Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään järkeä käydä töissä? Jos olen töissä 68-vuotiaaksi niin eläkkeeni on 940€ kuussa???

Vierailija
05.08.2022 |

Voiko olla oikein?

Kommentit (444)

Vierailija
121/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskojen elättien elämä on varmaan jännittävää.

Vierailija
122/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa siihen päälle vielä kansaneläkettä, jos tuo 940 on työeläkkeen määrä. Minä jäin juuri eläkkeelle ja kaikkineen saan 979 euroa, siis kansaneläke mukaan lukien. Paljonpa kannatti työnteko.

Minulla eläke oli ennen 630 €, muutama kuukausi sitten nousi, nyt saan 770 €.

Kyllä jokaisen kuuluu saada vähintään takuueläke eli 885 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kesämökki niin ei saa toimeentulotukea lääkkeisiin eläkkeellä.

Ei tietenkään, koska on realisoitavaa omaisuuutta. Mökin myyminen vähentää vuosittaisia kuluja ja vapauttaa pääomia joten se kannattaa tehdä tai sitten poimia tutuille marjojaU(verotta) sen verran että rahat riittävät lääkkeisiin.

Jos mökki vaan on järven rannalla tms, sitä kannattaa vuokrata. 

Itse vuokraan mökkiäni kun en itse käytä, vuokratulosta ensin pois kaikki mökin menot ja puhtaasta tulosta (jos jää) 30 % veroa ja loput käteen. Menot olen aina saanut vähintäänkin katettua 100% (sähkölämmitys, vesi, remontteja, kalusteita, tarvikkeita jne). 

Vierailija
124/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, millaista teidänkin elämänne olisi, jos teillä olisi miljoonaperintö, kuten minulla 😎

Asunnot, osakkeet, kryptot ja rahastot hoitavat eläkkeenmaksun.

Vierailija
125/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi pitää paikkaansa.

Itse olen 40v ja mulla on nyt 1300€ eläkekertymä, eikä tuo ole edes paljoa.

Vierailija
126/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ole, etenkään jos on tällainen työvoimapula tusina-ammatti, johon pääsee aina halutessaan takaisin. Nimittäin ansiosidonnaisilla eläkekertymä on sama kuin niiden perusteena olevassa palkassa on.

Voisin tehdä vähän jotain taas välillä, 4 kk taukoa on ok.

Vierailija
127/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ainakin sen verran tehdä töitä, että voi ostaa pienen asunnon jostain pikkukaupungista. Palvelujen läheltä tottakai. Vastikkeet ovat aina pienempiä kuin vuokra samasta asunnosta.

Ylipäätänsä jossain korvessa on myynnissä asuntoja muutamalla kymppitonnilla. Pienellä rahalla ei ole järkeä asua isossa kaupungissa, kun ei ole kuitenkaan varaa niihin elämyksiin mitä se kaupunki tarjoaa.

Vierailija
128/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten käy töissä. 

Menisit kansankuzettajaksi. Siitä saa sopeutumisrshaa pitkään ja ohella saat olla yrittäjä, tienata pääomatuloja ym. Puhuvana päänä on hyvä homma.

Vierailija
129/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, samaa olen laskeskellut ja miettinyt. Ei niin ettenkö töissä haluaisi periaatteessa olla mieluummin kuin työttömänä, mutta en ikinä saavuta työtä tekemällä sellaista eläkettä että sillä kuitenkaan pärjäisin. 

No miksi ihmeessä et vaihda työpaikkaa, jos et ole tyytyväinen tulevaan eläkkeeseesi?

Tämä ihmetyttää jatkuvasti, valitetaan asioista, mutta ei olla valmiita itse tekemään mitään niille.

Vierailija
130/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin säästämään ja sijoittamaan asap.

Jaa niin siitä mitättömästä palkastako jolla ei muutenkaan oikein tule toimeen?

Jo 15€/kk on sijoittamista, sen laittaa kuluttomaan rahastoon joka kuukausi, niin esim. 10 vuoden päästä siellä on jo ihan kiva potti.

Ja toi 15€ onnistuu keneltä vaan, jos halua riittää.

Vierailija
131/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalainen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, samaa olen laskeskellut ja miettinyt. Ei niin ettenkö töissä haluaisi periaatteessa olla mieluummin kuin työttömänä, mutta en ikinä saavuta työtä tekemällä sellaista eläkettä että sillä kuitenkaan pärjäisin. 

Koko työelämä on tehty ulkomailla, joten en ole perillä Suomen eläkekuvioista 😊

Mutta minä ainakin kerrytän koko ajan kansaneläkkeen lisäksi myös omaa eläkettä, millä kustannetaan pääasiassa eläke-elämä. Eikö Suomessa tehdä näin? Kansaneläke riittää täällä ainakin vain satunnaisiin kahvipulliin, ei sillä elä Erkkikään.

Omaa eläkettä voi sitten maksaa lakisääteisen vähittäismäärän päälle niin paljon kuin haluaa. Korotan itse prosenttimäärää joka vuosi, koska kolmen äippälomavuoden jälkeen on aukko eläkemaksuilla, ja haluan mahdollisuuden jäädä (omakustanteisesti) eläkkeelle aikaisemmin kuin paikallinen kansaneläkeikä (72v taitaa olla nyt mun ikäisille).

Niin Suomessahan Kelan kansaneläkettä ei saa, jos olet työelämässä ollessa kerännyt työeläkkeen itsellesi. Kelan vanhuuseläke maksetaan vain jos muut eläkkeet jäävät alle tulorajan.

Vierailija
132/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai töissä sitä varten käydä, että saataisiin joskus eläkettä, siis pääasiassa. Pitäähän sitä jollain elää ennen sitäkin.

Kun on pieni työeläke, sen päälle tulee kansaneläkettä. Itselleni käy juuri noin, että tulen saamaan myös kansaneläkettä. Pätkätöitä suurin osa työvuosista. Nuorena pätkät olivat monesti niin lyhyitä, alle 4 kk, ettei niistä edes kertynyt eläkettä. Nyt tuo asia on korjattu ja lyhyistäkin työsuhteista kertyy eläkettä.

Vierailija
133/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi pitää paikkaansa.

Onko oikea kertymä? Vai oletettu eläke JOS jatkat nykyisillä tuloilla eläkeikään asti?

Vierailija
134/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi pitää paikkaansa.

Onko oikea kertymä? Vai oletettu eläke JOS jatkat nykyisillä tuloilla eläkeikään asti?

Tietenkin oikea kertymä.

Ilmarisen sivuilla ennuste tulevasta eläkkeestä erikseen, minimi-tavoite-maksimi eläkeiät ja summat.

Mutta kun työuraa jäljellä vielä se reilu 25 vuotta, niin noita ennusteita en niin tuijota.

Vierailija
135/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttu mitä jengiä taas. OtAn mieLuMMin TAKuuEläkkEEN, jokA oN PIenemPi kuIN tYÖSSÄANSaitsemani ja loisin nuorempien sukupolvien työnteolla ja rasitteena ja sitten ihmetellään miksi jätetään yksin mätänemään ilman vanhustenhoitoa. Voisitko jo nyt keventää yhteiskuntaa tekemällä eutanasian tai itaemurhan, niin ei tarvitse enää miettiä mikä on järkevää ja ketä kupata.

Vierailija
136/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän meille ei tarjota samaa mitä nykyisille eläkeläisille eli eläke määräytyy lähinnä viimeisen parin vuoden huippupalkan perusteella

Vierailija
137/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ainakin sen verran tehdä töitä, että voi ostaa pienen asunnon jostain pikkukaupungista. Palvelujen läheltä tottakai. Vastikkeet ovat aina pienempiä kuin vuokra samasta asunnosta.

Ylipäätänsä jossain korvessa on myynnissä asuntoja muutamalla kymppitonnilla. Pienellä rahalla ei ole järkeä asua isossa kaupungissa, kun ei ole kuitenkaan varaa niihin elämyksiin mitä se kaupunki tarjoaa.

Joku oli ostanut asunnon Porin seudulta halvalla. Sai vielä merinäköalan.

Kannattaa ostaa pieni kämppä paikasta josta hyvät kulkuyhteydet.

Vierailija
138/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki lopettavat työt, kuka silloin maksaa kenellekään yhtään mitään etua tai eläkettä? Silloin vasta kusessa ollaan...

Vierailija
139/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun olet töissä, sulla on elämää ja mahdollisuus elää. Työttömänä ainakaan rahat ei riitä mihinkään. Jos tyydyt kotisi nurkissa olemaan, niin ehkä se työttömyys menee. Mutta työllisenä saatat päästä kotias kauemmaskin silloin tällöin, voit ehkä jopa harrastaa ja nauttia ainakin hetkittäin elämästä.

Mitä ihmeen elämää, onko töissä enemmän elossa kuin ei-töissä?

Mun elämää työ ainakin häiritsee. Ennemmin tekisin aika montaa muuta asiaa kuin töitä.

Palkka nippa nappa riittää kivoihin asioihin, mutta ei niitä työpäivän jälkeen jaksa enää tehdä. Lomastakin ensimmäinen viikko on mennyt palautumiseen ja nukkumiseen. Kumpaakaan kun ei ehdi normiarjessa harrastaa.

Vierailija
140/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää, millaista teidänkin elämänne olisi, jos teillä olisi miljoonaperintö, kuten minulla 😎

Asunnot, osakkeet, kryptot ja rahastot hoitavat eläkkeenmaksun.

Ei se oikeasti muuttaisi minulla mitään. No jotain kivaa ja kaunista voisin ostaa hetkeksi, ja antaa muille rahaa. Minulla on vakava sairaus, jota eivät edes miljoonat paranna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme