Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt loppui Valio Polar-juuston syönti tähän!! Meni liian kalliiksi! Kertokaas muun merkkisiä vaihtoehtoja KEVYT juustolle (5%)?

Vierailija
03.08.2022 |

7-8 euroa yhestä Valio Polar 5% juustosta??! HAHHHAH: Se loppu minun osalta siihen! Pitäkää tunkkinne niin kuin Juhakin sanoi.
Onko muita valmistajia joilla on erityisen vähärasvaista juustoa?? esim. 5%? Voisitteko kirjoittaa tähän listaa niistä. Ja, EN ole lopettamassa juuston syöntiä (pidän liikaa, ja syön sitä paljon), ja EI, EN ole alkamassa syödä runsasrasvaisempaa juustoa (kolesterolit saatava alemmas , ja lihomseni on todellakin kiinni juuston ym. rasvapitoisuudesta). Olen jo ihan liikaa joutunut tekemään kompromisseja eri lihottavien tuotteiden kanssa.
Älkääkä yrittäkö sanoa korvaa se salaatilla, yms.salaatit pilaantuu enkä tykkää muutenkaan. ENKÄ aio laittaa rasvasta juustoa mutta vähemmän. Tiedän ettei se toimi mulla.
Joten, Olisin kiitollinen vaihtoehtoehdotuksista! Mielellään laktoositonta.Mitä juustoa te muut LAIHDUTTAJAT käytätte?

Kommentit (192)

Vierailija
81/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisiko jotain perusteluita kevytjuustojen haukkumiselle? Yli puolet suomalaisista on ylipainoisia, ja täällä väitetään että rasvaisella ruoalla laihtuu. Tuo väite on vastoin kaikkia tieteellisiä julkaisuja mitä olen aiheesta lukenut.

Itse olen syönyt vähähiilihydraattisesti nyt kuukauden verran ja paino on pudonnut jo yli 10 kg. Kuten varmaankin tiedät, ketolla syödään paljon rasvaa, kaloreita olen syönyt ihan riittämiin joten ei ole siitä kiinni.

Jatkuvasta liiallisesta rasvan syönnistä, seuraa väistämättä rasvamaksa.

Rasva ei aiheuta rasvamaksaa. Eikä lainaamasi viestittäjä maininnut mitään liiasta rasvansyönnistä.

Vierailija
82/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisiko jotain perusteluita kevytjuustojen haukkumiselle? Yli puolet suomalaisista on ylipainoisia, ja täällä väitetään että rasvaisella ruoalla laihtuu. Tuo väite on vastoin kaikkia tieteellisiä julkaisuja mitä olen aiheesta lukenut.

Itse olen syönyt vähähiilihydraattisesti nyt kuukauden verran ja paino on pudonnut jo yli 10 kg. Kuten varmaankin tiedät, ketolla syödään paljon rasvaa, kaloreita olen syönyt ihan riittämiin joten ei ole siitä kiinni.

Rasvamaksa tulee sokerista, varsinkin hedelmäsokerista. Ei oikeasta rasvasta.

Rasvamaksa saattaa tulla ja tuleekin usein myös liiallisesta alkoholin käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa ihmiset luennoimaan sivukaupalla omasta mielestään oikeasta ruokavaliosta? Ap kysyi samankaltaista mutta halvempaa juustoa. Jollei siihen pysty vastaamaan, sitten ei ole mitään annettavaa keskustelulle. Silti täällä ilmeisesti mieleltään sairaat kusiaiset huutavat sivu toisensa jälkeen omaa agendaansa. Onko teillä noin heikko mieli?

Tuntuu mielenvikaista, vaahtosuista porukkaa pyörivän. Elokuu lähtenyt käyntiin todella surkeasti tällä palstalla. Ihan mikä tahansa ketju niin sivukaupalla öyhötetään omaa agendaa tai huudetaan jotain aloittajaan liittyvää roskaa.

Muita en tuolla rasvaprosentilla tiedä kuin Valio Polar ja Arla Kepeä Kadett 5 %. Ehkä tiukka tarjousten selailu voisi edes vähän auttaa? Kova hamstraus jos ikinä tulee tarjoukseen?

Vierailija
84/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisiko joku mitä ne lisä/täyteaineet on mitä kevytjuustoihin lisätään rasvan tilalle?

Polarin ja Kadettin valmistusaineissa ei luetella kuin maito, suola ja juoksute.

Vierailija
85/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkea kolesterolisi johtuu lihavuudesta eikä juustosta.Tutkimuksissa rasvainen juusto ei nostanut kolesterolia kuten oletettiin.Toinen juttu on ettei kolesterolilla ole muutenkaan niin isoa merkitystä siinä kokonaisriskissä,antioksidantit estävät kolesterolin hapettumista suonenseinämiin.

Korkea kolesteroli johtuu siitä, että rasva on jo tukkinut verisuonia ja alkanut koota sinne sakkaa ja mönjää.

Jos vaiheessa, vuosien kuluessa, se aiheuttaa pahojakin ongelmia terveyden kanssa.

Vierailija
86/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieletömät määrät rasvaa jatkuvasti syövät, tukkivat niillä verisuonensa.

Normaali, tavallinen sekaruoka vihanneksineen ja juureksineen,

pitää ihmisen terveenä ja normaalipainoisena.

Mikä on sinun mielestäsi "normaali, tavallinen sekaruoka" Ja miksi se pitää ihmisen terveenä?

Ketkä ovat nämä mielettömiä määriä rasvaa syövät? Ja millä logiikalla niiden suonet tukkeutuu?

Vierailija
87/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkea kolesterolisi johtuu lihavuudesta eikä juustosta.Tutkimuksissa rasvainen juusto ei nostanut kolesterolia kuten oletettiin.Toinen juttu on ettei kolesterolilla ole muutenkaan niin isoa merkitystä siinä kokonaisriskissä,antioksidantit estävät kolesterolin hapettumista suonenseinämiin.

Korkea kolesteroli johtuu siitä, että rasva on jo tukkinut verisuonia ja alkanut koota sinne sakkaa ja mönjää.

Jos vaiheessa, vuosien kuluessa, se aiheuttaa pahojakin ongelmia terveyden kanssa.

Ei oo todellista :)

Vierailija
88/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

unohdin sanoa: niin ja mielellään vielä vähän HALVEMPAA kuin 8 euroa, 500 g pakkaus. Vai onko pakko alkaa asioimaan Lidlissä....?

ap

Olet siis todella vajaaä1yınen.

Vierailija
89/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvamaksa saattaa tulla ja tuleekin usein myös liiallisesta alkoholin käytöstä.

Aivan, mutta myös sokeri on syy. Nykyään jo lapsilla on rasvamaksaa. Kumpaa veikkaat aiheuttajaksi, sokeria vai alkoholia?

Vierailija
90/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvattomasta raejuustosta saa hyvän " tahnan", jota voi laittaa leivän päälle tai käyttää dippinä: tekee siitä tsatsikin.

Tee sinä ämmä vıtustasi tsatsiki.

Vierailija
91/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää syödä? Lopetin samoin leivän syönnin hyvin pärjää

Vierailija
92/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raejuustoja en ole koskaan oppinut syömään, ne pallerot tippuu kaikkialle. Vetstä. Mutta voisin nyt harkita kokeilla, onko ne vähärasvaisempia? Minkä niminen olisi hyvä ja halpa?

ap

Raejuustot ovat kevyempiä, terveellisempiä. Jollain firmalla on myös pienirakeisempaa, en nyt muista merkkiä. Googlaile?

Vierailija
93/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raejuustoja en ole koskaan oppinut syömään, ne pallerot tippuu kaikkialle. Vetstä. Mutta voisin nyt harkita kokeilla, onko ne vähärasvaisempia? Minkä niminen olisi hyvä ja halpa?

ap

Raejuustot ovat kevyempiä, terveellisempiä. Jollain firmalla on myös pienirakeisempaa, en nyt muista merkkiä. Googlaile?

"Kevyt" ei tarkoita välttämättä terveellisempää. Ehkä kuitenkin päinvastoin.

Vierailija
94/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvattomasta raejuustosta saa hyvän " tahnan", jota voi laittaa leivän päälle tai käyttää dippinä: tekee siitä tsatsikin.

Ei raejuustosta voi tehdä tsatsikia?!?

Vierailija
95/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitihän se arvata että LIHOTTAJAT hyökkää kimppuun tällä palstalla ja yrittää sabotoida laihutukseni. Ei ihme että väki paisuu kun pitää KERMAA mätää. En elä syödäkseni, vaan yritän pysyä hengissä ruuasta huolimatta. Ruoka ei ole minulle herkuttelua varten. 

Ilmeisesti Arla Kadet 5% olisi ainoa, ja on euron halvempi.

Ai ruoka ei ole sinulle herkuttelua varten? Aloituksessa kuitenkin mainostat että pidät juustosta ja syöt sitä paljon.

Otapa juuston syöminen herkuttelun kannalta. Syö 3-4 viipaletta kunnon juustoa päivässä. Ihan oikeata juustoa, ei suolattuja muoviläpysköjä. Saatat hämmästyä huomatetssai, että vähemmälik pärjää kun syö laatua.

Vierailija
96/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen "juusto" ei ole juustoa nähnytkään. Hirveät määrät sisältää lisäaineita ja säilyvyyskin noissa kevytjuustoissa luonnottoman pitkä. Osta tavallista kevyempää juustoa tai ole ilman.

Vierailija
97/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes pysty laihduttamaan jos söisin juustoa. Heti tippui rasva-arvot kolmessa viikossa normaaleihin lukemiin kun lopetti juuston syömisen. Ja söin pari ohutta palaa aamuisin..

Kaksi ohutta juustosiivua päivässä ei vaikuta edes oravan rasva-arvoihin.

2? ite laitan sämpylälle 4 isoa viipaletta. Ja sit sorrun illalla syömään vielä toisen sämpylän

, eli 8 ainakin menee/päivä. Ja iso on sama kuin 2 pientä viipaletta. Eli 16. Kerralla saa 100 kilokaloria/sämpylä pelkästä 5% juustosta. Se on päivässä 200 kcal.

ap

Oletko tosissasi?! Ja sitten stressaat kun juustosta lihoo...

Vierailija
98/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, mutta myös sokeri on syy. Nykyään jo lapsilla on rasvamaksaa. Kumpaa veikkaat aiheuttajaksi, sokeria vai alkoholia?

Ja erityisesti fruktoosi.

Vierailija
99/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen "juusto" ei ole juustoa nähnytkään. Hirveät määrät sisältää lisäaineita ja säilyvyyskin noissa kevytjuustoissa luonnottoman pitkä. Osta tavallista kevyempää juustoa tai ole ilman.

Mutä lisäaineita? Kysyin jo tuolla aikaisemmin, mutta en saanut vastausta. Sinä varmaan osaat kertoa.

Vierailija
100/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisiko joku mitä ne lisä/täyteaineet on mitä kevytjuustoihin lisätään rasvan tilalle?

Polarin ja Kadettin valmistusaineissa ei luetella kuin maito, suola ja juoksute.

Vain ketokarppaajat saavat nämä salaperäiset aineet tietoonsa : D D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme