Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teidän astma tutkittiin?

Vierailija
05.08.2022 |

Lapseltani tutkittu nyt spirometria sekä pef, mutta ei löytöjä. Voiko tutkimuksia jatkaa jotenkin vai onko nyt niin, että lapsella ei ole astmaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnettiin sormi peppuun ja lääkäri sanoi on astmaa.

Vierailija
2/9 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla se diagnoosi tehdään. Ei astmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla se diagnoosi tehdään. Ei astmaa.

Työkaverillani oli kuitenkin tehty muitakin tutkimuksia??

AP

Vierailija
4/9 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/9 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siinä mukana histamiinialtistus? Vai tehdäänkö sitä enää? Sekä minulle että lapsille tehtiin spirometria ja histamiinialtistus vuosituhannen vaihteessa. Meillä kaikilla histamiinialtistuksen jälkeen puhallustulokset heikkeni. Toisella lapsella pudotus oli 40 %, minä meinasin tukehtua, kun keuhkot meni ihan tukkoon. Se oli pelottava kokemus. Kontrolleissa on enää spirometria ennen ja jälkeen avaavan lääkkeen.

Vierailija
6/9 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tehtiin spirometria, pef, histamiinialtistus ja juoksurasitus. Vasta viimeisestä tuli astmakriteerit täyttävä tulos.

Vierailija
7/9 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaisi tietää. Lapselleni ei ole tehty mitään tutkimuksia kun on vielä niin pieni, mutta sai lääkityksen oireisiinsa astman ehkäisemiseksi.

Vierailija
8/9 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin kiinnostaisi tietää. Lapselleni ei ole tehty mitään tutkimuksia kun on vielä niin pieni, mutta sai lääkityksen oireisiinsa astman ehkäisemiseksi.

Lapsillani on osalla astma ja osalla rasitusastma, johon käyttävät lääkettä vain flunssassa. Yksi käyttää ympäri vuoden, avaavaa ja kevät- kesäkauden pitkä vaikutteista 

Vierailija
9/9 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausiputkeen jatkuneen sairastelun aikana tehtiin lopulta pef-seuranta, koska alkoi loppua ideat tuon aivan järjettömän sairastelun aiheuttajasta. Olin skeptinen, koska en kokenut hengen olevan ikinä mitenkään ahtaalla. Pef-arvot olivat kuitenkin surkeat ja lääkitys aloitettiin välittömästi. Jo viikossa olin elämäni kunnossa, mutta tein vielä sen jälkeen pari seurantaa ja lääkitystä muokattiin. Sen jälkeen lääkäri teki Kelalle paperit ja sain korvattavuuden. Spirometria tehtiin vasta vuosia myöhemmin pahan pahenemisvaiheen yhteydessä.