Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ikinä enää kirpparipöytää!

Vierailija
22.08.2022 |

10 päivän myyntijakso, kaikki vaatteet (naisten, miesten ja vauvojen) siistejä ja hintaa tuotteilla pääsääntöisesti 1e, yhdestä naisten takista (käyttämätön) pyysin 5e ja vauvan talvihaalarista 4e. Ei mennyt kaupaksi, ei edes -50% lapun kera. Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa.

Kova työ pesussa, hinnoittelussa, ajoa monena päivänä kirpparille järjestelemään pöytää jne. Kerta riitti tätäkin kokemusta.

Kommentit (675)

Vierailija
181/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina saanut kohtalaisen hyvin myytyä hyllykirppareilla. Enimmäkseen siistiä lastenvaatetta, merkillistä ja merkitöntä. Yleensä on ollut myös aikuisten vaatteita ja sekalaista kodin tavaraa. Aikuisten vaatteet liikkuu heikommin, paitsi hyväkuntoiset takit ja kengät.

On täällä Turunkin seudulla sellaisia hyllykirppareita, joissa ei tunnu tavara menevän kaupaksi. En tiedä, millä ne pysyvät toiminnassa.

Kirppareissa ärsyttää varastelu (n. 10% voi laskea suoraan hävikkiin). Ihmiset myös käsittelevät tavaroita tosi siivottomasti, päivittäin saisi käydä järjestelmässä.

Mutta hyllykirppareista tykkään siitä huolimatta, mitään facebook-kirppishommia en ole harkinnutkaan. En todellakaan jakele osoitettani tuntemattomille kauhean "av, yv, saiskomitat"-shown jälkeen.

Vierailija
182/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vienyt kaiken merkkitavaran Ukrainasta tulleille ja loput roskiin. Mitäpä sitä itseään kiusaamaan. Kun ei hyvällä niin ei sitten millään. Ostakoon prsaukiset uutta rompetta kiinanrikoosta jos se on parempaa kuin aidosta materiaalista tehdyt merkkituotteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirppispöytien hinnat on niin törkeitä (45e/vko), ettei mitään järkeä lähteä siellä myymään.

Laitan parhaimmat nettiin myyntiin ja loput roskiin. Näin säästyy myös oma mielenterveys.

ROSKIIN! Hyvä ihminen, ennen vaikka fidaan tai uffille, kierrätyskeskukseen, kierrätyskauppoihin, lahjoittaa johonkin, oman talon roskikselle "ota tästä" leikkipuistoon, kirkolle hyväntekeväisyyteen...Miten voi olla vielä noin sivistymätön että roskiin!

En asu missään roskiksen vieressä, mistä kukaan voisi ottaa mitään. Ei ole meillä fidaa. Uffin laatikkoon ei saa laittaa muuta kuin vaatetta. En jaksa.

Eri

Vierailija
184/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että olit ensikertalainen.

Ei kirpparille kannata viedä kuin siistejä kausivaatteita.

Vauvan talvihaalaria on turha viedä elokuussa myyntiin.

Vierailija
185/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä koko? pienet xs /36 ei mene, jos on hyvää xl/xxl niin kaikki menee. Lisäksi pitää olla tätä päivää, eikä 10v vanhoja tätimäisiä, eikä myöskään tokmanni/lild merkkisiä. Itse myyn pari krt vuodessa ja hyvin liikkuu, eikä edes eurolla vaan 2-10e hintaan :)

Myös omituisen värisiä, kummallisella kuosilla, tai mahdottomalla leikkauksella olevia ei kukaan halua ostaa, eikä huonoa materiaalia / laatua olevia.

En tiedä onko ap:lla vaan ollut jotenkin ilmiömäisen surkea tuuri ja joku on käynyt mylläämässä pöydän heti alkuun sen näköiseksi ettei kukaan viitsi siitä mitään etsiä, vai onko vaatteissa sittenkin ollut vikaa. Itseltä jää pöytään tietysti ne väärän kokoiset, xs- ja s-koon vaatteita kirppareilla tosi paljon kun aika harvalle mahtuu. Sit jos näkee että on ties minkä halpamerkin epämääräinen viritelmä, niin ei sitä kukaan halua. Toi että ap:llakin on siellä käyttämätöntä rytkyä ollut seassa kertoo jotain. Halvalla saanut ja ei oo itsekään ilennyt käyttää. Ei köyhän kannata ostaa vaatetta, jota ei käytä vaikka kuinka halvalla sais. Viereisessä pöydässä on ollut sit sopivampaa, tai asiakkaat oottaa jos ensi viikolla olis parempaa. 

Vähemmän kirpparilla on laadukasta perusvaatetta, vaan suurin osa on joko kulahtanutta, tai sitten niin kummallista ettei kelpaa myyjällekään. 

Vierailija
186/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon vienyt kaiken merkkitavaran Ukrainasta tulleille ja loput roskiin. Mitäpä sitä itseään kiusaamaan. Kun ei hyvällä niin ei sitten millään. Ostakoon prsaukiset uutta rompetta kiinanrikoosta jos se on parempaa kuin aidosta materiaalista tehdyt merkkituotteet.

Mulle kelpais laadukkaat merkkituotteet kohtuuhintaan, omassa koossa, mutta eipä niihin juurikaan törmää. 

Vierailija
187/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiertänyt kirppareita lapsesta asti ja sen minkä olen huomannut monissa vauvojen vaatteita myyvissä pöydissä on se haju. Koko sen pöydän ympäristössä haisee sellaiselta makealta, siltä kuin vauva olisi puklannut maidot joka ikisen vaatekappaleen päälle, mikä on tietty mahdollista. Vaatteet on varmasti pestyjä, monesti on oikein siisti pöytä ja hyväkuntoista vaatetta, mutta jos on just pesty hajusteettomalla pesuaineella niin se vauvan puklun ominaishaju ei peity eikä vaan vaikuta lähtevän. Myyjäperhe ei varmaan itse sitä haista, tai haistaa tavaroissa vain oman muksunsa.

Vaikka näkisinkin että kyseisissä pöydissä olisi minulle kiinnostavaa ja sopivaa vaatetta, niin en mene edes tarkemmin tutkimaan kun se haju on vaan niin öklö ja tarttunut kaikkiin niihin vaatteisiin.

Tiedätkö, mä tunnistan kans yhden tietyn hajun monessa lapsiperheen pöydässä. Ja epäilen että se ei johdu mistään puklusta, vaan pesuaineella. Nimittäin ite käytän hajusteettomia aineita ja kerran ostin LV:n Pikkuväkin-pesuainetta. Sillä kun pesin niin kaikki haisi sellaselle oksennukselle! Kyselin siitä sit muiltakin, kun mietin että onko oma pesukone rikki, mutta samanlaisia kokemuksia tuli yllättäen muiltakin ihmisiltä. Pari koneellista eri keinoin pesin tuolla ja sit totesin että ei, pakko se haju on tosiaan pesuaineesta johtua. Ja veikkaan että tuota pesuainetta monessa lapsiperheessä käytetään, "pikkuväelle" kun markkinoidaan.

Joku sanoi että Neutral pesuaine haisisi kanssa, mut itsellä ei siitä kokemuksia.

Ite oon sit pessyt hajusteettomilla mm. Formil ja Erisan ja niillä on tullut aidosti hajutonta.

T. Lapsiperheellinen

Vierailija
188/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh? Mulla menee tavarat kaupaks tosi hyvin, lasten vaatteita/tavaroita ei  oo yhtään. Huonoimmalla viikolla tullut vain pari kymppiä, paras yksittäinen päivä yli 150e. 

Vierailija
189/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka viitsii oikeasti myydä 1 euron hintaista tavaraa. Minä laitan sellaiset aina roskiin josta dyykkarit saavat puolestani kaivella. niin kuin parhaaksi näkevät Jos tavaran hinta on alle 10 euroa niin pääsääntöisesti en lähde postittamaan kun ei maksa vaivaa.

Kaikista pahimpia ovat tinkaajat jotka yrittävät halvasta tavarasta saada oikein kunnon tarjouksen. Yksi pelle yritti 5 euron tavarasta saada alennusta niin että lähettäisin tavaran postitse lähetyskulujen ollessa 8,9 euroa. En todellakaan myy tappiolla ja heitän tavaran mieluummin roskiin jos ei mene kaupaksi.

Vierailija
190/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lelut, kuten pet shop -elukat tai ns. muotilelut, menevät hyvin kaupaksi. Samoin useimmiten lasten-/nuortenkirjat, kuten Harry Potterit, Ella ja kaverit, muut pinnalla olevat sarjat. Iittalan ja Marimekon astiat menevät aina, kun hinta on järkevä, esim. Muumi-mukista olen pyytänyt yleensä 8€ tai max 10€ ja menevät ensimmäisenä päivänä. Mariskoolit väristä riippuen 12-20€, tuikkukipot max 5 €. Olen itse maksanut niistä uutena vähän enemmän, en voi ymmärtää miksi minun pitäisi saada käytetystä omani takaisin korkojen kera, vaikka olisikin uudenveroinen.

Vaatteet ja kengät menevät huonosti. Olen XS-S kokoa ja kengät 36, ei sellaisille tunnu olevan kysyntää. Pienten lasten vaatteet ovat menneet hyvin kaupaksi kun hinnat ovat järkevät, esim. uudenveroinen juhlamekko max 5 € jos on ns. merkitön. Merkkivaatteita meillä ei ole juurikaan ollut lapsella.

Merkkivaatteet menevät myös aikuisten osalta kaupaksi kun ei hinnoittele yli ja vaate on hyväkuntoinen. Mitään surkeaa on tyhmää edes viedä kirpputorille, kun tekee koko pöydästä nuhjuisen oloinen. Tästä syystä suurimman osan vaatteista laitan UFF tms. kierrätykseen, vain parhaat vien myyntiin. Vaikka hinta olisi 50 snt niin jos on vähänkään nyppyyntynyt, en laita pöytääni. En laita myyntiin mitään, mitä en itse voisi ostaa sillä hinnalla minkä laitan. Myyn huomattavasti halvemmalla kuin 99,9 % muista myyjistä ja se taitaa olla yksi onnistumisen avain.

Kirpputorituotto viikosta on ollut meillä 200-300€, mutta mukana on tosiaan noita astioita ym. Joskus on jäänyt myymättä hyviä kenkiä, kuten muutaman kerran käytetyt Tretorn-saappaat 4€, josta -50 % ja sen sellaisia. Ei ole hinnasta ollut kiinni, mutta voi olla ettei ole vaan sopivan kokoista ihmistä osunut kohdalle.

Vierailija
191/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kiertänyt kirppareita lapsesta asti ja sen minkä olen huomannut monissa vauvojen vaatteita myyvissä pöydissä on se haju. Koko sen pöydän ympäristössä haisee sellaiselta makealta, siltä kuin vauva olisi puklannut maidot joka ikisen vaatekappaleen päälle, mikä on tietty mahdollista. Vaatteet on varmasti pestyjä, monesti on oikein siisti pöytä ja hyväkuntoista vaatetta, mutta jos on just pesty hajusteettomalla pesuaineella niin se vauvan puklun ominaishaju ei peity eikä vaan vaikuta lähtevän. Myyjäperhe ei varmaan itse sitä haista, tai haistaa tavaroissa vain oman muksunsa.

Vaikka näkisinkin että kyseisissä pöydissä olisi minulle kiinnostavaa ja sopivaa vaatetta, niin en mene edes tarkemmin tutkimaan kun se haju on vaan niin öklö ja tarttunut kaikkiin niihin vaatteisiin.

Tiedätkö, mä tunnistan kans yhden tietyn hajun monessa lapsiperheen pöydässä. Ja epäilen että se ei johdu mistään puklusta, vaan pesuaineella. Nimittäin ite käytän hajusteettomia aineita ja kerran ostin LV:n Pikkuväkin-pesuainetta. Sillä kun pesin niin kaikki haisi sellaselle oksennukselle! Kyselin siitä sit muiltakin, kun mietin että onko oma pesukone rikki, mutta samanlaisia kokemuksia tuli yllättäen muiltakin ihmisiltä. Pari koneellista eri keinoin pesin tuolla ja sit totesin että ei, pakko se haju on tosiaan pesuaineesta johtua. Ja veikkaan että tuota pesuainetta monessa lapsiperheessä käytetään, "pikkuväelle" kun markkinoidaan.

Joku sanoi että Neutral pesuaine haisisi kanssa, mut itsellä ei siitä kokemuksia.

Ite oon sit pessyt hajusteettomilla mm. Formil ja Erisan ja niillä on tullut aidosti hajutonta.

T. Lapsiperheellinen

Ahaa, kiitos tiedosta. Enpä olisi voinut kuvitella että pesuaine haisisi niin yököttävältä.

No mutta johtuu mistä tahansa niin se on karkottava haju.

Vierailija
192/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin tänään että kuinka paljon ihmisillä oikein on vieläkin löysää rahaa ja miten laiskoja he oikein ovat?

Vein nimittäin kassillisen lehtiä paperikeräyskonttiin ja siinä vieressä nökötti aivan kunnollisen näköinen IKEAn iso 10 litran kattila, kansikin oli.

Ei tietty ollut sitten mahtunut metallikonttiin siitä pienestä aukosta.

No mitä vikaa siinä mahtoi olla?

Ei muuta kuin että pohja oli noessa. Olivat kuumentaneet siinä jotain (ehkä vettä pelkästään) avotulella, eli oli toki likainen ulkoapäin, mutta ehjä ja aivan hyvä, jopa hieno.

Anna mun kaikki kestää kun tuollaisia tavaroita heitetään pois ihan omaa laiskuutta.

Sitten toisaalta saa lukea noita kirppareilla käyneitä, jotka eivät haluaisi maksaa mistään yhtään mitään.

Ihmiset on kummallisia.

Toinen selitys. Heillä oli tarpeeton kattila, ja jättivät sen siihen, jotta joku voi ottaa.

Yhden kattilan ja kahden euron takia ei pöytää lähdetä varaamaan, eikä säätämään koko viikon aikatauluja, jos joku tulisi hakemaan.

Kahdella yhteen muuttavalla voi olla kaksi ihan samanlaista kattilaa, kaappiin mahtuu vain yksi. Tai ehkä on vaihdettu hella, eikä sovellu enää.

Vierailija
193/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisänä vielä se, että vaatteet on käyty läpi ja sitten rytätty pöydälle. Edes henkariin ei viitsitä laittaa takaisin. Ei v*ttu mitä touhua.

Siellä kirpparilla ja kaupoissa voisi olla kyltit joissa lukee:

Laita vaatteet ja tavarat samaan järjestykseen näin helpotat henkilökunnan työtä ja muiden asiakkaiden on kivempi katsoa tuotteita.

Vierailija
194/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään Palje kirpputorilla Oulussa. En ostanut mitään, koska kaikki vähänkään kiinnostava oli joko liian nuhjuista tai muuten huonokuntoista. Joskus vuosia sitten pidin siellä pöytää pari viikkoa, mutta en enää ryhtyisi siihen, koska pöytävuokra on jossain 25 euron paikkeilla.

Vierailija
195/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä kirpparilla ja kaupoissa voisi olla kyltit joissa lukee:

Laita vaatteet ja tavarat samaan järjestykseen näin helpotat henkilökunnan työtä ja muiden asiakkaiden on kivempi katsoa tuotteita.

Ei auta, ihmiset sotkee ihan järjettömästi. 

Vierailija
196/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputori tarkoiti alunperin juurikin erittäin edullisia hintoja. Kirppu eli hyvin pieni hinta.

Vierailija
197/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkin sitten poikkeus myyjien joukossa kun hintasi ovat oikeita kirppishintoja. En jaksa enää käydä kuin UFFilla yms. halvoilla päivillä, muuten ostan vaatteeni uutena koska hinnat eivät juuri poikkea kirppishinnoista.

Vierailija
198/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpputori tarkoiti alunperin juurikin erittäin edullisia hintoja. Kirppu eli hyvin pieni hinta.

Kirpputorin nimi kai tulee ihan kirpuista, joita ennen oli vanhoissa vaatteissa ja joka paikassa?

Mutta joo, vanha sääntö että käytetty tavara olisi 10% uuden hinnasta, pitää harvoin enää paikkansa.

Vierailija
199/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppispöytien hinnat on niin törkeitä (45e/vko), ettei mitään järkeä lähteä siellä myymään.

Laitan parhaimmat nettiin myyntiin ja loput roskiin. Näin säästyy myös oma mielenterveys.

Vie ehjät kierrätyskeskukseen. Laittavat ne myyntiin.

Vierailija
200/675 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kiukutella, ettei näköjään ole perheillä tiukkaa, kun ei kelpaa. Tiukkaa on monella, mutta niitä käytettyjä riepuja on pilvin pimein tarjolla lähes ilmaiseksi tai ilmaiseksi suunnilleen joka kylällä.

Eikä kaikki suomalaiset just sinne sun kirpparipöytäsi ääreen osu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi