Miksi aina kaurapuuroa tungetaan ja suositellaan joka paikassa - minun vatsaani ei ainakaan rauhoita yhtään
Vaikken tietääkseni keliaakikko ole.
Syö aamulla pari lusikallista, vaikkei ole edes nälkä ja rauhallinen vatsa. Niin vartin puolentoosta tunnin päästä semmonen ontto kaivertava olo vatsassa että ruokaa ja täytettä
Kommentit (102)
Ei sovi minullekaan. Tunnin päästä hirveä nälkä ellei lisää puuroon sitä, tätä ja tuota. Eli käytännössä sama kun skippaa koko puuron ja syö ne raejuustot ja marjat sellaisenaan.
JUuri luin jutun kaurapuurosta Iltalehdestä. Syyksi sille että se ei sovi kaikille, arvellaan sitä että sen kuitu kokoomus on eri kun ruiksen, ohran ja vehnän!
Mulla ei tule vastsaongelmia kaurapuurosta, mutta jos sitä joskus jämähtää kattilaan tai lautaselle, niin aivan hirveää liimaa tuntuu olevan jonka saa suunnilleen taltalla raapia pois, niin silloin olen ihmetellyt että miksihän tuollaista ylipäätään syödään ja että mitä tuo liisteri tekee sitten vatsalle?
Ennen vanhaan kaurapuurossa oli kauraa, vettä, suolaa, voisilmä. Sillä tehtiin töitä, ruumiillista työtä puoli päivää.
Nykyään siinä on kauraa lusikallinen, loput on munaa, jugurttia, raejuustoa, maapähkinävoita, puol kiloo marjoja. Nälkä on parin tunnin kuluttua.
Tä?
Vierailija kirjoitti:
JUuri luin jutun kaurapuurosta Iltalehdestä. Syyksi sille että se ei sovi kaikille, arvellaan sitä että sen kuitu kokoomus on eri kun ruiksen, ohran ja vehnän!
Kokoomus... no se selittää miksei se mulle sovi, liian porvarillista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei tule vastsaongelmia kaurapuurosta, mutta jos sitä joskus jämähtää kattilaan tai lautaselle, niin aivan hirveää liimaa tuntuu olevan jonka saa suunnilleen taltalla raapia pois, niin silloin olen ihmetellyt että miksihän tuollaista ylipäätään syödään ja että mitä tuo liisteri tekee sitten vatsalle?
Tuo liisteri on kauralimaa jota on ennen suositeltu huonovatsaiselle.
En ymmärrä sitä että kaurapuuro ei pidä muka nälkää, syön klo, 8-9 puuroa jossa marjoja päällä, tänään omenaa, vadelmaa, valkoherukkaa omasta pakastimesta.
Seuraavaksi puolelta päivin ruoka.
Näin me olemme erilaisia.
En tiedä, mutta lapsena pakotettiin syömään joka aamu kaurapuuroa!
Jos on pilannut vatsansa sokerilla/vaalealla, se ei ehkä enää osaa sulattaa kunnon viljoja.
Nälkä se on mikä siellä kaivertaa. Lisää puuroon proteiinia kuten rahkaa, kananmunaa tai raejuustoa.
Se ontto olo ja lisää ruokaa -tunne tarkoittaa sitä, että verensokerisi romahtivat pikavauhtia alas. Mulla on ikäviä kokemuksia tuosta, voin syödä tuota puuroa vain runsaan proteiinilisän kanssa.
T DM1
Pitäisikö sen mainostaminen lopettaa, jos alle 10 % se ei sovi?
Mulle sopii iltapalaksi gluteeniton pikapuuro. Aamupalaa en useimmiten edes syö.
Minulla ja varmasti monella muullakin kaurapuuro nostaa sokerin tavoin verensokerin hetkellisesti pilviin, jota seuraa nopea verensokerin romahdus ja hirveä nälkä. On nopeaa hiilihydraattia. Parempi olla vaikka syömättä mitään aamupalaksi. Harmi, sillä tykkäisin todella paljon kaurapuurosta voisilmällä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja varmasti monella muullakin kaurapuuro nostaa sokerin tavoin verensokerin hetkellisesti pilviin, jota seuraa nopea verensokerin romahdus ja hirveä nälkä. On nopeaa hiilihydraattia. Parempi olla vaikka syömättä mitään aamupalaksi. Harmi, sillä tykkäisin todella paljon kaurapuurosta voisilmällä.
Ja lisäyksenä, että en ole diabeetikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo liisteri on kauralimaa jota on ennen suositeltu huonovatsaiselle.
En ymmärrä sitä että kaurapuuro ei pidä muka nälkää, syön klo, 8-9 puuroa jossa marjoja päällä, tänään omenaa, vadelmaa, valkoherukkaa omasta pakastimesta.
Seuraavaksi puolelta päivin ruoka.Näin me olemme erilaisia.
Muutama tunti hahhahaa
Vierailija kirjoitti:
Nälkä se on mikä siellä kaivertaa. Lisää puuroon proteiinia kuten rahkaa, kananmunaa tai raejuustoa.
Puuron voikin sitten jo heivata, turhaahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Se ontto olo ja lisää ruokaa -tunne tarkoittaa sitä, että verensokerisi romahtivat pikavauhtia alas. Mulla on ikäviä kokemuksia tuosta, voin syödä tuota puuroa vain runsaan proteiinilisän kanssa.
T DM1
Joten puuro on aivan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä, jos söisit illalla puuroa, kun siitä tykkäät.
Mun mies syö joka aamu 4 viljan puuroa voin kanssa. Ei siis mitään lisäproteiineja. Kaurapuuroa hän ei pysty syömään. Hän aina valittaa mulle, että ei kannata syödä leipää koska siinä on hiilareita (puurossahan ei ole). Itse syön normaalisti kaksi siivua leipää ja sinne väliin juustoa, kinkkua ja jotain vihanneksia, sekä teetä, ja sillä pärjään lounaaseen asti. Joskus syön miehen vaatimuksesta puuroa ja puolen tunnin päästä samanlaisen leivän kuin normaalisti, kun on niin nälkä. Lapset myös sanoo, että on nälkä kun syö puuroa.
Margariinia ja jotain rypsiöljyä? Pakko olla juurikin lääkärin ohje, kun eihän toi ole terveellistä.