Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin Tallinnassa nyt yli 2v tauon jälkeen. Palvelu aika järkkyä!

Vierailija
03.08.2022 |

Täällä oli joku ketju samasta aiheesta jo aikaisemmin. Olin Tallinnassa tauon jälkeen ja tuntui siltä että palvelu oli heikentynyt entisestään?

Olimme miehen kanssa lounaalla ja tarjoilija sivuutti meidät täysin, palveli virolaista asiakasta joka tuli meidän jälkeen. Haettiin menu tiskiltä (!) kun ketään ei kiinnostanut odottelusta huolimatta. Tässä paikassa on aikaisemmin ollut ok palvelu. Maku meni...

Lähtiessä kävimme kahvilassa sataman lähellä, eipä näkynyt henkilökuntaa. Huhuilin heille että haluaisin tilata, niin nämä vain pyörittelivät silmiään ja ketään ei edelleenkään tullut tiskille. Sit tuli mitta täyteen ja lähdettiin pois...näin tarjoilijan tulevan kassalle kun olimme jo ulkona.

Eipä tee mieli varata uutta matkaa...

Kommentit (165)

Vierailija
121/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallista palvelua olen aina saanut, asuntokin on ollut Virossa jo yli kymmenen vuotta. Kaupan kassat voi olla tympeitä, mutta he on yleensä eläkeläisiä joita vähän jännittää ulkolaiset asiakkaat. Viroksi kun tervehtii ja kiittää niin kyllä ne siitä vähän piristyy.

Vierailija
122/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tallinnassa on kyllä huonoa palvelua verrattuna muualla Eestissä. Tallinnassa onkin puolet asukkaista ryssiä niin saattaa johtua siitä.

On sinulla hirveä Venäjä-viha kun kaikkeen täytyy keinolla millä hyvänsä saada venäläiset syyllisiksi.

Kiistät sitten Tallinnan demografian?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko joku vielä sitä vanhaa fraasia todeksi "että suomalainen on jotenkin etityisarvostettu Tallinnassa", naurattaa ja isosti. Virossa on otettu tilanteet haltuu, eikä paikallinen väki ole enää suomalaisten palvelusneitejä. Olin Tallinnassa vuosia sitten, enkä edes sillon kokenut, että palvelu olisi ollut mitenkään erityisen hyvää. Hotellissa jopa ylimielistä, siksi ihmettelen, että aloittaja odotti jotain uberpositiivista asennetta Tallinnassa.

Vierailija
124/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko joku vielä sitä vanhaa fraasia todeksi "että suomalainen on jotenkin etityisarvostettu Tallinnassa", naurattaa ja isosti. Virossa on otettu tilanteet haltuu, eikä paikallinen väki ole enää suomalaisten palvelusneitejä. Olin Tallinnassa vuosia sitten, enkä edes sillon kokenut, että palvelu olisi ollut mitenkään erityisen hyvää. Hotellissa jopa ylimielistä, siksi ihmettelen, että aloittaja odotti jotain uberpositiivista asennetta Tallinnassa.

Mitä jos lukisit aloituksen, ennenkuin tulet pätemään? En odottanut mitään uberpositiivista asennetta, mutta tietyissä paikoissa palvelu on ollut ihan ok. Nyt tuntuu että se oli suorastaan ala-arvoista, ja usemmassa paikassa.

Ap

Vierailija
125/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta sitten virossa myyjä meni pöydän alle piiloon, ettei joutuisi myymään minulle sukkaparia. Olin pienikokoinen teinityttö, enkä mielestäni kovin pelottava. Jos taso on tästä tippunut, lienee parempi pysyä pois.

Vierailija
126/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No jaa, itselläni on taas se kokemus, että Riiassa palvelu oli vielä töykeämpää kuin Tallinnassa (jos nyt vertaillaan pääkaupunkeja), mutta kaiken huippu oli Vilna, jossa meinasi mennä jo hysteerisen naurun puolelle, kun palvelu oli niin uskomattoman luokatonta. 

Vad är det ni riktigt sysslar med på era resor? Själv frekventerar man gärna Tallinn, Riga och Vilnius. I samtliga huvudstäder har det varit hur bra som helst. I Vilnius gamla stad fick man endast god betjäning överallt, i Riga var det som sämst OK och t.o.m. Karjala baar var OK. I Tallinn finns det att välja på. Där brukar man välja ställen utanför gamla stan och igen en gång är man nöjd med allt man får för sin slant. Skulle det vara lika väl i H:fors, kunde man göra annat än att endast passera området.

Vierailija
127/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa koko maa boikottiin. Itse en enää siedä töykeää palvelua.

Vierailija
128/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tollasella asenteella kannattaa pysyä ihan kotona vaan...

Vierailija
129/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse en enää siedä töykeää palvelua."

Grattis, då är Finland det perfekta alternativet för dig, eftersom ingen betjäning finns.

Beställ från en ljustavla via automat, betala till automaten, hämta själv från disken det du beställde själv, avnjut skräpet och bär själv bort tallrik, glas, bestick, kaffekopp och allt annat.

Hittar du ännu ett lite omodernare hak där någon tatuerad gris släpar fett/kolhydrats-bomben till bordet, säger gumman något i stil med "nöff" om ens det och tar inte ens i misstag ut för.. ja vadå tallrikarna och besticken? Kan rivna rotfrukter anses vara en förrätt? Hur som helst, hämtade du även dessa själv, liksom kaffet senare, och bär ut allt senare.

Det är nog säkert bäst att finnar håller sig i Finland så blir det färre besvikelser för alla parter. Själv hatar jag finsk "betjäning" medan man tenderar att gilla riktig betjäning och t.o.m. tippar för det.

Vierailija
130/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, huomasin saman kun kävimme Tallinnassa muutama viikko sitten. Muuten tykkäsin kovasti kaupungista, oli paljon turisteja ja Tallinna on oikeasti kaunis ja täynnä nähtävää, mutta palvelu oli kehnoa. Työntekijöiden välinpitämättömyys oli silmiinpistävää. Ehkä eivät pidä suomalaisista, jostain syystä. Aion kyllä käydä myöhemminkin, mutta olihan palvelu aika outoa. 

Ja vielä: puhuin englantia, enkä pukeutunut mihinkään kaameaan turistiasuun. :)

Vierailija
131/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, huomasin saman kun kävimme Tallinnassa muutama viikko sitten. Muuten tykkäsin kovasti kaupungista, oli paljon turisteja ja Tallinna on oikeasti kaunis ja täynnä nähtävää, mutta palvelu oli kehnoa. Työntekijöiden välinpitämättömyys oli silmiinpistävää. Ehkä eivät pidä suomalaisista, jostain syystä. Aion kyllä käydä myöhemminkin, mutta olihan palvelu aika outoa. 

Ja vielä: puhuin englantia, enkä pukeutunut mihinkään kaameaan turistiasuun. :)

Joo, nimenomaan tuo välinpitämättömyys! Luulis että olisivat tyytyväisiä kun vihdoinkin on turisteja. Tykkään Tallinnasta muuten ja matkoja saa halvalla, kivaa vaihtelua. Odotin reissua pitkän tauon jälkeen.

Ap

Vierailija
132/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme juuri Vilnassa, ja oli kyllä heittämällä mukavampi ja kiinnostavampi paikka kuin Tallinna.

Vierailija
133/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
134/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nyt joku joka ulisee joka päivä samasta asiasta. Itse olin Virossa kuukauden ja huonoa palvelua en saanut.

No se en ole mä ainakaan. Ihan aidosti olen ihmeissäni, kiva että oot saanut hyvää palvela, aika moni ei.

Ap

Palasin tänään Tallinnan risteilyltä. Palvelun taso oli sekä laivalla että maissa yleisesti ottaen välttävä. En ole ihmisenä mikään tekopirteä imartelija enkä odota sitä asiakaspalvelijoiltakaan, mutta jos käyttäydyt itse siististi, on paikallaan, että myös sinua palvellaan siististi. Tämä ei valitettavasti yhä edelleenkään näytä yleisesti ottaen toimivan Virossa. Ja yhä edelleen yritetään pimittää mm. suomalaisasiakkaalta niitä yhden ja kahden sentin kolikoita: ei anneta vaihtorahasta oikein takaisin. (Testasin tänään ihan piruuttaan satama-alueen Rimin kassalla: korttimaksun sijaan maksoinkin käteisellä. Kassahenkilö meinasi pitää kahden sentin kolikon itsellään, mutta minä kysyin häneltä englanniksi: "Excuse, I think you are forgetting something now? I'd like to have my two cent coin, please." Tulihan se kolikko sieltä loppujen lopuksi. Vaikka niillä kolikoilla ei Suomessa tee juuri mitään, tämä on silti periaatekysymys.)

Vierailija
135/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalveluako sitä mennään ulkomaille asti hakemaan? Virolla olisi tarjota niin paljon muitakin elämyksiä ja kokemuksia kuin lounasruoat... voi nyt. Ja kysymys: kai puhuitte viroa?

Jos ette, niin onko ihme, jos palvelu oli nihkeää. Tälläkin palstalla on valitettu, että kyllä Suomessa pitää saada palvelua suomeksi, haukuttu ranskalaisen kaupan yrittäjä ym. Ehkäpä nämä asiakaspalvelijat olivat sitä mieltä, että Virossa palvellaan viroksi ja jos ei kelpaa, ovi on tuossa? Virossa pärjää tietyissä paikoissa hyvin myös venäjällä, mutta ihan missä tahansa sitä ei viitsi käyttää. Nuoret virolaiset osaavat hyvin englantia, vanhemmat eivät välttämättä ollenkaan. 

Eli: maassa maan tavalla. Ja jos itse ajattelee, että muulla kuin maan virallisella kielellä pitää saada kunnon asiakaspalvelua, kannattaa piipahtaa Pariisissa puhumassa englantia. Sen jälkeen varmasti virolaiset asiakaspalvelijat näyttäytyvät hyvinkin maanläheisiltä ja asiakasystävällisiltä.

Rauhaa maahan.

Höh, Pariisissa saa ihan hyvää palvelua englannilla.

Tallinnassa saa joskus hyvää palvelua, joskus huonoa, joskus neutraalia.

Vierailija
136/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli upeaa katseltavaa viime kuussa m/s Europan infotiskin jonossa, kun suomalaisnainen antoi tulla oikein kunnolla palautetta ylimieliselle ja tympeälle infoihmiselle, joka selitteli omiaan eikä edes pyytänyt laivayhtiön puolesta anteeksi asiakkaan epäonnista matkakokemusta lähtien liikkeelle ihan siitä, että hytin vessanpöntön reunat olivat olleet paskassa, kun asiakas saapui hyttiin, jonka väitettiin olleen siivottu. Hymyilin erittäin leveästi sisäänpäin.

Vierailija
137/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin Viroa jonain liberalismin ihannemaana viel 8 vuotta sitten.

Minulla oli jotenkin erittäin positiivinen mielikuva esim Viron terveydenhuollosta. Sitten perehdyin siihen tarkemmin. Nyt olen asiasta ihan hiljaa. Mutta sanotaanko niin että suomalaiset sairaalat ja terveydenhuolto on paratiisi verrattuna (vieläkin, vuonna 2022) moneen muuhun maahan verrattuna (huom en mainitse nimiä 😉).

Vierailija
138/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolainen ystävä kävi Suomessa ja Stockmannilla ostoksilla. Osti paitapuseron. Sanoi että oli ihmeellistä kun myyjä kohteli häntä kuin kuningatarta vaikka hän osti vain se paitapuseron.

Eli ei siellä Tallinnassa saa aina virolaisetkaan hyvää palvelua. Itse olen saanut ihan hyvää palvelua mutta mua luullaankin aina virolaiseksi vaikka omasta mielestä näytän ihan suomalaiselta. Osaan muutaman sanaa eestiä.

Vierailija
139/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli upeaa katseltavaa viime kuussa m/s Europan infotiskin jonossa, kun suomalaisnainen antoi tulla oikein kunnolla palautetta ylimieliselle ja tympeälle infoihmiselle, joka selitteli omiaan eikä edes pyytänyt laivayhtiön puolesta anteeksi asiakkaan epäonnista matkakokemusta lähtien liikkeelle ihan siitä, että hytin vessanpöntön reunat olivat olleet paskassa, kun asiakas saapui hyttiin, jonka väitettiin olleen siivottu. Hymyilin erittäin leveästi sisäänpäin.

Siellä infossa on kai edelleenkin se yksi amatsoninainen. Aina, kun häen hänet siellä, odotan parempaa ajankohtaa mennä sinne asioimaan. Pyydin nimittäin kerran nätisti, voisinko saada laivaleiman tähän postikorttiin, kun tykkään yhä vieläkin lähetellä kortteja matkoiltani. Huutava vastaus: - EI ME TÄÄLLÄ ALETA MITÄÄN LEIMAILEMAAN! EMME OLE KOSKAAN LEIMANNEET EMMEKÄ LEIMAA NYTKÄÄN! (Tyrmistyin niin, etten osannut tehdä muuta kuin pyytää anteeksi ja loikkia takavasemmalle.)

Vierailija
140/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varför skriver så många om hur de talade engelska och väntar sig att allt blir bra med det? Engelska är ingen global universalnyckel.

Finska och engelska som kombination är mindre än svenskan alen, så länge som vi talar om modersmål inom EU.

Utvidga era språkkunskaper eller förbered er på flera besvikelser.

Ens egen tyska och speciellt franska är inte på toppnivå, men de två kommer att fortsätta med att bli starkare inom EU, så man måste väl ta skeden i vacker hand och fräscha upp dessa kunskaper.