Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin Tallinnassa nyt yli 2v tauon jälkeen. Palvelu aika järkkyä!

Vierailija
03.08.2022 |

Täällä oli joku ketju samasta aiheesta jo aikaisemmin. Olin Tallinnassa tauon jälkeen ja tuntui siltä että palvelu oli heikentynyt entisestään?

Olimme miehen kanssa lounaalla ja tarjoilija sivuutti meidät täysin, palveli virolaista asiakasta joka tuli meidän jälkeen. Haettiin menu tiskiltä (!) kun ketään ei kiinnostanut odottelusta huolimatta. Tässä paikassa on aikaisemmin ollut ok palvelu. Maku meni...

Lähtiessä kävimme kahvilassa sataman lähellä, eipä näkynyt henkilökuntaa. Huhuilin heille että haluaisin tilata, niin nämä vain pyörittelivät silmiään ja ketään ei edelleenkään tullut tiskille. Sit tuli mitta täyteen ja lähdettiin pois...näin tarjoilijan tulevan kassalle kun olimme jo ulkona.

Eipä tee mieli varata uutta matkaa...

Kommentit (165)

Vierailija
141/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus mulla, kävin Tallinnassa viime viikolla. Palvelu ei koskaan ole ollut kovin hyvää mutta nyt se oli suorastaan ala-arvoista. Totesin, että mun Tallinnan reissut oli nyt tässä.

Tallinnassa hotellin aamiaisella naapuripöydässä istuneelta henkilöltä kaatui kahvikuppi ja kahvia valui pöydälle ja lattialle. Tarjoilija tuli nopeasti paikalla ja pyyhki ensin lattian ja vasta sitten pöydän samalla rätillä, ja vielä mennessään siivosi aamiaispöytää sillä samalla rätillä, eikä käynyt sitä huuhtomassa tai vaihtamassa kertaakaan.

Työtoveri kertoi olleensa Tallinnassa viikon verran hotellimajoituksessa, eikä ollut varma siitä, että olivatko huoneessa olleet lakanat ja pyyhkeet edellisen vai sitä edellisen asiakkaan jäljiltä.

Taisi olla parkettilattia. :D

Vierailija
142/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli upeaa katseltavaa viime kuussa m/s Europan infotiskin jonossa, kun suomalaisnainen antoi tulla oikein kunnolla palautetta ylimieliselle ja tympeälle infoihmiselle, joka selitteli omiaan eikä edes pyytänyt laivayhtiön puolesta anteeksi asiakkaan epäonnista matkakokemusta lähtien liikkeelle ihan siitä, että hytin vessanpöntön reunat olivat olleet paskassa, kun asiakas saapui hyttiin, jonka väitettiin olleen siivottu. Hymyilin erittäin leveästi sisäänpäin.

Siellä infossa on kai edelleenkin se yksi amatsoninainen. Aina, kun häen hänet siellä, odotan parempaa ajankohtaa mennä sinne asioimaan. Pyydin nimittäin kerran nätisti, voisinko saada laivaleiman tähän postikorttiin, kun tykkään yhä vieläkin lähetellä kortteja matkoiltani. Huutava vastaus: - EI ME TÄÄLLÄ ALETA MITÄÄN LEIMAILEMAAN! EMME OLE KOSKAAN LEIMANNEET EMMEKÄ LEIMAA NYTKÄÄN! (Tyrmistyin niin, etten osannut tehdä muuta kuin pyytää anteeksi ja loikkia takavasemmalle.)

Ehkä he pelkäävät, että Venäjä hyökkää kohta sinnekin. Pessimisti ei pety -asenne lienee Virossa valloillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites naisten vaatteet ? Ystäväni ostelee aina siitä sataman edestä Sadamarket alusvaatteitta.Onkohan hyviä.Netistä olen meinanut Zalandon kautta tilata farkut.Yhden mekon olen tilannut Bershka ja ihan siisti mekko.Huhtikuussa oltiin ja palvelu oli ihan o.k.

Vierailija
144/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nyt joku joka ulisee joka päivä samasta asiasta. Itse olin Virossa kuukauden ja huonoa palvelua en saanut.

No se en ole mä ainakaan. Ihan aidosti olen ihmeissäni, kiva että oot saanut hyvää palvela, aika moni ei.

Ap

Palasin tänään Tallinnan risteilyltä. Palvelun taso oli sekä laivalla että maissa yleisesti ottaen välttävä. En ole ihmisenä mikään tekopirteä imartelija enkä odota sitä asiakaspalvelijoiltakaan, mutta jos käyttäydyt itse siististi, on paikallaan, että myös sinua palvellaan siististi. Tämä ei valitettavasti yhä edelleenkään näytä yleisesti ottaen toimivan Virossa. Ja yhä edelleen yritetään pimittää mm. suomalaisasiakkaalta niitä yhden ja kahden sentin kolikoita: ei anneta vaihtorahasta oikein takaisin. (Testasin tänään ihan piruuttaan satama-alueen Rimin kassalla: korttimaksun sijaan maksoinkin käteisellä. Kassahenkilö meinasi pitää kahden sentin kolikon itsellään, mutta minä kysyin häneltä englanniksi: "Excuse, I think you are forgetting something now? I'd like to have my two cent coin, please." Tulihan se kolikko sieltä loppujen lopuksi. Vaikka niillä kolikoilla ei Suomessa tee juuri mitään, tämä on silti periaatekysymys.)

Onko virolaisten nais- ja miesasiakaspalvelijoiden välillä mitään eroa? Kokemuksia?

Vierailija
145/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallink Siljan Feissarisivuilla on aika ajoin melkoisen muikeaa palautetta palvelun laadusta (lue: laaduttomuudesta).

Vierailija
146/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rätt mycket om Silja Europa. Hamnade en gång där då man inte visste vad det handlar om och avgångstiden passade. Seiskan bileristeily började från H:fors där man steg ombord.

Folk var fulla som ägg redan vid avfart, skutan är en nedgången, totalskruttig skorv och endast fattiglappar väljer den då den är billigast. Fjantar tog gratisprover och delade själv ut dem på bästa slobo sätt, som om de erbjöd på något. Ljudnivån var infernalisk.

Vi 3 - 4 arbetsresande som hade gjort bort oss genom att acceptera skorven, log besvärade åt varandra medan vi betraktade de högljudda "piip" som var ute på kryssning.

Som min vän i hotellvärden sade; de kunder som är absolut svårast att tillfredsställa är de fattigaste. Kan allt gnäll här bero på det?

Vierailija
147/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rätt mycket om Silja Europa. Hamnade en gång där då man inte visste vad det handlar om och avgångstiden passade. Seiskan bileristeily började från H:fors där man steg ombord.

Folk var fulla som ägg redan vid avfart, skutan är en nedgången, totalskruttig skorv och endast fattiglappar väljer den då den är billigast. Fjantar tog gratisprover och delade själv ut dem på bästa slobo sätt, som om de erbjöd på något. Ljudnivån var infernalisk.

Vi 3 - 4 arbetsresande som hade gjort bort oss genom att acceptera skorven, log besvärade åt varandra medan vi betraktade de högljudda "piip" som var ute på kryssning.

Som min vän i hotellvärden sade; de kunder som är absolut svårast att tillfredsställa är de fattigaste. Kan allt gnäll här bero på det?

Seiskan bileristeily på svenska?

Vierailija
148/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää palvelua saa varmasti jos itsekin on miellyttävä ja voi vaikka hymyillä.

Mukavan asiakkaan saa, jos on itse miellyttävä ja hymyilee.

Vierailija
149/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää palvelua saa varmasti jos itsekin on miellyttävä ja voi vaikka hymyillä.

Mukavan asiakkaan saa, jos on itse miellyttävä ja hymyilee.

Näin se menee.

Vierailija
150/165 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme juuri Vilnassa, ja oli kyllä heittämällä mukavampi ja kiinnostavampi paikka kuin Tallinna.

Liettua

Vierailija
151/165 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus mulla, kävin Tallinnassa viime viikolla. Palvelu ei koskaan ole ollut kovin hyvää mutta nyt se oli suorastaan ala-arvoista. Totesin, että mun Tallinnan reissut oli nyt tässä.

Tallinnassa hotellin aamiaisella naapuripöydässä istuneelta henkilöltä kaatui kahvikuppi ja kahvia valui pöydälle ja lattialle. Tarjoilija tuli nopeasti paikalla ja pyyhki ensin lattian ja vasta sitten pöydän samalla rätillä, ja vielä mennessään siivosi aamiaispöytää sillä samalla rätillä, eikä käynyt sitä huuhtomassa tai vaihtamassa kertaakaan.

Työtoveri kertoi olleensa Tallinnassa viikon verran hotellimajoituksessa, eikä ollut varma siitä, että olivatko huoneessa olleet lakanat ja pyyhkeet edellisen vai sitä edellisen asiakkaan jäljiltä.

Voi yök.

Vierailija
152/165 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska hade inte bemödat sig med att översätta Seiskan bileristeily. Posti, Veikkaus, Oma vero och Oma kanta är lika slattriga. Kvaliteten är säkert den samma?

Vierailija
153/165 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta myös toisinpäin eikä asiakas aina ole oikeassa ja jos asiakas käyttäytyy huonosti niin ei muuta kuin pihalle vaan saman tien kenenkään ei tarvitse katsella huonosti käyttäytyvää asiakasta joka esim. haukkuu henkilökuntaa tai käyttäytyy uhkaavasti tai on todella ylimielinen henkilökuntaa kohtaan... asiakas on aina oikeassa on todella kulunut lause koska usein asiakas ei todellakaan ole oikeassa....

Kyllä vaan on oikeassa, koska asiakas tuo rahat firmallesi, vai luulitko että pomosi taikoo palkkasi taikaseinästä?

Hyvällä asenteella hankala väärällä jalalla herännyt asiakas saattaa jopa leppyä. Vaan ei oo kaikilla pelisilmää.

Toisekseen työpaikat eivät oo päiväkoteja työntekijöiden viihtymiseen.

Vierailija
154/165 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seiskan bileristeily på svenska?

Seiska ei taida palvella kuin suomeksi, eikä häppeningejään käännä toiselle kotimaiselle kielelle. Sinänsä hyvin kuvaavaa.

Vierailija
155/165 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, huomasin saman kun kävimme Tallinnassa muutama viikko sitten. Muuten tykkäsin kovasti kaupungista, oli paljon turisteja ja Tallinna on oikeasti kaunis ja täynnä nähtävää, mutta palvelu oli kehnoa. Työntekijöiden välinpitämättömyys oli silmiinpistävää. Ehkä eivät pidä suomalaisista, jostain syystä. Aion kyllä käydä myöhemminkin, mutta olihan palvelu aika outoa. 

Ja vielä: puhuin englantia, enkä pukeutunut mihinkään kaameaan turistiasuun. :)

Joo, nimenomaan tuo välinpitämättömyys! Luulis että olisivat tyytyväisiä kun vihdoinkin on turisteja. Tykkään Tallinnasta muuten ja matkoja saa halvalla, kivaa vaihtelua. Odotin reissua pitkän tauon jälkeen.

Ap

Halpuusko on se juttu? Miksi tykkäät Tallinnasta? Mitä teet siellä, muuta kuin seuraat asiakaspalvelun tilaa?

Vierailija
156/165 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seiska hade inte bemödat sig med att översätta Seiskan bileristeily. Posti, Veikkaus, Oma vero och Oma kanta är lika slattriga. Kvaliteten är säkert den samma?

Eikö teillä ruotsinkielisillä ole mitään omaa palstaa missä jutella. Noita tuskin kukaan lukee.

Vierailija
157/165 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ruotsinkielisillä ole mitään omaa palstaa missä jutella. Noita tuskin kukaan lukee.

Minä ainakin luin suurella kiinnostuksella, ja oli todella virkistävää lukea välillä svenskaakin, kun omassa arkielämässä sitä ei ole yhtään. Lisäksi olen ihan samaa mieltä ruotsiksi kommentoineen kanssa, ihan joka asiasta, jonka hän nosti esiin (toki ihan jokaisesta ei ole omakohtaista kokemusta, mutta yleisesti).

Eli kiitos ruotsinkieliselle tai suomenkieliselle ruotsiksi kirjoittaneelle! Jatka samaan malliin! Se, jos täällä palstalla ei joko osata tai haluta lukea toisella kotimaisella, on jokaisen tällaisen surullisen tapauksen oma häpeä.

Vierailija
158/165 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vielä käy Tallinnassa??

Vierailija
159/165 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nyt joku joka ulisee joka päivä samasta asiasta. Itse olin Virossa kuukauden ja huonoa palvelua en saanut.

No se en ole mä ainakaan. Ihan aidosti olen ihmeissäni, kiva että oot saanut hyvää palvela, aika moni ei.

Ap

Palasin tänään Tallinnan risteilyltä. Palvelun taso oli sekä laivalla että maissa yleisesti ottaen välttävä. En ole ihmisenä mikään tekopirteä imartelija enkä odota sitä asiakaspalvelijoiltakaan, mutta jos käyttäydyt itse siististi, on paikallaan, että myös sinua palvellaan siististi. Tämä ei valitettavasti yhä edelleenkään näytä yleisesti ottaen toimivan Virossa. Ja yhä edelleen yritetään pimittää mm. suomalaisasiakkaalta niitä yhden ja kahden sentin kolikoita: ei anneta vaihtorahasta oikein takaisin. (Testasin tänään ihan piruuttaan satama-alueen Rimin kassalla: korttimaksun sijaan maksoinkin käteisellä. Kassahenkilö meinasi pitää kahden sentin kolikon itsellään, mutta minä kysyin häneltä englanniksi: "Excuse, I think you are forgetting something now? I'd like to have my two cent coin, please." Tulihan se kolikko sieltä loppujen lopuksi. Vaikka niillä kolikoilla ei Suomessa tee juuri mitään, tämä on silti periaatekysymys.)

Ja niin, tästä syystä sitten virolaiset eivät suomalaisista pahemmin välitä ja asiakaspalvelu suomalaisia kohtaan on, mitä on. Kun suomalaisilla on niitä "periaatteita". Että Viroon mennään vain sen vuoksi että on halpaa - mitä se suomalaista periaatteellista turistia liikuttaa, paljonko on virolaisen häntä palvelevan kassahenkilön palkka kuussa, ei ole suomalaisen asia se! - ja sitten nillitetään vielä sentistä tai parista. Että minua pistää vihaksi tämänkaltaiset suomalaiset! Juuri näiden periaatteellisten idioottien takia suomalaisten maine menee (on jo mennyt) niin Virossa kuin muuallakin. Tämäkin kommentoija saisi pysyä kotona laskemassa niitä sentin ja kahden sentin kolikkojaan.

Vierailija
160/165 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin 5 tähden hotellissa, eikä sekään kyllä ollut ihan sitä tasoa mitä vois odottaa. Vaikka kaikki muu olis ok, niin kyllä se palvelun taso vaikuttaa.

Ap

Näissä ex-neuvostomaissa on edelleen sellaista hälläväliä meininkiä, toisin kuin esim läntisen Euroopan maissa, ainakin paremmissa hotelleissa. En tiedä johtuuko se kommunismin perinnöstä vai onko kyse geeneistä, mutta erilaista se on. Esim Puolassa on ihan surkea palvelun taso ja monessa suhteessa aika epämääräinenkin.

Höpö höpö. Palvelu puolalaisissa ravintoloissa ja hotelleissa pärjää suomalaiselle aivan täysin ja menee usein ohikin. Kannattaa käydä muuallakin kuin Gdanskin turistialueella niin kokee vähän enemmän.