Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Insinöörinainen, uhka vai mahdollisuus?

Vierailija
12.08.2022 |

Miehille insinöörinainen tuntuu olevan aina jonkinlainen uhka. Se tulee ilmi keskusteluissa termeillä olet analyyttinen, looginen, johdon mukainen jne ja muutenkin napakka itsenäinen nainen. Silti miehet haluavat naisen, joka pitää ohjat käsissä ja hommat hoituu, mutta ei niin käsissä kuin työelämän timanttisen projektipäällikön twistillä. Miten sitten parantaa mahdollisuuksiaan parisuhdemarkkinoilla?

Kommentit (162)

Vierailija
101/162 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinöörinaisen älykkyys on miehelle uhka.

Teeskentele tyhmempää kuin olet. Opettele näyttelemään. Ole kaunis ja hymyile. Puhu typeriä naisten juttuja.

Näillä pärjää.

Vierailija
102/162 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua amismiehenä alensi jos nainen on insinööri. Ainoa asia mistä jotain tiedän ja nainen siinäkin parempi. Se nainen on myös minua älykkäämpi.

Se syö miestä! Ei oikein tulevaisuutta!

Masentaa ja hävettää sellaisen seurassa

Tältä kantilta olisi kiva saada lisää kommentteja? Miksi näin? Jos nianen vaikka materiaalitekniikan inssi, niin onhan sähkömiehellä täysin eri osaaminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/162 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisille miehille se siis on uhka?

Tulee mieleen parikin insinööripariskuntaa, joilla vaikuttaa olevan keskenään oikein mukavaa.

Vierailija
104/162 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insinöörit on sellainen teknologianörttejä. Ymmärtävät elämää numeroiden kautta. Tunteita ei voi oikein avata numeroilla, joten sillä alueella ovat hieman kädettömiä. Ja insinöörille et voi koskaan sanoa summittaisia etäisyyksiä, aikoja ja päätelmiä. Insinööri tarkentaa tai korjaa, että se on kylläkin 2,37, ei alle 2.

No onko se muka huono asia, että kertoo asiat helposti määritettävillä ja ymmärrettävillä numeroilla? Kaikki ymmärtävät, että 5 on enemmän kuin 2. 

Vierailija
105/162 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Di:t on ihan peruskauraa, eivät yleisesti mitään älykköjä. Naiset sen kummemmin kuin miehetkään.

Kyllähän se vaatii teknistä lahjakkuutta. Mutta minua ärsyttää sellainen matemaattisuuden ylikorostaminen. Matemaattinen lahjakkuus on ikäänkuin kaiken älykkyyden perustus. Muut taitavat ja lahjakkaat ihmiset ovat alempana.

Tietty putkiaivoisuys häiritsee myös. Eivät kykene ymmärtämään erilaisia tapoja olla, elää ja arvottaa elämää.

Minulla oli DI-kaveri, entinen nykyään. Hänellä ei riittänyt ymmärrystä minun elämäntavalleni. Tietyllä tavalla tyhmä, koska hän ei kyennyt näkemään. Oli myöskin erittäin rahanahne, jopa oman terveytensä kustannuksella. Olin aina sitä mieltä, että hän oli väärässä työssä DI:nä, koko työskentelyajan kärsi burnoutista ja sairasteli. Kunnes sitten tuli avioero ja opiskeli rakennusinsinööriksi.

Vierailija
106/162 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Di:t kulkee nokka pystyssä,  olevinaan parempia ihmisiä jos työläinen sukulaisena

ei paljon morjesteta.  Sivistys kaukana monelta.

Vierailija
107/162 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Insinöörit on sellainen teknologianörttejä. Ymmärtävät elämää numeroiden kautta. Tunteita ei voi oikein avata numeroilla, joten sillä alueella ovat hieman kädettömiä. Ja insinöörille et voi koskaan sanoa summittaisia etäisyyksiä, aikoja ja päätelmiä. Insinööri tarkentaa tai korjaa, että se on kylläkin 2,37, ei alle 2.

No onko se muka huono asia, että kertoo asiat helposti määritettävillä ja ymmärrettävillä numeroilla? Kaikki ymmärtävät, että 5 on enemmän kuin 2. 

Anteeksi, minä en ymmärrä. Olen visuaalinen suunnittelija. Jos haluat, voin kirjoittaa sinulle kymmenen perustetta, miksi ei ole näin.

Vierailija
108/162 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman insinöörinaisen olen tavannut ja heitä kaikkia yhdistää tietynlainen maskuliininen tunne-elämän yksinkertaisuus. Naisessa vähän kylmäävää ominaisuus minusta.

Jos yo.tarkoittaa ettei joka ainoaa risahdusta tarvitse analysoida puhki tai puhua iltakaudet tunteista niin allekirjoitan. En ole ikinä harrastanut yli 30v avioliittoni ( mies duunari) aikana. Muuten tämä keskustelun aihe minulle vanhana naisinsinöörinä tunnistamaton. Ehkä johtuen , että jotenkin alkaen lukion matikkalinjasta teknilliseen oppilaitokseen ja duuniin olin kyllä vähemmistöä, mutta en kummajainen enkä paljoa elänyt sen kuplan ulkopuolella. Ei ollut tarvetta.

Vierailija
109/162 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Di:t kulkee nokka pystyssä,  olevinaan parempia ihmisiä jos työläinen sukulaisena

ei paljon morjesteta.  Sivistys kaukana monelta.

Koulutus on putkiaivoista. Sama fiilis on tullut kaikista tapaamistani DI:stä.

Vierailija
110/162 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

katjuska123456 kirjoitti:

Sama reaktio, kun paljastuu että olen naisjuristi. Parempi kun valehtelisi ammattinsa ja koulutuksensa.

Paitsi, että suurin osa juristeista ei osaa laskea eivätkö ole loogisia tai johdonmukaisia. Siinäkin mielessä juristin tutkinto on aivan eri kaliiberia. Enemmän näen tämän asian ongelman olevan riippuvainen teknisestä ajattelumallista,  joka mielletään maskuliiniseksi ja uhaksi naiselta.

Vierailija
111/162 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näissäkin vähän eroja. Yksi naiskolleega itkee ja vinkuu joka ainoasta muotovirheestä ja seikasta, kuin dramaa olisi hakemassa. 15 vuotta vanhempi naiskolleega taas ei hirmuisesti ressaa eikä märehdi, sanoo jos on oikea virhe eikä kitise pienistä, mukava sen kanssa olla projekteissa mukana kun ei ole dramaqueen. Mutta tämä nuorempi versio saaki mut raivon partaalle :D. 

t: miesinssi

Vierailija
112/162 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, minä en ymmärrä. Olen visuaalinen suunnittelija. Jos haluat, voin kirjoittaa sinulle kymmenen perustetta, miksi ei ole näin.

Odotan kymmentä perustetta.

Vierailija
113/162 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta tekniikan alan naiset, niitä saa katsella ihan tarpeeksi jo töissä. T. koneinsinööri

Vierailija
114/162 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama reaktio, kun paljastuu että olen naisjuristi. Parempi kun valehtelisi ammattinsa ja koulutuksensa.

Paitsi, että suurin osa juristeista ei osaa laskea eivätkö ole loogisia tai johdonmukaisia. Siinäkin mielessä juristin tutkinto on aivan eri kaliiberia. Enemmän näen tämän asian ongelman olevan riippuvainen teknisestä ajattelumallista,  joka mielletään maskuliiniseksi ja uhaksi naiselta.

Minusta kyse on persoonasta. Naisjuristi voi olla helposti lähestyttävä, samoin DI-nainen äidillinen ja höpsö. Tuo onkin muuten kova yhdistelmä, DI:n koulutus naisella ja herttainen lämmin persoona.

Usein koulutus pilaa nuo pehmeät ja hyvät ominaisuudet naisessa.

Vierailija
115/162 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insinöörinaiselle sopii parhaiten insinöörimies. Molemmat ovat kuten tehokkaita robotteja.

Jos olet huumorintajuton, kapeakatseinen nipottaja, ota insinöörimies.

Mutta ole varovainen, jos olet nerokkaampi kuin mies. Salaa asia ettei se tule kateelliseksi.

Muuten alkaa ongelmat.

Mikä tämä palstalla elävä stereotypia jostain tylsistä ja huumorintajuttomista insinööreistä on? 😂

Suvussani on kyllä yksi tuollainen stereotypinen insinööri, mutta hän on jo vanhempi (50+).

Kaikki pari-kolmekymppiset tuntemani insinöörit on ihan tavallisia, huumorintajuisia ja meneviä tyyppejä.

Vierailija
116/162 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristeja on montaa sorttia, naisjuristin pikkuhousuihin ei kovin helpolla pääse, ovat sen verran varovaisia sekä ilmeisen laskelmoivia. Vaikuttavat myöskin yksinäisiltä, miten mahtavat toimia parisuhteessa. Monet vaikuttavat kyynistyneiltä raha-asioittensa kanssa, hiukan säälittää kyllä.

Vierailija
117/162 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua amismiehenä alensi jos nainen on insinööri. Ainoa asia mistä jotain tiedän ja nainen siinäkin parempi. Se nainen on myös minua älykkäämpi.

Se syö miestä! Ei oikein tulevaisuutta!

Masentaa ja hävettää sellaisen seurassa

Mikset ennemmin ajattele, että olet onnekas mies, kun sait valloitettua tällaisen helmen?

Ei parisuhteessa ole tarkoitus kilpailla, vaan puhaltaa yhteen hiileen. Rakennetaan elämää yhdessä ja jokainen osallistuu sen mukaan, kuin pystyy. Sinussa on ollut jotain, mitä inssinainen osaa arvostaa, vaikka koulutuksesi onkin käytännöläheinen. 

Minä tunnen yhden pariskunnan, joka oli alkuun KTM-nainen ja amismies (sähkäri). Ajan saatossa tuo sähkärimies kävi AMK:n ja eteni sitä kautta työelämässä suunnittelupuolelle. Myöhemmin, kun opiskeluintoa vielä tuntui riittävän, hän suoritti maisteriopinnot ja hänestä tuli DI. 

Ei ihmiset valitse elämänkumppania pelkän koulutuksen perusteella, kyllä siinä vaikuttaa moni muukin asia eikä sen koulutuksen merkitys välttämättä ole edes sieltä tärkeimmästä päästä.

Mutta jos miehen itsetunto on niin heikko, ettei hän kestä älykästä ja työurallaan menevää puolisoa, niin sitä ei pysty kyllä millään muulla paikkaamaan.

Vierailija
118/162 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- 2 ihmistä muodostaa länsimaissa perinteisen parisuhdemallin, 1+ 1= 2, numero viisi on pariton.

-2 on lähempänä numeroa 1, joka on nyt ykkönen. Saatikka 0:aa.

- 2 = ihminen muodostuu nykytiedon mukaan sielusta ja ruumiista. Dualismi.

- 2 on tärkeä luku meille 2000-luvulla eläville, erityisesti vuosi 2022.

-Mielestäni numerona 2 on visuaalisempi kuin numero 5.

-Ihmisen kehossa on monia asioita pareittain kaksi kappaletta: kädet, jalat, silmät, korvat jne. Kaksi kpl liittyy ihmisen evoluution kehitykseen. Sen enempää tietämättä asiasta, numero 2 luultavasti kulkee jollakin tavalla tärkeänä myös solutasolla.

- 2 on ensimmäinen parillinen luku, siksi tärkeä virstanpylväs. 5 on lukujonossa kauempana, 1 ja kolme ovat edellä.

- Perinteisen ajattelun mukaan sukupuolia on kaksi: mies ja nainen. Uros ja naaras. Elämän syntymiseen vaaditaan kaksi eriävää.

- Jana on lineaari. Meidän aikakäsityksemme muodostuu pisteestä A pisteeseen B. Näin voi ajatella, että koko länsimainen nykykäsityksemme olemassaolosta.

Vierailija
119/162 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Insinöörinaiselle sopii parhaiten insinöörimies. Molemmat ovat kuten tehokkaita robotteja.

Jos olet huumorintajuton, kapeakatseinen nipottaja, ota insinöörimies.

Mutta ole varovainen, jos olet nerokkaampi kuin mies. Salaa asia ettei se tule kateelliseksi.

Muuten alkaa ongelmat.

Mikä tämä palstalla elävä stereotypia jostain tylsistä ja huumorintajuttomista insinööreistä on? 😂

Suvussani on kyllä yksi tuollainen stereotypinen insinööri, mutta hän on jo vanhempi (50+).

Kaikki pari-kolmekymppiset tuntemani insinöörit on ihan tavallisia, huumorintajuisia ja meneviä tyyppejä.

Tuo käsitys minulla on niistä ihan livenä. Paitsi suvussani eräs niistä on kyllä huumorintajuinen. Todella pistävä, sarkastinen, kuiva ja ivallinen huumori. Sitä kuuntelee ilokseen :D

Kuuluu tosin paljon vanhempaan polveen, syntynyt 40-luvulla.

Vierailija
120/162 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- 2 ihmistä muodostaa länsimaissa perinteisen parisuhdemallin, 1+ 1= 2, numero viisi on pariton.

-2 on lähempänä numeroa 1, joka on nyt ykkönen. Saatikka 0:aa.

- 2 = ihminen muodostuu nykytiedon mukaan sielusta ja ruumiista. Dualismi.

- 2 on tärkeä luku meille 2000-luvulla eläville, erityisesti vuosi 2022.

-Mielestäni numerona 2 on visuaalisempi kuin numero 5.

-Ihmisen kehossa on monia asioita pareittain kaksi kappaletta: kädet, jalat, silmät, korvat jne. Kaksi kpl liittyy ihmisen evoluution kehitykseen. Sen enempää tietämättä asiasta, numero 2 luultavasti kulkee jollakin tavalla tärkeänä myös solutasolla.

- 2 on ensimmäinen parillinen luku, siksi tärkeä virstanpylväs. 5 on lukujonossa kauempana, 1 ja kolme ovat edellä.

- Perinteisen ajattelun mukaan sukupuolia on kaksi: mies ja nainen. Uros ja naaras. Elämän syntymiseen vaaditaan kaksi eriävää.

- Jana on lineaari. Meidän aikakäsityksemme muodostuu pisteestä A pisteeseen B. Näin voi ajatella, että koko länsimainen nykykäsityksemme olemassaolosta.

Sitä yhtä viimeistä en keksinyt millään. Saa olla olematta.