Teinin naurettavat ruokavaatimukset: Sushia,Thai cubeja,kolmioleipiä.. Kun viikkorahat on tuhlattu tulee kinuamaan lisää
Ei välitä ettei minä ja veljensä syödä noita enkä ole rahasta tehty
Kommentit (158)
Citymarketista olen välillä ostanut 50% lapulla thai cubeja ja kolmioleipiä.
Sellaisia ne teinit ovat, itsekin tykkäsin teininä käydä hampparilla ja grillillä eikä kotiruoka aina niin maistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmioleivän voi tehdä itse, etsi ohje voileipäkakkuun ja sovella siitä pienempi annos kolmioleipään! Lapsen/teinin kiinnostusta ruokaan kannattaa käyttää hyödyksi ja opettaa miten samat herkut tehdään kotona. Jos nyt annat mahdollisuuden ruokailla kuin kroisos, voi todellisuus iskeä aika kipeästi kun pitää itse alkaa elättämään itseään
Tein itse kerran kolmioleipiä ja kommentti oli että "hyi vit tu."
A.p
Totuus tulee lapsen suusta :D
Vierailija kirjoitti:
Sushin etikkariisi haisee ja maistuu oksennukselta. Hyi saatana!
Ei sitä pakko ole käyttää parfyymina. Kaupassa vinopino valikoima muita tuoksuja.
Thai cubeja saa kolme kympillä nyt sittarista. Ei minusta kovin kallista.
Vierailija kirjoitti:
lapsonen itse tienaamaan, niin sitten alkaa ymmärtämään ehkä paljonko ne maksaa. Kolmioleivät voi olla jonkun kaupungillä pyörimispäivän herkku, mut ei mikään jatkuvasti kotiin ostettava välipala. Samoin limu päivittäisenä juomana. Sushia kerran kuussa ja thai cube lauantaiherkuksi :)
Kolmioleipä herkkupäivään, et voi olla tosissasi.😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä pakko ole käyttää parfyymina. Kaupassa vinopino valikoima muita tuoksuja.
Suositteletko esimerkiksi tonnikalakolmioleipää? Sitä ilmeisesti käytät ite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositteletko esimerkiksi tonnikalakolmioleipää? Sitä ilmeisesti käytät ite.
Todellakin. Haisee vielä aamullakin voimakkaasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lapsonen itse tienaamaan, niin sitten alkaa ymmärtämään ehkä paljonko ne maksaa. Kolmioleivät voi olla jonkun kaupungillä pyörimispäivän herkku, mut ei mikään jatkuvasti kotiin ostettava välipala. Samoin limu päivittäisenä juomana. Sushia kerran kuussa ja thai cube lauantaiherkuksi :)
Mitä ihmettä ihmiset syö arkena jos meno on niin ankeaa, että kolmioleipäkin on joku erikoinen herkkupäivän herkku?
Ap on ollut aika hiljaa hetken aikaa. Loppuiko kirjoittajan kynästä muste?
Thai Cubeja? Siis niitä, missä käytetään thaimaalaista, pakastettua kanaa, kyllä en uskaltaisi sellaista suuhuni laittaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä ihmiset syö arkena jos meno on niin ankeaa, että kolmioleipäkin on joku erikoinen herkkupäivän herkku?
Makaronilaatikkoa ilman ketsuppia ja kaurapuuroa, johon laitetaan nokare voita vain herkkupäivänä.
Tuossa iässä on hyvä opettaa rahankäyttöä. Anna teinille kauppalista ja budjetti, ylijäämällä saa ostaa kolmiota ja sushia.
Vierailija kirjoitti:
Prismassa kolmioleipä 1,80 euroa
Thai cube 3,65 euroa
Ja paljonko tuollakin rahalla saisi vaikka perunoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämäpä. Ilmeisesti kotona mussutetaan näkkileipää sillä kumisella renkaan makuisella arkijuustolla ja kivikovaa makaronilaatikkoa. Ja sitten ihmetellään kun teini haluaa syödä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä on hyvä opettaa rahankäyttöä. Anna teinille kauppalista ja budjetti, ylijäämällä saa ostaa kolmiota ja sushia.
Kohta joku tekee lasun, jos teini joutuu kauppaan perheen puolesta. Oli miten kohta aikuistuva tahansa
Oi voi. Kävin katsomassa, kuinka paljon rahaa teinin ruokailuun oli mennyt viime kuussa. 847 euroa! Muu perhe saatiin ruokittua vajaalla 500 eurolla. Pitäisiköhän hankkia toinen työ? Ei tästä muuten tule mitään, kun jokainen kaupassa käytettävä euro pitää harkita tarkkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
MUTSI SÄ OOT NIIN PERSEESTÄ!
Onko pakko tänne kaikki juoruilla, tsiisus!
Ps, anna rahaa. Haluun mässyä.
Melkein olisin voinut uskoa sinun olevan tyttäreni, mutta "tsiisus" ei kuulu hänen sanavarastoonsa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Varmaan auttaisi paljon, jos sushin jättäisi pois. Eihän halpa kolmioleipä ole kuin pari euroa. Pakastealtaan thaikuutio on kalliimpi, mutta silti vähän alle 4e. Luulisi että ne teini saa viikkorahallaan, kinuamatta lisää.
Halpakin sushi puolestaan saattaa maksaa melkein saman verran kuin lounasruokalan ateria.
kelpaako teinille välttämättä se halvin? kalliimmat kolmioleivät melkein 4e, halusi näitä 2 + thaicuben + limua, siinähän on 15e per päivä mennyt jo + vielä aamun paistopisteherkut. Harvemmalla on varaa maksaa n.600e kk:ssa lapsen ruuista eikä se teini itsekään pystyisi sitä ruokavaliota ylläpitämään pois muutettuaan. Antaa paastota, ei se kauan jaksa.
prkl! anna se teinin syödä mitä se haluu, teini-ikä on haastavaa aikaa! et sinä sitä ymmörrö!