Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt loppui Valio Polar-juuston syönti tähän!! Meni liian kalliiksi! Kertokaas muun merkkisiä vaihtoehtoja KEVYT juustolle (5%)?

Vierailija
03.08.2022 |

7-8 euroa yhestä Valio Polar 5% juustosta??! HAHHHAH: Se loppu minun osalta siihen! Pitäkää tunkkinne niin kuin Juhakin sanoi.
Onko muita valmistajia joilla on erityisen vähärasvaista juustoa?? esim. 5%? Voisitteko kirjoittaa tähän listaa niistä. Ja, EN ole lopettamassa juuston syöntiä (pidän liikaa, ja syön sitä paljon), ja EI, EN ole alkamassa syödä runsasrasvaisempaa juustoa (kolesterolit saatava alemmas , ja lihomseni on todellakin kiinni juuston ym. rasvapitoisuudesta). Olen jo ihan liikaa joutunut tekemään kompromisseja eri lihottavien tuotteiden kanssa.
Älkääkä yrittäkö sanoa korvaa se salaatilla, yms.salaatit pilaantuu enkä tykkää muutenkaan. ENKÄ aio laittaa rasvasta juustoa mutta vähemmän. Tiedän ettei se toimi mulla.
Joten, Olisin kiitollinen vaihtoehtoehdotuksista! Mielellään laktoositonta.Mitä juustoa te muut LAIHDUTTAJAT käytätte?

Kommentit (192)

Vierailija
61/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi syöt tuollaista kammottavaa juustonkaltaista moskaa? Juusto, jossa on vain 5% rasvaa, ei ole juustoa nähnytkään. Ala syömään oikeaa ruokaa niin voit laihtuakin.

Näin, ja joku on vielä hyvin perustellut asian tuossa edellä.

Vierailija
62/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaatti. 5% juusto on koostumukseltaan lähempänä kumia.

No ehkä, mutta itse kun laihdutin lähes 60 kg urakkaani, niin eihän siinä kauheasti makua mietitty. Juustosta vaan mietti että se on proteiinia, ei miltä se maistuu. Kunhan nyt ei niin pahaa ole että kuvottaa, se riitti. Olin ennen läskinä ollut oikein todella herkuttelija ja ruokahifistelijä, oli varsin terveellistä välillä suhtautua ruokaan niinkin, että se on ravintoaineiden tankkausta, ei muuta.

Surullista, että olet laihduttanut mauttomalla keinoruualla :(

Parempikin tapa olisi ollut. Jatkatko nyt edelleen huonolla ruualla?

Herkuttelu ja "hifistely" ei muuten tarkoita ylensyömistä.

no aina nämä kulinaristit on pullukoita/palleroita. Toinen vaihtoehto ois syödä maukkaasti ja jättää kaikki muu ruoka syömättä, koska kaloreita ei vaan kertakaikkiaan mahdu kehoon ilman paisumista.Ota tai jätä. Ei ole mahdollista nautiskella ja olla hoikka.

On täysin mahdollista. Nautiskelukaan ei tarkoita ylensyömistä. On hyvä vaihtoehto syödä maukkaasti. Mitähän tarkoitat sillä "kaikella muulla ruualla"?  Pitääkö maukkaan ruuan lisäksi syödä jotain muutakin?

Oletkohan käsittänyt jotain väärin?

Tuo viimeinen lause kuuluu narsistin sanavarastoon eli kohta tämä on narsisti-ketju : D  Hienoa että joku on laihduttanut noin paljon! Joittenkin on vaikea ymmärtää ettei kaikki hifistele ruualla vaan se on vain ja ainoastaan energiansaantia. Ei mitään muuta , ei ruokaan kannata liittää tunteita kohta on tunnesyöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisiko jotain perusteluita kevytjuustojen haukkumiselle? Yli puolet suomalaisista on ylipainoisia, ja täällä väitetään että rasvaisella ruoalla laihtuu. Tuo väite on vastoin kaikkia tieteellisiä julkaisuja mitä olen aiheesta lukenut.

Normaalirasvaisista juustoista poistetaan/vähennetään rasvaa. Juuston koostumus ja maku muuttuu, tämä sitten hoidetaan lisäämällä siihen rasvattomaan "juustoon" lisäaineita ja aromeja, joilla saadaan se maku ja koostumus kohdalleen. Sehän ei sitten ole enää edes juustoa. Lisäksi luonnollisen rasvan poistaminen muuttaa juuston rasva/proteiini-suhdetta oleellisesti, ja huonompaan suuntaan.

Ylipaino ei johdu siitä juuston rasvasta, vaan ylensyönnistä. Noilla keinojuustoilla on muuten helppo lihoa, ei oikealla juustolla rasvoineen.

Ylensyönti on vaikeampi hoitaa kuin muutos ruokavaliossa.

-Eri

Mitä tarkoitat tällä viestillä?

Vierailija
64/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pitihän se arvata että LIHOTTAJAT hyökkää kimppuun tällä palstalla ja yrittää sabotoida laihutukseni. Ei ihme että väki paisuu kun pitää KERMAA mätää. En elä syödäkseni, vaan yritän pysyä hengissä ruuasta huolimatta. Ruoka ei ole minulle herkuttelua varten. 

Ilmeisesti Arla Kadet 5% olisi ainoa, ja on euron halvempi.

Mennyvittuun

Taasko olet siellä?

Vierailija
65/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisiko jotain perusteluita kevytjuustojen haukkumiselle? Yli puolet suomalaisista on ylipainoisia, ja täällä väitetään että rasvaisella ruoalla laihtuu. Tuo väite on vastoin kaikkia tieteellisiä julkaisuja mitä olen aiheesta lukenut.

Itse olen syönyt vähähiilihydraattisesti nyt kuukauden verran ja paino on pudonnut jo yli 10 kg. Kuten varmaankin tiedät, ketolla syödään paljon rasvaa, kaloreita olen syönyt ihan riittämiin joten ei ole siitä kiinni.

Vierailija
66/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalirasvaisista juustoista poistetaan/vähennetään rasvaa. Juuston koostumus ja maku muuttuu, tämä sitten hoidetaan lisäämällä siihen rasvattomaan "juustoon" lisäaineita ja aromeja, joilla saadaan se maku ja koostumus kohdalleen. Sehän ei sitten ole enää edes juustoa. Lisäksi luonnollisen rasvan poistaminen muuttaa juuston rasva/proteiini-suhdetta oleellisesti, ja huonompaan suuntaan.

Ylipaino ei johdu siitä juuston rasvasta, vaan ylensyönnistä. Noilla keinojuustoilla on muuten helppo lihoa, ei oikealla juustolla rasvoineen.

-Eri

Ylensyönti kietoutuu tunne-elämän ja opeteltujen selviytymis keinojen ympärille.

Vierailija
67/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun lihomisesi ei ole kiinni oikean juuston rasvasta, ei myöskään kolesteroliarvosi. Tuollaiset keinotekoisesti "kevyet tuotteet" sitä lihomista ja sairauksia aiheuttaa.

Toki syö ihan mitä haluat, kunhan vähän oikaisin sun harhoja.

Ei aiheuta. Kaikki muu zonta,

Vierailija
68/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna vaihtaisin nuo kumijuustot oikeaan ja hyvään juustoon.

Vierailija
69/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen syönyt vähähiilihydraattisesti nyt kuukauden verran ja paino on pudonnut jo yli 10 kg. Kuten varmaankin tiedät, ketolla syödään paljon rasvaa, kaloreita olen syönyt ihan riittämiin joten ei ole siitä kiinni.

Jatkuvasta liiallisesta rasvan syönnistä, seuraa väistämättä rasvamaksa.

Vierailija
70/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaatti. 5% juusto on koostumukseltaan lähempänä kumia.

No ehkä, mutta itse kun laihdutin lähes 60 kg urakkaani, niin eihän siinä kauheasti makua mietitty. Juustosta vaan mietti että se on proteiinia, ei miltä se maistuu. Kunhan nyt ei niin pahaa ole että kuvottaa, se riitti. Olin ennen läskinä ollut oikein todella herkuttelija ja ruokahifistelijä, oli varsin terveellistä välillä suhtautua ruokaan niinkin, että se on ravintoaineiden tankkausta, ei muuta.

Surullista, että olet laihduttanut mauttomalla keinoruualla :(

Parempikin tapa olisi ollut. Jatkatko nyt edelleen huonolla ruualla?

Herkuttelu ja "hifistely" ei muuten tarkoita ylensyömistä.

no aina nämä kulinaristit on pullukoita/palleroita. Toinen vaihtoehto ois syödä maukkaasti ja jättää kaikki muu ruoka syömättä, koska kaloreita ei vaan kertakaikkiaan mahdu kehoon ilman paisumista.Ota tai jätä. Ei ole mahdollista nautiskella ja olla hoikka.

On täysin mahdollista. Nautiskelukaan ei tarkoita ylensyömistä. On hyvä vaihtoehto syödä maukkaasti. Mitähän tarkoitat sillä "kaikella muulla ruualla"?  Pitääkö maukkaan ruuan lisäksi syödä jotain muutakin?

Oletkohan käsittänyt jotain väärin?

Tuo viimeinen lause kuuluu narsistin sanavarastoon eli kohta tämä on narsisti-ketju : D  Hienoa että joku on laihduttanut noin paljon! Joittenkin on vaikea ymmärtää ettei kaikki hifistele ruualla vaan se on vain ja ainoastaan energiansaantia. Ei mitään muuta , ei ruokaan kannata liittää tunteita kohta on tunnesyöjä.

Ai jaa, sinäkin kuulut siihen joukkoon, jonka mielestä ruoka ei saa maistua hyvältä. No, syö sinä pahaa ruokaa, jos saat siitä jotain kiksejä :)

Hyvän makuinen ruoka ei kyllä minun mielestäni ole mitään hifistelyä, vaan ihan luonnollista ravinnon saantia.

Vierailija
71/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaava on tämä. Taitaa olla vähän halvempi:

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/arla-kepea-kadett-juusto-5-500g-731…

Vierailija
72/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvamaksa tulee sokerista, varsinkin hedelmäsokerista. Ei oikeasta rasvasta.

Vierailija
73/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieletömät määrät rasvaa jatkuvasti syövät, tukkivat niillä verisuonensa.

Normaali, tavallinen sekaruoka vihanneksineen ja juureksineen,

pitää ihmisen terveenä ja normaalipainoisena.

Vierailija
74/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 5% juustoa voi syödä. Se on muovia.

Vierailija
75/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvamaksa tulee myös liiallisesta rasvan saamisesta elimistöön.

Vierailija
76/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten tästäkin ketjusta tuli joku outo juustoherkutteluketju. kun piti olla laihdutus halvalla aiheena?

ap

Laihdutus halvalla on juurikin aidon ruuan syömistä, myös sen aidon juuston. Keinoruoka ei laihduta, vaan sairastuttaa.

Ei tuo juusto ole mitään " keinoainetta" ihan samaa juustoa,kuin muutkin juustot, rasvaa vain vähemmän. Jos joku haluaa syödä tuommoista juustoa, niin miksi se sinua haittaa?

Vierailija
77/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

Ylensyönti kietoutuu tunne-elämän ja opeteltujen selviytymis keinojen ympärille.

Ja p#skat!

Vierailija
78/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka hedelmäsokerin metabolia on hepaattinen niin ei se rasita maksaa niin paljon.

Vierailija
79/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea kolesterolisi johtuu lihavuudesta eikä juustosta.Tutkimuksissa rasvainen juusto ei nostanut kolesterolia kuten oletettiin.Toinen juttu on ettei kolesterolilla ole muutenkaan niin isoa merkitystä siinä kokonaisriskissä,antioksidantit estävät kolesterolin hapettumista suonenseinämiin.

Vierailija
80/192 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvattomasta raejuustosta saa hyvän " tahnan", jota voi laittaa leivän päälle tai käyttää dippinä: tekee siitä tsatsikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan