Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistui mieleen aika kun ärrältä haettiin Aurinkomatkojen esite ja niitä selaamalla valittiin matkakohde

Vierailija
07.08.2022 |

Sitten matkat tulivat joku tietty päivä myyntiin ja heti piti alkaa soittamaan ja toivoa että vielä oli haluamaansa kohteeseen ja hotelliin paikkoja kun pääsi läpi.

Kommentit (192)

Vierailija
41/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa matkan valitseminen ja varaaminen edelleen niin helppoa. Vihaan plarata useita eri nettisivuja ja tarjontaa on aivan liikaa.

Vierailija
42/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta muistaako jonnet, kun Ärrältä vuokrattiin Nintendo ja keltaisessa kotelossa olevia pelejä? Seuraavana päivänä piti palauttaa...

Muistan sen, että vuokra oli ihan jäätävän kallis. Ainakin 50mk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan kelpasi hotellit mitä esitteissä vaan oli. Ei oltu nirsoja kuin nyt eikä valitettu juuri mistään. Muistatteko kun hotellihuoneissa oli radio ja nappulat oli siinä sängyn vieressä?

Vierailija
44/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen suurimpaa osaa noista tämän ketjun jutuista vielä tänä päivänäkin :D

Vierailija
45/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja muistan Aurinkomatkojenkin silloiset kohteet ulkoa. Kreikan ja Espanjan ja Italian lisäksi kesäesitteessä oli aina Zell am See ja Söll Itävallassa. Ja eksoottisena vaihtoehtona Sousse Tunisiassa.

Italiassa kohteina olivat Rimini, Riccione ja Cattolica. Ja Napoli & Ischia.

Muistan senkin ajan kun Turkki oli eksoottinen ja ainoana kohteena Marmaris. Sit tuli Fethiye ja Alanya.

Kreikassa Aurinkomatkoilla oli aina Samos, jossain kohtaa myös Thassos.

Riminin veteraani nostaa täällä käden ylös! Siitä näppärästi päiväreissu Venetsiaan ja San Marinoon saman viikon aikana.

Wau. Mä olin Riccionessa, ja tosiaan Venetsian ja San Marinon retkillä minäkin. Kerran olin "avataan matkaesite silmät kiinni ja mikä sivu aukeaa niin sinne mennään". Päädyttiin Kranjska Goraan, eksoottista😆.

Vierailija
46/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan kun lapsena piti paikalliselle ärrälle mennä ostamaan äidille lehti, kun se ei itse halunnut mennä, koska ärrällä parveili kioskin kesätyöntekijän kavereita. Se oli sitä aikaa kun luukulla piti asioida. No minä kilttinä tyttönä pakotettuna menin ja kaverilauma antoi tietä (olin alle 10-v silloin). Kun kerroin ujosti mitä halusin, niin myyjätyttö kajautti: Mikä se on??? tarkoittaen lehden nimeä, ei näemmä tuntenut myymiään tuotteita. Lehti tuli saatua lopulta ja kaverilauma hihitteli takana, oli tyttöä ja poikaa. Haistakaa kukkanen jos tunnistatte itsenne.

Vierailija
47/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin lapsena haikeana niitä etelän kohteita, joissa oli jotain kerhoja lapsille kohteessa. Tyyliin jossain vesipuistossa ja kuvissa oli lapsilla riemu taivaissa! En koskaan päässyt sellaiselle lomalle, piti aikuisten mukana kävellä retkillä.

Vierailija
48/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin lapsena haikeana niitä etelän kohteita, joissa oli jotain kerhoja lapsille kohteessa. Tyyliin jossain vesipuistossa ja kuvissa oli lapsilla riemu taivaissa! En koskaan päässyt sellaiselle lomalle, piti aikuisten mukana kävellä retkillä.

Mulla on vieläkin kaapissa tenavakerhon valkoinen lierihattu ja siihen on kirjoitettu Hanna.

Vierailija
49/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelleissa oli sellainen kansio missä oli hotellin postikortteja sekä kirjekuoria ja paperia. Lähetettiin kortteja joihin kirjoitettiin :"Olemme X:llä merkityssä huoneessa. Olisitpa sinäkin täällä! " (joka itseasiassa tarkoitti "Ähäkutti katsoppas missä minä olen."

Vierailija
50/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailtiin suomalaisia oppaita etelässä jotka olivat niin ruskettuneita ja tukka palanut aivan vaaleaksi.

Vierailija
51/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitteissä oli myös kielikurssimatkoja Englantiin. Kinusin teininä sellaista mutten saanut. Kävikö joku sellaisella?

Vierailija
52/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin mukavaa ja turvallista aikaa. Ei ollut tätä nykypäivän sähläystä, kun joutuu itse etsimään kaiken ja hinnat vaihtelevat päivästä toiseen. Vanhaan hyvään aikaan matkatoimistosta sai hyvää palvelua. Lentokoneessa sai lämpimän aterian kohdemaan ruokaa. Matkaopas nouti lentokentältä ja bussi vei matkakohteeseen. Hotellissa oli pöydällä mappi, josta valittiin lukuisia retkikohteita. Oppailta sai tarvittaessa apua ongelmiin ja hyviä kohdevinkkejä.

Vierailija
53/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu nainen oli matkaoppaana kohteessa ja oli eksoottisempi ja kauniimpi, kuin kukaan paikallinen. Tummaverikkö ja rusketus, jota paikallisilla ei ollut. Myöhemmin on tietysti selvinnyt, että paikalliset oli sittenkin oikeassa auringon ottamisen ja rusketuksen suhteen.

Vierailija
54/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli niin mukavaa ja turvallista aikaa. Ei ollut tätä nykypäivän sähläystä, kun joutuu itse etsimään kaiken ja hinnat vaihtelevat päivästä toiseen. Vanhaan hyvään aikaan matkatoimistosta sai hyvää palvelua. Lentokoneessa sai lämpimän aterian kohdemaan ruokaa. Matkaopas nouti lentokentältä ja bussi vei matkakohteeseen. Hotellissa oli pöydällä mappi, josta valittiin lukuisia retkikohteita. Oppailta sai tarvittaessa apua ongelmiin ja hyviä kohdevinkkejä.

Kyllähän nykyäänkin pääsee ryhmämatkoille. Tykkään sellaisista, on niin turvallista ja helppoa kun kaikki on mietitty valmiiksi.

Vierailija
55/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja muistan Aurinkomatkojenkin silloiset kohteet ulkoa. Kreikan ja Espanjan ja Italian lisäksi kesäesitteessä oli aina Zell am See ja Söll Itävallassa. Ja eksoottisena vaihtoehtona Sousse Tunisiassa.

Italiassa kohteina olivat Rimini, Riccione ja Cattolica. Ja Napoli & Ischia.

Muistan senkin ajan kun Turkki oli eksoottinen ja ainoana kohteena Marmaris. Sit tuli Fethiye ja Alanya.

Kreikassa Aurinkomatkoilla oli aina Samos, jossain kohtaa myös Thassos.

Riminin veteraani nostaa täällä käden ylös! Siitä näppärästi päiväreissu Venetsiaan ja San Marinoon saman viikon aikana.

Wau. Mä olin Riccionessa, ja tosiaan Venetsian ja San Marinon retkillä minäkin. Kerran olin "avataan matkaesite silmät kiinni ja mikä sivu aukeaa niin sinne mennään". Päädyttiin Kranjska Goraan, eksoottista😆.

Mäkin olin perheen kanssa Riccionessa. Hotelli oli muistaakseni Rialto, kävelymatka oli Viale Dantelle. Kävimme syömässä usein La Traviata -nimisessä ravintolassa. Retket suuntautuivat Venetsiaan ja San Marinoon. Lisäksi kävimme samassa hotellissa olevan perheen kanssa jossain vesipuistossa.

Vierailija
56/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihailtiin suomalaisia oppaita etelässä jotka olivat niin ruskettuneita ja tukka palanut aivan vaaleaksi.[/quote

Ihailtiin oppaita ja vielä enemmän, jos satuttiin näkemään opastyttö juttelemassa jonkin nätin tumman pojan kanssa. Itsekin päätin, että jonain päivänä teen oppaan töitä ainakin muutaman vuoden ja niinhän siinä sitten kävikin:)

Vierailija
57/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan 80 luvun kun risteilytkin kävimme ostamassa viking linen konttorilta.

Virkailija käsin kirjoitti matkaliput.

siitä on ikuisuus..

Vierailija
58/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat toimivat hyvin noinkin, ennenkin. Valikoima tosiaan suppeampi kuin nykyään, kun voi ja pitääkin itse tehdä kaikki.

Vierailija
59/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kesän selasin töissä pitkästyneenä noita matkaoppaita; oli niitä myös Tjäreborgilla ja Finnmatkoilla.

Olin kanslistin sijaisena lääninhallituksessa, siihen aikaan aina otettiin viransijainen vaikkei siellä ollut mitään tekemistä. Hänen huoneensakin oli ihan tyhjä (pöytä ja tuoli tietysti mutta ei muuta), laatikoissa oli vaan noita matkaoppaita. Kyllä oli päivät pitkiä todella. Alkuun kävin kyselemässä töitä, koputtelin toisten oville mutta kun olivat kovin vaivautuneita niin annoin olla.

Kesä kun Charles ja Diana menivät naimisiin. Mulla oli kesän ajalta ansaitut lomapäivät juuri ja pääsin seuraamaan häät suorana telkkarista.

Vierailija
60/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkomatkatko sen päätti, etteivät suomalaiset matkusta kesäkuukausina Espanjaan?

Esim. englantilaiset ovat matkustaneet ja matkustavat tällöinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän