Kolmiokuudelle - Elämän onni on, ettei käy missään koskaan
Mitä ajatuksia teille herää tuosta kolmiokuudelle-sometyypistä?
Hänen mukaansa elämässä onnelliseksi tekee, kun ei koskaan käy missään tai käytä vahingossakaan rahaa mihinkään elämyksiin tai hauskanpitoon. Kaikki on vain senttien laskemista, että pystyy kerryttämään rahaa tilille. Rahaa, jota ei sitten käytä mihinkään. En nyt oikein tiedä, tulee vain mieleen, että eikö tuo ole onnen vastakohta. Olisin sielultani ihan näivettynyt, henkisesti halvaantunut, jos en koskaan kokisi mitään elämyksiä. Kulttuuria, sosiaalisia kohtaamisia, seikkailuja jne. Kai minä sitten vain olen ihan hukassa itseni kanssa, kun en näe elämän tärkeimmäksi tavoitteeksi vain kököttää kotona ja laskea, miten monta euroa minulle jää tilille, kun en tee mitään koko vuoden aikana. Hän sanoo, että aiemmin tuhlasi kaiken menoihin, jotka ei sitten tuntunut miltään. Onko elämä tosiaan niin mustavalkoista, että on joko pantava haisemaan kaikki tai ei käytä mitään rahaa mihinkään?
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Kelarottailu vaan jatkuu. Nyt nyhtää asumistukea.
Miten voi saada asumistukea vielä kaiken muun lisäksi?
Hohhoijaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo akka on mielenterveysongelmainen synnytyskone. Tehkää lasu. Minä tein.
Siis anteeks mistä sä oot tehnyt lasun? Siitä että hänellä on paljon lapsia? Mielenterveysongelmista ei ole kyllä puhunut instassa, ja on törkeää vetää sellaisia päätelmiä hatusta. Niillä sossun tyypeillä on hei varmaan ihan oikeitakin asiakkaita ja nyt niiden aika menee tällaisten aiheettomien lasujen setvimiseen. Jos sua riepoo se että joku säästää rahaa niin lakkaa seuraamista sitä, älä pliis kuormita sossuja. Kannattaa mennä ihan ammattilaisen kanssa juttelemaan, jos ei kestä sitä että ihmisillä on erilaisia elämäntyylejä. Kaikkee hyvää sun kesään
Ainakin lehtihaastatteluissa on kertonut mielenterveysongelmistaan.
Yliksellä on hyvät keskustelut tästä rotasta.
Lukekaa ja ihmetelkää, ei voi käsittää kuinka hitosti onkii yhteiskunnan tukia.
Siis asuuko se naisen vanhin lapsi teini, jolla on eri isä ja joka ei tullut toimeen tämän nuorempien lasten isän kanssa jossakin muualla?
Siis melkein 600€/kk asumistukea. Miten se tekee tuon? Me ollaan myös yrittäjiä,pienet tulot eikä saada mitään tukia. Yrittäjien on tosi vaikea saada tukia.
Vierailija kirjoitti:
Siis asuuko se naisen vanhin lapsi teini, jolla on eri isä ja joka ei tullut toimeen tämän nuorempien lasten isän kanssa jossakin muualla?
Asuu isällään. Onko syynä se ettei tullut nuorempien lasten isän kanssa toimeen?
On kyllä mielenkiintoista, että omistaa kaksi asuntoa, toimii (ilmeisesti) hyvätuloisena yrittäjänä ja saa silti kaikki yhteiskunnan tuet. Tuolla asumistuen määrällä pystyy siis sijoittamaan 500€/ kk. Jokin tässä ei täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuu isällään. Onko syynä se ettei tullut nuorempien lasten isän kanssa toimeen?
Jotenkin tuollaisen käsityksen olen saanut, siis niin, että se nuorempien lasten isä ei halunnut tuota lasta tuonne kotiin.
Aivan törkeän epäreilua, että tyyppi omistaa kaksi asuntoa, saa starttirahaa, asumislisää melkein 600e. Lisäksi palkkaa yritykseltä, tuet lapsista. Oksettavaa toimintaa monelta osin hänellä.
Kukas kerrossänkyä kasaa? Taitaa sama ukko sielä pyöriä,kirjoilla vaan eri osoitteessa. Kyllä päkä keinot keksii.
Miten omistusasuntoon voi saada Kelan tukia?
Niinpä,ja tällähän on myös sijoitusasunto. Sekä tietysti säästöjä ja sijoituksia-vuoden sijoittaja kun on
Jotenkin ihan järjetöntä. Meilläkin kolme lasta ja isommat asumismenot. itse kotona ja silti 0e asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä mielenkiintoista, että omistaa kaksi asuntoa, toimii (ilmeisesti) hyvätuloisena yrittäjänä ja saa silti kaikki yhteiskunnan tuet. Tuolla asumistuen määrällä pystyy siis sijoittamaan 500€/ kk. Jokin tässä ei täsmää.
Kaikki ei ole kultaa, mikä kimaltaa
Oon miettinyt samaa.
Meillä on miehen kanssa ok tulot, mutta kyllä tehdään jotain monta krt vuodessa.
Pari ulkomaan matkaa, risteilyjä jne.
Arki on aika edullista, mutta ei kaivatakaan
Mä olen työtön perheenäiti ja puolisolla pienet tulot. Elämme alle köyhyysrajan ja ei saada asumistukea.
Mutta eipä osatakkaan kaiken maailman kieroilua tai röyhkeää valehtelua.
Ei, tämä ei ole kateutta. Mutta aivan uskomatonta. Ensin "vuoden sijoittaja" käytännössä huijaa pankkia ilmoittamalla, että on menossa töihin. Sen jälkeen hakee ja saa starttirahan, vaikka sitä ei pitäisi myöntää, jos yritystoiminnasta on vakiintuneet tulot. Päivillä tämä on ollut nettona useita tonneja. Korotetut lapsilisät haetaan ennen kuin mies on saanut kassiaan kannettua pihalle. Nyt haetaan asumistukea ja käytännössä sillä maksetaan yli puolet omasta asunnosta, vaikka käytännössä tulot on yksinhuoltajalle suuret. Löytyy sijoitusasunto ja säästöjä. Nyt vieritetään vastuu yhteiskunnalle, kun itseltä puuttuu moraali.
Ihmettelen näitä kommentteja esimerkiksi virikkeettömästä elämästä. Moni ihminen kaipaa rauhaa ja oman perheen seuraa, ei meteliä ja elämyksiä. Ei Linnanmäki ole kenellekkään pakollinen, kaikki ollaan ja burn outissa, jos vapaa-aikaakin pitäisi suorittaa.
Tuista sen verran, että ne on tasapuoliset samassa tilanteessa oleville ja Päivinkö pitäisi niitä olla hakematta? Kyllä suurinosa ottaa maksimit, mitkä saa. Nyt uusi hallitus toki näitä leikkaa, mikä vaikuttaa olevan palstalaisten mieleen.
Minusta Päivi on kulkenut hienon matkan ja käyttää mielestäni rahaa kyllä sitten harkitusti huvituksiin. Osti juuri puoliksi teinille Play Stationin. Sitten jos joku ostelee paljon lapsilleen niin sekin on jonkun mielestä väärin.
Ehkä hänellä on vielä hakusessa tasapaino, kun on aiemmin kuluttanut liikaa ja ei siihen halua palata. Itse en haluaisi tai pystyisi noin elää, ruuat esim. minun makuun vähän ankeita. Onneksi meitä on moneen junaan ja hän on löytänyt itselleen sopivan elämäntyylin.
Vierailija kirjoitti:
Ei, tämä ei ole kateutta. Mutta aivan uskomatonta. Ensin "vuoden sijoittaja" käytännössä huijaa pankkia ilmoittamalla, että on menossa töihin. Sen jälkeen hakee ja saa starttirahan, vaikka sitä ei pitäisi myöntää, jos yritystoiminnasta on vakiintuneet tulot. Päivillä tämä on ollut nettona useita tonneja. Korotetut lapsilisät haetaan ennen kuin mies on saanut kassiaan kannettua pihalle. Nyt haetaan asumistukea ja käytännössä sillä maksetaan yli puolet omasta asunnosta, vaikka käytännössä tulot on yksinhuoltajalle suuret. Löytyy sijoitusasunto ja säästöjä. Nyt vieritetään vastuu yhteiskunnalle, kun itseltä puuttuu moraali.
Nosti myös täyden vanhempainrahan huijaamalla. Miten se meni muuten se autovuokrauscase? Entäs se lastenhoitajan muuttuminen kodinhoitajaksi vähennysten takia?
Surullisinta on se että pienten lasten budjetti on kuukaudesta toiseen 0e, jos jotain tarvitaan ne kerjätään yhteistyönä tai sukulaisilta.
Kelarottailu vaan jatkuu. Nyt nyhtää asumistukea.