Insinöörinainen, uhka vai mahdollisuus?
Miehille insinöörinainen tuntuu olevan aina jonkinlainen uhka. Se tulee ilmi keskusteluissa termeillä olet analyyttinen, looginen, johdon mukainen jne ja muutenkin napakka itsenäinen nainen. Silti miehet haluavat naisen, joka pitää ohjat käsissä ja hommat hoituu, mutta ei niin käsissä kuin työelämän timanttisen projektipäällikön twistillä. Miten sitten parantaa mahdollisuuksiaan parisuhdemarkkinoilla?
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Tälläiset inssinaiset ovat siellä vain miehiä iskemässä
Täytyy olla niin piukeet housut ja vaot esillä! Kyllä se syy tiedetään
Melko sairas ajatusmaailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juokse jos etsit yhteen mieheen tyytyvää naista. Ovat valinneet miesvaltaisen alan tietystä syystä...
Voi sitä kaakatuksen määrää kun paljastat naislaumalle koulutuksesi. Jokaisella on susta mielipide ja yksikään ei ole mairitteleva. MOT t: inssinainen
Ai että oikein kaakatuksen. Kunnon naisvihaaja siellä. Minulla on naispuolisia ystäviä eri ammateista, ml. insinöörit, eikä ketään kovasti kiinnosta toisen työnkuva. Normaalit ihmiset keskittyvät muihin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhka monelle. Olen DI, ja monta kertaa miehen kiinnostus on vähentynyt tai jopa loppunut kun kuulee tämän. Joskus kun vielä yöelämässä kiersin, kokeilin kertoa ihmisille olevani sairaanhoitaja. Se tuntui vaan lisäävän kiinnostusta, ihmiset hymyillen ja ystävällisen näköisenä sanoivat arvanneensa tms. Ilmeisesti se on naiselle sopiva hoivaava, ihmisläheinen ammatti. Kun taas DI elektroniikka- ja tietotekniikkapuolelta ei.
Olen itsekin DI, kuten myös mieheni.
Vanhempani ovat sen sijaan klassinen insinööri sairaanhoitaja pariskunta.
Sairaanhoitaja ei valitettavasti tarkoita sitä, että ihminen olisi jotenkin lämmin ja hoivaava, joskus valitettavasti jopa päinvastoin.
Ei tosiaan tarkoita! Tuttuni on sairaanhoitaja: tyhmä, yksinkertainen ja itseään täynnä. Yhteiskunnassa sitä työtä arvostetaan ja miehet mielellään naivat hoitsun, joten siksi luulevat itsestään liikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juokse jos etsit yhteen mieheen tyytyvää naista. Ovat valinneet miesvaltaisen alan tietystä syystä...
Voi sitä kaakatuksen määrää kun paljastat naislaumalle koulutuksesi. Jokaisella on susta mielipide ja yksikään ei ole mairitteleva. MOT t: inssinainen
Mitäs ihmeellistä tuossa on. Olen insinöörin tytär, joka on kasvatettu siihen, että pojat ja tytöt ovat täysin samanarvoisia. Aina on sanottu, että voin tehdä mitä vain elämässä.
Minulla on muutama naisinsinööri kavereina ja minusta ovat ylimielisiä. Tämä tulee ehkä siitä, että on pakko todistaa pärjäävänsä.
Olen muuten itsekin opiskellut muutaman vuoden insinööriopinnoissa. Tosi paljon oli sellaisia tyttöjä, jotka olivat asenteella: Vau, olen nainen ja insinööri.
Puolet naisista oli mukana aidosta kiinnostuksesta alaa kohtaan.Tytöiltä (tytöttelen, koska olivat silloin noin 20-vuotiaita) useimmilta puuttui myös luontainen kiinnostus tekniikkaa, mekaniikkaa ja matematiikkaa kohtaan. Tämä on fakta, ei mitään syrjimistä. Opiskellessa huomasin kyllä, että pojat olivat aidommin kiinnostuneita tietokoneista ja kaikenlaisista mekaanisista härveleistä.
Miksi monet pienet pojat leikkivät autoilla ja kuorma-autoilla jo ihan lapsesta? Se on luontaista. Kun oma poikani sai leikkiauton ensimmäisen kerran käteensä, niin se oli sitten vain autoleikkejä.Kun muistelen poikia keravalaisessa peruskoulussa, niin ei kyllä kovin monen kohdalla tule mieleen "luontainen kiinnostus tekniikkaa, mekaniikkaa ja matematiikkaa kohtaan". Vai lasketaanko skeittaus tekniikaksi ja Pleikkari mekaniikaksi? Räppi on matematiikkaa? Minulla tuo kiinnostus syttyi myöhemmin sattuman ja työelämän kautta, vaikka leikinkin Barbeilla ja eläinhahmoilla. eri
Ainakin pienten lasten kohdalla tuo pitää paikkansa, että poikia kiinnostaa enemmän autot, rakentelu, legot, dinosaurukset ja sotaleikit jne. Vähän isompana sitten ehkä pelaaminen, tietokoneet, koodaaminen ja edelleen rakentelu. Skeitata voi kumpi vaan, mutta yleensä pojat ovat enemmän koheltamassa ympäriinsä. Kiipeilevät ja painivat. Jotain mittelöintiä ilmeisesti.
Musikaalisuudella ja matemaattisuudella on selkeä yhteys, varsinkin rytmimusiikilla.
Tottakai voi opetella insinööritaitoja myöhemmin aikuisena ja opiskelemalla saada hyvän työpaikan. Jotkut asiat ovat kuitenkin luontaisempia pojille ja toiset tytöille. Ei tietysti kaikkien kohdalla.
Esim. oma isäni tiesi jo 5-vuotiaana, että haluaa insinööriksi. Kaikenlaiset koneet, laitteet ja rakentelu olivat tosi kiinnostavia.
Minua taas ei voisi vähempää kiinnostaa korjata jotain rikkinäistä laitetta. 
Ole kaunis ja hymyile.
Se riittää. Näillä pärjää. Miehiä ei kiinnosta mikään muu naisessa kuin ulkonäkö. Nainen on niille status.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että oikein kaakatuksen. Kunnon naisvihaaja siellä. Minulla on naispuolisia ystäviä eri ammateista, ml. insinöörit, eikä ketään kovasti kiinnosta toisen työnkuva. Normaalit ihmiset keskittyvät muihin asioihin.
Ihmettelen vähän. Naisten kateus liittyy ulkonäköön.
Naiset eivät kadehdi toistensa ammatteja, pikemminkin rohkaisevat toisiaan.
Mutta lahjakkaalle naiselle nimenomaan miehet ovat kateellisia.
sivusta
Vierailija kirjoitti:
Ole kaunis ja hymyile.
Se riittää. Näillä pärjää. Miehiä ei kiinnosta mikään muu naisessa kuin ulkonäkö. Nainen on niille status.
Muutaman kerran olen pyörähtänyt kunnossapitomessuilla jne. Vielä tänäkin päivänä osastojen edessä seisoskelee huokutuslintuja jakamassa esitteitä jne. Mitään teknistä koulutusta näillä typyköillä ei ole.
Todella vastenmielistä naisen esineellistämistä. 
Insinöörinaiselle sopii parhaiten insinöörimies. Molemmat ovat kuten tehokkaita robotteja.
Jos olet huumorintajuton, kapeakatseinen nipottaja, ota insinöörimies.
Mutta ole varovainen, jos olet nerokkaampi kuin mies. Salaa asia ettei se tule kateelliseksi.
Muuten alkaa ongelmat.
Muutaman insinöörinaisen olen tavannut ja heitä kaikkia yhdistää tietynlainen maskuliininen tunne-elämän yksinkertaisuus. Naisessa vähän kylmäävää ominaisuus minusta.
Insinöörimiehelle sopii myös lentoemäntä tai sairaanhoitaja.
Joten sopisikohan insinöörinaiselle miessairaanhoitaja tai vaikka lentokapteeni?
Tällainen idea tuli.
Vierailija kirjoitti:
Ole kaunis ja hymyile.
Ensin tulee tietysti ulkonäkö ja sen jälkeen erikoistaidot, joilla ylpeillään. Ikävä kyllä olen huomannut, että näin on.
Vaikka itseäni ei kiinnosta esim. akateemiset saavutukset, niin statustahan nuo ovat. 
Vierailija kirjoitti:
*johdonmukainen
T. Insinöörinainen
sähköinsinööri?
lvi-insinööri on putkiaivoinen.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman insinöörinaisen olen tavannut ja heitä kaikkia yhdistää tietynlainen maskuliininen tunne-elämän yksinkertaisuus. Naisessa vähän kylmäävää ominaisuus minusta.
Tuollainen käsitys itsellänikin on. Voi olla liian kylmäävää muun väestön keskuudessa, mutta insinöörinainen ja insinöörimies eivät edes tajua tätä, joten he sopivat toisilleen.
Lääkäri voisi sopia myös, koska lääkärit ovat hyvin kylmiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Insinöörimiehelle sopii myös lentoemäntä tai sairaanhoitaja.
Joten sopisikohan insinöörinaiselle miessairaanhoitaja tai vaikka lentokapteeni?
Tällainen idea tuli.
Ei sovi. Tuntemani insinöörinaiset ovat kovia, haluavat itsensä kaltaisen tai paremman miehen. Mieluiten samalta alalta.
Di:t on ihan peruskauraa, eivät yleisesti mitään älykköjä. Naiset sen kummemmin kuin miehetkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole kaunis ja hymyile.
Muutaman kerran olen pyörähtänyt kunnossapitomessuilla jne. Vielä tänäkin päivänä osastojen edessä seisoskelee huokutuslintuja jakamassa esitteitä jne. Mitään teknistä koulutusta näillä typyköillä ei ole.
Todella vastenmielistä naisen esineellistämistä.
Tämä on totuus josta naiset eivät pidä.
Miehet esineellistävät naisen.
Tuskin on yhtään poikkeusta.
Tämä on karu totuus asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhka monelle. Olen DI, ja monta kertaa miehen kiinnostus on vähentynyt tai jopa loppunut kun kuulee tämän. Joskus kun vielä yöelämässä kiersin, kokeilin kertoa ihmisille olevani sairaanhoitaja. Se tuntui vaan lisäävän kiinnostusta, ihmiset hymyillen ja ystävällisen näköisenä sanoivat arvanneensa tms. Ilmeisesti se on naiselle sopiva hoivaava, ihmisläheinen ammatti. Kun taas DI elektroniikka- ja tietotekniikkapuolelta ei.
Olen itsekin DI, kuten myös mieheni.
Vanhempani ovat sen sijaan klassinen insinööri sairaanhoitaja pariskunta.
Sairaanhoitaja ei valitettavasti tarkoita sitä, että ihminen olisi jotenkin lämmin ja hoivaava, joskus valitettavasti jopa päinvastoin.Ei tosiaan tarkoita! Tuttuni on sairaanhoitaja: tyhmä, yksinkertainen ja itseään täynnä. Yhteiskunnassa sitä työtä arvostetaan ja miehet mielellään naivat hoitsun, joten siksi luulevat itsestään liikoja.
Nuorena miehenä totesin, että hoitsut olivat yleensä keskimääräistä parempia petipuuhissa. Teknisillä ja kaupallisilla aloilla vaihteli ja humanistit olivat kyllä kivoja, mut petipuuhat ontui usein. Koulutusasteella ei niinkään ollut vaikutusta. Toisella kierroksella hoitsut saattavat olla kyynistyneitä ja väsyneitä.
Insinöörit on sellainen teknologianörttejä. Ymmärtävät elämää numeroiden kautta. Tunteita ei voi oikein avata numeroilla, joten sillä alueella ovat hieman kädettömiä. Ja insinöörille et voi koskaan sanoa summittaisia etäisyyksiä, aikoja ja päätelmiä. Insinööri tarkentaa tai korjaa, että se on kylläkin 2,37, ei alle 2.
Sama reaktio, kun paljastuu että olen naisjuristi. Parempi kun valehtelisi ammattinsa ja koulutuksensa.
Mutta tuotteita ja laitteita kehitetään ihan kaikille ihmisille, joten sellainen osaaminen ja näkemys, joka on muualtakin kuin niiden vauvasta asti tietokoneita koonneiden nörttien, on tärkeää. Käytettävyys, esteettömyys ja muut ovat tärkeitä. Kaikki loppukäyttäjät eivät pysty käyttämään järjestelmiä komentoriviltä.