Ihanaa ! Varasin itselleni matkan viikoksi. Lapset 2 ja 5 seka mies jaavat kotiin. Lahden Egyptiin Luxoriin ja Kairoon kaupunkilomalle.
Kommentit (66)
Lapset 2v, 3v ja 5v olivat kotona, mies ja kaksi kouluikäistä mukana.
Loma oli todellakin LOMA, ja Kairon reissu siinä parasta antia. nauttia
Hyvää matkaa ap:lle!
Et siis näe mitään muuta mahdollisuutta AP:n yksin matkustamiselle kuin että kyseessä on panoloma? Aika mustavalkoinen taitaa maailmasi olla.
19
Vierailija:
Vierailija:
KUKAAN ei ihmettelisi, jos mies lähtisi yksin viikoksi reissuun jonnekin. Nainen ei saisi vaan mennä.Päästäisitkö miehesi yksin Thaimaahan, kukaan ei ihmettelisi?
Egyptissä saat kyllä häätää vieraita miehiä samalla tavalla kuin mies saa häätää naisia Thaimaassa.
Onneksi mies ja lapsetkin tykkäs, varsinkin muumiot oli jännittäviä :)
t. 26
Vierailija:
Olisi ihana haahuilla yksin museoissa tuijottelemassa muinaisjäänteitä ja ihmetellä pyramideja. Muu perhe kyllästyisi taatusti tai sitten en itse saisi matkasta sitä irti mitä Egyptiltä olisin odottanut...
!
Kyllä ainakin meillä lapset opetetaan arvostamaan kulttuuria ja muita sivistäviä asioita. Meidän 2-vuotiaamme kulki kiltisti ja tyytyväisenä Louvrenkin läpi kanssamme. Onneksi valitsin mieheni niin, että meillä on samat intressit ja näinollen jo ennen lasten hankintaa ramppasimme suurimman osan kiinnostavista maista läpi. Nyt lasten kanssa matkustamme edelleen mutta lasten ehdoilla kuitenkin myös lapsia opettaen muiden maiden tavoille. Sitten taas kun lapset ovat lentäneet pesästä matkailemme mieheni kanssa erikoisemmissa paikoissa.
Toki kukin tyylillään, mutta minusta olisi ankeaa jos mieheni ja lapseni eivät piittaisi matkustamisen riemuista. Olen aikoinani matkustellut tosi paljon yksin (ennen avioliittoani) sekä työn että jännityksen etsimisen takia ja nyt kun on perheen aika en voisi kuvitellakaan jättäväni heitä taakse.
...mieltymykset eroavat kovasti toisistaan. Ei kaikki voi tykätä samoista asioista. Eikä pieniä lapsia ole mitään järkeä raahata viikoksi museoihin ym. kulttuurikohteisiin.
Itselläni on siitä kiva tilanne, että tykkäämme miehen kanssa samanlaisista asioista ja näin ollen lomat on helppo suunnitella yhdessä. Olemme lasten kanssa myös sopineet, että lomalla käydään sekä aikuisten että lasten jutuissa. Hyvin ymmärtävät asian ja reissut sujuvat mukavassa hengessä. Toki miehen kanssa haaveillaan aikuisten lomista...meidän mummolat eivät innokkaasti ota lapsia, joten joudumme vielä odottamaan (lapset 9,7 ja 2). Perhelomat ovat ihania ja aikuisten lomatkin koittavat meille joskus...niitä odotellessa.
matkalla Lanzarotella. Oli ihan kiva rentoutua viikko ilman perhettä vaikka lapsia ja miestäni rakastankin yli kaiken.
Ainut aisia mikä lomassa harmitti oli koko viikon jatkunut viileä & pilvinen sää. Lähtöpäivänä paistoi aurinko eka kertaa kunnolla. Mutta sainpahan levättyä ja nukuttua hyvin ja oli kiva viikon jälkeen palata kotiin perheen luo. Ja huom! Ei todella ollut mitään sekoilua vieraiden miesten kanssa tms. vaan lepoa ja jonkin verran shoppailua.
Vierailija:
Aika jännää, että noin monessa perheessä ollaan täysin eri ihmisiä jotka vain asuvat yhdessä.
Vierailija:
Menkää koko perhe Pariisiin - upeaa ja romanttista ja siihen voi yhdistää lasten loman EuroDisneyssä.
Vaikka ap saattaakin olla provo, joka sohaisi muurahaispesää, uskomattomia vastauksia hän on saanut. Miksi ihmeessä äiti ei voisi lähteä yksin viikon lomamatkalle?? Itse en ole sitä tehnyt mutta työmatkoja on kyllä ollut ja kyllä niistäkin on nauttinut, kun on saanut sen pienen hetken olla ihan yksinään ja huolehtia konkreettisesti vain omista asioistaan. Kyllä siitä saa ponttaa taas eteenpäin.
Nuo panolomajutut kuuluu sarjaan " täällä kirjoittelee elämäänsä tympääntynyt teiniäiti tai teiniksi jäänyt vanhempi äiti" mutta muuten ihmettelen sitä, että heti pitäisi olla ero tulossa, jos vietetään viikko erossa...
Kateus vie kalatkin vedestä...
Oletteko ap:lle jotenkin kateellisia kun ette itse uskalla tai pääse matkustelemaan yksin. Oletteko te niitä joiden mielestä äiti saa käydä yksin vaan kirjastossa " rentoutumassa"
Hyvää matkaa ap:lle
Kyllä me miehen kanssa ollaan ainakin täysin eri ihmiset.
Meiltä löytyy paljon yhteistä, mutta myös eroja. Rakkautta liitossamme on toistaiseksi piisannut ja ollaan yhdessä onnellisia. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettemmekö voisi tehdä joitain asioita erikseen.
Ja varmasti toiset lapset nauttii kulttuurista. Itse olen ollut lapsena sellainen, että olisin varmasti karannut suurkaupungin vilskeeseen, sillä minua ei pidätellyt mikään...
19 (jälleen)
Kyllä mekin matkustamme koko perheenä, mutta myös me miehen kanssa kahden ja minä yksin. Miksi ne sulkisivat toisiaan pois? Joskus emme saa lomaa/vapaita miehen kanssa yht' aikaa, jolloin voin matkustaa yksin tai lapsen kanssa. Onnekseni mieheni rakastaa matkustamista kuten minäkin, joten useimmiten lähdemme yhdessä, mutta aina ei tilanne sitä salli. Ihmettelin vain vastaajia, joiden mielestä koko ajatuskin yksin matkustamisesta on jotenkin käsittämättömän outo.
toiseen.
Kaikki kateelliset teille tiedoksi, että viikon päästä menemme lasten kanssa Kanarialle ja joulukuussa on äidin omaloma.
ap
Taitaa taas olla mammat enemmän riippuvaisia lapsistaan kuin lapset vanhemmistaan.
mun mies ei kyllä yksin lähtisi mihinkään reissuun, mutta en lähde minäkään.
Minäkin olin vähän aikaa sitten neljä päivän kaupunkilomalla. Lapset ja mies olivat pärjänneet sen aikaa ilman erityisiä traumoja kotosalla! Olisitko uskonut, että juuri sinun tehtäväksesi tuli rikkoa tämä äidinmatkustuskielto-niminen tabu täällä av:lla? : )