Mies muuttui siististä sottapytyksi avoliitossa
Järki lähtee.
Mies oli seurusteluajan ihana, hänen asunto oli tip top kunnossa koko ajan ja mietin usein että pystynkö samaan siisteyteen, jouduin aina siivoamaan ennenkuin mies tuli minun luo. Hän laittoi aina ruokaa minulle, kynttilät ja kaikki, ja halusi itse tiskata saman tien kun oltiin syöty.
On kuin mun kanssa samaan asutoon olisi muuttanut ihan eri mies! Kaksi kuukautta ollaan asuttu ja hänen tyhjentämättömiä banaanilaatikoita seisoo vielä toistakymmentä tyhjentämättä. Asensi tietokoneet pelihemmetteineen ja keskittyy niihin! Ei enää ruoanlaittoa, ei ole edes käynyt ruokakaupassa. Kun hänen tytär tuli koiransa kanssa viikonlopuksi, olin sisustanut tytölle pienenhuoneen, isä vähän jututtaa ja tyttö pelaa kännykkää huoneessa lopun ajan, tulee kyllä syömään, muttei puhu mitään. Arvatkaa kuka käyttää koiraa ulkona.
Asunto on ihana, iso, pieni pihakin, jossa mies tai tytär eivät ole juuri käyneet vaan minä olen sinne jo jotain istutellut. Olen oppinut käyttämään ruohonleikkuriakin.
Työtä on älyttömästi, käyn itse vuorotyössä ja kun tulen kotiin yövuorosta, keittiössä on pizzalaatikoita, sohvilla kitaroita, olohuoneen pöydällä laseja ja lautasia ja koira odottaa pääsyä ulos, eteinen ja olohuone hiekassa ja koirankarvoissa. Minä olen maksanut tähän mennessä laskut.
Pitääkö tästä heti muuttaa takaisin yksiöön vai muuttuuko miehet lapsiksi aina yhteen muutossa? En oo saanut yövuoron jälkeen nukuttua.
Kommentit (127)
Jaha, sitä tuli lyötyä kädet narsistiin. Seurusteluaika ei varmastikkaan ollut vuosia? Puoli vuotta nuo pystyy esittämään unelmakumppania ihan helposti, mutta sen jälkeen alkaa kärsivällisyys loppua, jatkuva esiintyminen on raskasta ihan jokaiselle, jopa näille loisille.
Sinut on heti bongattu sopivasti läheisriippuvaisena, ja mies on laskenut sen varaan että et heitä häntä pihalle tai lähde itse pois kun hän alkaa olla ihan oma kus-ipää itsensä. Rakkaudesta ei sitten muuten ole kyse, sen voit unohtaa.
Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ero. Mies ei tule muuttumaan miksikään.
Kannattaa kuitenkin varautua siihen, että sinulla on tärkeimmät tavarat pakattuna ja lähdet heti kaverille, jos mies alkaa väkivaltaiseksi.
Hyväksikäyttö on narsistinen piirre ja narsistit elävät juuri noin toisia hyödyntäen. Siitä syystä ole varovainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksikäyttäjät kyllä jaksavat teeskennellä "koeajan". Ovathan he teeskenneet koko aiemman suhteenkin.
Jos noin kovasti pelkäät hyväksikäyttöä ja oletat ihmisistä pahinta, niin ehkei kannata muuttaa ikinä yhteen tai edes altistua parisuhteelle.
En nyt ihmeemmin "pelkää" hyväksikäyttöä. Ihmettelen vain, miksi jotkut antavat täysin toimimattomia ja sinisilmäisiä neuvoja hyväksikäytön välttämiseen.
Nopeiten hyväksikäyttäjästä pääsee eroon, kun muuttaa yhteen suhteellisen varhaisessa vaiheessa suhdetta, jolloin hyväksikäyttötaipumus tulee kaikkein nopeiten esiin eikä tule tuhlattua vuosia hyväksikäyttäjään.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kuitenkin varautua siihen, että sinulla on tärkeimmät tavarat pakattuna ja lähdet heti kaverille, jos mies alkaa väkivaltaiseksi.
Hyväksikäyttö on narsistinen piirre ja narsistit elävät juuri noin toisia hyödyntäen. Siitä syystä ole varovainen.
Aika hyvä diagnoosi muutamasta lauseesta kuultuasi vain toisenosapuolen näkemyksen tapahtumista. Narsisti ja oletuksena väkivaltainenkin. Miten uskallat olla yhdenkään ihmisen kanssa tekemisissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksikäyttäjät kyllä jaksavat teeskennellä "koeajan". Ovathan he teeskenneet koko aiemman suhteenkin.
Jos noin kovasti pelkäät hyväksikäyttöä ja oletat ihmisistä pahinta, niin ehkei kannata muuttaa ikinä yhteen tai edes altistua parisuhteelle.
En nyt ihmeemmin "pelkää" hyväksikäyttöä. Ihmettelen vain, miksi jotkut antavat täysin toimimattomia ja sinisilmäisiä neuvoja hyväksikäytön välttämiseen.
Nopeiten hyväksikäyttäjästä pääsee eroon, kun muuttaa yhteen suhteellisen varhaisessa vaiheessa suhdetta, jolloin hyväksikäyttötaipumus tulee kaikkein nopeiten esiin eikä tule tuhlattua vuosia hyväksikäyttäjään.
Narsistista et vaan pääse eroon helposti tai jos yrität eroa niin hän kiusaa, häiriköi ja voi jopa tappaa. Narsisti sitouttaa uhrinsa nopeasti eli muuttaa nopeasti yhteen. Kannattaa odottaa yhteenmuuttoa niin, että on edes joskus ollut eri mieltä, koska tällöin näkee, millainen toinen on, kun ei saa tahtoaan läpi. Narsisti alkaa silloin riitelemään, paitsi alkuvaiheessa saattaa pystyä näyttelemään.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta emme tiedä tarinan pariskunnasta juuri mitään eli onko tilanteessa hyväksikäyttöä? Nyt joku tuomitsee avauksen toisen osapuolen väkivaltaiseksi narsistiksi, joka vain odottaa koska pääsee pilkkomaan ap:n. Todellisuus saattaa kuitenkin olla jotain paljon arkisempaa.
Narsismia todennäköisemmin ukko on vaan laiska, itsekäs ja sovinismiin taipuvainen - kun nyt on aika talossa, hoitakoon hommat. Rakkaudesta ei tosiaan ole kyse.
Jokainen mies kenen kanssa olen seurustellut on ruvennut vetelehtimään juuri näin miten ap:n mies. Ekaksi saadaan nainen koukkuun esittämällä unelmien prinssiä ja sitten kun asutaan yhdessä läväytetään naamalle todellinen luonne. Aina ollaan odottamassa, että nainen tekee kaiken. Yksin on helpompi olla kuin miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Narsismia todennäköisemmin ukko on vaan laiska, itsekäs ja sovinismiin taipuvainen - kun nyt on aika talossa, hoitakoon hommat. Rakkaudesta ei tosiaan ole kyse.
Narsismin yksi tunnuspiirre on loismainen elämäntyyli ja sehän täyttyy. Miehellä on siis jo yksi narsistinen piirre ja olisi tyhmää, jos ei miettisi, että onko hän narsisti, onko muita narsistin tunnusmerkkejä.
No ettekö keskustele kiperistä asioista keskenään ollenkaan? Voisitko kertoa miehelle ettei tuollainen peli vetele ja ettet jaksa olla mikään äiti miehelle? Minusta mies vaikuttaa laiskalta..käykö töissä?
Tuollaista miestä en kyllä jaksaisi, ettei pidä edes eläimestä tai lapsestaan huolta (=lapsi sisällä pitkin päivää).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismin yksi tunnuspiirre on loismainen elämäntyyli ja sehän täyttyy. Miehellä on siis jo yksi narsistinen piirre ja olisi tyhmää, jos ei miettisi, että onko hän narsisti, onko muita narsistin tunnusmerkkejä.
Huoh..aina nämä narsistin asiantuntijat liikkeellä oli aihe mikä tahansa niin mies on aina narsisti😩
Vierailija kirjoitti:
Miehen muuttohaluja voi nopeuttaa kutsumalla kotiin asumaan esimerkiksi moottoripyöräjengin jäsenen, ilkeän anopin, kavereita jne.
Tuskin mies lapsen edessä kehtaa alkaa riehumaan, mutta asuminen kannattaa tehdä mahdollisimman epämukavaksi. Toinen mies sänkyyn nukkumaan. Tytön huone sukulaisen käyttöön.
No tämä juuri. Ei se, että heittää toisen pihalle, tarkoita, että tehdään jotain laitonta. Laillisia keinoja on vaikka miten. Ap saa myös siivota kotiaan. Jos eteisessä on banaanilaatikoita, joissa on tarpeetonta tavaraa, niin totta kai ap saa omasta kodistaan siivota rojut roskikseen. Tietenkin pitää huikata, että oliko nämä roskikseen menossa, ai oli, no hyvä. Ei kannata ääntään tuhlailla noissa huikkauksissa.
Ap voi myös aivan laillisesti vuokrata varaston tai kämpän, jonne kantaa kotoaan sitä rojua, mitä hän itse ei tarvitse. Sitten kun miehen tavarat ovat siellä uudessa kämpässä, niin miehen on helppo siirtyä sinne pelaamaan, eikä kukaan ole jättänyt ketään kodittomaksi eikä kukaan ole jäänyt. Vuokrasopimukseen kun jossain pelin tiimellyksessä kun pyydät mieheltä nimikirjoituksen, niin onnistuu helposti. Sanot vaikka, että se on lapsen koepaperi mikä pitää allekirjoittaa, tai vaikka koulun oppilastietojen tarkistus.
Miksi naiset usein tyytyvät tuollaiseen suhteeseen?
Minä tein heti alussa selväksi etten ole mikään kotihengetär vaan oletan että molemmat osallistuu kodin hommiin.
Mies on edelleen siisti, imuroi, laittaa ruokaa ym ym
Älkää suostuko kotiorjiksi! Tietysti omilleen muuttaminen kirpaisee mutta lopulta on helpottunut olo kun ei tarvitse toisen porsastelua katsella!
Kukaan nykyajan moderni suomalainen nainen ei varmasti ala hetkeäkään katsella miestä, joka ei osallistu kotitöihin tasapuolisesti.
Ensivaikutelma kestää kuukauden ja sitten mies muuttuu. Naisesta tulee siivooja, kokki, pyykin pesijä ja palvelija muutenkin. Aloittajan tapauksessa aloittaja valitsi komean miehen ulkonäön perusteella ja kuvitteli että mies on täydellinen kumppani. Nyt sitten saat kärsiä siitä pinnallisuudesta. Mies ei olekkaan täydellinen vaikka niin luulit.
Olisit vaan kelpuuttanut jonkun tavis ätmin niin voisit elää onnellista elämää.
Christiiina kirjoitti:
Kukaan nykyajan moderni suomalainen nainen ei varmasti ala hetkeäkään katsella miestä, joka ei osallistu kotitöihin tasapuolisesti.
Mä taas löysin sellaisen naisen joka pelais vain päivät pitkät sohvalla. Töistä tullessa keittiön pinat täynnä leivänmuruja yms.leipäpussi auki, tiskiallas on täynnä roskia kun ei jaksa niitä roskiin asti laittaa eikä varmasti vaihda uutta roskapussia. Tavaroita ja vaatteita on joka puolella. Pyykkiä sentään pesee silloin tällöin ja imuroi ehkä kerran kuussa.
Osallistun kyllä kotitöihin ja olisi mukava jos talous pysyis siistimpänä pidempään kun päivän verran niin olis ollu parempi mielialakin. Nyt on vain tullut kilometrit täyteen tästä muistakin syistä et yhteinen asunto menee myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavana steppi on tosiaan se ettei mies maksa edes sitä vuokraa jonkun tekosyyn varjolla...
No se on tietenkin se että kauan odotettu pleikka vitonen saapui ja se oli aika kallis ja sit piti vielä ostaa vähän lisätarvikkeita ja muutama peli.
Ihmettelen kyllä että naiset eivät näe tuota pelaamista minään varoitusmerkkinä. Sehän vie ihan tuhottomasti aikaa ja sitten kun oo siellä pelin syövereissä niin se on just tuota että tilataan nopeet pizzat ja syödään pelin ääressä. Sitten nukkumaan kello 03 kun silmät ei pysy enää auki ja kämppä onkin kaaoksen vallassa.
Tämä. Pelaaminen, alkon kuluttaminen, mieslapsikäytös jne. Näitä ei nähdä mahdollisina tulevina ongelmina sitten millään, vaan ne selitellään tai suljetaan pois mielestä. "Liian pahaa ollakseen totta, eijeijei voi tapahtua". Ja sitten mennään suoraan tuhoon.
Sitten toisaalta kunnollisen miehen hyvät tavat aiheuttavat usein ihmettelyä ja kauhistelua parhaaseen "liian hyvää ollakseen totta, eijeijei jotain hämärää tässä on" tyyliin ja sitten valitaan se todennäköinen ongelmatapaus mieluummin, koska hänessä ei ole mitään tällaista hämärää.
Ap tietää miten käy, jos kertoo miehelle haluavansa erota ja miehen ulos ap:n asunnosta. Joko mies ymmärtää ja lähtee sovussa tai tajuaa virheensä ja koittaa parantaa tapansa tai mies heittäytyy hankalaksi. Turha etukäteen tuomita, että erosta puhuminen johtaa naisen ap:n kuolemaan mihin joku jo aiemmin viittasi.