Teinin naurettavat ruokavaatimukset: Sushia,Thai cubeja,kolmioleipiä.. Kun viikkorahat on tuhlattu tulee kinuamaan lisää
Ei välitä ettei minä ja veljensä syödä noita enkä ole rahasta tehty
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Miksi teini ei opettele tekemään kolmioleipiä ja noiden thai cubejen tapaisia ruokia ihan kotona? Noi thai cubet on aika mautonta kamaa kun on opetellut kokkaamaan itse. Sushinkin voi valmistaa omassa keittiössä.
Minä opettelin kokkaamaan todella nuorena itse kun äitini ruuanlaittotaidot ovat... ööh... välttävät. Kaikki lihat paistetaan rutikuiviksi, mausteena toimii hippu suolaa ja taito yhdistellä tai soveltaa ruuanlaitossa paistaa poissaolollaan. Nyt aikuisena olen tajunnut ettei tämän elintarvikehygieniakaan ole kovin kummoista, monia vihanneksia ja sieniä "ei tartte pestä kun ei meillä kotonakaan pesty, kattoo vaan ne isoimmat roskat pois". Nimimerkillä pieniä kiviä karrelle poltetussa herkkutattipaistoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä esim. sushissa on sen kohtuuttomampaa kuin vaikka lasagnessa? Jos rahat on tiukoilla, niin sushia voi opetella tekemään myös itse.
Taas joku joka ei ymmärrä lukemaansa!
EI KELPAA ITSETEHTYNÄ, tulee vitt**a!
Jos ei kelpaa ja tulee vielä kirosanoja niin sitten on kokonaan ilman ja myös ilman viikkorahaa.
Jotain käytöstapoja pitää nyt sentään olla ja toisten tekemää ruokaa pitää arvostaa, edes olla hiljaa, eikä haukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmioleivän voi tehdä itse, etsi ohje voileipäkakkuun ja sovella siitä pienempi annos kolmioleipään! Lapsen/teinin kiinnostusta ruokaan kannattaa käyttää hyödyksi ja opettaa miten samat herkut tehdään kotona. Jos nyt annat mahdollisuuden ruokailla kuin kroisos, voi todellisuus iskeä aika kipeästi kun pitää itse alkaa elättämään itseään
Tein itse kerran kolmioleipiä ja kommentti oli että "hyi vit tu."
A.p
Näytä ovea tuollaiselle kakaralle!
Tupakka-askikin maksaa kympin. Miksei sitten teinin sushit tai thaicubet saa sitä kustantaa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä esim. sushissa on sen kohtuuttomampaa kuin vaikka lasagnessa? Jos rahat on tiukoilla, niin sushia voi opetella tekemään myös itse.
Riisi, etikka, sokeri ja kasvikset on halpoja . Siitä vaan niitä riisipalleroita väsämään.
Vierailija kirjoitti:
Tupakka-askikin maksaa kympin. Miksei sitten teinin sushit tai thaicubet saa sitä kustantaa?
Miksei nyky teineiltä saa vaatia mitään? Yksikin mamma maksaa kohta 18 vuotiaalle janterille kaiken. Pitkä imetys
Nää on hämmentäviä. Meillä syötiin kotona tasan sitä, mitä vanhemmat eteen lykkäsivät. Jos halusi jotain erikoista, niin omista rahoista (ei viikkorahoista, huom, vaan töissä ansaituista) kustannettiin. Joskus saatiin kokata erikoisuuksia, jos ei ollut mitään älyttömyyksiä.
Meillä on varmaan käynyt tuuri, että sen susheja tms. syövän lapsen kaveripiirissä muutkin ovat säästäväisiä. Porukalla kokkailevat noita itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikaan asia ei ole itse tehtynä edullisempaa. Näihin lukeutuu sushi ja vaatteet.
On sushi itse tehtynä edullisempaa. Sehän maksaa noin euron kappaleelta kaupassa. Kasvissushit, avokado, kurkku, tonnikalatahna esim. ovat melko edullisia itse tehtynä. Jälkiruoaksi banaanisusheja. Sushiriisiä on riisiä, eikä maksa maltaita.
Ap lienee tosiaan jokin täysin ruuanlaittotaidoton wt-vätys, joka ajatteli omissa höttöunelmissaan 20 vuotta sitten elättävänsä perheen jollain siivojan tai lähärin palkalla ja sitten ihmettelee, jos lapset ovat raivona. Ap:n olisi syytä lähteä lisätöiden hakuun tai muutoin hankkia itselleen säädyllinen elintaso sen sijaan, että valittaa täällä siitä, että hänen lapsensa vaatii ruokaa.
Ei se ole kasvatuksesta kiinni. Teinit katselee youtubesta kaikkea asiaan liittyvää ja ovat vaikutteille alttiita kuten aikuisetkin monesti ovat. Usein mietin omaakin ruoka- ja ostoskäyttäytymistäni ja saan itseni kiinni laumameiningistä tai näin on aina tehty- ajattelusta.
Tuommoiset tahicubet ja muut ovat kyllä hyviä, mutta tulevat kalliiksi tietenkin. Sopivat silloin, kun esim. on kipeänä eikä jaksa tehdä ruokaa.
Teineillä on usein myös syömishäiriöitä, kaikenlaisia sellaisia. Jonkun perheen lapsista toinen saattaa olla kaikkea syövä kulinaristi ja toinen taas ronkeli-konkeli. Kaikki on yksilöllistä.
Ehkä kyse on kapinasta ja irtiotosta vanhemmasta. MInä päätän mitä syön, ei tuo dinosaurus.
Miten muuten teini, onko uhmakas muutoin ?
Meilläkin eletään teini- vuosia ja voin sanoa, että huh huh. Kaikesta sanotaan vastaan jne. Se kuuluu kait kehitysvaiheeseen mutta on superraivostuttavaa.
Mutta thaicubet sun muut tulee sen verran kalliiksi niin älä anna enää rahaa niihin. Syököön samaa, varmasti hyvää sun tekemää ruokaa kuin muutkin. Limskan kittaus on tosi huono juttu. Mutta ei teinisi ole ainut, joka kittaa limskaa. Jotkut jopa energiajuomia. Ne tekee pahaa jälkeä hampaille.
Vierailija kirjoitti:
Nää on hämmentäviä. Meillä syötiin kotona tasan sitä, mitä vanhemmat eteen lykkäsivät. Jos halusi jotain erikoista, niin omista rahoista (ei viikkorahoista, huom, vaan töissä ansaituista) kustannettiin. Joskus saatiin kokata erikoisuuksia, jos ei ollut mitään älyttömyyksiä.
50-luvulla hiihdimme myös takaperin kouluun. Molempiin suuntiin oli ylämäki ja matkaa 30 kilometriä.
Meillä ei mennyt lapseen yhtään rahaa. Olisi pystytty sikiämään vaikka kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetti on thai cube?
Aasialaisia pakasteannoksia. Myydään jokseenkin joka marketissa.
Vierailija kirjoitti:
Ap lienee tosiaan jokin täysin ruuanlaittotaidoton wt-vätys, joka ajatteli omissa höttöunelmissaan 20 vuotta sitten elättävänsä perheen jollain siivojan tai lähärin palkalla ja sitten ihmettelee, jos lapset ovat raivona. Ap:n olisi syytä lähteä lisätöiden hakuun tai muutoin hankkia itselleen säädyllinen elintaso sen sijaan, että valittaa täällä siitä, että hänen lapsensa vaatii ruokaa.
Mamma saapui näemmä linjoille. Missä vaiheessa Niko-Kasperi päästetään irti rinnasta? Armeija aika tulee olemaan haastavaa ellei hae vapautusta. Pian kotona onkin 30v. mammanpoika hakkaamassa näppäimistöä huutaen maailman epäreiluudesta.
ResQ Club on täynnä hävikkisushia. Sieltä hakemaan niin paljon kuin napa vetää, eikä hinta huimaa päätä.
Vierailija kirjoitti:
Sushin etikkariisi haisee ja maistuu oksennukselta. Hyi saatana!
Eikös tuo ole sama asenne kun sillä teinillä kotiruokaan?
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap harkinnut toisen työpaikan hankkimista, jos rahat ovat noin tiukilla? Suoraan sanoen nuo nuoren toivomukset eivät kuulosta kovinkaan kohtuuttomilta.
Jos kaksi duunia ei riitä, niin ehkä kolmaskin auttaisi?
Pitäähän teinin saada ostoleipänsä!
Onko kyseinen teini hakemassa 18 vanhana sokerisetää kun ei osaa muuta? Tulevia OF tähtiä kasvaa rajattomissa kodeissa.