Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies muuttui siististä sottapytyksi avoliitossa

Vierailija
15.08.2022 |

Järki lähtee.
Mies oli seurusteluajan ihana, hänen asunto oli tip top kunnossa koko ajan ja mietin usein että pystynkö samaan siisteyteen, jouduin aina siivoamaan ennenkuin mies tuli minun luo. Hän laittoi aina ruokaa minulle, kynttilät ja kaikki, ja halusi itse tiskata saman tien kun oltiin syöty.
On kuin mun kanssa samaan asutoon olisi muuttanut ihan eri mies! Kaksi kuukautta ollaan asuttu ja hänen tyhjentämättömiä banaanilaatikoita seisoo vielä toistakymmentä tyhjentämättä. Asensi tietokoneet pelihemmetteineen ja keskittyy niihin! Ei enää ruoanlaittoa, ei ole edes käynyt ruokakaupassa. Kun hänen tytär tuli koiransa kanssa viikonlopuksi, olin sisustanut tytölle pienenhuoneen, isä vähän jututtaa ja tyttö pelaa kännykkää huoneessa lopun ajan, tulee kyllä syömään, muttei puhu mitään. Arvatkaa kuka käyttää koiraa ulkona.
Asunto on ihana, iso, pieni pihakin, jossa mies tai tytär eivät ole juuri käyneet vaan minä olen sinne jo jotain istutellut. Olen oppinut käyttämään ruohonleikkuriakin.
Työtä on älyttömästi, käyn itse vuorotyössä ja kun tulen kotiin yövuorosta, keittiössä on pizzalaatikoita, sohvilla kitaroita, olohuoneen pöydällä laseja ja lautasia ja koira odottaa pääsyä ulos, eteinen ja olohuone hiekassa ja koirankarvoissa. Minä olen maksanut tähän mennessä laskut.

Pitääkö tästä heti muuttaa takaisin yksiöön vai muuttuuko miehet lapsiksi aina yhteen muutossa? En oo saanut yövuoron jälkeen nukuttua.

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö olla koeaika. Esim pitäisi omat asunnot ja muutaman kk asuisi yhdessä, jos ei onnistu . Kone pakettiin ja kotiinpaluu.

Vierailija
62/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voi myös luovuttaa aso-asunnon miehelle ja muuttaa itse pois, jos mies suostuu.

'Asumisoikeuden haltija voi luovuttaa asunnon puolisolleen tai suoraan ylenevässä tai alenevassa polvessa olevalle sukulaiselleen tai muulle vakituisesti huoneistossa asuvalle perheenjäsenelle. Muulle henkilölle huoneistoa ei voi luovuttaa.'

Miksi ap lahjoittaisi asuntonsa häntä palvelijana kohdelleelle miehelle :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olette miehen kanssa tästä asiasta puhuneet?

Miten sovitte kotitöiden jaosta ennen yhteenmuuttoa?

Jos mitään ei ole sovittu kotitöiden jaosta, mies ei voi olettaa ap:n tekevän yhtään mitään kotitöitä, etenkään, kun ei itsekään vaivaudu tekemään.

Vai kuvittelitko, että jos asioista ei erikseen sovita, kaikki työt ovat automaattisesti naisen vastuulla :D

Vierailija
64/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mitään ei ole sovittu kotitöiden jaosta, mies ei voi olettaa ap:n tekevän yhtään mitään kotitöitä, etenkään, kun ei itsekään vaivaudu tekemään.

Ellei mitään sovita, niin hän hoitaa joka kokee homman hoidettavaksi. 

Itse en miettisi yhteenmuuttoa., kunnes tavallaan asuttu jo yhdessä epävirallisesti. Kun jompikumpi toisen luona suurimman osan kuukaudesta, niin luultavimmin jo nähty sitä arkea. Tuolloin voisin luopua omasta kodistani.

Vierailija
65/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hitossa lähden tästä itse maksamastani asunnosta?

Vai nostanko miehen kamat pihalle ja vaihdan lukot?

Ja myönnän että tuo lapsi ja koira säälittää, tyttö on arka ja ujo ja syytön isänsä laiskuuteen. Mä en tajua mitä teen mutta tajuan etten jaksa käydä töissä ja huoltaa tätä soppaa ja olla palvelijana ja maksajana.

Tää on niin noloa etten kehtaa edes kenellekään kertoa, kaverit onnittelee kauniista kodista... ap

Jos mies on kirjoilla niin pihalle et häntä kuin oikeuden päätöksellä jos ei halua lähteä.

Ty h mä än tilanteeseen olet jäekännyt itsesi.

....

"Jos toinen puoliso on yksin omistanut asunnon, jossa avopuolisot ovat asuneet, toisella puolisolla ei siis ole oikeutta jäädä avoeron jälkeen asumaan toisen omistamaan asuntoon. Häätö on pakkotoimenpide, jolla entinen puoliso voidaan poistaa asunnosta, jos hän ei suostu vapaaehtoisesti lähtemään. Omistaja voi nostaa häätökanteen tuomioistuimessa. Tuomion perusteella ulosottomies voi hätää puolison asunnosta."

https://www.minilex.fi/a/avoliitto-ja-h%C3%A4%C3%A4t%C3%B6

....

"Jos avoliitto päättyy eroon voi häätö tulla ajankohtaiseksi. Näin on esimerkiksi sellaisessa tilanteessa, jossa eron jälkeen toinen avopuolisoista ei suostu muuttamaan pois toisen omistamasta asunnosta. Tällöin käräjäoikeudessa voi nostaa kanteen ja vaatia tuomiota siitä, että entinen avopuoliso pitää asunnon osaa oikeudettomasti hallinnassaan. Käräjäoikeus voi sen jälkeen asiaa harkittuaan päättää entisen avopuolison häädöstä. Kun häätötuomio on annettu, tulee vielä erikseen hakea ulosottomieheltä päätöksen täytäntöönpanoa. Ulosottomies siis suorittaa häädön käräjäoikeuden antaman tuomion perusteella."

https://www.minilex.fi/a/avoliitto-ero-ja-h%C3%A4%C3%A4t%C3%B6

Vierailija
66/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Koska mies siellä nyt asuu, niin sinulla on vuokralaiseesi irtisanomisaika. 

Ennen yhteenmuuttoa kannattaa koeasua yhdessä kummankin luona, niin näkee sitten sitä arkea. Toinen mitä itse aion jatkossa tehdä ennen kuin muutan kenenkään kanssa yhteen on asiallinen keskustelu miten yhteisessä kodissa kumpikin toimii. 

Mies ei lähde välttämättä kuin HÄÄDÖLLÄ.

Haettava oikeudesta ja oikeuden päätöksen jälkeen ulosottomieheltä.

Vierailija
67/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään vuokrasopimusta ei ole, joten miehen tavarat pihalle ja lukkojen vaihto, ellei lähde suosiolla.

No höpöhöpö. Se asunto on myös miehen vakituinen asunto, eikä häntä voi sieltä häätää ilman käräjäoikeuden häätötuomiota, ellei vapaaehtoisesti lähde.

Omituisinta kuitenkin mielestäni on, että sinullekaan ei tule edes mieleen ihan sellainen normaalien ihmisten toiminta, että avaisi suunsa ja vaatisi miestä muuttamaan asunnosta pois. Kerrassaan hämmentävää tämä aivan normaalin arkisen ongelmanratkaisukyvyn totaalinen puute.

Et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi, mitä tarkoittaa lähtö suosiolla?? Sitähän se juuri tarkoittaa, mutta et vaan ymmärrä. Käräjäoikeuden päätöksiä voi joutua odottamaan vuosia, joten tavarat vaan pihalle ja lukkojen vaihto. Ei kannata hukata omasta elämästään vuosia.

Vierailija
68/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole yhteydessä aso yhtiöön ja kysy neuvoa. Hommaa itselle asunto, mikä vain halpa, pieni, mistä tahansa, kunhan pääset pois. Kun homma on hoidettu ja ero selvä, mietit omaa asumistasi uudelleen. 

Tietääkseni asumisoikeuskämpät on suosittuja. Jos luopuu entisestä, pitää jonottaa uusi.  Ei kannata kun ei ole mikään pakko, vaan epämieluisa kumppani pois.  Onko mies jo taloyhtiön kirjoilla, jos ei ole, pitäisi käskyn riittää.  

Vierailija
69/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja myönnän että tuo lapsi ja koira säälittää, tyttö on arka ja ujo ja syytön isänsä laiskuuteen. Mä en tajua mitä teen mutta tajuan etten jaksa käydä töissä ja huoltaa tätä soppaa ja olla palvelijana ja maksajana.

Tää on niin noloa etten kehtaa edes kenellekään kertoa, kaverit onnittelee kauniista kodista... ap

Kannattaa alkuun kokeilla ihan juttelua, kerrot miehelle että tilanne on sietämätön, haluat erota ja pyydät häntä muuttamaan pois. Jos ei siihen suostu, niin sitten pohdit muita vaihtoehtoja.

No eipä siinä ole enää sitten kuin (ap) muutto pois tai häätö vaihtoehtona (= käräjäoikeus + UO toimeenpanijana).

Vierailija
70/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia ei koskaan kannata muuttaa miehen kanssa yhteen. Tulee pelkkää harmia.

Vierailija
71/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia ei koskaan kannata muuttaa miehen kanssa yhteen. Tulee pelkkää harmia.

Eikä naisen.

Vierailija
72/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellei mitään sovita, niin hän hoitaa joka kokee homman hoidettavaksi. 

Itse en miettisi yhteenmuuttoa., kunnes tavallaan asuttu jo yhdessä epävirallisesti. Kun jompikumpi toisen luona suurimman osan kuukaudesta, niin luultavimmin jo nähty sitä arkea. Tuolloin voisin luopua omasta kodistani.

Kyllä oletusarvo nykyään on, että kotityöt hoidetaan puoliksi. Samoin asumiskulut menevät pariskunnalla vuokra-asunnossa oletusarvoisesti puoliksi, jos ei muuta sovita.

"Se hoitaa, jota asia haittaa" on nimenomaan siipeilijöiden vakiofraaseja. Nämä eivät tee mitään tai maksamisgään, oli etukäteen sovittu mitä tahansa.

Vierailija
73/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytät sitä koiraakin ulkona? Vaikka itse pidän koirista niin en kyllä ottaisi toisen koiraa vastuulleni. Onhan sen tytön pakko viedä se jos et suostu itse. Jos ei vie niin tee elsu.

Niin no, tyttö nukkuu puoleen päivään ja koira pissaa matolle ellen käytä sitä aikaisin ulkona. Neitiä ei saa aamulla ylös millään. Luultavasti tytön äiti hoitaa koiran. Mies ei vie koiraa ulos, huutaa tytölle ja tyttö nukkuu. Ap

No älä nyt jumalauta ala äidiksi sille tytölle vielä ja passaa piloille. Vastuu se hänen on otettava lemmikistää. Jos pissaa lattialle niin kysy että kuka maksaa pesulalaskun.

Koiraparka. Eniten käy sääliksi.  Kukaan ei halua hoitaa, potkittavana vain. 

Vierailija
74/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Koska mies siellä nyt asuu, niin sinulla on vuokralaiseesi irtisanomisaika. 

Ennen yhteenmuuttoa kannattaa koeasua yhdessä kummankin luona, niin näkee sitten sitä arkea. Toinen mitä itse aion jatkossa tehdä ennen kuin muutan kenenkään kanssa yhteen on asiallinen keskustelu miten yhteisessä kodissa kumpikin toimii. 

Mies ei lähde välttämättä kuin HÄÄDÖLLÄ.

Haettava oikeudesta ja oikeuden päätöksen jälkeen ulosottomieheltä.

Tai sitten mies lähtee, kunhan sille vain sanoo että haluaa erota. Miksi pitää lähteä kuvittelemaan worst case skenaarioita, jos koko asiasta ei ole edes puhuttu?

Vierailija
75/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole yhteydessä aso yhtiöön ja kysy neuvoa. Hommaa itselle asunto, mikä vain halpa, pieni, mistä tahansa, kunhan pääset pois. Kun homma on hoidettu ja ero selvä, mietit omaa asumistasi uudelleen. 

Tietääkseni asumisoikeuskämpät on suosittuja. Jos luopuu entisestä, pitää jonottaa uusi.  Ei kannata kun ei ole mikään pakko, vaan epämieluisa kumppani pois.  Onko mies jo taloyhtiön kirjoilla, jos ei ole, pitäisi käskyn riittää.  

Ap voi yrittää asumisoikeusasunnon vaihtoa johonkin yhtä kivaan kohteeseen.

Vierailija
76/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oot miehesi valinnut.

Mies antoi vääristellyn kuvan itsestään tullakseen valituksi. 

Vierailija
77/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytät sitä koiraakin ulkona? Vaikka itse pidän koirista niin en kyllä ottaisi toisen koiraa vastuulleni. Onhan sen tytön pakko viedä se jos et suostu itse. Jos ei vie niin tee elsu.

Niin no, tyttö nukkuu puoleen päivään ja koira pissaa matolle ellen käytä sitä aikaisin ulkona. Neitiä ei saa aamulla ylös millään. Luultavasti tytön äiti hoitaa koiran. Mies ei vie koiraa ulos, huutaa tytölle ja tyttö nukkuu. Ap

Vetäisin tuossa vaiheessa miestä jo lekalla päähän!

Vierailija
78/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskallan väittää, ettei avauksessa kuvattu tilanne ole mikään tilastollinen fakta kaikkien yhteenmuuttavien pariskuntien kohdalla.

Vierailija
79/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset muuttaako heti VIRALLISESTI yhteen (kirjojen muuttaminen), jos toinen muuttaa kanssasi asumaan.

Oli sitte mieleinen vuokra-asunto tai omistusasunto niin toista voi olla vaikeaa saada ulos muuten kuin oikeuden kautta, jos niikseen tulee eikä toinen muuta vapaaehtoisesti.

Silloin jää vaihtoehdoiksi vain joko itse muuttaa tai hakea oikeudesta häätöä.

Helpompi on asua aluksi yhdessä siten, että molemmat ovat virallisesti kirkoilla omissa osoitteessa eli asua yhdessä, mutta ei virallisesti. Silloin poliisi voi poistaa HETI ylimääräisen asukkaan (vuokra/omistus)asunnostasi.

Tälläinen KOEASUMINEN kunniaan! Ja kuukausia/vuosia asuttava ei-virallisesti yhdessä ennen kuin muuttaa kirjat sanaan osoitteeseen.

Vierailija
80/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä kehoittaa ap:ta muuttamaan pois kodistaan, jonka aso-maksun on itse maksanut.

Nyt kova puhuttelu miehelle ja määräajaksi kuukausi. Jos homma ei ala toimia nyt niin mies muuttaa kuukauden kuluttua muualle.

Moni on tuhrannut vuosikausia toimimattomissa uusperheissä vaikka elettävänä on vain yksi ainutlaatuinen elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän