Muistui mieleen aika kun ärrältä haettiin Aurinkomatkojen esite ja niitä selaamalla valittiin matkakohde
Sitten matkat tulivat joku tietty päivä myyntiin ja heti piti alkaa soittamaan ja toivoa että vielä oli haluamaansa kohteeseen ja hotelliin paikkoja kun pääsi läpi.
Kommentit (192)
Mutta muistaako jonnet, kun Ärrältä vuokrattiin Nintendo ja keltaisessa kotelossa olevia pelejä? Seuraavana päivänä piti palauttaa...
Me haettiin matkatoimistosta esitteitä. Ja jos en väärin muista, niin joku esite taisi tulla postissa kotiinkin.
Joo ja oli myös Finnmatkojen esite
Nykyään joutuu häpeilemään kun matkustellee ja laittaa lomakuvia someen koska ilmastonmuutos.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä aikoja!
Mun vanhempani matkustivat paljon; minä ja sisareni olimme usein myös matkoilla mukana. Matkaesitteitä iltaisin porukalla selailtiin, suunniteltiin matkaa/matkakohdetta, mietittiin uuden uimapuvun hankkimista ja aurinkovoiteen vahvuutta. Matkan odottaminen oli jopa jännittävämpää kuin itse matka.
On tullut noinkin tehtyä. Matkatoimistojakin oli olemassa, niitäkin tuli käytettyä.
Nyt perisuomalainen tee se itse -meininki.
"Matkan odottaminen oli jopa jännittävämpää kuin itse matka."
TÄMÄ
Ja kirjastosta haettiin ennen matkaa ko. kohteen opaskirja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ilman Berlitziä ei ollut todellisuudessa matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja kirjastosta haettiin ennen matkaa ko. kohteen opaskirja. Ap[/quote
Näin tehtiin ja vaikkapa Mallorcalle matkustaessa, hommattiin suomi- espanja...espanja- suomi sanakirja , joka pakattiin matkalle mukaan.
Ja voi sitä onnen päivää kun postilaatikkoon kilahti viimein kirje, missä oli matkaliput ja värikäs , kauniin kuvin varusteltu kohdeopas:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman Berlitziä ei ollut todellisuudessa matkaa.
Eikä ilman sanakirjaa 📙
Piti kaikki asiakirjat myös muistaa tulostaa, että tietävät varmasti hotellilla keitä ollaan.
Kun lentolippu oli oikeasti olemassa ja sen tyngän pystyi laittaan muistoksi albumiin.
Matkakohteessa , hotellissa, ruokailun yhteydessä viinipullon kylkeen vedettiin kynällä viiru+ nimi merkiksi, minkä verran pullossa on vielä viiniä jäljellä seuraavaksi päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä aikoja!
Mun vanhempani matkustivat paljon; minä ja sisareni olimme usein myös matkoilla mukana. Matkaesitteitä iltaisin porukalla selailtiin, suunniteltiin matkaa/matkakohdetta, mietittiin uuden uimapuvun hankkimista ja aurinkovoiteen vahvuutta. Matkan odottaminen oli jopa jännittävämpää kuin itse matka.
Itse muistan hyvin ajan, kun aurinkovoiteet olivat lähinnä vapaaehtoista kosmetiikkaa. Aurinkoa ei osannut pitää vaarallisena, eikä sinileväkään paljoa haitannut, kunhan jokseenkin kävi suihkussa.
En ole matkoilla käynyt, mutta muistan ne ajat, kun tälläkin paikkakunnalla oli r-kioski. Jotainhan sieltä joskus piti hakea.
Ja ne lentoliput oli kirjoitettu KÄSIN! Tarkkaa duunia matkatoimiston virkailijalta että meni lentojen numerot oikein.
Matkan valinta oli helpompaa, valinnanvaraa paljon vähemmän, ja joku oli ammattilainen katsonut, että ovat asiallisia kohteita ja hotelleja.