Onko mitään järkeä käydä töissä? Jos olen töissä 68-vuotiaaksi niin eläkkeeni on 940€ kuussa???
Kommentit (444)
No niin säästämään ja sijoittamaan asap.
Ei.
Olen 56 v pienipalkkaisessa työssä. Jos raadan vielä 10 vuotta eläkeikään, saan suunnilleen saman verran eläkettä kuin jos jättäytyisin nyt työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukku, tässä nyt ratkaisu kuitenkin.
Ei köyhempänä pääsee tt tuelle ja kela maksaa kaikki pakolliset kulut. Ei tarvi miettiä riittääkö lääkkeisiin rahat jne.
Ei tuossa ole mitään järkeä, mutta kukin tyylillän.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Olen 56 v pienipalkkaisessa työssä. Jos raadan vielä 10 vuotta eläkeikään, saan suunnilleen saman verran eläkettä kuin jos jättäytyisin nyt työttömäksi.
En oikein usko tuohon, koska jo 20€/kk lisää eläkettä on kuitenkin vuodessa 220€ eli voi tuntua pienelle, mutta nousee se kuitenkin
Saa siihen päälle vielä kansaneläkettä, jos tuo 940 on työeläkkeen määrä. Minä jäin juuri eläkkeelle ja kaikkineen saan 979 euroa, siis kansaneläke mukaan lukien. Paljonpa kannatti työnteko.
Ei ole. Pienipalkkaisissa töissä ei muutenkaan, varsinkaan nuorilla, ole mitään järkeä. Kelasta saa saman tekemättä mitään ja nuoret ei eläkettä näe, eli ei tarvitse eläkekertymääkään miettiä. Ainoa työn suoma etu on se, ettei ole pakko asioida kelan kanssa. Minulle se on riittävä kannustin. Vihaan asioida kelan kanssa.
Ei siinä tarvitsekaan olla järkeä, hallinto ja eliitti rahastavat kaiken sinulta kunnes pääset eläkkeelle ja sitten oletkin näille em. ryhmille jo täysin arvoton...
hae sairaslomaa ja mieti tätä masentuneena.
Hyvin sillä elää ;DDDDDDD
Eläkkeellähän ei enää mitään tartte. kaik on hankittu ja ylikin. Eiks je?
Vierailija kirjoitti:
Jaa niin siitä mitättömästä palkastako jolla ei muutenkaan oikein tule toimeen?
Vinkki: jos vaihdat työhön, josta saa enemmän palkkaa, eläkkeesi myös nousee.
Saahan työaikana vähän enemmän palkkaa kuin kelan tukia. Vaikka eläke jäisi pieneksi, voi työaikana tehdä kaikkea kivaa. Itse ainakin käyn töissä, vaikka palkka ei kovin iso ole. Ja on se mulle kunnia-asiakin elättää itseni, jos kerta pystyn. Mitä siitä tulisi, jos kaikki vaan loisii?
Siksi ne eläkeiät nousee että ehtii vähän säästöä niiden muutaman jäljellä olevan vuoden varalle.
Vierailija kirjoitti:
Saa siihen päälle vielä kansaneläkettä, jos tuo 940 on työeläkkeen määrä. Minä jäin juuri eläkkeelle ja kaikkineen saan 979 euroa, siis kansaneläke mukaan lukien. Paljonpa kannatti työnteko.
No mene toki töihin äläkä kitise siinä.
Paljonko sun palkka oikein on, ap?
Joo, samaa olen laskeskellut ja miettinyt. Ei niin ettenkö töissä haluaisi periaatteessa olla mieluummin kuin työttömänä, mutta en ikinä saavuta työtä tekemällä sellaista eläkettä että sillä kuitenkaan pärjäisin.