Suomea ei pyydetty Ranskan ydinaseryhmään kuten Tanskaa ja Ruotsia
"Ydinaseet|Ranskan presidentti Emmanuel Macron kertoi maanantaina, että Ranska on aloittanut keskustelut kahdeksan liittolaisen kanssa ydinaseisiin liittyen. Puolustusministeri Häkkänen sanoo, että Suomella ei ole ollut riittävästi tietoa asiasta."
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011855655.html
Vastahan Stubbi kävin Macronia tapaamassa? Vai ollaanko niin rähmällään oranssiin orankiin et ranskalaiset ei luota meihin? Kiitti vaan hallitus.
Kommentit (47)
Suomi on sanonut, että ei ota ydinaseita. Ruotsi on sanonut harkitsevansa.
Menikö nyt iiigorilla jakeluun?
Vierailija kirjoitti:
Niin: Suomi haluaa sotia 1940-luvun malliin. Johan se kuultiin muutama päivä sitten puolustusvoimienkin suunnalta, että ei pidä liikaa turvautua moderniin teknologiaan. Hyvinhän pärjättiin ilman ennenkin, eiku...
Meillä on Väinämöiset, mihin me niitä Ranskan hallinnoimia ydinaseita tarvittaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Ihan suomalainen olen ja ihmettelen miksi Suomi menee ja mokaa kaiken laittamalla kaiken yhden kortin (trumpin ja usan) varaan eikä ole kiinnostunut eurooppalaisista liittolaisistaan.
Ne olis kuitenkin Ranskan hallinnoimia ja se päättää milloin käytetään ja miten.
Parempi olis tehdä omia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan suomalainen olen ja ihmettelen miksi Suomi menee ja mokaa kaiken laittamalla kaiken yhden kortin (trumpin ja usan) varaan eikä ole kiinnostunut eurooppalaisista liittolaisistaan.
Ja minä toisena suomalaisena ihmettelen, miksi Suomi tosiaan panee kaiken yhden kortin varaan eikä Venäjän naapurimaana yritä ylläpitää edes vähäisiä muodollisia suoria puheyhteyksiä Kremliin. Aikaisemmin Suomen johtajat pyrkivät pitämään Suomen konfliktien ulkopuolella; nyt niihin ollaan oikein hakeutumassa.
Vierailija kirjoitti:
Ne olis kuitenkin Ranskan hallinnoimia ja se päättää milloin käytetään ja miten.
Parempi olis tehdä omia.
Se olisi kieltämättä paras ratkaisu.
Eihän kokoomusjohtoinen DCA-Suomi voi osoittaa julkisesti epäluottamusta Yhdysvaltoja kohtaan. Myös Euroopassa - ja maailmalla - on huomattu, että Suomi on siirtynyt vapaasta pohjoismaisesta demokratiasta baltti-tyyliseksi Usan vasallivaltioksi, jolla ei ole enää autonomista ulko- ja turvallisuuspolitiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä toisena suomalaisena ihmettelen, miksi Suomi tosiaan panee kaiken yhden kortin varaan eikä Venäjän naapurimaana yritä ylläpitää edes vähäisiä muodollisia suoria puheyhteyksiä Kremliin. Aikaisemmin Suomen johtajat pyrkivät pitämään Suomen konfliktien ulkopuolella; nyt niihin ollaan oikein hakeutumassa.
"Suomalaisena..." 😂
Se taitaa tosiaan olla niin, että Suomi nähdään alueena jonka eu voi uhrata taistelutantereeksi tai vaikka r ssälän valtaamaksi kunhan muu eurooppa pysyy turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Se taitaa tosiaan olla niin, että Suomi nähdään alueena jonka eu voi uhrata taistelutantereeksi tai vaikka r ssälän valtaamaksi kunhan muu eurooppa pysyy turvassa.
Putin uhraa koko ajan rysyläisiä, samaan aikaan kun varasti teiltä 200 miljardia. Menikö hyvin, iiigori?
Macron ei diggaa Stubbia, se on tiedetty jo Georgian sodasta lähtien.
Ajatella ettei pyydetty ! kun ei ole pitkä aika kun Suomi ilmoitti ettei meidän maahamme tule ydinaseita. Olisiko siinä syy pölkkypää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomalaisena..." 😂
Katsos, kun täällä Suomessa, vapaassa demokratiassa, on monenlaisia mielipiteitä. Muitakin kuin sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
da, mina myos suomalaisena olen ihan samaa mielta. sodanlietsontaan lähteminen oli gauhea virhe. tulisi palautettava luottamukselliset ja ystavalliset suhtet ystavallismieliseen itaiseen naapurimaahamme.
terv. pekka suomesda
Vierailija kirjoitti:
Meillä on Väinämöiset, mihin me niitä Ranskan hallinnoimia ydinaseita tarvittaisiin?
Ja Vihreät kuulat!
Suomi kuuluu ydinasetorjunnan laskeumavyöhykkeeseen, kuten viro, latvia ja liettuakin.
Itse aseet on pidettävä etäämpänä jotta niillä voi yrittää suomen yli ampua. Molemmin puolin rintamaa.
Suomen pitää ensin kysyä lupa Venäjältä voiko sijoittaa ydinaseita Suomeen.