Nyt loppui Valio Polar-juuston syönti tähän!! Meni liian kalliiksi! Kertokaas muun merkkisiä vaihtoehtoja KEVYT juustolle (5%)?
7-8 euroa yhestä Valio Polar 5% juustosta??! HAHHHAH: Se loppu minun osalta siihen! Pitäkää tunkkinne niin kuin Juhakin sanoi.
Onko muita valmistajia joilla on erityisen vähärasvaista juustoa?? esim. 5%? Voisitteko kirjoittaa tähän listaa niistä. Ja, EN ole lopettamassa juuston syöntiä (pidän liikaa, ja syön sitä paljon), ja EI, EN ole alkamassa syödä runsasrasvaisempaa juustoa (kolesterolit saatava alemmas , ja lihomseni on todellakin kiinni juuston ym. rasvapitoisuudesta). Olen jo ihan liikaa joutunut tekemään kompromisseja eri lihottavien tuotteiden kanssa.
Älkääkä yrittäkö sanoa korvaa se salaatilla, yms.salaatit pilaantuu enkä tykkää muutenkaan. ENKÄ aio laittaa rasvasta juustoa mutta vähemmän. Tiedän ettei se toimi mulla.
Joten, Olisin kiitollinen vaihtoehtoehdotuksista! Mielellään laktoositonta.Mitä juustoa te muut LAIHDUTTAJAT käytätte?
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en edes pysty laihduttamaan jos söisin juustoa. Heti tippui rasva-arvot kolmessa viikossa normaaleihin lukemiin kun lopetti juuston syömisen. Ja söin pari ohutta palaa aamuisin..
Kaksi ohutta juustosiivua päivässä ei vaikuta edes oravan rasva-arvoihin.
2? ite laitan sämpylälle 4 isoa viipaletta. Ja sit sorrun illalla syömään vielä toisen sämpylän
, eli 8 ainakin menee/päivä. Ja iso on sama kuin 2 pientä viipaletta. Eli 16. Kerralla saa 100 kilokaloria/sämpylä pelkästä 5% juustosta. Se on päivässä 200 kcal.
ap
Vierailija kirjoitti:
miten tästäkin ketjusta tuli joku outo juustoherkutteluketju. kun piti olla laihdutus halvalla aiheena?
ap
Laihdutus halvalla on juurikin aidon ruuan syömistä, myös sen aidon juuston. Keinoruoka ei laihduta, vaan sairastuttaa.
Superpallo paljon maksaisi kilolta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salaatti. 5% juusto on koostumukseltaan lähempänä kumia.
No ehkä, mutta itse kun laihdutin lähes 60 kg urakkaani, niin eihän siinä kauheasti makua mietitty. Juustosta vaan mietti että se on proteiinia, ei miltä se maistuu. Kunhan nyt ei niin pahaa ole että kuvottaa, se riitti. Olin ennen läskinä ollut oikein todella herkuttelija ja ruokahifistelijä, oli varsin terveellistä välillä suhtautua ruokaan niinkin, että se on ravintoaineiden tankkausta, ei muuta.
Surullista, että olet laihduttanut mauttomalla keinoruualla :(
Parempikin tapa olisi ollut. Jatkatko nyt edelleen huonolla ruualla?
Herkuttelu ja "hifistely" ei muuten tarkoita ylensyömistä.
no aina nämä kulinaristit on pullukoita/palleroita. Toinen vaihtoehto ois syödä maukkaasti ja jättää kaikki muu ruoka syömättä, koska kaloreita ei vaan kertakaikkiaan mahdu kehoon ilman paisumista.Ota tai jätä. Ei ole mahdollista nautiskella ja olla hoikka.
No kyllä muuten on ja tähän voi lisätä viinit päälle olla silti hoikka ja nautiskelija, kunhan muistaa kohtuuden ja säännöllisen liikunnan. Kyse on balanssista.
niin niin. Oota kun tuut 40-50 v ikään. Vähän aikaa keho kestää, mut ei loputtomasti. alkaa näkyä vyötäröllä ja kolesteroliarvoissa.
Johan sitä Kadettia suositeltiin. On hyvää. Miksi jankkaat noiden muiden kanssa mieluummin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä, mutta itse kun laihdutin lähes 60 kg urakkaani, niin eihän siinä kauheasti makua mietitty. Juustosta vaan mietti että se on proteiinia, ei miltä se maistuu. Kunhan nyt ei niin pahaa ole että kuvottaa, se riitti. Olin ennen läskinä ollut oikein todella herkuttelija ja ruokahifistelijä, oli varsin terveellistä välillä suhtautua ruokaan niinkin, että se on ravintoaineiden tankkausta, ei muuta.
no aina nämä kulinaristit on pullukoita/palleroita. Toinen vaihtoehto ois syödä maukkaasti ja jättää kaikki muu ruoka syömättä, koska kaloreita ei vaan kertakaikkiaan mahdu kehoon ilman paisumista.Ota tai jätä. Ei ole mahdollista nautiskella ja olla hoikka.
No kyllä muuten on ja tähän voi lisätä viinit päälle olla silti hoikka ja nautiskelija, kunhan muistaa kohtuuden ja säännöllisen liikunnan. Kyse on balanssista.
niin niin. Oota kun tuut 40-50 v ikään. Vähän aikaa keho kestää, mut ei loputtomasti. alkaa näkyä vyötäröllä ja kolesteroliarvoissa.
Tarkoitatko ihan oikeasti, että hyvä ravinto kohtuudella syötynä aiheuttaa terveyshaittoja??
Joo lihavan kohtuus taitaa olla vähän eri käsite kuin liikuntaa harrastavan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en edes pysty laihduttamaan jos söisin juustoa. Heti tippui rasva-arvot kolmessa viikossa normaaleihin lukemiin kun lopetti juuston syömisen. Ja söin pari ohutta palaa aamuisin..
Tarkoitat ilmeisesti triglyseridiarvoa? Sillä ei ole mitään tekemistä rasvan kanssa, vaan sen saa parhaiten laskemaan, kun vähentää hiilareita. Sen lisäksi esim vyötärölihavuus ja alkoholi nostavat tuota. (Ja tämä ei ole mitään mutua vaan löytyy ihan Käypähoitosivuilta.)
Tää menee samaan sarjaan kun ahmitaan karkkia, sipsiä ja jotain leivoksia joka päivä ja sitten huuhdotaan ne alas light-limulla koska tavallinen limu lihottaa niin paljon.
Älä syö juustoketta ollenkaan
Tai syö tavis juustoa yksi biopaket päivässä
Tai jos jättäisit juuston kokonaan pois? Ilmankin tulee toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Tai jos jättäisit juuston kokonaan pois? Ilmankin tulee toimeen.
Juustosta saa tärkeää K2-vitamiinia. Siis oikeasta juustosta.
Saisiko jotain perusteluita kevytjuustojen haukkumiselle? Yli puolet suomalaisista on ylipainoisia, ja täällä väitetään että rasvaisella ruoalla laihtuu. Tuo väite on vastoin kaikkia tieteellisiä julkaisuja mitä olen aiheesta lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Saisiko jotain perusteluita kevytjuustojen haukkumiselle? Yli puolet suomalaisista on ylipainoisia, ja täällä väitetään että rasvaisella ruoalla laihtuu. Tuo väite on vastoin kaikkia tieteellisiä julkaisuja mitä olen aiheesta lukenut.
Kevytjuustot, niin kuin kaikki muutkin "kevyttuotteet" on muunneltu kevyeksi rasvaa poistamalla ja lisäaineita lisäämällä. Tuollaisia keinotekoisia "tuotteita" syömällä se lihavuus tulee, ei aidolla ruualla. Normaalirasvaista ruokaa syömällä kylläisyyssignaali toimii normaalisti, joten ei tule syötyä liikaa. "Kevyttuotteita" syömällä elimistö ei pysty tajuamaan niitä ravinnoksi ja näin se vaatii lisää ruokaa ja ylensyönti on helppoa. Joten laihtuminen tapahtuu kun syöminen on hallinnassa ja hallinnassa se pysyy aidolla ruualla, ei keinotekoisesti kevennetyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaisitko vähän, mikä on se muu ruoka?
Vierailija kirjoitti:
Normaalirasvaisista juustoista poistetaan/vähennetään rasvaa. Juuston koostumus ja maku muuttuu, tämä sitten hoidetaan lisäämällä siihen rasvattomaan "juustoon" lisäaineita ja aromeja, joilla saadaan se maku ja koostumus kohdalleen. Sehän ei sitten ole enää edes juustoa. Lisäksi luonnollisen rasvan poistaminen muuttaa juuston rasva/proteiini-suhdetta oleellisesti, ja huonompaan suuntaan.
Ylipaino ei johdu siitä juuston rasvasta, vaan ylensyönnistä. Noilla keinojuustoilla on muuten helppo lihoa, ei oikealla juustolla rasvoineen.
Miksi syöt tuollaista kammottavaa juustonkaltaista moskaa? Juusto, jossa on vain 5% rasvaa, ei ole juustoa nähnytkään. Ala syömään oikeaa ruokaa niin voit laihtuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalirasvaisista juustoista poistetaan/vähennetään rasvaa. Juuston koostumus ja maku muuttuu, tämä sitten hoidetaan lisäämällä siihen rasvattomaan "juustoon" lisäaineita ja aromeja, joilla saadaan se maku ja koostumus kohdalleen. Sehän ei sitten ole enää edes juustoa. Lisäksi luonnollisen rasvan poistaminen muuttaa juuston rasva/proteiini-suhdetta oleellisesti, ja huonompaan suuntaan.
Ylipaino ei johdu siitä juuston rasvasta, vaan ylensyönnistä. Noilla keinojuustoilla on muuten helppo lihoa, ei oikealla juustolla rasvoineen.
Ylensyönti on vaikeampi hoitaa kuin muutos ruokavaliossa.
-Eri