Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa ! Varasin itselleni matkan viikoksi. Lapset 2 ja 5 seka mies jaavat kotiin. Lahden Egyptiin Luxoriin ja Kairoon kaupunkilomalle.

Vierailija
24.10.2006 |

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti itsestä tuntuu kammottavalta ajatus, että lapsen syntymän jälkeen pitäs olla matkustuslakossa. On niin paljon maita joissa haluan vielä käydä, mutta eivät oikein ole soveliaita lapselle vielä pitkään aikaan. Mulle matkustus on harrastus. ja hei onhan sillä lapsella isäkin!

Vierailija
42/66 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä lähtee täksi viikonlopuksi vain Tampereelle ilman perhettä, mutta ens vuonna tehdään yhden ystävän kanssa oikeen kunnon reissu, johon ollaan säästetty jo vuosi. JA perhe jää kotiin.

Mies taas käy aina itsekseen autokisoissa, välillä ulkomailla asti. Kerran oli viikon veljeni kanssa Prahassa.

Yhdessä sitten ollaan enimmät ajat ja matkustetaan tai vietetään muuten vaan aikaa ja rakkautta riittää.

Jos jonkun mielestä liitto ei voi olla kunnossa, jos puolisot tekevät aika ajoin omia juttujaan ja matkojaan, niin enemmän mun mielestä on vikaa liitossa jossa ollaan joko niin riippuvaisia toisistaan, tai sitten niin huteralla ja epäluuloisella pohjalla, että viikko erossa tarkoittaisi rakkauden loppumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siis tuon kirjoittaja 31 kommenttiin...

Meillä myös matkustellaan paljon ja oikeastaan AINA koko perheen voimin. Niin kaupunki- kulttuuri- kuin rantalomillakin. Kulttuuri kiinnostaa koko perhettä mutta silti omalla kohdallani on käymättä pari sellaista paikkaa joista saisin enemmän yksi irti... Juuri tuon arkeologia-harrastukseni vuoksi olisi kammottavaa jossain " tärkeässä" museossa paimentaa kiukuttelevaa jälkikasvua (joo, meidän lapset ovat temperamentilla varustettuja vaikka osaavat myös käyttäytyäkin) ja missata joku tärkeä ruukunkappale ;-)

Ei perhe sulje omaa identiteettiä pois ja sitä, että joskus haluaa kokea jotain ihan yksin. Minulle on omien taide- ym harrastusteni vuoksi tärkeää tehdä joskus noita inspiraatio ja haahuilumatkoja ihan yksikseen. Ei se ole perheeltäni pois eikä missään nimessä meinaa sitä, että perheeni ja minä olisimme intresseiltämme eri planeetoilta ja pelkästään vaan asuisimme yhdessä. Outo näkökanta.

T. se museoissa haahuilija

Vierailija
44/66 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nemmän kuin mieheni, minulla on mielestäni täysi oikeus myös joskus omaan aikaan.

Aikaisemmassa työssäni aika paljon työmatkoja ulkomaille, joilla pääsin irtoutumaan arjesta hetkeksi, mutta nykytyöni ei matkustamista vaadi. Siksi olen ajatellut varata syysloman itselleni, vaikka NYCiin.

Vierailija
45/66 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS haluaa, niin miten toimitte? Meneekö hän sitten heti perään itsekseen? Pirun kalliiksihan tuommoinen käy=)

Minusta on ontuvaa, että jotkut vertaavat työmatkoja lomamatkoihin. Nehän on ihan eri asia!

Vierailija
46/66 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä minusta itsestänikin on MELKEIN sama asia käydä ulkomailla työ- tai lomamatkalla. Molemmissa pääsee tutustumaan kulttuuriin ja nähtävyyksiin ja puhumaan ulkomaan kieltä :)

Vierailija:

Minusta on ontuvaa, että jotkut vertaavat työmatkoja lomamatkoihin. Nehän on ihan eri asia!

Vierailija
47/66 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on viikko turistikohteessa uima-altaan äärellä :)

Meillä matkustetaan sekä perheenä, parina että yksin. Lapset kulkevat museoissa ym kulttuurikohteissa mukana, mutta on silti aivan eri asia lähteä museokierrokselle yksin. Varsinkin kotiäitivuosina tein kerran vuodessa yksin reissun johonkin suurkaupunkiin ja nautin täysillä siitä vapaudesta tulla ja mennä, istua illalla oopperassa tai teatterissa, viettää päivä museoissa. Lastenkin kanssa olemme käyneet samoissa kohteissa, museokierrokseen täytyy vain suhtautua hieman eri tavalla silloin kun on alle kouluikäisiä mukana.

Nauti ap lomastasi äläkä välitä näistä kateellisten kommenteista.

Vierailija
48/66 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

a käydä syömässä hyvää ruokaa uudenlaisissa paikoissa; ja on aika lailla eri asia tilata lasi viiniä ja hyvä gourmet-ilallinen, kun ei tarvi olla pyyhkimässä lapselta syliin kaatunutta juomaa jne.

Eli sitä omaa rauhaa saa ihan yhtä lailla työmatkoiltakin. Omat työmatkani olivat vielä sen luontoisia, että niillä ehti olemaan turistinakin, eli käymään musoissa ja istumaan katukahviloissa.

Vierailija
49/66 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin kokonaan, että meillä reissataan joskus myös kokoonpanossa 1 vanhempi + lapset. Siis sen lisäksi että reissaamme perheenä, parina ja yksin.

Vierailija
50/66 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei pysty pitämään vapaata. Lisäksi hän käy niin paljon työmatkoilla juuri nyt, ettei vapaa-aikanaan halua lähteä ulkomaille vaan olla kotona. Mennään sitten kyllä taas jouluna ja kesällä yhdessä perhelomille.

Vierailija
51/66 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

s kiertelen kaupunkia omaan tahtiini ja omien preferenssieni mukaan, siellä on niin paljon nähtävää, että aika ei kyllä käy pitkäksi!

Vierailija
52/66 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

loma ilman siippaa ja lapsia on a-luokan loma, siipan kanssa ilman lapsia b-luokan loma ja koko perheen kanssa yhdessä c-luokan loma.

Leikki leikkinä, mutta itse palasin juuri kahden viikon lomamatkalta. Mies ja 5-vuotias jäivät kotiin. Hyvin nuo näyttävät pärjänneen, ja minä olen tyytyväinen matkaani. Kulttuuritarjontaa, retkiä jne. jne. Eikä mitään panoja, ei tulisi mieleenikään.

Seuraavalle matkalle mennään kuitenkin perheen kanssa, sen olen jo päättänyt. Reissaaminen yksin on silloin tällöin ihan ok, mutta jos aina lomailee ilman perhettä, on jotain pielessä.

Vierailija
53/66 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Menkää koko perhe Pariisiin - upeaa ja romanttista ja siihen voi yhdistää lasten loman EuroDisneyssä.

Töykeä, kallis ja paskanen paikka. Kaupanpäälle tulevat vähä-älyset, kielitaidottomat, ylimieliset ja neitimäiset ranskiset ja bonuksena korkea rikollisuus ja afrikkalaiset siirtolaisrikolliset. Hyvää matkaa!

Vierailija
54/66 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhettä mukaan, vaikka haluaisi. Tätä ajoin takaa.

Käyn itsekin työmatkoilla ja nautin suuresti, kun saan olla rauhassa ja yksin.

Mutta että lähtisin lomamatkalle ilman perhettä, tuntuisi kovin vieraalta. Totta kai mieskin haluaisi mukaan ja sen myötä tulisi lapset automaattisesti.

Vierailija
55/66 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Töykeä, kallis ja paskanen paikka. Kaupanpäälle tulevat vähä-älyset, kielitaidottomat, ylimieliset ja neitimäiset ranskiset ja bonuksena korkea rikollisuus ja afrikkalaiset siirtolaisrikolliset. Hyvää matkaa!

Ainakin siellä saa kuunnella maailman kauneinta kieltä ja puhua sitä. Eikä ole pakko kuunnella sitä helvetin pakkoenglantia joka välissä. Ei se mitään, jos ollaan englanninkielisessä maassa, mutta muualla ei kiitos.

AP:lle hyvää ja nautinnollista matkaa. Mäkin lähtisin Egyptiin, jos siellä ei olisi egyptiläisiä ;-) . En tykkää pakkokaupustelusta, eikä terroriuhka innosta.

Vierailija
56/66 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikilla ei lapset tule automaattisesti mukaan jos hoito on hyvin järjestettävissä. Itse esim. en näe mitään järkeä raahata taaperoita ulkomaille, taapero ei vielä saa siitä mitään sellasta irti mitä ei saisi kotiympyröissäkin ja voi olla liian rasittavaa/kuumaa jne pienelle. + että itsekin saa lomailla jos ei ole pieniä lapsia samaan aikaan huollettavana.

Vierailija:

Totta kai mieskin haluaisi mukaan ja sen myötä tulisi lapset automaattisesti.

Vierailija
57/66 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi jättää käymättä esim. Pariisi tai Firenze, jos minä itse haluan niissä käydä, mutta mies ei mistään hinnasta?

Vierailija
58/66 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin minä ajatella, että lähtisin yksin reissuun, vaikka yleensä reissut perheen kesken tehdäänkin. Nyt olen niin väsynyt, että ottaisin mielelläni pienen tauon. Ihan yksikseni pari-kolme päivää, oispa ihanaa. Vaan rahahan se tässäkin ottaa vastaan.

Vietähän ap oikein mukava loma!

Vierailija
59/66 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Ainakin siellä saa kuunnella maailman kauneinta kieltä ja puhua sitä. Eikä ole pakko kuunnella sitä helvetin pakkoenglantia joka välissä. Ei se mitään, jos ollaan englanninkielisessä maassa, mutta muualla ei kiitos.

AP:lle hyvää ja nautinnollista matkaa. Mäkin lähtisin Egyptiin, jos siellä ei olisi egyptiläisiä ;-) . En tykkää pakkokaupustelusta, eikä terroriuhka innosta.

Maailman kaunein kieli? Just!

Vierailija
60/66 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ketju oli taas loistava esimerkki av:laisten avarasta maailmankatsomuksesta: tee niin kuin minä teen tai teidän parisuhteenne ja lastenne tulevaisuus on tuhoon tuomittu.

Minusta on varsin ymmärrettävää mennä välillä yksin matkalle tai jossain muussa seurassa kuin perheensä kanssa. Kadehdin alkuperäistä ja toivotan ihanaa matkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi