Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies muuttui siististä sottapytyksi avoliitossa

Vierailija
15.08.2022 |

Järki lähtee.
Mies oli seurusteluajan ihana, hänen asunto oli tip top kunnossa koko ajan ja mietin usein että pystynkö samaan siisteyteen, jouduin aina siivoamaan ennenkuin mies tuli minun luo. Hän laittoi aina ruokaa minulle, kynttilät ja kaikki, ja halusi itse tiskata saman tien kun oltiin syöty.
On kuin mun kanssa samaan asutoon olisi muuttanut ihan eri mies! Kaksi kuukautta ollaan asuttu ja hänen tyhjentämättömiä banaanilaatikoita seisoo vielä toistakymmentä tyhjentämättä. Asensi tietokoneet pelihemmetteineen ja keskittyy niihin! Ei enää ruoanlaittoa, ei ole edes käynyt ruokakaupassa. Kun hänen tytär tuli koiransa kanssa viikonlopuksi, olin sisustanut tytölle pienenhuoneen, isä vähän jututtaa ja tyttö pelaa kännykkää huoneessa lopun ajan, tulee kyllä syömään, muttei puhu mitään. Arvatkaa kuka käyttää koiraa ulkona.
Asunto on ihana, iso, pieni pihakin, jossa mies tai tytär eivät ole juuri käyneet vaan minä olen sinne jo jotain istutellut. Olen oppinut käyttämään ruohonleikkuriakin.
Työtä on älyttömästi, käyn itse vuorotyössä ja kun tulen kotiin yövuorosta, keittiössä on pizzalaatikoita, sohvilla kitaroita, olohuoneen pöydällä laseja ja lautasia ja koira odottaa pääsyä ulos, eteinen ja olohuone hiekassa ja koirankarvoissa. Minä olen maksanut tähän mennessä laskut.

Pitääkö tästä heti muuttaa takaisin yksiöön vai muuttuuko miehet lapsiksi aina yhteen muutossa? En oo saanut yövuoron jälkeen nukuttua.

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oletusarvo nykyään on, että kotityöt hoidetaan puoliksi. Samoin asumiskulut menevät pariskunnalla vuokra-asunnossa oletusarvoisesti puoliksi, jos ei muuta sovita.

"Se hoitaa, jota asia haittaa" on nimenomaan siipeilijöiden vakiofraaseja. Nämä eivät tee mitään tai maksamisgään, oli etukäteen sovittu mitä tahansa.

Koska voimme arvata, ettei kaikissa parisuhteissa toimita tuon oletuksen mukaan, niin asioista kannattaa jutella ennen yhteenmuuttoa sekä yhteenmuuton jälkeen. 

Vierailija
82/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin sen mitä ehdin ja jaksan. Sitten jos ja kun mies alkaa valittaa, kysyisin, mitä hän on viime aikoina tehnyt? Jos ei mitään tee, ei voi valittaakaa, joten vaihtoehdot on olla tekemättä ja valittamatta tai sitten alkaa tehdä itsekin jotain. Ottaa tai jättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään vuokrasopimusta ei ole, joten miehen tavarat pihalle ja lukkojen vaihto, ellei lähde suosiolla.

No höpöhöpö. Se asunto on myös miehen vakituinen asunto, eikä häntä voi sieltä häätää ilman käräjäoikeuden häätötuomiota, ellei vapaaehtoisesti lähde.

Omituisinta kuitenkin mielestäni on, että sinullekaan ei tule edes mieleen ihan sellainen normaalien ihmisten toiminta, että avaisi suunsa ja vaatisi miestä muuttamaan asunnosta pois. Kerrassaan hämmentävää tämä aivan normaalin arkisen ongelmanratkaisukyvyn totaalinen puute.

Vakituinen asunto se on juridisesti vain jos siihen on tehty muuttoilmoitus.  Muuten voi kohdella kuin olisi mikä tahansa vieras käymässä, käskeä pois.  Joissakin voi olla velvollisuus ilmoittaa pidempiaikaisesta vieraasta vesimaksua varten, muttei se sido tietenkään. 

Vierailija
84/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hitossa lähden tästä itse maksamastani asunnosta?

Vai nostanko miehen kamat pihalle ja vaihdan lukot?

ap

Koska mies siellä nyt asuu, niin sinulla on vuokralaiseesi irtisanomisaika. 

Ennen yhteenmuuttoa kannattaa koeasua yhdessä kummankin luona, niin näkee sitten sitä arkea. Toinen mitä itse aion jatkossa tehdä ennen kuin muutan kenenkään kanssa yhteen on asiallinen keskustelu miten yhteisessä kodissa kumpikin toimii. 

Mies ei lähde välttämättä kuin HÄÄDÖLLÄ.

Haettava oikeudesta ja oikeuden päätöksen jälkeen ulosottomieheltä.

Tai sitten mies lähtee, kunhan sille vain sanoo että haluaa erota. Miksi pitää lähteä kuvittelemaan worst case skenaarioita, jos koko asiasta ei ole edes puhuttu?

MIKSI?

Jos mies käyttää jo sikana toista (AP) hyväksi niin mitä siltä voi odottaa = ei lähde vapaaehtoisesti vaan vaaditaan käräoikeuden päätös eli häätö + ulosotto apuun toimeenpanijana.

Kyllä nämä hyväksikäyttäjät oikeutensa tietää. Ja jos eivät halua erota (miksi haluaisi kuin kaikki tehdään/maksetaan puolesta) niin osaavat heittäytyä hankalaksi.

SIKSI!

Vierailija
85/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olette miehen kanssa tästä asiasta puhuneet?

Miten sovitte kotitöiden jaosta ennen yhteenmuuttoa?

Jos mitään ei ole sovittu kotitöiden jaosta, mies ei voi olettaa ap:n tekevän yhtään mitään kotitöitä, etenkään, kun ei itsekään vaivaudu tekemään.

Vai kuvittelitko, että jos asioista ei erikseen sovita, kaikki työt ovat automaattisesti naisen vastuulla :D

Jos mitään ei sovita, niin on jokaisen omalla vastuulla pitää sitä siisteystasoa mitä haluaa sillä tavalla kuin haluaa. Ei tuossa sanottu, että mies vaatii ap:lta mitään. Ihan onnellisena tilaa pitsaa ja pelaa koneella omassa sotkussaan.

Siksi useimmat meistä sopii nämä asiat ennen yhteenmuuttoa. Tai jos ei silloin tajunnut,niin silloin ensimmäisenä siivouspäivänä, kun toinen vaan röhnöttää sohvalla. Tai kun jääkaappi on neljättä kertaa tyhjä tällä viikolla. Tai kun koira kuseksii matolle. Tai kun pitsalaatikot eivät löydä pahvinkeräykseen.

Vierailija
86/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen muuttohaluja voi nopeuttaa kutsumalla kotiin asumaan esimerkiksi moottoripyöräjengin jäsenen, ilkeän anopin, kavereita jne.

Tuskin mies lapsen edessä kehtaa alkaa riehumaan, mutta asuminen kannattaa tehdä mahdollisimman epämukavaksi. Toinen mies sänkyyn nukkumaan. Tytön huone sukulaisen käyttöön.

Vierailija
87/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavana steppi on tosiaan se ettei mies maksa edes sitä vuokraa jonkun tekosyyn varjolla...

No se on tietenkin se että kauan odotettu pleikka vitonen saapui ja se oli aika kallis ja sit piti vielä ostaa vähän lisätarvikkeita ja muutama peli.

Ihmettelen kyllä että naiset eivät näe tuota pelaamista minään varoitusmerkkinä. Sehän vie ihan tuhottomasti aikaa ja sitten kun oo siellä pelin syövereissä niin se on just tuota että tilataan nopeet pizzat ja syödään pelin ääressä. Sitten nukkumaan kello 03 kun silmät ei pysy enää auki ja kämppä onkin kaaoksen vallassa.

Vierailija
88/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oletusarvo nykyään on, että kotityöt hoidetaan puoliksi. Samoin asumiskulut menevät pariskunnalla vuokra-asunnossa oletusarvoisesti puoliksi, jos ei muuta sovita.

"Se hoitaa, jota asia haittaa" on nimenomaan siipeilijöiden vakiofraaseja. Nämä eivät tee mitään tai maksamisgään, oli etukäteen sovittu mitä tahansa.

Koska voimme arvata, ettei kaikissa parisuhteissa toimita tuon oletuksen mukaan, niin asioista kannattaa jutella ennen yhteenmuuttoa sekä yhteenmuuton jälkeen. 

Ne muut tavat ovat niitä poikkeuksia. Jos et aio osallistua kodinhoitoon, asiasta tulee neuvotella etukäteen. Jostain syystä nämä kaikesta luistavat lupaacat kyllä maat ja taivaat etukäteen, sillä eiväthän tyhjät lupaukset heitä sido. Sopimalla tarkasti etukäteen ei siis voita yhtään mitään. Vastuuntuntoiset kyllä hoitavat osansa ilman tarkkaa sopimistakin.

Vierailija
89/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan älytöntä kehoittaa ap:ta muuttamaan pois kodistaan, jonka aso-maksun on itse maksanut.

Nyt kova puhuttelu miehelle ja määräajaksi kuukausi. Jos homma ei ala toimia nyt niin mies muuttaa kuukauden kuluttua muualle.

Moni on tuhrannut vuosikausia toimimattomissa uusperheissä vaikka elettävänä on vain yksi ainutlaatuinen elämä.

Entäpä jos ei muuta. Väkisin et voi lain mukaan ajaa Pigalle. Tarvita oikeuden päätös.

YMMÄRTÄKÄÄ NYT LOPULTAKIN TÄMÄ!!!

Vierailija
90/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Pigalle = pihalle

Vierailija
91/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän turhaa pohtia täällä enempää ennen kuin ap keskustelee miehen kanssa ja kertoo, mitä hän sanoi eroajatukseen.

Vierailija
92/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen muuttohaluja voi nopeuttaa kutsumalla kotiin asumaan esimerkiksi moottoripyöräjengin jäsenen, ilkeän anopin, kavereita jne.

Tuskin mies lapsen edessä kehtaa alkaa riehumaan, mutta asuminen kannattaa tehdä mahdollisimman epämukavaksi. Toinen mies sänkyyn nukkumaan. Tytön huone sukulaisen käyttöön.

Ei se lapsen läsnäolo mitään estä.

vaikka lapsella olisi kaverikin kylässä niin ei se ole ennenkään estänyt isää murhaamasta aviopuolisoaan.

Vierailija
93/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne muut tavat ovat niitä poikkeuksia. Jos et aio osallistua kodinhoitoon, asiasta tulee neuvotella etukäteen. Jostain syystä nämä kaikesta luistavat lupaacat kyllä maat ja taivaat etukäteen, sillä eiväthän tyhjät lupaukset heitä sido. Sopimalla tarkasti etukäteen ei siis voita yhtään mitään. Vastuuntuntoiset kyllä hoitavat osansa ilman tarkkaa sopimistakin.

Tämän takia en muuttaisikaan virallisesti yhteen kunnolla kokeilematta yhteisasumista. Riittävästi arjen kokemista yhdessä. 

Vierailija
94/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ennen yhteenmuuttoa kannattaa koeasua yhdessä kummankin luona, niin näkee sitten sitä arkea. Toinen mitä itse aion jatkossa tehdä ennen kuin muutan kenenkään kanssa yhteen on asiallinen keskustelu miten yhteisessä kodissa kumpikin toimii. 

Tai sitten mies lähtee, kunhan sille vain sanoo että haluaa erota. Miksi pitää lähteä kuvittelemaan worst case skenaarioita, jos koko asiasta ei ole edes puhuttu?

MIKSI?

Jos mies käyttää jo sikana toista (AP) hyväksi niin mitä siltä voi odottaa = ei lähde vapaaehtoisesti vaan vaaditaan käräoikeuden päätös eli häätö + ulosotto apuun toimeenpanijana.

Kyllä nämä hyväksikäyttäjät oikeutensa tietää. Ja jos eivät halua erota (miksi haluaisi kuin kaikki tehdään/maksetaan puolesta) niin osaavat heittäytyä hankalaksi.

SIKSI!

Niinpä. Ukko vaan pelaa ja aloittaja rehkii/maksaa.

Ei ole kannattavaa muuttaa kuin pakolla (häätö).

Vierailija
95/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

MIKSI?

SIKSI!

Oletat pahinta. Ihmisiä eroaa sovussa yhtenään. Useimmat kykenevät sopimaan asioista, ja hoitamaan eronsa fiksusti. Toki muitakin malleja on. Ap kannattaisi poikimmiten keskustella avomiehensä kanssa ja ellei tilanne muutu parenmpaa, niin erota. Ero vaatii joko vähemmän työtä tai enemmän työtä. 

Vierailija
96/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää hyvät ihmiset muuttaako heti VIRALLISESTI yhteen (kirjojen muuttaminen), jos toinen muuttaa kanssasi asumaan.

Oli sitte mieleinen vuokra-asunto tai omistusasunto niin toista voi olla vaikeaa saada ulos muuten kuin oikeuden kautta, jos niikseen tulee eikä toinen muuta vapaaehtoisesti.

Silloin jää vaihtoehdoiksi vain joko itse muuttaa tai hakea oikeudesta häätöä.

Helpompi on asua aluksi yhdessä siten, että molemmat ovat virallisesti kirkoilla omissa osoitteessa eli asua yhdessä, mutta ei virallisesti. Silloin poliisi voi poistaa HETI ylimääräisen asukkaan (vuokra/omistus)asunnostasi.

Tälläinen KOEASUMINEN kunniaan! Ja kuukausia/vuosia asuttava ei-virallisesti yhdessä ennen kuin muuttaa kirjat sanaan osoitteeseen.

Tämä!

Vierailija
97/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en muuttaisikaan virallisesti yhteen kunnolla kokeilematta yhteisasumista. Riittävästi arjen kokemista yhdessä. 

Hyväksikäyttäjät kyllä jaksavat teeskennellä "koeajan". Ovathan he teeskenneet koko aiemman suhteenkin.

Vierailija
98/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja myönnän että tuo lapsi ja koira säälittää, tyttö on arka ja ujo ja syytön isänsä laiskuuteen. Mä en tajua mitä teen mutta tajuan etten jaksa käydä töissä ja huoltaa tätä soppaa ja olla palvelijana ja maksajana.

Tää on niin noloa etten kehtaa edes kenellekään kertoa, kaverit onnittelee kauniista kodista... ap

Saat sinä nouloutta tuntea, kyllä minäkin tuntisin. Nyt heität miehen kamoineen pihalle vähin äänin. Sehän on helppoa, jos puolet kamoista on jo valmiiksi banaanilaatikoissa!

Ja otat vain tyytyväisenä vastaan onnittelut kauniista kodistasi, ja ihailet kavereiden mukana, että kyllä minäkin viihdyn täällä, ja olen tehnyt pihalle pieniä istutuksiakin, ja kuvia niistä someen. Aivan kuin olisit koko ajan asunut siellä vain yksin. Äkkiä se unohtuu, että siellä oli jokin mieskin hetken häiriönä.

Vierailija
99/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

MIKSI?

SIKSI!

Oletat pahinta. Ihmisiä eroaa sovussa yhtenään. Useimmat kykenevät sopimaan asioista, ja hoitamaan eronsa fiksusti. Toki muitakin malleja on. Ap kannattaisi poikimmiten keskustella avomiehensä kanssa ja ellei tilanne muutu parenmpaa, niin erota. Ero vaatii joko vähemmän työtä tai enemmän työtä. 

Hyväksikäyttäjät eivät elä sovussa.

Vai kuin sovussa elämistä tuo aloitus osoittaa?

Tehdäänkö ja maksetaanko asiat sovussa, jos VAIN toinen tekee ja maksaa.

Olet yhtä sinisilmäinen kuin aloittaja.

Toisen ihmisen kirjoja ei ikänä heti omaan asuntoon vaan vasta ajan päästä. Silloin on heti helppo päästä toisesta eroon, jos tarve vaatii.

Vierailija
100/127 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksikäyttäjät kyllä jaksavat teeskennellä "koeajan". Ovathan he teeskenneet koko aiemman suhteenkin.

Jos noin kovasti pelkäät hyväksikäyttöä ja oletat ihmisistä pahinta, niin ehkei kannata muuttaa ikinä yhteen tai edes altistua parisuhteelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän