaupaksi meni noin 60 tuotetta 150:stä. Omaa aikaa meni tuntitolkulla ja bensaan jonkin verran euroja.
Voittoa ei myynnistä tullut senttiäkään. Olin kuitenkin tyytyväinen ja varaan pöydän vielä kerran ennen joulua.
Aika moni karsastaa nykyään ns. halpis riistovaatteita kuten H&M ja Disney. Moloa karsastetaan merkin nimen takia. Eettisesti valmistetut ja turvallisista materiaaleista valmistetut vaatteet on nykyään yhä enemmän "se juttu" monelle, jota haetaan + hajusteettomuus on tärkeää.
Tsekkaa Beebiksen valikoimat! Se on nimenomaan lastenvaatteisiin ja tarvikkeisiin erikoistunut nettikirppari, sieltä vois löytyä helposti! https://beebis.sharetribe.com
Jos myy jotain tuotetta kirpparilla tuhansilla euroilla niin eihän se mitään varsinaista voittoa ole. Niiden tuotteiden on tarvinnut myyjälle uutena ostettaessa maksaa moninkertaisesti, että saa tuollaisia hintoja kirpparilta. Tuhannen euron kirpparimyyntiin 7n meennyt tuhansia euroja omaa rahaa.
Tosiasiassa häviää rahallisesti. Mutta tietysti saa jotain takaisin kuin, että heittäisi pois ilmaiseksi.
Itse aiheeseen. Tavallinen merkitön tuote ei mene kaupaksi kirpparilla eikä netissä. Ellei ole joku tarpeellinen hyötytuote jonka muuten ostaisi uutena.
Kirpparipöytien hinnat ovat myös nousseet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutamme Ouluun, meillä on pieniä lapsia. Missä Oulun kirpparilla saa parhaiten myytyä lasten pieneksi jääneet vaatteet ja lelut? Entä CD-levyt, kirjat ja kodin esineet?
Miksi sä haluat myydä CD levyt ja kirjat? Etkö lue kirjoja ja kuuntele musiikkia?
Laserlevyt alkavat olla vanhanaikaisia.
Vierailija kirjoitti:
Samat kokemukset itsellä. Vaikka on kuinka ehjää ja siistiä tavaraa, niin ei kelpaa edes 50 sentillä. Suht uudenveroisesta kauluspaidasta, jota on pidetty max 20 kertaa, saatat saada hyvällä mäihällä 3 euroa. Luulisi että lähes ilmaiset siisti astiat kelpaisi monelle pienituloiselle ihmiselle, mutta ei.. Ilmeisesti köyhällekin pitää nykyään astiat olla jotain tiettyä kallista sarjaa. Itse aikoinaan opiskelijana kun omilleni muutin, niin olin erittäinkin tyytyväinen muutamasta halvasta kahvikupista.
Kuinka usein ihmisen tarvitsee ostaa astioita? Teflonpannut pitää aina joskus uusia, mutta muut astiathan on melkein ikuisia. Sitten jos sukuun vielä sattuu joku kuolinpesä, niin sieltäkin tuuppaa lisää.
Mullakin on kammo koko kirpparitouhusta. Pidin kolme viikkoa kirpparia ja jäin voitolle 30 e (ei todellakaan wörth it). Sain roudata ison määrän kirpparitavaraa pois.
Voi olla että alihinnoittelin tavaraa tyyliin myin pois eurolla mutta millään muulla summilla ei vissiin omat tavarat muille kelvanneet. Yksi röyhkeä paskiainen oli vielä käynyt hakemassa vitriinistä tavarani ja roudannut sen takaisin pöydälleni. Ajattelin että no, menkööt siinä sitten kun ei näytä edes vitriinissä pysyvän josta kirppari antaa tuotteen asiakkalle(ihmettelin että olivat antaneet tuotteen jollekin ja olleet myymättä sen). En jaksanut viedä edes sitä takaisin vitriiniin koska joku voi tehdä taas saman. No, jollekin pitkäkyntiselle sitten oli kelvannut se ja varasti vielä sen.
Aina kun luulin että okei, nyt on myyntiä tullut niin tavarat löytyi pitkin kirpparia. Lopuksi sain kierrellä koko kirpputorin läpi ja sieltä löytyi pitkin poikin eri pöytiä omaa tavaraani, jota ei oltu myyty. Ne oli vain roudattu sinne. Jos en olisi pitänyt kirjaa tavarasta, ne olisi käytännössä jääneet sinne.
Torissa on saanut tavaraa paremmin myytyä, vaikka siellä on ohari-ihmisiä. En enää koskaan jaksa vaivautua.
Aikanaan kun paikkakunnalla oli elinvoimainen keskustakirppari muistan vetäneeni päälle 200 summia viikosta. Isoilla massakirpputoreilla on niin paljon hyvää tavaraa ettei kellään kiinnosta. Paitsi jos tietenkin saavat alihinnalla. NEVER AGAIN.
Mä olen eläessään vienyt yli 1000 laatikkoa eteenpäin kirppiksille ja kyllä ajattelen sen voittona.
Nyt en enää muista paljonko laskin veden säästön, kun sulatin lunta jääkaapissa ja käytin veden vessanpytyn huuhtelussa. Perusjuomavettä.
Tämän jälkeen, kun tuli plussaa, pesin mm räystäystä tulleella vedellä taloyhtiön pihan ja samaa sadevettä oon käyttänyt siellä pytyssä.
Tällä hetkellä ei tule yhtään tarpeetonta tavaraa, joten olen tilanteessa, jossa ei ole kirppikselle käyttöä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat kokemukset itsellä. Vaikka on kuinka ehjää ja siistiä tavaraa, niin ei kelpaa edes 50 sentillä. Suht uudenveroisesta kauluspaidasta, jota on pidetty max 20 kertaa, saatat saada hyvällä mäihällä 3 euroa. Luulisi että lähes ilmaiset siisti astiat kelpaisi monelle pienituloiselle ihmiselle, mutta ei.. Ilmeisesti köyhällekin pitää nykyään astiat olla jotain tiettyä kallista sarjaa. Itse aikoinaan opiskelijana kun omilleni muutin, niin olin erittäinkin tyytyväinen muutamasta halvasta kahvikupista.
Kuinka usein ihmisen tarvitsee ostaa astioita? Teflonpannut pitää aina joskus uusia, mutta muut astiathan on melkein ikuisia. Sitten jos sukuun vielä sattuu joku kuolinpesä, niin sieltäkin tuuppaa lisää.
Mulla nyt tässä kuussa on mennyt kaksi juomalasia rikki. Tänään sirpaleita kasaillessa mietin, että millaisia hankkisin tilalle. Kun on 5-henkinen perhe, tarvitaan niitä kiertoon semmoiset 15 kpl.
-eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla nyt tässä kuussa on mennyt kaksi juomalasia rikki. Tänään sirpaleita kasaillessa mietin, että millaisia hankkisin tilalle. Kun on 5-henkinen perhe, tarvitaan niitä kiertoon semmoiset 15 kpl.
-eri.
Minä juuri eilen mietin, että nykyiset juomalasini varmaan kestävät loppuelämäni. En ole onnistunut rikkomaan yhtäkään lähes kymmeneen vuoteen, vaikka tiskaan käsin. Sen jälkeen kun erosin eksästäni, vain yksi lautanen on mennyt rikki. Eksä onnistui rikkomaan lahjaksi saamastani astiastosta muutaman vuoden aikana puolet laseista ja useamman lautasen.
En aio ostaa vaatteita enää mistään muualta kuin kirppikseltä!
Asun paikkakunnalla, jossa kirppikselle tuodaan vain kulahtaneita lastenvaatteita ja nekin on ihan ylihintaisia. Ei huvittanut tuoda myyntiin parempia lastenvaatteita. Laitettiin toriin myyntiin ja meni parissa minuutissa, kun eräs henkilö osti kaikki. Myyntiin kyllä halvalla ja olivat hyväkuntoisia.
Onko joku joskus saanut merkkiaurinkolasinsa myytyä netissä tai muualla kirppiksellä? Tuntuu että vaikein myytävä vanhat aurinkolasit. Kiitän itseäni että olen lopettanut ostamisen eikä paljonkaan enää tavaraa mistä täytyisi päästä eroon. Ihme kyllä sain eilen myytyä muutaman DVD:n, eivät myöskään helposti liiku oikein millään hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Asun paikkakunnalla, jossa kirppikselle tuodaan vain kulahtaneita lastenvaatteita ja nekin on ihan ylihintaisia. Ei huvittanut tuoda myyntiin parempia lastenvaatteita. Laitettiin toriin myyntiin ja meni parissa minuutissa, kun eräs henkilö osti kaikki. Myyntiin kyllä halvalla ja olivat hyväkuntoisia.
Se vei ne kirpparille myyntiin.
Äänestän jaloillani tulevaa hallitusta vastaan ja ostan vaatteeni vain käytettyinä.
Myy vaatteesi Sellpyssa, kassi haetaan kotoa.
Mitään järkeä roinaa kuskata yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vei ne kirpparille myyntiin.
Eikun ihan käyttöön meni, heillä oli meidän lasta nuorempi lapsi ja toinen tulossa. :)
Itse lähetän nykyään Sellpyyn Ruotsiin. Kuvaavat, hinnoittelevat ja hoitavat koko homman. Ottavat toki osansakin eli noin 60 %. Mutta tavarat liikkuvat oikeasti muutoinkin, kuin parilla eurolla.
Tai shoppailuaddiktio