Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Masennuslääkkeiden vaiettu puoli (IL plus-juttu)

Vierailija
08.08.2022 |

"SSRI-lääkkeiden vaietusta puolesta on nyt alettu puhua. Sivuvaikutukset voivat olla kovat, eivätkä ne aina edes tehoa tarkoituksenmukaisesti."

Kommentit (123)

1/123 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku plussalainen laittaa sisällön tänne? 🙏

Vierailija
2/123 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan päivänselvä asia, jota lääkeuskovaiset eivät ikinä halua uskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite niitä on pakko syödä jottei psykoosi uusiksi, lääkäri sanonut niin.

Vierailija
4/123 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappaa libidon ja tekee "elämästä" tasapaksua sumua Näitä zombeja on paljon

Vierailija
5/123 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät aina, jos koskaan tarkoituksen mukaisesti.

Vierailija
6/123 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tapa kaikilta.

Vierailija
7/123 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne nyt sanoo mitä sattuu. Minunkin pitäisi olla jo kuollut.

Vierailija
8/123 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mikä vaiettu puoli? Ainahan lääkevastaiset ovat pitäneet kovaa meteliä lääkkeiden huonoista puolista.

Vierailija
9/123 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea emperors new drugs tai side effectd (alison bass).

Voi varmaan ladata libgen.is sivulta jos ei halua maksas.

Vierailija
10/123 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeiden vaiettu puoli: auttavat masennukseen, ahdistukseen, itsemurhiin ja sain myös apua päivärytmiini, kun ei koko ajan tarvitse tarpoa negatiivisten tunteiden hetteikössä. Jäljellä olevan energiansa voi käyttää ihan konkreettiseen tekemiseen. Miksi terveet saa arvostella mielialalääkkeitä?

Vierailija
11/123 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne nyt sanoo mitä sattuu. Minunkin pitäisi olla jo kuollut.

Älä yllytä jättämään lääkkeet. Ei skitsofreniaan ole parannusta.

Vierailija
12/123 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan päivänselvä asia, jota lääkeuskovaiset eivät ikinä halua uskoa.

Kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksia. Minä olen onnellinen, että söin SSRI- lääkkeitä, en olisi selvinnyt masennuksesta alkuvaiheessa.

Vierailija
13/123 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeiden vaiettu puoli: auttavat masennukseen, ahdistukseen, itsemurhiin ja sain myös apua päivärytmiini, kun ei koko ajan tarvitse tarpoa negatiivisten tunteiden hetteikössä. Jäljellä olevan energiansa voi käyttää ihan konkreettiseen tekemiseen. Miksi terveet saa arvostella mielialalääkkeitä?

Varmaan pelkkä placebo effekti.

Vierailija
14/123 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska terve ei ymmärrä masennusta. Se ei parane sillä "Otat vaan itseäsi niskasta kiinni"- asenteella.

Vierailija
15/123 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan pelkkä placebo effekti.

No eipä kyllä ole. Ihan omakohtaisia kokemuksia minulla.

Vierailija
16/123 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostettu jo kauan. Lääkkeen määrääminen on yksi syy jättää koko oireisto ja itse sairaus jatkohoitamatta, lääkkeet eivät ole ratkaisu aivan joka asiaan ja joka potilaalle täysin sama.

Vierailija
17/123 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisin masennuksesta vuosien lääkkeiden popsinnalla mutta nykyään olen intohimoton muumio. Jee.

18/123 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään, että SSRI:n ja Ketipinorin käytön jälkeen (3 vuotta), minulta jää ikuisesti pois seksuaalinen halu, voi toki johtua myös masennuksesta.

Vierailija
19/123 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä että tästä puhutaan. Söin itse näitä lääkkeitä opiskelijana ja minua ei otettu ollenkaan vakavasti, kun kerroin ettei lääkkeet mulla auta mitään ja lisäksi oli vaikeita sivuvaikutuksia (näköhäiriöt, sähköiskun tunteet ja nykäykset lihaksissa, jatkuva päänsärky, seksihalun täydellinen katoaminen, luovuuden loppuminen kuin seinään). Olin kuulemma "lääkevastainen" ja kuvittelin oireita.

Nykyään sentään myönnetään, että ensinnäkin osalla potilaista ne ei auta masennukseen vaan pitää kokeilla erityyppisiä lääkkeitä, jos lääkehoitoa tarvitaan. Ja että sivuvaikutuksia oikeasti voi tulla. Viimeinen myönnettävä on se, että NIISTÄ VOI TULLA RIIPPUVAISEKSI. Eli niiden lopettaminen on monelle ihan hemmetin vaikeaa, vaikka itse masennus olisi jo mennyttä, koska tulee vieroitusoireet. Silloin kun minä söin niitä lääkkeitä, lääkäri väitti kivenkovaan että näistä ei tule vieroitusoireita, vaan jos mulla tulee paska olo kun vähennän masennuslääkettä se johtuu että olen edelleen masentunut ja mun vaan pitää jatkaa sitä lääkettä. 

Vierailija
20/123 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bypass paywalls clean-add on toimii lähes kaikkiin il plusjuttuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän