Insinöörinainen, uhka vai mahdollisuus?
Miehille insinöörinainen tuntuu olevan aina jonkinlainen uhka. Se tulee ilmi keskusteluissa termeillä olet analyyttinen, looginen, johdon mukainen jne ja muutenkin napakka itsenäinen nainen. Silti miehet haluavat naisen, joka pitää ohjat käsissä ja hommat hoituu, mutta ei niin käsissä kuin työelämän timanttisen projektipäällikön twistillä. Miten sitten parantaa mahdollisuuksiaan parisuhdemarkkinoilla?
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisuus. Kaunis ja älykäs.
Tunnen monta rumaa naispuolista insinööriä..
Tuollaisia ne nyt enimmäkseen ovat. Etsi insinöörimies, joka on vielä koulutetumpi, erikoistuneempi, pärjäävämpi jne. Sitten saat olla oma itsesi ja miehen silmissä ihana.
Juokse jos etsit yhteen mieheen tyytyvää naista. Ovat valinneet miesvaltaisen alan tietystä syystä...
Olen DI-nainen ja suurin osa naispuolisista DI-tutuista on toisen DI:n kanssa naimisissa. Suurin osa pariutui jo opiskeluaikana, kun samoissa porukoissa ja bileissä pyörittiin, että tuskin se mikään tietoinen valinta oli.
Mutta muistan kyllä nuoruudesta ja baareissa pyörimisajoilta, että teekkarinaisena oleminen herätti hieman pelonsekaisia reaktioita miehissä. Jos olisin sinkku ja haku päällä, luultavasti pyrkisin välttelemään aihetta jonkun aikaa. Minkäs teet.
Looginen ja johdonmukainen, eikä stereotyyppinen tunteilla käyvä tuuliviiri, kuulostaa aika unelmapuolisolta.
En ymmärrä mitä uhkaa tässä on, mistä ap puhuu?
Vierailija kirjoitti:
Olen DI-nainen ja suurin osa naispuolisista DI-tutuista on toisen DI:n kanssa naimisissa. Suurin osa pariutui jo opiskeluaikana, kun samoissa porukoissa ja bileissä pyörittiin, että tuskin se mikään tietoinen valinta oli.
Mutta muistan kyllä nuoruudesta ja baareissa pyörimisajoilta, että teekkarinaisena oleminen herätti hieman pelonsekaisia reaktioita miehissä. Jos olisin sinkku ja haku päällä, luultavasti pyrkisin välttelemään aihetta jonkun aikaa. Minkäs teet.
:D No joo, varmaan teekkarinaiseksi muuttuminen pelottaisi montaa miestä :D
Teekkarius naisessa ei kuitenkaan todellakaan ollut plussa, vaan herätti miehissä helposti tarpeen mittailla älykkyyttä, tai sitten epävarmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Juokse jos etsit yhteen mieheen tyytyvää naista. Ovat valinneet miesvaltaisen alan tietystä syystä...
Voi sitä kaakatuksen määrää kun paljastat naislaumalle koulutuksesi. Jokaisella on susta mielipide ja yksikään ei ole mairitteleva. MOT t: inssinainen
Miten johdonmukainen ja insinööri liittyy toisiinsa. Ainakin mitä täällä työelämässä on huomannut niin nämä nuoret insinöörit sukupuolesta riippumatta ovat melko pihalla. Ainoa asia mitä tuntuu koulusta jääneen, on loputon itsevarmuus, joka ei ainakaan perustu mihinkään konkrettiseen, vaan omiin harhaisiin kuvitemiin omista kyvyistä. Olen joutunut väittelemään ihan perus fysiikasta näiden kanssa.
Molemmat tietysti, ota riski ja katso.
Vierailija kirjoitti:
Looginen ja johdonmukainen, eikä stereotyyppinen tunteilla käyvä tuuliviiri, kuulostaa aika unelmapuolisolta.
En ymmärrä mitä uhkaa tässä on, mistä ap puhuu?
Miehet rakastavat jän nänaisia! Mitä hullumpi, sen parempi.
Uhka monelle. Olen DI, ja monta kertaa miehen kiinnostus on vähentynyt tai jopa loppunut kun kuulee tämän. Joskus kun vielä yöelämässä kiersin, kokeilin kertoa ihmisille olevani sairaanhoitaja. Se tuntui vaan lisäävän kiinnostusta, ihmiset hymyillen ja ystävällisen näköisenä sanoivat arvanneensa tms. Ilmeisesti se on naiselle sopiva hoivaava, ihmisläheinen ammatti. Kun taas DI elektroniikka- ja tietotekniikkapuolelta ei.
Miehen naispuoliset työkaverit aika miehekkäitä...
Olen uhka, ehdottomasti. Beware!
Ap kaikki insinöörinaiset eivät ole samanlaisia. Tunnen yhden lempeän äitihahmon, pari villiä bilettäjää, rokkarin, ystävällisen johtajatyypin, gamerin, painonnostajan jne
Vierailija kirjoitti:
Miten johdonmukainen ja insinööri liittyy toisiinsa. Ainakin mitä täällä työelämässä on huomannut niin nämä nuoret insinöörit sukupuolesta riippumatta ovat melko pihalla. Ainoa asia mitä tuntuu koulusta jääneen, on loputon itsevarmuus, joka ei ainakaan perustu mihinkään konkrettiseen, vaan omiin harhaisiin kuvitemiin omista kyvyistä. Olen joutunut väittelemään ihan perus fysiikasta näiden kanssa.
Olet tavannut muutaman inssin ja vetänyt johtopäätöksesi näistä. Älä kirjoita kuin se olisi fakta.
Vierailija kirjoitti:
Uhka monelle. Olen DI, ja monta kertaa miehen kiinnostus on vähentynyt tai jopa loppunut kun kuulee tämän. Joskus kun vielä yöelämässä kiersin, kokeilin kertoa ihmisille olevani sairaanhoitaja. Se tuntui vaan lisäävän kiinnostusta, ihmiset hymyillen ja ystävällisen näköisenä sanoivat arvanneensa tms. Ilmeisesti se on naiselle sopiva hoivaava, ihmisläheinen ammatti. Kun taas DI elektroniikka- ja tietotekniikkapuolelta ei.
Olen itsekin DI, kuten myös mieheni.
Vanhempani ovat sen sijaan klassinen insinööri sairaanhoitaja pariskunta.
Sairaanhoitaja ei valitettavasti tarkoita sitä, että ihminen olisi jotenkin lämmin ja hoivaava, joskus valitettavasti jopa päinvastoin.
Jos tulisi ero nykyisen kanssa, uusi haku alkaisi insinöörinaisista.
T.Insinöörimies
*johdonmukainen
T. Insinöörinainen