Hankitkö yliopisto koulutuksen RAHANTAKIA eli hyvän palkan?
Olen viime aikoina kyllästymiseen asti lukenut valituksia siitä kuinka eri yliopisto koulutusen käyneet eivät tienaa tarpeeksi ja hoitajatkin tienaavat enemmän.
Minua kiinnostaisi onko foorumilla ihmisiä, jotka on intohimo ammatin sijasta valinneet ammatin sen perusteella, että siinä tienaisi mahdollisimman hyvin ja jos olet niin miten järkeilet itsellesi sen, että kiinnostavien asioiden sijaan opiskelit saadaksesi vaan parempaa palkkaa?
Sivistäkää nuorempaa naisenalkua kiitos!
N18
Kommentit (63)
Seuraavan ammatin valitsin ihan sillä perusteella, että siinä tienaa hyvin ja on siistiä sisätyötä. Aion olla opiskelemassa sitä ensi syksynä.
T. Lähihoitaja
En suosittele hoitajan hommia kenellekkään- fyysisesti raskasta, vaativaa,jatkuva kiire,työn arvostus on huono ja palkka on työmäärään ja vastuuseen nähden todella huono.
Valitsin aikanaan nuorena opintojeni suunnan puhtaasti omien kiinnostusten, elämänarvojen jne. pohjalta. Sitten kun vuosien päästä tuli aika valita sivuaineita jotka ohjaisivat melko lailla tarkasti tulevat työpaikat, valitsin kahdesta kiinnostavasta vaihtoehdosta sen, jonka palkassa paremmin näkyy vaadittu korkeakoulutus.
Tiettyyn pisteeseen asti siis olin kunnon idealistinen taivaanrannanmaalari, mutta viime kädessä en halunnut tyytyä korkeakoulun käytyäni palkkatasoon, jonka saavuttaa kouluja käymättäkin.
Totta kai rahan takia, miksi muuten. Olen ekonomi/KTM. Palkkahaitari tällä koulutuksella on suuri. Itse olen tienannut koht hyvin, paremminkin olis tietenkin voinut olla. Pääasia että 55-vuotiaana tulen olemaan riippumaton työnteosta.