Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään järkeä käydä töissä? Jos olen töissä 68-vuotiaaksi niin eläkkeeni on 940€ kuussa???

Vierailija
05.08.2022 |

Voiko olla oikein?

Kommentit (444)

Vierailija
81/444 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun innoittamana kävin katsomassa omat eläketietoni. Alin eläkeikä 67 ja risat. 70 v. Eläke 2400. Hyvässä kunnossa pitäisi ainakin pysyä..

Mä en kyllä ymmärrä miten on ajateltu että me pyöritään töissä vielä 70v. Oma pappani ja mieheni mummo molemmat oli aivan seniilejä tuossa iässä. Ei kerta kaikkiaan tule onnistumaan sitten millään.

Vierailija
82/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, 68v eläke näyttäis olevan 726 euroa. Ikää nyt 48v ja perussairaus pitää huolen että en pysty olemaan työelämässä 68v asti.

Vierailija
84/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ kannattaa aina...

Vierailija
85/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun innoittamana kävin katsomassa omat eläketietoni. Alin eläkeikä 67 ja risat. 70 v. Eläke 2400. Hyvässä kunnossa pitäisi ainakin pysyä..

Mä en kyllä ymmärrä miten on ajateltu että me pyöritään töissä vielä 70v. Oma pappani ja mieheni mummo molemmat oli aivan seniilejä tuossa iässä. Ei kerta kaikkiaan tule onnistumaan sitten millään.

No ei ole maksaa eläkettä aikaisemmin, niin täytyy vain hyväksyä se että kirurgilla käsi vähän tärisee ja tuomari ei enää muista ihan kaikkia lakimuutoksia eikä bussikuski huomaa reagoida ihan kaikkiin liikennevaloihin tai jalakönkulkijoihin tai kärkikolmioihin.

Ei se niin vaarallista ole.

Vierailija
86/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Olen 56 v pienipalkkaisessa työssä. Jos raadan vielä 10 vuotta eläkeikään, saan suunnilleen saman verran eläkettä kuin jos jättäytyisin nyt työttömäksi.

Sulla on siis muutama vuosi vielä aikaa hankkia puskuria sijoittamalla vaikka rahaa rahastoon ellei suora osakesijoittaminen kiinnosta.Mut kukin tavallaan.

10 vuotta on liian lyhyt aika sijoitusvarallisuuden kartuttamiseen. Jos ei onni satu potkaisemaan, niin todennäköisesti sijoitukset ovat 10 vuoden kuluttua miinuksella, koska sitä kunnon rysäystä ei ole vielä tullut.

Vierailija
87/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2400 brutto palkasta eläkemaksu on 180 euroa, siitä 2,7 euroa menee omaan eläkkeeseen ja loput nyt eläkkeellä kotona oleville.

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia vuodessa, josta 5 miljardia rahastosta, 25 miljardia nyt työssäkäyvien palkoista ja 3 miljardia verorahoista.

Ei tuossa 'kertyy omaa eläkettä'-laskelmassasi ole mitään järkeä. 2400 euron bruttopalkan eläkemaksu on noin 600 e/kk ja tuleva eläke on 40 vuoden työuralla noin puolet bruttopalkasta, eli 1200e/kk.

Vierailija
88/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oho, mä oon 37v kahden lapsen äiti ja mun työeläkeote sanoo nyt, että 826e/kk. Että sitten kun olisin yli 60v, niin on varmaan jo ihan riittävästi. Sellanen hassu juttu vaan, että mitään eläkettähän en oikeasti varmaan koskaan tule saamaan. Että kannattanee vaan jatkaa duunissa ja laittaa riittävästi sukanvarteen.

Mikset tulisi saamaan eläkettä, olethan jo kartuttanut sitä summaan 826e/kk, joka ehtii vielä indksikorotusten myötä nousta?

Äläkä turhaan vedä tähän eläkekassat ovat pyramidihuijaus ja me nuoret emme ikinä pääse eläkkeelle-jankkausta. Eläkekassojen varat kasvavat vuosi vuodelta, vaikks suuret ikäluoket eivät enää ole suuria, vaan suurelta osin haudassa.

Vierailija
89/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun sun pitää olla työelämässä 75 vuotiaaksi koska se eläke raha tehdään tämän päivän päättäjien mukaan vasta 65v eteenpäin. Onnea yritykselle. Toivottavasti olet elämäsi kunnossa noina vuosina. Itsellä jo vähän joka paikka renaa vaikka olen treenattu ja vasta vähän yli 50. En edes itse tajua miten tätä jaksaa vielä yli 60 kymppisenä saati vanhemmaksi. Tuntuu täydeltä utopialta.

Vierailija
90/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oho, mä oon 37v kahden lapsen äiti ja mun työeläkeote sanoo nyt, että 826e/kk. Että sitten kun olisin yli 60v, niin on varmaan jo ihan riittävästi. Sellanen hassu juttu vaan, että mitään eläkettähän en oikeasti varmaan koskaan tule saamaan. Että kannattanee vaan jatkaa duunissa ja laittaa riittävästi sukanvarteen.

Mikset tulisi saamaan eläkettä, olethan jo kartuttanut sitä summaan 826e/kk, joka ehtii vielä indksikorotusten myötä nousta?

Äläkä turhaan vedä tähän eläkekassat ovat pyramidihuijaus ja me nuoret emme ikinä pääse eläkkeelle-jankkausta. Eläkekassojen varat kasvavat vuosi vuodelta, vaikks suuret ikäluoket eivät enää ole suuria, vaan suurelta osin haudassa.

Suurimmalle osalle käykin varmaan niin että lähtö tulee ennen eläkeikää. Eläkeikä nousee koko ajan. Alle 40 vuotiailla se ehtii nousta vielä 30-40 vuoden ajan, ylikin parikymppisillä. Suomessa on elossa ihmisiä, jotka ovat päässeet ihan normaalisti eläkkeelle vajaa 60v. Nyt pitäisi jaksaa 10-15v kauemmin. Siis tässä vaiheessa jo. 40v päästä sitten näkee mikä se toteutunut on.

Vierailija
91/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä. Ihmiset suree, ettei oo järkeä käydä töissä, koska ei tuu hyvä eläke kuitenkaan. Käykö muut töissä eläkkeen takia? Minä käyn töissä ihan turvatakseni senhetkisen elämiseni. Eläkkeen kertyminen on ihan pieni sivujuonne siinä kokonaisuudessa.

No, kyllä minä ainakin mietin elämää myös pidemmällä aikajänteellä kuin vaan tämän hetken perusteella. Erona toki se, että minulla on hyvä palkka, joka kyllä myös kerryttää sitä eläkettä ihan hyvin. Silti säästän ja sijoitan, koska on myös muuta kuin tämä hetki tässä ja nyt.

Itse ainakin ymmärrän Ap:ta hyvin. Jos työ ei ole mielekästä eikä siitä makseta niin paljon, että saisi parempaa eläkettä kuin esim. tukien varassa eläen, niin varmasti hyvin vaikea löytää mitään motivaatioita. En itsekään kävisi töissä, jos se ei parantaisi elintasoa, koska työnteko kuitenkin huonontaa elämänlaatua. Kuka meistä rehellisesti kävisi?

Vierailija
92/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on muutakin kuin työtä ja neuvoisin kaikkia työuran aloittavia ja työtä tekeviä sijoittamaan jos ei halua oikeasti nähdä itseään vielä 70 vuotiaana työpaikkallaan.  Eläkemaksujen maksaminen ei voi olla ainoa keino turvata tulevaisuuttaan. Olen niin paljon todistanut näitä tapauksia kun kuollaan ensimmäisen kuukauden aikana kun eläke alkaa tai saadaan aivohalvaus ja ollaan vihanneksena sen jälkeen hoivakodissa kunnes kuollaan.  Koko elämä ollut pelkkää kouluttautumista, työtä, työtä, lomien odottelua, työtä ja sitten kuollaan eläkkeen porteilla tai eletään elävinä kuolleina ilman ymmärrystä tästä päivästä. Ne on vanhemman sukupolven ihmiset kun elelee reippaina 80 ja 90 ikävuoteen, ei nämä nuoremmat 50 luvun jälkeen syntyneet. Ne on pääosin raihnaita, sairastaa työuransakin kanssa useita syöpiä, on neurologisia sairauksia, verenpainetautia, suolistosairauksia jne.  Ei nämä tule näkemään pitkää ikää ikinä. Eläkeiän nostolla vain varmistetaan, että eivät myöskään sitä eläkettä ole nostamassa, vain keräämässä sitä.

Vierailija
93/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosenteissa laskien saat eläkettä huomattavasti enemmän kuin kansaneläke. Usko tai älä, ne on siinä vaiheessa merkittäviä euroja, ne saamasi lisäeurot.

Vierailija
94/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Saan saman verran nyt työttömänä kun toimeentulotuki lisätty. Välillä ollut jopa 1300e

.

Vierailija
95/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt töissä josta maksetaan hiluja miksi eläkkeesi pitäisi olla sen kummempi?

Vierailija
96/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, samaa olen laskeskellut ja miettinyt. Ei niin ettenkö töissä haluaisi periaatteessa olla mieluummin kuin työttömänä, mutta en ikinä saavuta työtä tekemällä sellaista eläkettä että sillä kuitenkaan pärjäisin. 

Koko työelämä on tehty ulkomailla, joten en ole perillä Suomen eläkekuvioista 😊

Mutta minä ainakin kerrytän koko ajan kansaneläkkeen lisäksi myös omaa eläkettä, millä kustannetaan pääasiassa eläke-elämä. Eikö Suomessa tehdä näin? Kansaneläke riittää täällä ainakin vain satunnaisiin kahvipulliin, ei sillä elä Erkkikään.

Omaa eläkettä voi sitten maksaa lakisääteisen vähittäismäärän päälle niin paljon kuin haluaa. Korotan itse prosenttimäärää joka vuosi, koska kolmen äippälomavuoden jälkeen on aukko eläkemaksuilla, ja haluan mahdollisuuden jäädä (omakustanteisesti) eläkkeelle aikaisemmin kuin paikallinen kansaneläkeikä (72v taitaa olla nyt mun ikäisille).

Vierailija
97/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onks näissä työeläkefirmojen jutuissa jotain eroja? Mulle näytti sen, mitä nyt olen jo tienannut. Ei mitään oletusta tulevasta. Vai oliko 2400e tähän mennessä tienattu?

Mulla ainakin näkyy erikseen se työeläkeote (tähän mennyssä kertynyt) ja sitten eläkelaskelma, jossa on arviot eläkkeestä erikseen alin, tavoite ja ylin eläkeikä. Arvio perustuu siihen, että tulot pysyvät nykyisellään eläkeikään asti.

Monet eivät ilmeisesti ymmärrä, että se nykyinen kertymä on ihan eri, kuin se lopullinen maksettava eläke. Etenkin, jos työuraa on vielä kymmeniä vuosia jäljellä.

Vierailija
98/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onks näissä työeläkefirmojen jutuissa jotain eroja? Mulle näytti sen, mitä nyt olen jo tienannut. Ei mitään oletusta tulevasta. Vai oliko 2400e tähän mennessä tienattu?

Yksityisellä työskennellessäni Varman eläkeotteella oli arvio tulevasta työeläkkeestä. Nyt työskentelen kuntapuolella, Kevan eläkeotteella on arvio tulevasta työeläkkeestä.

Vierailija
99/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisten palkat on niin pieniä että eläkettä tulee samanverran kuin sille työttömälle tai kotiäidille. Sama kuin kansaneläke sinkulle. Aina kiljutaan pienten vauvojen äitejä töihin. Stten pitää hakea TT tukea vanhana.

Puhu vaan itsestäsi. Mulla ainakin tuleva eläke on 3700-5000, riippuen nyt siitä jäänkö heti, kun mahdollista, vai jatkanko ylärajaan saakka. Ihan kohtuullinen mielestäni. 5 lapsen äitiyslomat+ lyhyet hoitovapaatkin olen ehtinyt pitää.

Vierailija
100/444 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selvää, että tukijärjestelmäon liian hyvä.

Mutta kaikesta huolimatta koen, että ihmisellä on elämässään myös velvollisuuksia kuten pyrkiä elättämään itsensä työllä, jollei ole sairas jotenkin.

Tämä myös antaa ihmiselle merkityksellisyyden tunnetta ja tunnetta kuulumisesta johonkin.

Yleensä elämässä arvokkaimmat asiat eivät tule helposti ja ilmaiseksi, sängyssä lojumalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan