Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin naurettavat ruokavaatimukset: Sushia,Thai cubeja,kolmioleipiä.. Kun viikkorahat on tuhlattu tulee kinuamaan lisää

Vierailija
13.08.2022 |

Ei välitä ettei minä ja veljensä syödä noita enkä ole rahasta tehty

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aseta rajat.

Tiedätkö mitä sitten käy?

Teini laihtuu ja vatsa on kipeä.

Pakottaminen ei auta.

Oma teini sanoi ettei voi asialle mitään että tykkää vain harvoista ruuista.

Ollut aina nirso ja ikää 18 vuotta.

Kukaan ei kuole nälkään jos ei saa roskaruokaa. Kysykää ikäihmisiltä, kuoliko teinit ennen kolmioleipien ja thai cuben puutteeseen. Kaiken logiiikan mukaan nirsot kuoli pois, kun niitä ei saatu.

Vierailija
142/158 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette seuraavan kuukauden niin, että ostat mitä teini haluaa. Pidät kirjaa, paljonko hänen syömisensä sentilleen maksaa verrattuna muun perheen yhteisiin ruokamenoihin. Tietenkin laitat kaikki muutkin menot laskelmaan, ja paljonko rahaa tulee talouteen. Kuun lopussa näytät tekemäsi laskelmat ja kerrot, että ellei ole jotain taikakeinoa, jolla seinästä saa lisää rahaa hänen elämäntyylinsä rahoittamiseksi, niin on ruvettava tekemään valintoja. Joko teini alkaa tienata itse, tai sopeutuu tiettyyn budjettiin. Näin ne muutkin ihmiset joutuvat tekemään.

Maailma on täynnä surullisia esimerkkejä ihmisistä, joille vanhemmat eivät ole opettaneet elämän realiteetteja, vaan ovat siloitelleet kaikki kivet ja rypyt lapsukaisen tieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne teinit tuppaa olemaan, läpensä itsekkäitä pikku paskiaisia.

Vierailija
144/158 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit ap:lle, ei taida olla nykyään helppo kasvattaa teinejä. Itselleni ei olisi tullut teininä mieleenkään lähteä tollaselle linjalle. Vaikka kasvatukseni oli nykyvalossa melko ankaraa, olen kiitollinen siitä etten saanut harhakuvaa siitä että vanhemmat maksaa kaiken minkä kehtaan pyytää. Siitä asetelmasta omaan elämään siirtyminen olisi voinut olla melko pettymys. Lapsena melko vähään tottuneena mutta kaiken tarpeellisen saaneena on voinut aikuisena kehittää ne omat pienet luksusherkut budjettiaan kaatamatta ja kulloisenkin taloustilanteen mukaan. Nykyteinit ovat valtavassa somepommituksessa,missä influensserit elävät kuin vähintään 5000e nettona käteen saavat ja saattavat kuvitella että sitä se normaali aikuiselämä on..joo on, mut aikamoisen raatamisen ja opiskelun jälkeen, eikä silloinkaan monella ole sellaiseen varaa. Eikä sellainen yltiötörsäily oikeasti ketään pidemmällä tähtäimellä onneliseksi tee, aikuisempi arkiherkku on vaikka illalla netflixin parissa se kupillinen teetä/kahvia ja pari lempparikeksiä( kyllä olen tylsä :D)

Vierailija
145/158 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näyttäisin teinille tuon järkyttävän yli 800 euron saldon kuukauden syömisistään ja ilmoittaisin, että kustannan itselleni ja pikkusisarukselle lomamatkan ulkomaille samalla summalla per nuppi. Ja toteuttaisin myös tuon! Teini saisi jäädä mussuttamaan sushejaan koto-Suomeen.

Suunnittelisin reissua monta iltaa teinin kuullen, että varmasti menisi perille, mitä missaa.

Vierailija
146/158 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aseta rajat.

Tiedätkö mitä sitten käy?

Teini laihtuu ja vatsa on kipeä.

Pakottaminen ei auta.

Oma teini sanoi ettei voi asialle mitään että tykkää vain harvoista ruuista.

Ollut aina nirso ja ikää 18 vuotta.

Kukaan ei kuole nälkään jos ei saa roskaruokaa. Kysykää ikäihmisiltä, kuoliko teinit ennen kolmioleipien ja thai cuben puutteeseen. Kaiken logiiikan mukaan nirsot kuoli pois, kun niitä ei saatu.

Sanoinko että kuolee. Sanoin että laihtuu. Meillä hyväksytään hänen nirsous eikä siihen kysytä lupaa yhdeltäkään palstailijalta. En ole ap eli mun teini ei syö yhtäkään noista ruuista.

Vierailija
147/158 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näyttäisin teinille tuon järkyttävän yli 800 euron saldon kuukauden syömisistään ja ilmoittaisin, että kustannan itselleni ja pikkusisarukselle lomamatkan ulkomaille samalla summalla per nuppi. Ja toteuttaisin myös tuon! Teini saisi jäädä mussuttamaan sushejaan koto-Suomeen.

Suunnittelisin reissua monta iltaa teinin kuullen, että varmasti menisi perille, mitä missaa.

Aika moni teini jäisi mielellään yksin kotiin. Tosin sun neuvosi ei ole aikuismaista käytöstä ja todella typerää.

Vierailija
148/158 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia teinimenoa, minun nuoruudessani ei susheja ollut mutta söin koko ajan Saariosen mikropitsoja. Äiti kysyi jo olenko raskaana.

Vierailija
149/158 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap entäs sitten? Ei sun teinit meidän ongelma ole.

Etkö sä osaa pitää niille jöötä?

Vierailija
150/158 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ap!

Seuraavalla kauppareissulla ostetaan thai cubea.

Meillä nirso teini ja sanon että se nirsous on vaan hyväksyttävä. Turha tehdä itse koska se ei vastaa kaupan tuotetta.

Hirveän epäterveellistä moskaa.

Toki lapsille pitää ostaa mitä he haluavat, uskovat curling-mammat.

Kyllä ne cubet tulee ihan mulle. Enkä ole niitä ennen syönyt ja nyt haluan kokeilla.

Vierailija
151/158 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukas sen kasvatti elämään noutoruualla ja eineksillä?

Vierailija
152/158 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin syön mielummin sushia kuin makaronilaatikkoa ja olen 40!

Taitaa ap:ta vaan korveta kun mauttomat mössönsä eivät kelpaa.

Vierailija
153/158 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on käsittääkseni täysin normaalia. Omalla tytölläkin oli noin 13-15vuotiaana vaihe että halveksi tavallista kotiruokaa joka oli kuulemma tylsää ja mautonta, mikään lihapullat ja muussi ei kelvannut vaan aina olisi pitänyt olla  pitsaa, hampurilaisia tai tortilloja. No nyt 19vuotiaana tulee mielellään syömään äidin tekemää kinkkukiusausta <3

Vierailija
154/158 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt hyvät maut thai cubesta. Haluan kokeilla.

Vierailija
155/158 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallani oli teininä vegaanivaihe, meni ohi. Nyt syö kaikkea.

Lopahti siihen että minä hänen äitinsä en loppojen lopuksi jaksanut/viitsinyt laittaa extra energiaa kokkaamaa muuta, kun sekaruokaa mikä kävi loppu perheelle. Poikani myös mukavuudenhalunen ettei alkuhuuman jälkeen jaksanut kokata itselleen vegaanisia ruokia. Minä ostin kylläkin raaka-aineet.

Ap, toi vaihe menee ohi kun ostat värkit noihin leipiin, sushiin jne. Sanot että ole hyvä, teeppä itse.

Vierailija
156/158 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojallani oli teininä vegaanivaihe, meni ohi. Nyt syö kaikkea.

Lopahti siihen että minä hänen äitinsä en loppojen lopuksi jaksanut/viitsinyt laittaa extra energiaa kokkaamaa muuta, kun sekaruokaa mikä kävi loppu perheelle. Poikani myös mukavuudenhalunen ettei alkuhuuman jälkeen jaksanut kokata itselleen vegaanisia ruokia. Minä ostin kylläkin raaka-aineet.

Ap, toi vaihe menee ohi kun ostat värkit noihin leipiin, sushiin jne. Sanot että ole hyvä, teeppä itse.

Noi sushit voi varsinki tehdä itse. Siis se teini, ei ap.

Vierailija
157/158 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään minä ja nuorimmainen syömme makaronilaatikkoa ja itse tehtyjä sämpylöitä,teini lähti ostamaan itselleen syömistä. Varmaan taas kolmioleipä ja Pepsiä.

Tämä vaikuttaa jo nuorempaakin joka kyselee,miksi sisko saa juoda limsaa koko ajan?

Lapset ovat siis 14 ja 6vuotiaat.

A.p

Ei mulla ollu 14 vuotiaana rahaa. Tai ainakaan nuin paljoa, että olisin voinut viikkotolkulla juoda limsaa. Miksi annat teinilles rahaa, kun ei teini osaa sitä käyttää järkevästi? Aikuisen ei ole mikään pakko antaa mitään viikkorahaa lapsilleen. Lapsi pärjää vallan mainiosti ilmankin rahaa, ei sitä rahaa lapsella tartte olla koko ajan käytettävissä.

Aloittaja kuulostaa kynnysmatolta, joka ei osaa pitää puoliaan rajatonta ja itsekästä käytöstä kohtaan. Jos teini kommentoi noin epäkohteliaasti tekemääsi makaronilaatikkoa ja tällaisen käytöksen jälkeen annat teinille silti rahaa niin ihan oma syy. Ei se teini itse tajua omaa törppöyttään näköjään välttämättä muuta kuin niin, että siitä oikeasti tulee seurauksia eli teini ei saa enää rahaa, jos käytöstavat ovat jatkuvasti huonoja tai jos rahat käytetään jatkuvasti huonoihin valintoihin kuten limsaan ja kolmioleipiin.

Vierailija
158/158 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmioleivän voi tehdä itse, etsi ohje voileipäkakkuun ja sovella siitä pienempi annos kolmioleipään! Lapsen/teinin kiinnostusta ruokaan kannattaa käyttää hyödyksi ja opettaa miten samat herkut tehdään kotona. Jos nyt annat mahdollisuuden ruokailla kuin kroisos, voi todellisuus iskeä aika kipeästi kun pitää itse alkaa elättämään itseään

Tein itse kerran kolmioleipiä ja kommentti oli että "hyi vit tu."

A.p

Sitten täytyy laittaa kasvatuslaitokseen, jos käytös on tuollaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän