Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ikinä enää kirpparipöytää!

Vierailija
22.08.2022 |

10 päivän myyntijakso, kaikki vaatteet (naisten, miesten ja vauvojen) siistejä ja hintaa tuotteilla pääsääntöisesti 1e, yhdestä naisten takista (käyttämätön) pyysin 5e ja vauvan talvihaalarista 4e. Ei mennyt kaupaksi, ei edes -50% lapun kera. Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa.

Kova työ pesussa, hinnoittelussa, ajoa monena päivänä kirpparille järjestelemään pöytää jne. Kerta riitti tätäkin kokemusta.

Kommentit (675)

Vierailija
201/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien kokemuksella ja juuri tilityksen hakeneena sain myytyä tavaraa yli 100 euron edestä. On selvää, että kirppistelyssä on hommansa, mutta kiroilu ei auta asiaa yhtään. Ensi kerralla parempi tuuri ja mieli. :)

Vierailija
202/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä opiskelijat sisustaa asuntojaan, sain myytyä kaikkea sisustukseen liittyvää, mattoja, lamppuja, tiimarista muinoin ostettuja koristeita ymym. Vaatteet menee aika nihkeästi tosiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla juuri paikka. Vajaassa viikossa myynti 197. Olen ihan tyytyväinen.

Lelut menee. Omat Nosh-vaatteet menee aika hyvin. Kumisaappaat ei liiku mihinkään. Hassua sinänsä, kun kohta niitä tarvitaan. Mutta täällä päin nyt ollut +25 ja aurinkoista.

Mutaksi päiväksi sian vielä kaikki - 50

Vierailija
204/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin vanhat vaatteet ja kaupasta uusia. Ei kannata kuluttaa aikaa muutamaa euroa varten.

Vierailija
205/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä on vähän väärä ajatus jo nykyään: " Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa. ". Köyhällä on jo käytettyjä vaatteita, ja kirppiksella kiertää keskituloiset harrastuksena. Meillä on hyvähköt tulot eikä velkaa, mutta kiertelen ajan kuluksi kirppareita, ja laihduin 20kg niin 80% "uusista" vaatteista on käytettynä ostettuja, ehlä 50% isoista meni myyntiin, 40% hyväntekeväisyyteen ja muutaman kulahtaneet/reikäiset roskiin. 

Vierailija
206/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää pyöriä kirppareilla kun ei siellä ole mitään yli 42 koon vaatteita. Mikä on kyllä kummallista kun suurin osa naisista ollaan tuon yli ja reilusti. Eli minne mustaan aukkoon plussakoon vaatteet katoaa? Joskus UFFilla tai Fidalla on yksi onneton rekki plussakokoa ja siinä on 3 tunikaa ja risat leggarit.

Itse pistän omat soputelttani Uffin boxiin kun käy pieneksi (vaatekaappi kutistaa ne!). Ehkä ne työntekijät ottaa ne omaan käyttöön. Ja ihan kunnon merkkikamaa multakin lähtee usein kiertoon.

Vierailija
207/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samaa mieltä aloittajan kanssa, ei ole vaivan arvoista. Laitoin kirpparille esim yhden täysin käyttämättömän lahjaksi saadun vauvan untuvahaalarin (koko ei sopinut meille joten siksi jäi käyttämättä). Ovh hinta oli 109 euroa. Pyysin ensin haalarista kympin. Laskin hinnan 8 euroon. Ei mennyt. Sen jälkeen otin pois myynnistä ja annoin kaverille jolle syntyi vauva. Paljon mieluummin annan pois kun myyn jollain vitosella sadan euron haalarin.

Vierailija
208/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muutto.

Kaikki ehjät ja täysin priimat "kovat tavarat" ja puhtaat ehjät tekstiilit lahjoitin löytöeläinkodille (jolla kirppispöytä) sekä syöpäsäätiön kirpparille.

Arabiaa ja Iittalaa lahjoitin suvun nuorille mikäli halusivat ko. tuotteen.

En ala säätämään enää oman kirppispöydän

vuoksi muutaman kympin vuoksi.

Tästä jäi hyvä mieli.

Vierailija
209/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyllykirppareilla häipyy tosi paljon tavaraa.Kun hain ja pakkasin myymättä jääneet ja kiertelin siellä ,löysin omia tuotteita vääristä hyllyistä. Ja hintalaput oli revitty pois.Että miinukselle menee. 

Vierailija
210/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras veikkaus oli, että sun pöytä oli liian täynnä. Silloin pöytä menee yhdenkin "selailijan" jäljiltä helposti muut ostajat karkottavaan sotkuun. Vaatteet henkarirekkiin _väljästi_ ja pöydälle mitä viikkaa, niin vain yhteen kerrokseen.

Säännöllinen pöydän järjestely ja vaatteiden silitys(!) myyntiä varten on tärkeää, näillä neuvoilla minunkin pöydästä Lahdesta teki kauppansa 0,50€ - 1€ hintaan 4 kpl 10 vuotta vanhoja trikootoppeja. :)

Vierailija
211/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpputori tarkoiti alunperin juurikin erittäin edullisia hintoja. Kirppu eli hyvin pieni hinta.

Kirpputorin nimi kai tulee ihan kirpuista, joita ennen oli vanhoissa vaatteissa ja joka paikassa?

Mutta joo, vanha sääntö että käytetty tavara olisi 10% uuden hinnasta, pitää harvoin enää paikkansa.

Joo, ei tosiaankaan enää saa 10 % uuden hinnasta, hyvä jos 2-5 % saa.

Vierailija
212/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 500€ myynti tällä hetkellä ja vielä on 2 päivää jäljellä tästä kahden viikon jaksosta. Toki tuskin enää montaa euroa tulee, kyllä ne halutuimmat on jo myyty.

Myynnissä oli naisten XS-S vaatteita, merkkiä ja perus H&M, sisustusjuttuja, koruja ja laukkuja. Laukut liikkuneet parhaiten, oikeastaan aina heti myyty, kun uuden vienyt. Kengät liikkuu huonoiten.

Vierailija
213/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään Palje kirpputorilla Oulussa. En ostanut mitään, koska kaikki vähänkään kiinnostava oli joko liian nuhjuista tai muuten huonokuntoista. Joskus vuosia sitten pidin siellä pöytää pari viikkoa, mutta en enää ryhtyisi siihen, koska pöytävuokra on jossain 25 euron paikkeilla.

Käyn silloin tällöin Oulussa ja olen käynyt usein ko kirpparilla. On liian nuhjuinen paikka ja tilaa liikaa, joten ei viitsi kiertää kaikkia pöytiä.

Luulen, että ne alussa olevat pöydät myyvät parhaiten, eli sillä on väliä muillakin kirppareilla missä kohtaa pöytä sijaitsee.

Vierailija
214/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että kirppareilla on ylitarjontaa vaatteista ja siksi ei mene.

Oman kokemukseni mukaan ostajana vaatteita on liikaa. Itse olen kiinnostunut kirjoista, astioista, kodintekstiileistä ym. Niitä sitten yritän bongata vaatteiden lomasta. Ne itsepalvelukirppikset joilla olen käynyt myyvät suurimmaksi osaksi vaatteita mikä ei kiinnosta mua.

Vierailija
215/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä sanoa yksi asia näin vanhemman täti-ihmisen näkökulmasta. On ihana nähdä kuinka tässä ketjussa on monta kertaa sanottu että älkää nyt hölmöt roskiin heittäkö vaatteita vaan viekää uffille tms vaatekeräykseen. Kun olin teini vuosikymmeniä sitten niin jotkut ihmiset leikkelivät vanhat vaatteensa riekaleiksi ennen kun heittivät roskiin. Ettei vaan kukaan muu pääse hyötymään heidän vaatteistaan. Hienoa nähdä että asenteet ovat muuttuneet! Itsekkyys on hävinnyt ja tilalle tullut muuta kuin oman navan tuijottelua.

Vierailija
216/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se syy, miksi kirppikset kuolevat. Myyjä ei saisi odottaa itselleen mitään kaikesta vaivannäöstä ja poskettomista paikan vuokrista huolimatta. Mikään ei saisi maksaa mitään. Tämänkin palstan mukaan kirpputorien idea on "päästä tavaroista eroon". Öö, helpommallakin pääsee.

Ja sitten valitetaan, ettei kirppiksiltä löydy enää mitään muuta kuin trokaajien järjettömän kalliita tavaroita ja muiden hönöjen myyntiin tuomia omituisuuksia kuten kaljapullonkorkkeja askarteluun. No ei kai sieltä löydy, kun asiallisilla myyjillä ei ole mitään motiivia nähdä sitä vaivaa.

Tää ei muuten pidä paikkaansa että kirppikset kuolevat. Kirpparit ja kaikki second hand puodit ovat tällä hetkellä (ja ovat varmasti tulleet jäädäkseen) todella suosittuja ja ihmiset suosivat niitä tällä hetkellä jopa enemmän kuin uuden tuotteen ostamista. Ja syitähän sille on niin monta etten jaksa edes niistä lähteä kirjoittamaan.

Vierailija
217/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä vähän samaa mieltä. Olen tosin itse saanut ihan ok summan rahaa, mutta en sitä mitä olisin odottanut. Mutta se vaiva. Haluan pitää pöydän siistinä koska näitä minähän en sotkuisiin pöytiin edes katso-tyyppejä riittää (milloin hei muuten, saatatte missata aika paljon koska ne pöydät saadaan sotkuiseksi minuutissa vs. joku siivoaa ne kerran päivässä) ja se vaatii parikin käyntiä per PÄIVÄ. Ja pöytävuokrat on kalliita ja se varastamisen määrä. Ei auta edes hälyttimet. Tuloksena kaikesta tästä heitän kierrätykseen suurimman osan, nauttikaa sit siellä UFF:lla minun merkkivaatteista (joista suurin osa päätyy henkilökunnan ylle, monta kertaa todistaneena ;))

Vierailija
218/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan hyvin toimeentuleva mutta silti ostan vaatteet ja tavarat kirpparilta jos vain löytyy. Koska haluan että sellainen maapalloa kuluttava toiminta hiipuu minimiin, kaikki tehtaat syytää rättiä ja lasia taukoamatta ja maailma pelastuu?

219/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä helteet saivat ihmiset niin nut7neiksi etteivät ole jaksaneet lähteä liikkeelle. Kokeile syksyllä uudestaan.

Vierailija
220/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vaan tosi paljon mitä myy ja missä myy. Minä myyn vain facessa ja torissa, valtaosa menee nopeasti kaupaksi ja monena kuukautena sitä kautta tulee satoja euroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi