Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juuri pettäminen tuntuu olevan pahinta?

Vierailija
10.08.2022 |

Ihmiset elää parisuhteissa jossa vuosikausia arvostellaan, haukutaan ja kohdellaan tunnekylmästi plus että lapset joutuu kuuntelemaan jatkuvaa riitelya. Silti pysytään yhdessä, muka lasten takia. Seuraavassa tapauksessa on samanmoinen lapsiperhe, mutta arki on tasapainoista ja hyvää. Sitten toinen tekee mokan ja käy vieraissa. Kerta heitosta erotaan. Miksi yhden kerran hairahdus nähdään kaikista pahimpana asiana mitä parisuhteessa voidaan tehdä? En puolustele asiaa, se on väärin mutta miksi se on pahempi asia kuin yllä mainittu jatkuva huonosti kohtelu, väkivalta tms. Liittyykö tämä jotenkin kontrollointiin joka menetettiin siinä kohtaa kun toinen hairahti vieraisiin?

Kommentit (697)

Vierailija
681/697 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä naiivi mutta mä haluan parisuhteen jossa ollaan yhdessä tiiminä. Elämässä on milloin mitäkin ikävää joten mä haluan ja tarvitsen vierelle jonkun johon voin nojata kun omat jalat eivät kanna ja joka voi heittäytyä mun varaan kun siltä tuntuu. Elää elämää yhdessä ja rakentaa siitä mieleinen. Toisen pitää haluta samaa eikä pettävän ihmisen kanssa tällainen onnistu. En mä halua miestä joka on valmis heittämään kaiken pois hetken mielijohteesta. Toisen selän takana ei vehkeillä mitään ja toista pitää arvostaa sekä kunnioittaa niin paljon ettei halua tehdä mitään minkä tietää satuttavan. Jos haluaa olla muiden kanssa niin olkoon mutta minä en vieressä katsele.

Vierailija
682/697 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettävä ihminen on alinta mahdollista luokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/697 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä ketju, en lukenut kokonaan.

Minua fyysisessä (seksiä sisältävässä) pettämisessä eniten häiritsee se, että siinä on isot riskit erilaisille seuraamuksille ja eniten se, että valehdellaan. 

Sp-tauti ja ei-toivottu raskaus ovat mahdollisia seurauksia. Tai jos pettäjän "se toinen" on parisuhteessa tahollaan, jopa fataalit seuraukset  hairahtaneelle omalle puolisolle.

Näitä on tapahtunut aina ja tulee tapahtumaan, että siellä toisessa parisuhteessa onkin sairas tyyppi, joka pistää kylmäksi nämä pettäjät.

Muuten on ihan se ja sama, missä pussinsa tyhjentää, kunhan ei valehtele asiasta sille, johon käy tyhjennyksellä (lupaile jotain, mitä ei aio toteuttaa) eikä minulle, jos kysyn. 

Olen tullut petetyksi useita kertoja useiden kumppanien kanssa, eikä siinä muu häiritse, kuin nuo mainitsemani asiat. Syyt pettämiselle eivät ole olleet minussa, ne ovat pettäjien omia valintoja ja olisivat voineet muutoinkin toimia. Halusivat kuitenkin kanssani olla myös pettämisen jälkeen ja kyse oli arjen tylsyyden(?) karkottamisesta ja jännityksen etsimisestä muualta. Eihän se olisi ollut niin jännää, jos olisivat sanoneet asiasta ja menneet luvan kanssa käymään muualla.. minulla on matala libido ja ymmärrän fyysisen perustarpeet, olen oikein avoin asian kanssa ollut. Silti on petetty. 

Vääriä kumppaneita, tiedän kyllä. Mutta muuten arki ollut kuvaillun kaltaista, eli hyvää ja yhteistä, huumoria ja ala- sekä ylämäkeä. 

Surullista kyllä, nämä pettäjät ovat jälkikäteen harmitelleet jopa vuosia sitä, etteivät uskoneet minun olevan tosissani, kun sanoin että ymmärrän tarpeet ja saa käydä muualla, jos haluaa, kunhan on asiasta rehellinen ja huolehtii, ettei ns. jälkiseuraamuksia tule. Tämä tilanne sitten, kun on useamman kerran valheista jääty kiinni ja minulle on riittänyt. On jopa usean vuoden jälkeen oltu yhteydessä exän taholta, miten harmittaa, kun ei ymmärtänyt omaa parastaan.. ilmeisesti seuraavat kumppanit eivät ole olleet yhtä avarakatseisia.

Vierailija
684/697 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisiä sentään luokitella!

Vierailija
685/697 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin ihmettelen. Itse en todellakaan pidä pettämistä pahimpana mitä voi toiselle tehdä. Pahinta on väkivalta, henkinen ja fyysinen. Pahempaa kuin pettäminen  on myös laiminlyönti, ohittaminen, nälviminen, se ettei kuuntele eikä ota vakavasti, välinpitämättömyys, keskustelutaidottomuus ja -haluttomuus.

Pettäminen ei ole läheskään pahinta. Jos mies jää siitä kiinni, voin antaa sen anteeksi ja jatkaa suhdetta. Väkivaltaa, ilkeyttä, nälvimistä, vittuilua, valehtelua, vähättelyä ja komentelua en anna anteeksi vaan häivyn. 

En silti väitä etteikö uskottomuus satuttaisi.

Mutta usein olen miettinyt MIKSI se satuttaa, koska siinä ei ole mitään logiikkaa, että se satuttaa. Jos minulla on ystäviä niin en loukkaannu siitä että hänellä on muitakin ystäviä, päinvastoin toivon että hänellä on paljon muitakin ystäviä ja ylipäänsä toivon hänelle kaikkea mahdollista hyvää.  

Miksi siis haluan että mies, joka on parisuhteessa kanssani, on vain minun? Loogisesti ajatellen siinä ei ole järkeä.

Loogisesti ajatellen se on näin: kun mies pettää, se  tarkoittaa vain että hän tykkää minun lisäkseni jostain toisestakin naisesta. Miksei hän saisi tykätä? En minä voi määrätä hänen tunteitaan. Jos pettäminen on vain fyysistä eli seksiä ilman tunteita, niin sehän on hänen ruumiinsa eikä minun; miksei hän saisi tehdä ruumiillaan mitä tahtoo, onko se minulta pois?

Loogisesti ajatellen pettäminen on loukkaus vain jos se mies antaa toiselle naiselle aikaa, huomiota, hellyyttä ja seksiä mutta jättää minut ilman tuota kaikkea.  Mutta jos en ole mitään vailla silloin kun olen hänen kanssaan, niin miksei hän saa antaa tuota kaikkea jollekin toiselle silloin kun en ole edes paikalla? 

Ydinkysymyksen pitäisi olla: olenko hänen kanssaan jotain vailla? Kohteleeko hän minua kauniisti kun olemme yhdessä? Olemmeko onnellisia? Jos vastaus on kyllä, niin minun pitäisi kaiken järjen mukaan olla tyytyväinen! Minun ei loogisesti ajatellen pitäisi olla pahoillani että hän antaa tuota kaikkea jollekin toiselle naiselle silloin,  kun hän ja minä emme tapaa eli kun en ole edes paikalla. 

Logiikkaa siinä ei ole. Silti se tuntuu pahalta. Mutta ei läheskään yhtä pahalta kuin moni muu asia. 

Vierailija
686/697 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta jos se on yksi ainoa hairahdus koko suhteen ja elämän aikana niin suu suppuun ja elämää eteenpäin. Kun kerran ikinäkoskaan ei aio moista tehdä uudelleen niin ihan turha asiaa ottaa esiin ikinä.

Vierailija
687/697 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole. Olen ollut suhteessa jossa minua kyykytettiin ja nöyryytettiin., suhteessa jossa mies karjui ja raivosi minulle ja lapsille, suhteessa jossa jouduin pelkäämään, suhteessa jossa minua laiminlyöntiin ja kohdeltiin kuin pelkkää ilmaa.

Ja sitten oli suhteessa jossa sain hellyyttä, lämpöä, huolenpitoa ja ystävällisyyttä. Valitettavasti tämä mies antoi tuota kaikelle eräälle toisellakin naiselle.

Mutta hän ei todellakaan ollut alinta kastia! Nuo neljä edellistä olivat, vaikka eivät koskaan pettäneet. 

Vierailija
688/697 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se tuhoaa parisuhteen ytimen eli sen ajatuksen että meitä on tässä kaksi ja vain kaksi.

Vierailija
689/697 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin ihmettelen. Itse en todellakaan pidä pettämistä pahimpana mitä voi toiselle tehdä. Pahinta on väkivalta, henkinen ja fyysinen. Pahempaa kuin pettäminen  on myös laiminlyönti, ohittaminen, nälviminen, se ettei kuuntele eikä ota vakavasti, välinpitämättömyys, keskustelutaidottomuus ja -haluttomuus.

Pettäminen ei ole läheskään pahinta. Jos mies jää siitä kiinni, voin antaa sen anteeksi ja jatkaa suhdetta. Väkivaltaa, ilkeyttä, nälvimistä, vittuilua, valehtelua, vähättelyä ja komentelua en anna anteeksi vaan häivyn. 

En silti väitä etteikö uskottomuus satuttaisi.

Mutta usein olen miettinyt MIKSI se satuttaa, koska siinä ei ole mitään logiikkaa, että se satuttaa. Jos minulla on ystäviä niin en loukkaannu siitä että hänellä on muitakin ystäviä, päinvastoin toivon että hänellä on paljon muitakin ystäviä ja ylipäänsä toivon hänelle kaikkea mahdollista hyvää.  

Havaintoja sanasalaatista ja pettämisen puolustamisesta ja pyrkimyksestä uudelleenmääritellä koko juttu. Sarjapettäjät käyttävät tuota argumentaatiotapaa.

Vierailija
690/697 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole. Olen ollut suhteessa jossa minua kyykytettiin ja nöyryytettiin., suhteessa jossa mies karjui ja raivosi minulle ja lapsille, suhteessa jossa jouduin pelkäämään, suhteessa jossa minua laiminlyöntiin ja kohdeltiin kuin pelkkää ilmaa.

Ja sitten oli suhteessa jossa sain hellyyttä, lämpöä, huolenpitoa ja ystävällisyyttä. Valitettavasti tämä mies antoi tuota kaikelle eräälle toisellakin naiselle.

Mutta hän ei todellakaan ollut alinta kastia! Nuo neljä edellistä olivat, vaikka eivät koskaan pettäneet. 

Taisi olla Porvoosta.

Vierailija
691/697 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuntelin eksäni juttuja, niin TODELLA monet naiset pettävät. Miehissä taas lähinnä väkivaltaiset pelimiehet, joilla oli todella paljon seksisuhteita

Vierailija
692/697 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuuntelin eksäni juttuja, niin TODELLA monet naiset pettävät. Miehissä taas lähinnä väkivaltaiset pelimiehet, joilla oli todella paljon seksisuhteita

Naisten pettämisestä on tehty hyväksyttävää tietyissä piireissä.

Miehen jäädessä taas pettämisestä kiinni on seurauksena henkinen ristiinnaulitseminen.

Vierailija
693/697 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää parisuhteeseen ei kuulu pettäminen. 

Pettäjä on kuin pieni lapsi. Joka nauttii jännityksestä ja kostosta. 

Aikuinen ihminen eroaa ennemmin kuin pettää toista. 

Vierailija
694/697 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen osuu syvälle siihen, mihin parisuhde yleensä perustetaan. Aika yleinen mittari nykyaikaisen ja länsimaisen parisuhteen alkamiselle on se, että ei enää tapailla muita. Yhteen seksikumppaniin sitoutuminen on ikäänkuin se parisuhteen perusta, siihen päälle tulee sitten muut asiat. Yhteinen asunto, lapset, arki jne. Kyllähän se huojuttaa voimakkaasti uskoa koko parisuhteeseen, jos toinen yksi päivä hyppääkin vieraaseen sänkyyn. 

Ja toki pettämistäkin on montaa sorttia. On kuitenkin aika eri asia pitää vuosia yllä sivusuhdetta, kuin kerran hairahtua sänkyyn jonkun kanssa ja tunnustaa tilanne heti puolisolle. 

Vierailija
695/697 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää parisuhteeseen ei kuulu pettäminen. 

Pettäjä on kuin pieni lapsi. Joka nauttii jännityksestä ja kostosta. 

Aikuinen ihminen eroaa ennemmin kuin pettää toista. 

Moni sellainen joka ei ole henkisesti kasvanut aikuiseksi ja itsenäistynyt normaalisi pettää parisuhteesta toiseen.

Myrkyllistä kierrettä ja kahletta pettämiseen ei pysty katkaisemaan

Vierailija
696/697 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut lukea kuin alun mutta jos lähdetään siitä olettamuksesta että miehellä on siemennesteen tuotantoa ja jopa ylitarjontaa joka pitää siirtää toiseen ihmiseen sen kuljettamiseksi pois makuuhuoneesta tullaan vaimon ratkaisevaan rooliin tässä asiassa

mikäli vaimo ei suoriudu tehtävästä/se tökkii ja on ajoittaista  ja ylirarjontaa pukkaa koko ajan on jaettava nestettä muihin naisiin jotta mies pysyy toimintakunnossa

esin vaimo kun veti lukkoperän päälle ja yritti käyttää valtaansa seksin kiristyksellä annoin asian olla ja tyhjensin kasseja eri naisiin. mm työpaikan sihteeri ja lakiosaston toimihenkilö, lapsenlikka jne 

mutta ei sitä haittaa parisuhteelle ollut kun pidin asian omana tietona.

Vierailija
697/697 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajan ihmettelevän etenkin niitä tilanteita jossa suhde päättyy pettämiseen, jonka jälkeen petetty muistaa että pettäjä oli ihan paska muutenkin. Se on hieman outoa että kaikenlainen kaltoinkohtelu siedetään mutta pettämisestä se on sitten kerrasta poikki. Tai vielä oudompaa että petetty haluaisi petoksesta huolimatta jatkaa yhdessä, mutta kun pettäjä päättää toisin, tulee hänestä hirveä ihminen juuri siksi kun petti. Ei siksi että käyttäytyi pissapäisesti jo aiemmin. Se saa minutkin miettimään onko ennemmin kyse petetyn loukatusta itsetunnosta ja vähemmän siitä että suhde olisi ollut niin kovin tärkeä itsessään säilyttää 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi