Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistui mieleen aika kun ärrältä haettiin Aurinkomatkojen esite ja niitä selaamalla valittiin matkakohde

Vierailija
07.08.2022 |

Sitten matkat tulivat joku tietty päivä myyntiin ja heti piti alkaa soittamaan ja toivoa että vielä oli haluamaansa kohteeseen ja hotelliin paikkoja kun pääsi läpi.

Kommentit (192)

Vierailija
21/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja muistan Aurinkomatkojenkin silloiset kohteet ulkoa. Kreikan ja Espanjan ja Italian lisäksi kesäesitteessä oli aina Zell am See ja Söll Itävallassa. Ja eksoottisena vaihtoehtona Sousse Tunisiassa.

Italiassa kohteina olivat Rimini, Riccione ja Cattolica. Ja Napoli & Ischia.

Muistan senkin ajan kun Turkki oli eksoottinen ja ainoana kohteena Marmaris. Sit tuli Fethiye ja Alanya.

Kreikassa Aurinkomatkoilla oli aina Samos, jossain kohtaa myös Thassos.

Vierailija
22/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitteessä oli erikseen kohteen plussat ja miinukset!

Missä enää on niin reilua, että miinuksetkin listataan.

Hiljainen iltaelämä.

Kohteessa on paljon korkeuseroja.

Ajomatka lentokentältä Paleohoraan kestää 2,5h mutta kulkee kauniissa maisemissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä aikoja!

Mun vanhempani matkustivat paljon; minä ja sisareni olimme usein myös matkoilla mukana. Matkaesitteitä iltaisin porukalla selailtiin, suunniteltiin matkaa/matkakohdetta, mietittiin uuden uimapuvun hankkimista ja aurinkovoiteen vahvuutta. Matkan odottaminen oli jopa jännittävämpää kuin itse matka.

Tykkäsin myös valuutan vaihtamisesta; se oli jo kun olisi matkalle lähtenyt kun oli vierasta valuuttaa muovitaskussa.

Vierailija
24/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti kaikki asiakirjat myös muistaa tulostaa, että tietävät varmasti hotellilla keitä ollaan.

Ei tuolloin vielä mitään tulosteltu.

Vierailija
25/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Oi niitä aikoja!

Vierailija
26/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdeoppaissa oli suositellut ravintolat sekä muistaakseni joku lukemista ennen matkaa, jossa mm. neuvottiin Kreetan reissulaisia lukemaan Nikos Kazanzakisin kirjoja.

Vierailija
27/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä aikoja!

Mun vanhempani matkustivat paljon; minä ja sisareni olimme usein myös matkoilla mukana. Matkaesitteitä iltaisin porukalla selailtiin, suunniteltiin matkaa/matkakohdetta, mietittiin uuden uimapuvun hankkimista ja aurinkovoiteen vahvuutta. Matkan odottaminen oli jopa jännittävämpää kuin itse matka.

Tykkäsin myös valuutan vaihtamisesta; se oli jo kun olisi matkalle lähtenyt kun oli vierasta valuuttaa muovitaskussa.

Joo, ihan maailmanmatkaajan fiilishän siitä syntyi- valuutan vaihtamisesta.

Vierailija
28/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli erikseen talvi- ja kesäesitteet, nopean varaajan edut, Aurinkomatkojen retkipaketin ostamalla sai retket halvemmalla ym.

Ja sit siellä köröteltiin bussissa muiden matkalaisten kanssa, usein ystävystyttiin aikakin samassa hotellissa olevien kanssa. Ajeltiin jollekin tärkeälle nähdäryydelle ja opas selosti ja helteessä kierrettiin raunioita.

Vierailija
29/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä aikoja!

Eikö nykyään muka enää vaihdeta valuuttaa? Maksatteko kaiken kortilla? Siis jos muualle, kuin euro-alueelle on menossa.

Vierailija
30/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti kaikki asiakirjat myös muistaa tulostaa, että tietävät varmasti hotellilla keitä ollaan.

Ei tuolloin vielä mitään tulosteltu.

Kyllä vielä 2000-l alkupäässä haettiin ärrän matkaesitteitä ja kyllä silloin tulostettiin jo.

Vierailija
31/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oli kosmopoliitteja, jotka teki sekä talvi- että kesäreissun. Meidän perheellä oli varaa vaan kesäreissuun ja aina otettiin Aurinkomatkojen halvin hotelli. Ne oli usein jotain pensionaatteja. Hinta oli usein tyyliin 1995 markkaa.

Vierailija
32/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä aikoja!

Eikö nykyään muka enää vaihdeta valuuttaa? Maksatteko kaiken kortilla? Siis jos muualle, kuin euro-alueelle on menossa.

Olen vaihtanut matkakohteessa

Vierailija
33/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne lentoliput oli kirjoitettu KÄSIN! Tarkkaa duunia matkatoimiston virkailijalta että meni lentojen numerot oikein.

Nykyään teet kaiken ITSE verkossa ja silti maksat palvelumaksun/toimitusmaksun.

Ja tämä on kuulemma parempaa aikaa nykyään 🤣

Vierailija
34/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja muistan Aurinkomatkojenkin silloiset kohteet ulkoa. Kreikan ja Espanjan ja Italian lisäksi kesäesitteessä oli aina Zell am See ja Söll Itävallassa. Ja eksoottisena vaihtoehtona Sousse Tunisiassa.

Muistan senkin ajan kun Turkki oli eksoottinen ja ainoana kohteena Marmaris. Sit tuli Fethiye ja Alanya.

Riminin veteraani nostaa täällä käden ylös! Siitä näppärästi päiväreissu Venetsiaan ja San Marinoon saman viikon aikana.

Vierailija
35/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä aikoja!

Olen vaihtanut matkakohteessa

Mä ole kyllä vaihtanut jo täällä - ihan kuin aina ennenkin.

Vierailija
36/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä aikoja!

En vaihda koskaan vaan nostan paikan päältä kentältä automaatista. Reissaan paljon Aasiassa, en koskaan vaihda rahaa Suomessa. Automaatteja on isoimmissa kaupungeissa aina, toki jonkinlainen käteiskassa aina, jos sattuu joitain tapahtumaan. Mutta miksi pitäisi jollain

Forexin huonolla kurssilla vaihtaa ja roudata maapallon toiselle laidalle tukku seteleitä?

Vierailija
37/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäväkin on noita... etenkin matkatoimistoja.

Liian kallita suhteessa hyötyyn?

Vierailija
38/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rajattu oli se etelän aurinkoinen "maailma", johon suomalaisia matkustajia ohjattiin sankoin joukoin.

Vierailija
39/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riminin veteraani nostaa täällä käden ylös! Siitä näppärästi päiväreissu Venetsiaan ja San Marinoon saman viikon aikana.

Ja myös Firenzeen.

Riminissä oli hienot markkinat ja lähistöllä Euroopan suurin disko Baia Imperiale.

Vierailija
40/192 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin käydä matkatoimistoilla varaamassa matkaa.

Kivempaa kuin netissä varaaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi