Teinin naurettavat ruokavaatimukset: Sushia,Thai cubeja,kolmioleipiä.. Kun viikkorahat on tuhlattu tulee kinuamaan lisää
Ei välitä ettei minä ja veljensä syödä noita enkä ole rahasta tehty
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Thaikku Cube on ihan parasta safkaa.
Tähän mennessä ainoa eines, jota en ole pystynyt syömään loppuun. (Ja olen asunut thaimaassa.)
Jaoin lehtiä saman ikäisenä. Mutsi otti selvää minkä ikäinen saa jakaa ja pisti töihin.
Miksi teini ei opettele tekemään kolmioleipiä ja noiden thai cubejen tapaisia ruokia ihan kotona? Noi thai cubet on aika mautonta kamaa kun on opetellut kokkaamaan itse. Sushinkin voi valmistaa omassa keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap harkinnut toisen työpaikan hankkimista, jos rahat ovat noin tiukilla? Suoraan sanoen nuo nuoren toivomukset eivät kuulosta kovinkaan kohtuuttomilta.
Sushi maksaa hyvinkin jopa 10 euroa.
Siihen päälle ap:n ja perheen toisen lapsen ruuat.Niin? Jos sushi maksaa kympin, niin en pitäisi kovin pahana toivomuksena. Ravintolaan kun menee helposti viisikymppiä kerralla.
Siihen päälle limsat, kolmioleivät, viikkoraha jne. Eli 20€/päivä ? Eli 600€/kk per lapsi. Kun sitten muutenkin menee lapsiin rahaa niin itselläkin tekisi jo tiukkaa kolmen lapsen kanssa.
Töitä tarvitsee monen teini-ikäisten vanhempien tehdäkin urakalla, että nuo laskut saadaan maksettua. Siinä ei auta muuta kuin ylitöiden haaliminen tai toisen työpaikan katsominen, ellei ole mahdollista hankkia rahaa esim. sijoittamalla. Nuoret ovat nuoria vain kerran.
Vierailija kirjoitti:
Mikä esim. sushissa on sen kohtuuttomampaa kuin vaikka lasagnessa? Jos rahat on tiukoilla, niin sushia voi opetella tekemään myös itse.
Taas joku joka ei ymmärrä lukemaansa!
EI KELPAA ITSETEHTYNÄ, tulee vitt**a!
Ihan tyypillinen helsinkiläinen teinityttö. Tosin tuo kaikki pitää olla vegaanista.
Tässä sulle jyvän tonnikalakolmioleivän ohje.Täyte: Philadelphia tuorejuustoa ja nokare voimariinia pohjaksi, lisää ihan pieneksi hakattua punasipulia ja maustekurkkua, valkosipulia yksi kynsi puristettuna ja Calvo tonnikalaa öljyssä, valuta öljy pois ensin ( niitä pieniä purkkeja joita kolme pakkauksessa) ja mustapippuria myllystä.kaurapaahtoleipää ja täytettä väliin reilusti, leikkaa lopuksi leivistä reunat pois.Kokeilkaa yhdessä valmistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset syövät sitä, mitä minä heille pöydässä eteen lautasella pistän. Niin saa luvan olla niin pitkään kuin he kotona asuvat ja sillä hyvä. Jos ei kelpaa, niin penskat olkoot syömättä, mutta muuta ei saa ennen seuraavaa ateriaa, mutta kun lapsia on 15, niin jokaiselle penikalle ei hitto viekööt tehdä omia ruokia. T: Äiti 32v.
Sinun on helppo sanoa näin, kun lapsesi ovat terveitä ja normaalisti syöviä. Meillä on poika ollut anoreksian takia kolme kertaa sairaalahoidossa ja jotta se sieltä pidetään pois, niin hitto vie tehdään vaikka ne omat ruuat.
Ai jumankauta muistin miksen halua lisääntyä. Ei mulla ois varaa superherkkään lapseen. Lähtisi sijoitukseen kuluttamaan veronmaksajien rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä esim. sushissa on sen kohtuuttomampaa kuin vaikka lasagnessa? Jos rahat on tiukoilla, niin sushia voi opetella tekemään myös itse.
Ilmeisesti ap:n ruuanlaittotaidoissa on sitten syy. Tai sitten ei ole alun alkaenkaan tehty kunnolla, vaan tehty jotain seitimakeja tms., "kotiruokaversiota", joka ei ymmärrettävistä syistä uppoa kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos eines sushi on parempaa, kuin itsetehty niin sillon täytyy olla kokissa vikaa. Tai sitten se teini on vaan idiootti.
Aika kärsivällisesti tuo nuorempi jaksaa katsoa tuota peliä ja suostuu syömään miten äiti käskee, vaikka toinen herkuttelee minkä kerkiää! Kyllä kohta on ongelmia myös nuoremman kanssa, kun oppii sen, miten epäreilu tilanne on!
Meillä oli sääntönä, että lauantaiksi saatii karkkipussit ja yksi 1,5 litran limsa jaettavaksi kolmen lapsen kesken. Ja illalla syötiin hampparit, roiskeläpät tai mitä 90-luvulla niitä herkkuja nyt oli. Muuten syötiin kotiruokaa. Selkeät säännöt eikä meistä kukaan osannut edes kyseenalaistaa niitä. Helpotti myös se, että asuttiin maalla, ja lähimpään kauppaan oli 10 km. Ominpäin ei siis päässyt herkkuja ostelemaan. Nyt kyllä kiitän vanhempia, olemme kaikki normaalipainoisia!
Vierailija kirjoitti:
Prismassa kolmioleipä 1,80 euroa
Thai cube 3,65 euroa
30 kertaa noin niin on yli kaksisataa euroa!
Mitäs se muu perhe syö? Kynsiään?
Vierailija kirjoitti:
Kouluaamuina teini ei syö mitään kotona,juo vain kahvin ja käy sitten kaupan paistopisteeltå hakemassa jotain. Ja koulussa paastoaa jos ei ole mieleistä ruokaa.
Alkaa rasittaa tämä nirsoilu.
Tuosta lapsesta tuli murrosiän myötä ihan hirveä.
A.p
Tyypillinen minäminäminä tyhjäpää tusinakersa, jolla ei ole paljoa toivoa, ellet tee kurinpalautusta/jotain.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset syövät sitä, mitä minä heille pöydässä eteen lautasella pistän. Niin saa luvan olla niin pitkään kuin he kotona asuvat ja sillä hyvä. Jos ei kelpaa, niin penskat olkoot syömättä, mutta muuta ei saa ennen seuraavaa ateriaa, mutta kun lapsia on 15, niin jokaiselle penikalle ei hitto viekööt tehdä omia ruokia. T: Äiti 32v.
Lapsia on 15?
Just joo.
Vierailija kirjoitti:
Monikaan asia ei ole itse tehtynä edullisempaa. Näihin lukeutuu sushi ja vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap harkinnut toisen työpaikan hankkimista, jos rahat ovat noin tiukilla? Suoraan sanoen nuo nuoren toivomukset eivät kuulosta kovinkaan kohtuuttomilta.
Sushi maksaa hyvinkin jopa 10 euroa.
Siihen päälle ap:n ja perheen toisen lapsen ruuat.Niin? Jos sushi maksaa kympin, niin en pitäisi kovin pahana toivomuksena. Ravintolaan kun menee helposti viisikymppiä kerralla.
Siihen päälle limsat, kolmioleivät, viikkoraha jne. Eli 20€/päivä ? Eli 600€/kk per lapsi. Kun sitten muutenkin menee lapsiin rahaa niin itselläkin tekisi jo tiukkaa kolmen lapsen kanssa.
Töitä tarvitsee monen teini-ikäisten vanhempien tehdäkin urakalla, että nuo laskut saadaan maksettua. Siinä ei auta muuta kuin ylitöiden haaliminen tai toisen työpaikan katsominen, ellei ole mahdollista hankkia rahaa esim. sijoittamalla. Nuoret ovat nuoria vain kerran.
Kyllä vaan mun piti tienata ite. Äiti ei ruvennu makselemaan isoksi kasvaneen lapsen menoja. Jotain hyvää tuostakin oli etten jääny aikuisiällä tuleen makaamaan.
Thairuokaa saa kun ostaa vähän mausteita ja soijaa.
On sitten syömättä. Se tapa meillä muillakin on silloin, kun rahat ei riitä.
Kuinka monta aloitusta aioit vielä tehtailla teinin raha-asioista?
Ovat ihan kunnon ruokia...Onko sulla mitään käryä mitä se pikku sushi maksaa? itikan pill*un kokoinen pala n kuusi euroa, joopajoo. 225g 6.20€
Rainbow Kinkku-juusto kolmioleipä 150g 1.80€ mutta ei taatusti kelpaa, koska rainbow