Ei ikinä enää kirpparipöytää!
10 päivän myyntijakso, kaikki vaatteet (naisten, miesten ja vauvojen) siistejä ja hintaa tuotteilla pääsääntöisesti 1e, yhdestä naisten takista (käyttämätön) pyysin 5e ja vauvan talvihaalarista 4e. Ei mennyt kaupaksi, ei edes -50% lapun kera. Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa.
Kova työ pesussa, hinnoittelussa, ajoa monena päivänä kirpparille järjestelemään pöytää jne. Kerta riitti tätäkin kokemusta.
Kommentit (675)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Minä taas sain kirppikseltä reilu 200e. Siitä, kun vähentää pöytävuokran 30e ja 5% provikan, niin käteen viikon ajalta jäi n.170e.
Taitaa olla tavaroissa tai myyntipaikassa jotain vikaa, jos ei kaupaksi mene.
Käteen jää...oletko saanut ilmaiseksi myytävät tuotteet?
-Laskeppa tuotteiden hankinta-arvo, mahdollisin poistovähennyksin tottakai.
-Laskeppa matkakulut sinne kirpparille ja takaisin kotio.
-Sitten laske kulut ajankäytölle, jos vielä jotain jää.
Ja sitten esitä laskelma täällä. Nauretaan sille yhdessä .😁
Sinäkö ostat kaiken sillä fiiliksellä että myyt ne?
Itse ostan ihan käyttöön. Jos jää pieneksi lastenvaatteet ja on vielä myyntikunnossa niin se on tasan plussaa vaan mitä niistä saa.
Tavara ei vain ole riittävän hyvää tai kiinnostavaa.
Omat vaatteeni saan hyvin kaupaksi. Enkä todellakaan myy eurolla vaan 10-50€ hintaan. Materiaalien pitää olla laadukkaita - villaa, silkkiä, pellavaa, hyvälaatuista puuvillaa. Tekokuituvaatteita ei kannata kirpputorille viedä eikä edes UFFin laatikkoon muiden vaivaksi, vaan ihan suoraan roskiin.
Jos löydän kirppikseltä hyvän vaatteen mitä aion käyttää monta vuotta, mulle on ihan sama, maksaako se 1€ vai 25€. Halpa hinta ei saa minua ostamaan mitään sellaista, mitä en tarvitse.
Kirpputorilla on myös väliä, eli pitää olla vilkas paikka ja riittävän heterogeeninen ostajakunta.
Vierailija kirjoitti:
Äitini kuoli vuosi sitten syöpään.
Hän oli hoikka ja asiantuntijatehtävissä. Eli siis ei mitään mummotunikoita.
Laadukkaita merkkivaatteita ja urheiluvaatteita paljon. Kaikki merkkikamaa. Haltin vaelluskenkää, Haltin ulkoiluvaatetta.
Yritin parilla eurolla myydä Torissa.
Ihan toivotonta.
Kaikki lähti, neljä suurinta kokoa olevaa jätesäkkiä kotipihan Molokiin.
Olisit edes vienyt Konttiin tai johonkin "rantojen miesten ja naisten" päivätoimintakeskukseen. Siellä olisivat olleet kiitollisia vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Kirppispöytien hinnat on niin törkeitä (45e/vko), ettei mitään järkeä lähteä siellä myymään.
Laitan parhaimmat nettiin myyntiin ja loput roskiin. Näin säästyy myös oma mielenterveys.
Itsepalvelukirppisten tulo pilasi hinnat ja teki satunnaisesta myynnistä kannattamatonta. Vanhanaikainen kesäkirppis, jossa sai pöydän esim 10 e ja itse seisoi myymässä, sentään tuotti jotain koko päivän kovasta työstä. Lisäksi myyntiä oli enemmän, kun ostaja saattoi tinkiä. Miksi näitä ei enää järjestetä?
Ap ei ole sanallakaan kommentoinut minkä merkkisiä vaatteita on myynyt.
Tokmannin vaatteet ei mene kaupaksi. Eikä muutkaan halpismerkit. Ei mene h&M vaatteetkaan jos ei ole joku ylisöpö ja hyväkuntoinen.
Täällä jo lueteltukin mikä myy eli lindexin hyväkuntoiset vaatteet jotka nykyaikaisia ja joita mahdollisesti vielä myynnissäkin ns aina saatavina.
Newbie myy mutta vain hyväkuntoisena.
Vanhat me&i vaatteet ei mene kaupaksi myöskään.
Kotimaiset merkit myy ja muut tunnetut merkit kuten mini rodini ja molo. Niidenkään vaatteet ei myy jos haalistuneet tai tahraiset.
Ihmisillä on eri käsitys siitä mikä on hyväkuntoista eli vaikka ap vakuuttaa että on ollut niin ei välttämättä ostajien mielestä ole.
Yleensä nämä 20 ja 50 sentin bodyt ei niitä ole. Harvemmin edes euron bodyt.
Näkeehän sen jo kun astuu kirppikselle sisään ja pöydät notkuu kulahtaneita vaatteita jotka myyjä on ajatellut että on hyviä ja siistejä.
Jos myyt vaikka Gugguun tai blaan hyväkuntoista (ei kukkaa ja värit entisellään) bodya 50 sentillä eikä mene niin sitten voi jo ihmetellä.
Toki jos on vienyt jonnekin kirppikselle mikä täynnä astioita eli asiakasryhmä on "vanhat miehet" niin sitten voi olla ettei vaatteet myy.
Jos ihan perus kirppis jossa asiakkaita käy enemmän kuin muutama per päivä niin sitten saa katsoa peiliin koska sitten on myytävästä tavarassa se vika.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin tänään että kuinka paljon ihmisillä oikein on vieläkin löysää rahaa ja miten laiskoja he oikein ovat?
Vein nimittäin kassillisen lehtiä paperikeräyskonttiin ja siinä vieressä nökötti aivan kunnollisen näköinen IKEAn iso 10 litran kattila, kansikin oli.
Ei tietty ollut sitten mahtunut metallikonttiin siitä pienestä aukosta.
No mitä vikaa siinä mahtoi olla?
Ei muuta kuin että pohja oli noessa. Olivat kuumentaneet siinä jotain (ehkä vettä pelkästään) avotulella, eli oli toki likainen ulkoapäin, mutta ehjä ja aivan hyvä, jopa hieno.
Anna mun kaikki kestää kun tuollaisia tavaroita heitetään pois ihan omaa laiskuutta.
Sitten toisaalta saa lukea noita kirppareilla käyneitä, jotka eivät haluaisi maksaa mistään yhtään mitään.
Ihmiset on kummallisia.
No sait sitten hyvän kattilan ilmaiseksi! Älä valita.
Onpa todella ikävää kuulla, että noin huonoksi on mennyt. Minulla olisi kirpputorilla myytävää, mutta viikon pöytävuokra on 36 euroa sekä lisäksi päälle ostettava paikan omat tarrat, joista yksikään arkki ei enää kuulu vuokraan (muutos 11/2021), niin ei ole mitään järkeä. Osaan hinnoitella, mutta en rupea myymään mitään, josta en saa rahaa takaisin. Vähintään 37 euroa palaa jo pelkkään myyntipaikkaan, ja siihen hintaan saa siistiä mutta edullista vaatetta myydä aika pirunmoisen kasan. Aivan järjettömän kalliita myyntipaikat. Myin 9/2021 ja silloin kaikki tavara ja lakanat ja pyyhkeet menivät, vaatteissa heikko menekki. Ainoastaan M-kokoiset menevät sillä kirpparilla (yllätys), L tai XL on turha yrittää myydä (oli yllätys, mutta opinpa kantapään kautta).
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin tänään että kuinka paljon ihmisillä oikein on vieläkin löysää rahaa ja miten laiskoja he oikein ovat?
Vein nimittäin kassillisen lehtiä paperikeräyskonttiin ja siinä vieressä nökötti aivan kunnollisen näköinen IKEAn iso 10 litran kattila, kansikin oli.
Ei tietty ollut sitten mahtunut metallikonttiin siitä pienestä aukosta.
No mitä vikaa siinä mahtoi olla?
Ei muuta kuin että pohja oli noessa. Olivat kuumentaneet siinä jotain (ehkä vettä pelkästään) avotulella, eli oli toki likainen ulkoapäin, mutta ehjä ja aivan hyvä, jopa hieno.
Anna mun kaikki kestää kun tuollaisia tavaroita heitetään pois ihan omaa laiskuutta.
Sitten toisaalta saa lukea noita kirppareilla käyneitä, jotka eivät haluaisi maksaa mistään yhtään mitään.
Ihmiset on kummallisia.
Selitys on osin siinä, että Suomessa on nykyisin hyvin isot elintasoerot. Keskipalkka taitaa olla jotain kolmen donan kieppeillä brutto, työmarkkinatuki tai tt-tuki taas noin 600 euroa kuussa brutto. Kirppareilta jotkut ostavat hyvin halvalla itselleen käyttövaatteita, toisilla taas aika on arvokkaampaa kuin raha joten kaikki menee suoraan roskiin.
Mieheni kuoli keväällä ja vasta nyt sain voimia katsoa hänen vaatteensa läpi ja pois. Kaikki puvut ja kauluspaidat vein Konttiin ja muut, hyväkuntoiset käyttövaatteet vein täällä Tampereella Huoltsuun. Siellä ottivat mielellään vastaan (paikallinen päihteiden käyttäjien päiväpalkka, voivat käydä suihkussa ja jakavat siellä vaatteita tarvitseville).
40...50 e kirppispöydästä on liikaa.
Sopiva olisi 20 e vk
Huonosti käy kauppa nyt itsepalvelukirppareilla.
Iso työläs homma ja hintalaputus on raskain homma. Pahempaa kuin roudauskin.
Sen sijaan suoramyyntikirppis voisi olla hyvä.
Kokemuksia tästä? Tuoreita pliis.
Kansa on rikasta ja vaativaa. Mä yritin myydä täyspuista kirsikan väristä pöytää, 6 hengen, jossa ei ollut yhtään naarmua missään, ei mennyt kaupaksi eivätkä ottaneet edes kierrätyskeskukseen, joten rompalle sitten.
Parhaiten myy hyväkuntoiset lasten vaatteet, samoin luistimet, rullaluistimet yms.
Just loppumassa Vähänkäytetty-kirppisjakso, 95% meni kaupaksi. Olen tyytyväinen. Myös H&M vaatteet meni, lasten ja nuorten. Hyväkuntoisia ja tarkat tiedot mittoineen. Kaikista otin monta kuvaa. Myös Adidasta ym. Ei varastelua eikä yhtään palautuksia.
Vierailija kirjoitti:
Okei, siistejä. Mutta oliko kulahtaneita? En osta edes vauvanvaatteita jos kangas on nukkainen tai kuviot kuluneet, vaikka maksaisi 50c.
Et ostaisi. Mitä tuosta kirjoittamaan! Teitä ei ostajia on sotkemassa aivan liikaakin kirppareila.
"Uusi takki 5 euroa!" Kulahtaneita?
Vierailija kirjoitti:
Kansa on rikasta ja vaativaa. Mä yritin myydä täyspuista kirsikan väristä pöytää, 6 hengen, jossa ei ollut yhtään naarmua missään, ei mennyt kaupaksi eivätkä ottaneet edes kierrätyskeskukseen, joten rompalle sitten.
Miksi myit/luovuit?
Myyntiajankohta, kirppis ja myytävät tavarat vaikuttaa tietysti myyntiin. Mulla on yleensä myynnissä lastenvaatetta, leluja, kenkiä sekä lisäksi vähän omia vaatteita, astioita ja sekalaista sälää. En enää koskaan ota myyntipöytää itselleni tammi- tai heinäkuussa (koska kaupoissa alennusmyynnit), enkä kesälomien jälkeen (koska lomien jälkeen perheillä rahat loppu). Kokeiltu on, eikä myynnit ole koskaan kovin kummoisia.
Jos myisin muunlaista tavaraa, vaikka LP-levyjä tai vanhaa lasia ja keramiikkaa, laittaisin tavarat myyntiin kesällä. Ja nämä ovat siis vain omia kokemuksiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini kuoli vuosi sitten syöpään.
Hän oli hoikka ja asiantuntijatehtävissä. Eli siis ei mitään mummotunikoita.
Laadukkaita merkkivaatteita ja urheiluvaatteita paljon. Kaikki merkkikamaa. Haltin vaelluskenkää, Haltin ulkoiluvaatetta.
Yritin parilla eurolla myydä Torissa.
Ihan toivotonta.
Kaikki lähti, neljä suurinta kokoa olevaa jätesäkkiä kotipihan Molokiin.
Olisit edes vienyt Konttiin tai johonkin "rantojen miesten ja naisten" päivätoimintakeskukseen. Siellä olisivat olleet kiitollisia vaatteista.
Vein .Möivät. Terv Tukholmasta
Olen kiertänyt kirppareita lapsesta asti ja sen minkä olen huomannut monissa vauvojen vaatteita myyvissä pöydissä on se haju. Koko sen pöydän ympäristössä haisee sellaiselta makealta, siltä kuin vauva olisi puklannut maidot joka ikisen vaatekappaleen päälle, mikä on tietty mahdollista. Vaatteet on varmasti pestyjä, monesti on oikein siisti pöytä ja hyväkuntoista vaatetta, mutta jos on just pesty hajusteettomalla pesuaineella niin se vauvan puklun ominaishaju ei peity eikä vaan vaikuta lähtevän. Myyjäperhe ei varmaan itse sitä haista, tai haistaa tavaroissa vain oman muksunsa.
Vaikka näkisinkin että kyseisissä pöydissä olisi minulle kiinnostavaa ja sopivaa vaatetta, niin en mene edes tarkemmin tutkimaan kun se haju on vaan niin öklö ja tarttunut kaikkiin niihin vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Okei, siistejä. Mutta oliko kulahtaneita? En osta edes vauvanvaatteita jos kangas on nukkainen tai kuviot kuluneet, vaikka maksaisi 50c.
Miten ne voi olla kulahtaneita jos ap sanoi kerran että olivat siistejä? Siisti on siisti ja kulhtanut on kulahtanut. Ei voi olla molempia samaan aikaan. Eri asia sitten jos olivat vanhanaikaisia, tai niin erikoisia ettei sopivaa ostajaa sattunut kohdalle.
Mä myin kaiken tarpeettoman kotona-aikana. Mm vähänkäytettyyn meni 2 krt iso lähetys.
Nyt se vähäinen, mitä tulee, laitan kuvan kaikista ja kirjoitan vaihtuu kahvipakettiin