Teinin naurettavat ruokavaatimukset: Sushia,Thai cubeja,kolmioleipiä.. Kun viikkorahat on tuhlattu tulee kinuamaan lisää
Ei välitä ettei minä ja veljensä syödä noita enkä ole rahasta tehty
Kommentit (158)
Mun kummityttö tykkää kanssa noista tonnikalakolmiolevistä. Mä tein sille itse niitä, ja oli kuulemma paljon parempaa.
Itsepä olet tainnut tuohon opettaa kun et ole kasvatuksella opettanut hyviä käytöstapoja ja toisten huomioonottamista. Miksi et heti alkuunsa pistänyt stoppia tilanteelle vaan annoit periksi ja nyt nuori on jo oppinut että kinuamalla saa tahtonsa läpi. Ei ne teinit ala hyppiä silmille jos niiden ei anna, jostakin ovat tuon tavan oppineet ja luulenpa että syy on siinä, että heti ei opetettu että meidän perheessä ei tehdä eri ruokia ja että meillä kaikki syövät samaa eikä yhdellä ole oikeutta tuhlata isoa osaa koko perheen ruokabudjetista. Ei se teini kuole jos ei saa joka päivä lempiruokaa.
Jos teini haluaa rahaa, on hyvä ja menee töihin. Miksei myös voisi olla vähemmän noita erikoisruokapäiviä? Miksi pitää olla joka päivä? Miksei esimerkiksi kerta viikkoon tai viikonloppuna?
Pitääkö niitä pyyntöjä aina täyttää? Mitä jos sanot että ei ole rahaa ostella sushia ja limsoja.
Yleensä se on vanhempi joka sanelee säännöt, mutta ap pomppii jonkun teinin pillin mukaan. Oma vika, turha valittaa 🤷
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetti on thai cube?
Kouluaamuina teini ei syö mitään kotona,juo vain kahvin ja käy sitten kaupan paistopisteeltå hakemassa jotain. Ja koulussa paastoaa jos ei ole mieleistä ruokaa.
Alkaa rasittaa tämä nirsoilu.
Tuosta lapsesta tuli murrosiän myötä ihan hirveä.
A.p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap harkinnut toisen työpaikan hankkimista, jos rahat ovat noin tiukilla? Suoraan sanoen nuo nuoren toivomukset eivät kuulosta kovinkaan kohtuuttomilta.
Sushi maksaa hyvinkin jopa 10 euroa.
Siihen päälle ap:n ja perheen toisen lapsen ruuat.
Niin? Jos sushi maksaa kympin, niin en pitäisi kovin pahana toivomuksena. Ravintolaan kun menee helposti viisikymppiä kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Roskaa tuollaiset thai cubet ja kolmioleivät. Järkyttävän makuisiakin.
Oikeesti kaupan kolmioleivät on pelkkää vehnäjauhohöttöä, jossa on vähän sisällä halvimpia mahdollisia täytteitä ja jotain majoneesin tapaista sipaistu. Ja niiden kilohinta on varmaan 20€. Järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Kouluaamuina teini ei syö mitään kotona,juo vain kahvin ja käy sitten kaupan paistopisteeltå hakemassa jotain. Ja koulussa paastoaa jos ei ole mieleistä ruokaa.
A.p
Mistähän sillä mahtaa sitä rahaa riittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap harkinnut toisen työpaikan hankkimista, jos rahat ovat noin tiukilla? Suoraan sanoen nuo nuoren toivomukset eivät kuulosta kovinkaan kohtuuttomilta.
Sushi maksaa hyvinkin jopa 10 euroa.
Siihen päälle ap:n ja perheen toisen lapsen ruuat.Niin? Jos sushi maksaa kympin, niin en pitäisi kovin pahana toivomuksena. Ravintolaan kun menee helposti viisikymppiä kerralla.
Siihen päälle limsat, kolmioleivät, viikkoraha jne. Eli 20€/päivä ? Eli 600€/kk per lapsi. Kun sitten muutenkin menee lapsiin rahaa niin itselläkin tekisi jo tiukkaa kolmen lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
A.p
Anna paastota. Ei se loputtomiin jaksa sitä paastoamista ja alkaa ruoka kelvata kun tulee tarpeeksi nälkä. Kova kovaa vastaan etkä anna periksi, muuten saat käyttää koko perheen budjetin vain yhteen lapsen jos nyt opetat että kinuamalla ja kiristämällä saa aina tahtonsa läpi.
Meillä lapset syövät sitä, mitä minä heille pöydässä eteen lautasella pistän. Niin saa luvan olla niin pitkään kuin he kotona asuvat ja sillä hyvä. Jos ei kelpaa, niin penskat olkoot syömättä, mutta muuta ei saa ennen seuraavaa ateriaa, mutta kun lapsia on 15, niin jokaiselle penikalle ei hitto viekööt tehdä omia ruokia. T: Äiti 32v.
Voisiko ap:n ruuanlaittotaidoissa olla kehittämisen varaa, jos nuo thaicubet maistuvat niin paljon tavallista kotiruokaa paremmilta, eikä ap osaa tehdä edes kolmioleipää, joka olisi kaupan einesversiota parempaa. Epäilen, että nuori on kyllästynyt samaan ap:n vääntämään iänkaikkiseen sotkuun, jota on joutunut 15 vuotta syömään ja pitää jopa eineksiä parempana. Noiden thaicurryjen tai kunnollisen makuisten kolmioleipien tekeminen ei ole mitään rakettitiedettä. Nyt on ap:lla peiliin katsomisen paikka tässä asiassa.
Onks nää tällaiset aloitukset jotain teinivihan lietsontaa vai mitä? # teinivihanäkyväksi
Meillä 14 v syö samaa ruokaa kuin muutkin. Ruokaa, ei kolmioleipiä tai limsaa.
Yhdessä tehdään kauppalista ja kaikkien toiveet huomioidaan.
Ystävänsä tulevat usein meille kokkaamaan, annan rahan niin käyvät kaupassa ja tekevät ruoan kaikille. Sushia, avokadopastaa, nepalilaista, lasagnea, lämpimiä voileipiä ym.
Kolmioleipiä teini ostaa välipalaksi, jos menee koulusta suoraan hoitamaan lapsia. Tienaa tosiaan vähän taskurahaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset syövät sitä, mitä minä heille pöydässä eteen lautasella pistän. Niin saa luvan olla niin pitkään kuin he kotona asuvat ja sillä hyvä. Jos ei kelpaa, niin penskat olkoot syömättä, mutta muuta ei saa ennen seuraavaa ateriaa, mutta kun lapsia on 15, niin jokaiselle penikalle ei hitto viekööt tehdä omia ruokia. T: Äiti 32v.
Sinun on helppo sanoa näin, kun lapsesi ovat terveitä ja normaalisti syöviä. Meillä on poika ollut anoreksian takia kolme kertaa sairaalahoidossa ja jotta se sieltä pidetään pois, niin hitto vie tehdään vaikka ne omat ruuat.
Hapanimeläkastike esimerkiksi on hyvin helppo tehdä ja sen kanssa riisiä.
Kolmioleipä on kerrospaahtoleipä, joka on leikattu kolmioksi. Sisälle juustoa, majoneesia ym. Ei ole vaikeaa tehdä sekään. Mutta lapsi voi opetella itse tekemään noita, myös susheja.
Roskaa tuollaiset thai cubet ja kolmioleivät. Järkyttävän makuisiakin.