Ottaisitko nyt 24kk sähkösopimuksen 13,5 senttiä/kWh ?
10 päivää aikaa päättää ja vaihtoehto on määräaikainen 28 c/kWh
Kommentit (56)
24 kk sopimuksen vaihtoehto on määräaikainen? Täh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpönhöpö. Ei saa Oomilta enää mtn määräaikaisia. Myöhästyitte...
Saa jos on saanut oman henkilökohtaisen tarjouksen. Ne on tiettyyn päivään asti voimassa ja siihen asti saa sillä hinnalla.
Tiedän, mutta jos tarjous on tehty kesäkuussa, se tuskin on enää voimassa. Yleensä ne ovat voimassa muutaman viikon.
Nyt järkevintä on ottaa edullisin toistaiseksi voimassa oleva sähkösopimus tai määräaikainen vaihtoturvalla. Ja sitten seurataan ja toivotaan että keväällä hinnat laskee siedettävään.
Mä otin just 24kk ja olisko ollu 22snt/kwh
Alle 2000kwh menee vuodessa, että ei tule kovia laskuja... mielenrauhasta maksoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mistä muka saa vielä tuohon hintaan?
Tuo tarjous tuli joskus kesäkuun alkupuolella, koska nykyinen sopimus päättyy 17 elokuuta.
Nykyinen sopimus on 4,40 snt/kWh eikä ole kuukausimaksua. Vattenfall.
Tarjous:
Sähkösopimus: Ilmasto Mix 24 kk
Perusmaksu: 1,99 eur/kk
Energianhinta: 13,49 snt/kWh
Mitäh??? Vattenfallilla on nyt kyllä ihan eri "tarjoukset" just nyt..
Niin on eri tarjoukset nyt. Siinä lukeekin: "Tuo tarjous tuli joskus kesäkuun alkupuolella" Ja se tarjous on siis voimassa vielä hetken. Haenkin arviota kahden tulevan vuoden hinnoista. Kannattaako tarjous ottaa vai odottaa ensi kesään?
Vierailija kirjoitti:
Ylen TV-uutisissa sanottiin, että Suomi olisi ensi vuonna sähköntuotannossa omavarainen. Vähän vaikea uskoa, koska talvella sähköä tuodaan niin paljon. Siihen tarvittaisiin melkein kaksi olkiluoto kolmosta. Saakohan ne edes tuota yhtä käyntiin. Tällä viikolla tuli uusin viivästyminen:
"Laitosyksikön käynnistyksessä havaittiin keskiviikkona 3.8.2022 vielä pieni automaatiopäivityksen tarve, jonka toteuttamiseen meni noin kaksi vuorokautta aikaa"
Vaikka suomessa olisi ylituontantoa, niin hinta todennäköisesti nousisi. Jos keskieurooppa ei saa kaasua, niin sinne pitää siirtää sähköä johdot punaisena. Se nostaa koko pohjoismaisen sähköverkon hintoja. Luulisin?
Vauvojakin kiinnostaa :)
Itse olen muuttamassa uuteen asuntoon parin viikon päästä.
Halvin sähkösopimus oli Fortumin 3kk, määräaikainen
15,45 c/kWh
Oomilla oli kyllä hinnat lähemmäs 30c/kWh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans Oomi, soppari loppuu tammikuussa -23! Ja hinnat laskee kuulema keväällä! Mitä tehdä?!
Eihän sun nyt kannata vielä mitään tehdä. Katselet sitten tammikuussa hintoja.
Aivan, sitäpä tässä ennalta aprikoin mitähän silloin tammikuussa. No, sen näkee sitten. Harmi vaan jos tekee kalliin sopparin ja hinnat laskisi heti maaliskuussa
Jos kodissanne ei ole suora sähkölämmitys, odottaisin rauhassa vuoden vaihteeseen.
Jos silloin ei tarjota edullisia määräaikaisia, ottaisin pörssisähkön toistaiseksi.
Jos kotinne lämpiää pääasiassa sähköllä, jaa-a, ottaisin ehkä tuon tarjotun 13,5 c.
Tai sitten en. Jos hermot kestävät, odottaisin silti vuodenvaihteeseen ennen siirtoani.
Jo syksyllä tiedämme, miten OL3 käynnistyminen tulee vaikuttamaan sähkön hintaan Suomessa.
Meillä on voimassa oleva sopimus n. 5 c/kWh.
Itse otin juuri 12,5snt/kwh 24kk. Eipä meillä sähköä kovin paljoa kulu, niin voin maksaa tuon. Tarjosivat itse nykyisestä yhtiöstä, kun sopimus päättymässä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen muuttamassa uuteen asuntoon parin viikon päästä.
Halvin sähkösopimus oli Fortumin 3kk, määräaikainen15,45 c/kWh
Oomilla oli kyllä hinnat lähemmäs 30c/kWh.
Onko noissa hinnoissa sähkövero ja 24 % ALV mukana?
Vierailija kirjoitti:
Niin on meilläkin, mutta kohta päättyy. Jatkuu n. 12snt/kwh.
Ottaen huomioon, että huomenna sähkön hinta nousee yli 100snt/kwh ottaisin huomenna 15sentillä heti jos olisi pakko uusia sopimus.
Tuolta näkee huomisen hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Ylen TV-uutisissa sanottiin, että Suomi olisi ensi vuonna sähköntuotannossa omavarainen. Vähän vaikea uskoa, koska talvella sähköä tuodaan niin paljon. Siihen tarvittaisiin melkein kaksi olkiluoto kolmosta. Saakohan ne edes tuota yhtä käyntiin. Tällä viikolla tuli uusin viivästyminen:
"Laitosyksikön käynnistyksessä havaittiin keskiviikkona 3.8.2022 vielä pieni automaatiopäivityksen tarve, jonka toteuttamiseen meni noin kaksi vuorokautta aikaa"
Pakkohan sen on olla totta, kun Ylellä uutisoitiin!
lol...
Tuleeko pörssisähkö kaikista halvimmaksi?
Pitäisikö tehdä seuraava sopimus pörssisähköstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans Oomi, soppari loppuu tammikuussa -23! Ja hinnat laskee kuulema keväällä! Mitä tehdä?!
Eihän sun nyt kannata vielä mitään tehdä. Katselet sitten tammikuussa hintoja.
Aivan, sitäpä tässä ennalta aprikoin mitähän silloin tammikuussa. No, sen näkee sitten. Harmi vaan jos tekee kalliin sopparin ja hinnat laskisi heti maaliskuussa
Jos kodissanne ei ole suora sähkölämmitys, odottaisin rauhassa vuoden vaihteeseen.
Jos silloin ei tarjota edullisia määräaikaisia, ottaisin pörssisähkön toistaiseksi.
Jos kotinne lämpiää pääasiassa sähköllä, jaa-a, ottaisin ehkä tuon tarjotun 13,5 c.
Tai sitten en. Jos hermot kestävät, odottaisin silti vuodenvaihteeseen ennen siirtoani.
Jo syksyllä tiedämme, miten OL3 käynnistyminen tulee vaikuttamaan sähkön hintaan Suomessa.
🤣🤡🤣🤡🤣🤡🤣🤡🤣🤡🤣🤡
Muuttakaa maakuoppaan asumaan, niin ei tarvitse huolehtia sähkön hinnasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan sen on olla totta, kun Ylellä uutisoitiin!
lol...
Haastattelivat jotain kantaverkon asiantuntijaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun sopimukseni on myös voimassa ja maksan 4,79c/kWh.
🏁
Mä otin. Asun kerrostalossa ja sähkönkulutus on n. 150 kWh/kk, joten eipä tuokaan erityisen kallis ole.