Ei ikinä enää kirpparipöytää!
10 päivän myyntijakso, kaikki vaatteet (naisten, miesten ja vauvojen) siistejä ja hintaa tuotteilla pääsääntöisesti 1e, yhdestä naisten takista (käyttämätön) pyysin 5e ja vauvan talvihaalarista 4e. Ei mennyt kaupaksi, ei edes -50% lapun kera. Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa.
Kova työ pesussa, hinnoittelussa, ajoa monena päivänä kirpparille järjestelemään pöytää jne. Kerta riitti tätäkin kokemusta.
Kommentit (675)
Ihmisten vaatimustaso on noussut. Onko se tänä päivänä jollekin vielä uutinen.
Laitoin tällä viikolla ekaa kertaa elämässäni tavaraa kirppikselle. Olen positiivisesti yllättynyt, kun jo kahdessa päivässä olin jäänyt pöytävuokran ja kirppiksen oman katteen jälkeen plussalle, vaikka olin tarkoituksella pitänyt hinnat todella matalina. Kyseessä oli siistejä, suhteellisen uusia naisten vaatetta koossa 42-44. Pidin rekin melko väljänä, jotta vaatteita olisi helpompi katsella.
Itsellä koko ajan kirppispaikka. Vien tavarat, kirppis hinnoittelee ja ottaa 50%. Mun ei tarvii kun viedä. Ihan hyvin sieltä tulee rahaa mutta en veisi mitään merkitöntä ellei ole ihan uusi. Ei kukaan osta merkittämiä riepuja kun niitä saa aleista eurolla parilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas Koitan torissa ostaa vauvan vaatteita owtoilmoituksella. Ei tule tarjouksia. Ostaisin ison satsin kertalla.
Itse en jaksa alkaa niihin ostetaan ilmoituksiin vastailla kun tuntuu että ihan turhaa työtä. Miksi et itse etsi myytävistä kohteista sitä mitä haluat ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole sanallakaan kommentoinut minkä merkkisiä vaatteita on myynyt.
Tokmannin vaatteet ei mene kaupaksi. Eikä muutkaan halpismerkit. Ei mene h&M vaatteetkaan jos ei ole joku ylisöpö ja hyväkuntoinen.
Täällä jo lueteltukin mikä myy eli lindexin hyväkuntoiset vaatteet jotka nykyaikaisia ja joita mahdollisesti vielä myynnissäkin ns aina saatavina.
Newbie myy mutta vain hyväkuntoisena.
Vanhat me&i vaatteet ei mene kaupaksi myöskään.
Kotimaiset merkit myy ja muut tunnetut merkit kuten mini rodini ja molo. Niidenkään vaatteet ei myy jos haalistuneet tai tahraiset.Ihmisillä on eri käsitys siitä mikä on hyväkuntoista eli vaikka ap vakuuttaa että on ollut niin ei välttämättä ostajien mielestä ole.
Yleensä nämä 20 ja 50 sentin bodyt ei niitä ole. Harvemmin edes euron bodyt.
Näkeehän sen jo kun astuu kirppikselle sisään ja pöydät notkuu kulahtaneita vaatteita jotka myyjä on ajatellut että on hyviä ja siistejä.Jos myyt vaikka Gugguun tai blaan hyväkuntoista (ei kukkaa ja värit entisellään) bodya 50 sentillä eikä mene niin sitten voi jo ihmetellä.
Toki jos on vienyt jonnekin kirppikselle mikä täynnä astioita eli asiakasryhmä on "vanhat miehet" niin sitten voi olla ettei vaatteet myy.
Jos ihan perus kirppis jossa asiakkaita käy enemmän kuin muutama per päivä niin sitten saa katsoa peiliin koska sitten on myytävästä tavarassa se vika.No kyllä ennen meni kirpparilla kaupaksi mikä vain hyväkuntoinen, ei todellakaan tarvinnut seuloa vaatteita sen mukaan mitä merkkiä on. Toki kalliit merkit saattoi myydä kalliimmalla, mutta ne edullisemmat merkit menivät myös. Siis sehän kirpparien idea on ollut, että voi myydä ja ostaa tavaraa laidasta laitaan, eikä siellä nyrpistellä nenää, jos vaate ei ole hienoa merkkiä ja pellavaa. Ilmeisesti sitten jos ei ole varaa ostaa riittävän fiinejä merkkejä, vaatteet voi nakata roskiin, kun lapset ovat kasvaneet. Eiköhän siellä Fidassakin käydä sitten vain kyttäämässä onko oikeaa merkkiä vai ei, joten turhaan heille riesaksi vie köyhien vaatteita, joiden kuosikin on väärä.
Tiedätkö mitä. Ennen oli ennen ja nyt on nyt. En edes kuvittelisi laittavani kirpparille myyntiin kuin priimaa, älyän laittaa sellaiset suoraan lahjoitukseen. Ei kirpparilla mene kuin todella hyväkuntoinen, kaunis ja laadukas tuote.
Ymmärsit väärin. Ei kallis merkki tarkoita samaa kuin hyväkuntoinen. Nykyisin on valitettavasti ns. kalliita merkkejä, jotka kulahtavat kuten halvatkin ja toisaalta joku edullisempi lastenvaate, jota ei ole ehditty pitää monta kertaa, voi ihan aidosti ja oikeasti olla hyväkuntoinen. SITÄ ihmettelen, että tämä jälkimmäinen ei mene kaupaksi, vaikka on oikeasti hyväkuntoinen ja kaunis. Ja kuten kirjoitin, mitä hyödyttää lahjoittaa näitä kenellekään, jos ilmeisesti suurin osa ihmisistä tuijottaa vain merkkiä. Eiköhän sinunkin sitten kannattaisi heittää se vaate vain roskiin, eikä yrittääkään lahjoittaa muiden riesaksi. Jos kerta priima tarkoittaa vain tiettyjä merkkejä. Minä olen ostanut laidasta laitaan vaatteita ja joskus ns. huonompikin merkki on hyvin haukkunut hintansa, mutta huomaan, että minun kaltaiseni alkavat olla vähemmistössä. Täällä av:lla näkee aina välillä rahanhankintavinkkejä köyhille, että myy ylimääräistä tavaraa kirpparilla; väitän, että näillä ihmisillä ei ole kaapeissa näitä oikeita merkkejä. Ennen kirppareilla todellakin meni kaikenlainen tavara, kunhan kunto oli hyvä, mutta nykyisin vaatteen kunto ja kauneus ilmeisesti tarkistetaan sitten vain merkkilapusta :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmannin vaatteet ei mene kaupaksi. Eikä muutkaan halpismerkit. Ei mene h&M vaatteetkaan jos ei ole joku ylisöpö ja hyväkuntoinen.
Täällä jo lueteltukin mikä myy eli lindexin hyväkuntoiset vaatteet jotka nykyaikaisia ja joita mahdollisesti vielä myynnissäkin ns aina saatavina.
Kotimaiset merkit myy ja muut tunnetut merkit kuten mini rodini ja molo. Niidenkään vaatteet ei myy jos haalistuneet tai tahraiset.Ihmisillä on eri käsitys siitä mikä on hyväkuntoista eli vaikka ap vakuuttaa että on ollut niin ei välttämättä ostajien mielestä ole.
Näkeehän sen jo kun astuu kirppikselle sisään ja pöydät notkuu kulahtaneita vaatteita jotka myyjä on ajatellut että on hyviä ja siistejä.Jos myyt vaikka Gugguun tai blaan hyväkuntoista (ei kukkaa ja värit entisellään) bodya 50 sentillä eikä mene niin sitten voi jo ihmetellä.
Toki jos on vienyt jonnekin kirppikselle mikä täynnä astioita eli asiakasryhmä on "vanhat miehet" niin sitten voi olla ettei vaatteet myy.
Jos ihan perus kirppis jossa asiakkaita käy enemmän kuin muutama per päivä niin sitten saa katsoa peiliin koska sitten on myytävästä tavarassa se vika.No kyllä ennen meni kirpparilla kaupaksi mikä vain hyväkuntoinen, ei todellakaan tarvinnut seuloa vaatteita sen mukaan mitä merkkiä on. Toki kalliit merkit saattoi myydä kalliimmalla, mutta ne edullisemmat merkit menivät myös. Siis sehän kirpparien idea on ollut, että voi myydä ja ostaa tavaraa laidasta laitaan, eikä siellä nyrpistellä nenää, jos vaate ei ole hienoa merkkiä ja pellavaa. Ilmeisesti sitten jos ei ole varaa ostaa riittävän fiinejä merkkejä, vaatteet voi nakata roskiin, kun lapset ovat kasvaneet. Eiköhän siellä Fidassakin käydä sitten vain kyttäämässä onko oikeaa merkkiä vai ei, joten turhaan heille riesaksi vie köyhien vaatteita, joiden kuosikin on väärä.
Tiedätkö mitä. Ennen oli ennen ja nyt on nyt. En edes kuvittelisi laittavani kirpparille myyntiin kuin priimaa, älyän laittaa sellaiset suoraan lahjoitukseen. Ei kirpparilla mene kuin todella hyväkuntoinen, kaunis ja laadukas tuote.
Ymmärsit väärin. Ei kallis merkki tarkoita samaa kuin hyväkuntoinen. Nykyisin on valitettavasti ns. kalliita merkkejä, jotka kulahtavat kuten halvatkin ja toisaalta joku edullisempi lastenvaate, jota ei ole ehditty pitää monta kertaa, voi ihan aidosti ja oikeasti olla hyväkuntoinen. SITÄ ihmettelen, että tämä jälkimmäinen ei mene kaupaksi, vaikka on oikeasti hyväkuntoinen ja kaunis. Ja kuten kirjoitin, mitä hyödyttää lahjoittaa näitä kenellekään, jos ilmeisesti suurin osa ihmisistä tuijottaa vain merkkiä. Eiköhän sinunkin sitten kannattaisi heittää se vaate vain roskiin, eikä yrittääkään lahjoittaa muiden riesaksi. Jos kerta priima tarkoittaa vain tiettyjä merkkejä. Minä olen ostanut laidasta laitaan vaatteita ja joskus ns. huonompikin merkki on hyvin haukkunut hintansa, mutta huomaan, että minun kaltaiseni alkavat olla vähemmistössä. Täällä av:lla näkee aina välillä rahanhankintavinkkejä köyhille, että myy ylimääräistä tavaraa kirpparilla; väitän, että näillä ihmisillä ei ole kaapeissa näitä oikeita merkkejä. Ennen kirppareilla todellakin meni kaikenlainen tavara, kunhan kunto oli hyvä, mutta nykyisin vaatteen kunto ja kauneus ilmeisesti tarkistetaan sitten vain merkkilapusta :(
Ei vaan tajuat itse väärin. En puhunut sanallakaan merkistä. Priima on priimaa ja kaikissa vaatteissa on sitä paitsi joku merkki. Hyväkunoinen ja kaunis menee kaupaksi. Ihmisillä on vain eri käsitykset, mikä on hyväkuntoinen ja kaunis. Kaikki eivät ole yhtä lahjakkaita sitä arvioimaan ja tulevat tänne valittamaan kun ei mene kaupaksi. Hyvä tavara menee, oikealla hinnalla, end of story.
Pakkohan ne lapsen pieneksi jääneet vaatteet on pois laittaa.Omatkin joutaa kun olen lihonnut xs/s koosta m kokoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan tajuat itse väärin. En puhunut sanallakaan merkistä. Priima on priimaa ja kaikissa vaatteissa on sitä paitsi joku merkki. Hyväkunoinen ja kaunis menee kaupaksi. Ihmisillä on vain eri käsitykset, mikä on hyväkuntoinen ja kaunis. Kaikki eivät ole yhtä lahjakkaita sitä arvioimaan ja tulevat tänne valittamaan kun ei mene kaupaksi. Hyvä tavara menee, oikealla hinnalla, end of story.
Siinä viestissä mihin kommentoin, nimenomaan lueteltiin "oikeita" ja "vääriä" merkkejä. Olen pitänyt kirpparipöytää kaikkiaan yli kymmenen vuoden ajan ja meininki on vaikeutunut selvästi viime vuosina. Ennen nimenomaan kaikki hyväkuntoinen meni kaupaksi ennen pitkää, nyt ei. Luulen, että tunnistan itse samalla tavalla kuin kymmenen vuotta sitten mikä on reikä paidassa tai mitä on nukka tai se, että on kulahtanut, omituisesti roikkuva vaate. Mielenkiinnolla odotan, vaikuttaako kiristyvä taloustilanne tähän mitenkään vai ostetaanko edelleen mieluummin kaupasta uudet vaatteet euron kirpparivaatteen sijaan ja käydään sitten ennemmin kylmässä suihkussa rahaa säästääkseen.
Kaikkialla ei vaan käy kauppa. Usean kanssa keskustellut asiasta. Itse asun lappeenrannassa ja siisti tavara ja vaate edullisella hinnalla menee kyllä kun valitsee sen suosituimman kirpparin.
Kyllä minä olen saanut hyvin kaupaksi omat vaatteet ja tavarat kun on siistejä, ehjiä ja hyvällä hinnalla. Viis merkistä. Mutta näissä on kyllä ihan paikkakunta kohtaisia eroja missä tavara myy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirppispöytien hinnat on niin törkeitä (45e/vko), ettei mitään järkeä lähteä siellä myymään.
Laitan parhaimmat nettiin myyntiin ja loput roskiin. Näin säästyy myös oma mielenterveys.
Vie ehjät kierrätyskeskukseen. Laittavat ne myyntiin.
En ymmärrä näitä neuvoja, että vie sinne ja vie tuonne.
Ei se vieminen ole niin helppoa kun pitäisi julkisilla kulkea tavaroiden kanssa.
Paljon helpommalla pääsee kun heittää kamat omaan roskikseen.
Ymmärrän kyllä ap:n turhautumisen.
Myynti voi riippua niin monesta seikasta. Jos on iso kirppis, paljon myyjiä, tai pöytä jossain nurkassa, ne voi vaikuttaa.
Voi vaikuttaa sekin, että myit liian halvalla. Jos hinta on pieni, voidaan luulla, että tuotteet ovat huonoja.
Muoti vaikuttaa aika paljon, muodikkaat vaatteet menevät nopeammin kaupaksi.
Tavaroissa taas retro voi vetää ostajia.
Kaikki tuo varastelu, sotkeminen, ym. on kyllä ärsyttävää ja niin totta.
Itse vien konttiin jos en jaksa kirpparipöytää ottaa tai torissa myydä. Risat kierrätykseen.
Vaatteet ei juuri liiku torissa, asusteet ja tavara ennemmin. Yhden untuvatakin sain siellä myytyä kun oli käyttämätön. Kirpparipöydässä on kyllä mennyt omat vaatteet hyvin. Mistä kaupungista kyse?
Ei todellakaan enää ikinä kirpparille, ei myyjänä eikä ostajana.
Löysin yhdestä pöydästä monta tyylikästä ja hyväkuntoista puseroa, kerrankin myös oikeaa kokoa. Luulin tekeväni törkeän hyvän löydön.
Noh, sitten kun aloin käyttää näitä paitoja niin kankaan lämmetessä puseroiden kainalot alkoivat haista aivan törkeälle hielle =O Ei lähtenyt millään tahranpoistoaineilla ja konepesin moneen kertaan.
Roskiin meni...
Kun olin itse kerran myyjänä paikan päällä, niin yksi äiti osti ison pinon vaatteita ja yhdessä oli tahra, joten annoin hänelle alennusta. Sitten tuli joku vanha haahka siihen kinuamaan alennusta, enkä antanut niin heitti vaatteen siihen pöydälle ja kiekui että MINÄ kyllä kuulin kun annoit edelliselle alennusta.
Huhhuh, mun kirppikset on nyt käyty.
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin ei kirppis kannata? Ainakin täällä Lappeenrannassa paikallinen itsepalvelukirppis näyttäisi kuhisevan ihmisiä, kuten aina ennenkin ja pöytien vuokrajonot on pitkiä. Itse jonotin kuukauden verran, että sain HYVÄLTÄ paikalta pöydän (pöydän sijainnilla on valtava merkitys, parhaiten menee kaupaksi ensimmäisillä hyllyriveillä, ei sieltä perältä kannata ottaa) ja sain myytyä lähes kaiken paria cd-levyä ja yhtiä korkokenkiä lukuunottamatta. Kovien helteiden aikaan meni s-m-kokoiset maxihameet ja -mekot, kesäpaidat ja -housut sekä valtava läjä cd-levyjä kaupaksi ihan helposti. Pari päivää ennen myyntipaikan varausajan loppua vielä -50%, niin sai varmistettua hyvän myynnin.
Sieltä itsekin omat vaatteeni ostan, ei tarvitse kauppakeskuksissa pyöriä.
Toki täällä on toinenkin kirppis, minkä myynneistä en tiedä, mutta on sen verran ahdas ja tunkkainen, etten viitsi siellä edes käydä. En ihmettelisi, jos siellä myyntiä yrittävät ihmiset marmattaisivat samalla lailla.
Ollaan taidettu myydä samassa paikassa, loistavasti menee aina kaupaksi ja minulla on kyllä käynyt hyvin kauppa ihan peräpöydissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Löysin yhdestä pöydästä monta tyylikästä ja hyväkuntoista puseroa, kerrankin myös oikeaa kokoa. Luulin tekeväni törkeän hyvän löydön.
Noh, sitten kun aloin käyttää näitä paitoja niin kankaan lämmetessä puseroiden kainalot alkoivat haista aivan törkeälle hielle =O Ei lähtenyt millään tahranpoistoaineilla ja konepesin moneen kertaan.
Roskiin meni...
Kun olin itse kerran myyjänä paikan päällä, niin yksi äiti osti ison pinon vaatteita ja yhdessä oli tahra, joten annoin hänelle alennusta. Sitten tuli joku vanha haahka siihen kinuamaan alennusta, enkä antanut niin heitti vaatteen siihen pöydälle ja kiekui että MINÄ kyllä kuulin kun annoit edelliselle alennusta.
Mitä ihmeen kangasta puserot oikein olivat, kun käyttäytyivät noin omituisesti? Ei puuvilla ainakaan ala haista lämmetessään miltään viisi pesua sitten olleelta hieltä.
Olisi kannattanut kokeilla vielä pyykkietikkaa ja vaikka vähän kuumempaa pesua.
Kirpparimyyntiin vaikuttaa paljon sekin, missä se kirppari sijaitsee, käykö siellä ihmisiä jne.?
Vaatteista eivät kaikki ole kiinnostuneita ollenkaan, vaikka kirpparin saattaisivat löytääkin.
Itse katselen yleensä käydessäni kirjoja, käsityötarvikkeita ja kodin tarvikkeistoa. Viimeksi käydessäni etsin syysvaatteita, en löytänyt yhtään mitään. Yhden valkoisen, kauniin paidan olisin halunnut, mutta siinä ei ollut hintalappua. Muut vaatteet eivät olleet omaa kokoani, tai olivat nuhjuisia, napapaitoja, biletoppeja, shortseja jne.
Johonkin rekkiin en uskaltanut edes koskea, se oli niin täyteen tupattu, että ajattelin, etteivät ne vaatteet pysy henkareissa, jos ryhdyn sitä plaraamaan.
Vaatekoot vaikuttavat myös. Luulisin, että suuria kokoja menisi enemmän kuin pieniä, koska ihmiset ovat lihoneet melko tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskiin meni...
Velourilla on ainakin tapana haista lämmetessään.
Mitä ihmeen kangasta puserot oikein olivat, kun käyttäytyivät noin omituisesti? Ei puuvilla ainakaan ala haista lämmetessään miltään viisi pesua sitten olleelta hieltä.
Olisi kannattanut kokeilla vielä pyykkietikkaa ja vaikka vähän kuumempaa pesua.
Pistää vaan silmään aloituksen lause "ei taida ihmisillä olla rahasta puute, kun ei kelpaa". Eipä taida itselläsikään olla rahasta puute kun voit laittaa hyvät vaatteet kirppikselle ja ostaa uutta? Täällä on kauhisteltu vaatteiden roskiin laittamista mutta jonkunhan ne vaatteet täytyy loppuun asti käyttää. Siis ne vähän kulahtaneet ja ei enää ihan muodikkaat, niin kenen homma se olisi käyttää ne loppuun asti?