Nyt loppui Valio Polar-juuston syönti tähän!! Meni liian kalliiksi! Kertokaas muun merkkisiä vaihtoehtoja KEVYT juustolle (5%)?
7-8 euroa yhestä Valio Polar 5% juustosta??! HAHHHAH: Se loppu minun osalta siihen! Pitäkää tunkkinne niin kuin Juhakin sanoi.
Onko muita valmistajia joilla on erityisen vähärasvaista juustoa?? esim. 5%? Voisitteko kirjoittaa tähän listaa niistä. Ja, EN ole lopettamassa juuston syöntiä (pidän liikaa, ja syön sitä paljon), ja EI, EN ole alkamassa syödä runsasrasvaisempaa juustoa (kolesterolit saatava alemmas , ja lihomseni on todellakin kiinni juuston ym. rasvapitoisuudesta). Olen jo ihan liikaa joutunut tekemään kompromisseja eri lihottavien tuotteiden kanssa.
Älkääkä yrittäkö sanoa korvaa se salaatilla, yms.salaatit pilaantuu enkä tykkää muutenkaan. ENKÄ aio laittaa rasvasta juustoa mutta vähemmän. Tiedän ettei se toimi mulla.
Joten, Olisin kiitollinen vaihtoehtoehdotuksista! Mielellään laktoositonta.Mitä juustoa te muut LAIHDUTTAJAT käytätte?
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en edes pysty laihduttamaan jos söisin juustoa. Heti tippui rasva-arvot kolmessa viikossa normaaleihin lukemiin kun lopetti juuston syömisen. Ja söin pari ohutta palaa aamuisin..
Kaksi ohutta juustosiivua päivässä ei vaikuta edes oravan rasva-arvoihin.
Kyllä vaikuttaa. Sitäpaitsi, sehän ei yleensä jää pelkästään siihen, piilorasvaa tulee monesta paikasta.
Mikä on piilorasva?
Kyllä mä tiedän tarkkaan mistä rasvani saan.
Vierailija kirjoitti:
käsittääkseni nuo kevytjuustot valmistetaan sekoittamalla vettä, suolaa, kalkkia (väriksi), runsaasti hyytelöimisainetta ja 5% transrasvaa.
Tätä tuotetta sitten kutsutaan ihan juustoksi ja vähemmän tietävät ihmiset ostavat ja syövät ilolla laihtuakseen?
Voit käyttää leivän sijaan ohutta styroksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en edes pysty laihduttamaan jos söisin juustoa. Heti tippui rasva-arvot kolmessa viikossa normaaleihin lukemiin kun lopetti juuston syömisen. Ja söin pari ohutta palaa aamuisin..
Kyllä vaikuttaa. Sitäpaitsi, sehän ei yleensä jää pelkästään siihen, piilorasvaa tulee monesta paikasta.
Niin varmaan kun syö pullia, kakkuja, keksejä, suklaata, sipseja ja monta jugurttia päivässä. Tulee piilosokeriakin oikein pirusti. Sitten säästellään muka juustojen rasvapitoisuudessa. Todella huvittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Juustot ostan aina palana ja vetelen paksuja siivuja Marttiinin puukolla juustopalasta. Sitten jätän ne ainakin 30 min. leikkuulaudalle, että lämpiävät ja maistuvat jollekin. Kylmää juustoa en syö. Vähärasvaisia juustoja en edes tunne enkä niitä ostaisi, mutta ei sellaisia meillä Italiassa olekaan. Kaikkea humpuukia sitä onkin, varmaan ovat jotain jätettä tuollaiset vähärasvaiset juustot. Mitä mahtavat sisältää? Ei niitä sovi edes juustoksi nimittää.
Suomalaiset on niin aivopesty oikean rasvan vaarallisuudesta, niin he haluavat välttää sitä kaikin keinoin. Ja lihovat vain keinoruualla. Eivätkä edes tajuu :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisiko jotain perusteluita kevytjuustojen haukkumiselle? Yli puolet suomalaisista on ylipainoisia, ja täällä väitetään että rasvaisella ruoalla laihtuu. Tuo väite on vastoin kaikkia tieteellisiä julkaisuja mitä olen aiheesta lukenut.
Itse olen syönyt vähähiilihydraattisesti nyt kuukauden verran ja paino on pudonnut jo yli 10 kg. Kuten varmaankin tiedät, ketolla syödään paljon rasvaa, kaloreita olen syönyt ihan riittämiin joten ei ole siitä kiinni.
Jatkuvasta liiallisesta rasvan syönnistä, seuraa väistämättä rasvamaksa.
Rasvamaksa tulee sokerista, varsinkin hedelmäsokerista. Ei oikeasta rasvasta.
Pakko korjata: olet väärässä, vyötärölihavuus aiheuttaa, ja kovat, eli eläinrasvat myös.
Toki geneettisen oerimän pitää olla sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juustot ostan aina palana ja vetelen paksuja siivuja Marttiinin puukolla juustopalasta. Sitten jätän ne ainakin 30 min. leikkuulaudalle, että lämpiävät ja maistuvat jollekin. Kylmää juustoa en syö. Vähärasvaisia juustoja en edes tunne enkä niitä ostaisi, mutta ei sellaisia meillä Italiassa olekaan. Kaikkea humpuukia sitä onkin, varmaan ovat jotain jätettä tuollaiset vähärasvaiset juustot. Mitä mahtavat sisältää? Ei niitä sovi edes juustoksi nimittää.
Suomalaiset on niin aivopesty oikean rasvan vaarallisuudesta, niin he haluavat välttää sitä kaikin keinoin. Ja lihovat vain keinoruualla. Eivätkä edes tajuu :D:D:D
Usko jo, tuo Polar5 ei ole mitään keinoruokaa, vaan sanaa juustoa, kuin muutkin juustot, vähemmällä rasvalla.
Syö sinä vaikka voita ja kermaa, mutta anna meidän, jotka haluamme syödä noita juustoja, syödä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan kun syö pullia, kakkuja, keksejä, suklaata, sipseja ja monta jugurttia päivässä. Tulee piilosokeriakin oikein pirusti. Sitten säästellään muka juustojen rasvapitoisuudessa. Todella huvittavaa.
Typerys. Kokonaisuus ratkaisee. Ei nuokaan kuulu terveelliseen ja hyvään ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
kuka tollasta pahvia syö
Minä syön. Syö sinä mitä juustoja haluat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko jo, tuo Polar5 ei ole mitään keinoruokaa, vaan sanaa juustoa, kuin muutkin juustot, vähemmällä rasvalla.
Syö sinä vaikka voita ja kermaa, mutta anna meidän, jotka haluamme syödä noita juustoja, syödä rauhassa.
Kyllä se Polar5 on keinoruokaa. Mikään oikea juusto ei ole vähärasvainen.
Syö sinä silti ihan rauhassa keinotekoista ravintoa. Älä kuitenkaan yritä selittää noita feikkijuustojasi oikeaksi ravinnoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisiko jotain perusteluita kevytjuustojen haukkumiselle? Yli puolet suomalaisista on ylipainoisia, ja täällä väitetään että rasvaisella ruoalla laihtuu. Tuo väite on vastoin kaikkia tieteellisiä julkaisuja mitä olen aiheesta lukenut.
Itse olen syönyt vähähiilihydraattisesti nyt kuukauden verran ja paino on pudonnut jo yli 10 kg. Kuten varmaankin tiedät, ketolla syödään paljon rasvaa, kaloreita olen syönyt ihan riittämiin joten ei ole siitä kiinni.
Jatkuvasta liiallisesta rasvan syönnistä, seuraa väistämättä rasvamaksa.
Rasvamaksa tulee sokerista, varsinkin hedelmäsokerista. Ei oikeasta rasvasta.
Pakko korjata: olet väärässä, vyötärölihavuus aiheuttaa, ja kovat, eli eläinrasvat myös.
Toki geneettisen oerimän pitää olla sopiva.
Joo joo, rasvamaksa aiheuttaa vyötärölihavuutta eikä päinvastoin. Eläinrasvat hoitaa maksaa ei vahingoita sitä,
Ehkä sun kannattais hankkia tietoa, ettet olis noin pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maitorasva juustosta ei tutkimuksissa ole nostanut kolesterolia vaikka niin oletettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerys. Kokonaisuus ratkaisee. Ei nuokaan kuulu terveelliseen ja hyvään ruokavalioon.
Itse olet. Juuri nuo kuuluvat suomalaiseen ravintoon päivittäin, pullia ja keksejä, karkkeja ja sipsejä mahan täydeltä, mutta sitten keinotekoista 5% juustoa kun maha jo pullottaa sokerien ja transrasvojen syönnistä.
Polarin hinta nousi heti huhtikuussa. Se oli minunkin suosikkijuusto.
Mä lähes lopetin juuston käytön. Enkä siten enää syö oikeastaan leipääkään ollenkaan. Hyvää juustoa syön kerran kuussa pitsan päällä ja toisen kerran pastan kanssa. Juuston rasvamäärästä en pihistele.
Raejuustoon en koske, vaikka kolme ravitsemusterapeuttia on yrittänyt ujuttaa sen mun arkiruokailuun noin vaan. Se on ällöttävää. Mä olen pärjännyt ilman tähänkin asti ja pärjään loppuunkin. En tiedä mitä valion konsulentteja olivat, se raejuuston tuputus oli älytöntä.
Vähärasvasia juustoja ei ole olemassakaan. Tai niitä ei saisi kutsua juustoksi. Olkoon ne niitä vuustoja yms. ;)
Itse en voi enää syödä mitään juustoa puhjenneen maitoallergian takia (kyllä, ihan "virallinen" maitoallergia, jos joku tuostakin nyt pulttia vetää), mutta ihmettelen tosiaan että heti ollaan tuputtamassa niitä kermajuustoja sellaiselle joka ei niitä halua. Olen koko ikäni ollut ihan normaalipainoinen tai laiha, eikä kolesterolissakaan ole ikinä ollut valittamista, mutta TYKKÄSIN enemmän Polarista kuin kermajuustoista. Siis mausta tykkäsin enemmän. Ajatella, ihmisillä on erilaisia makuja. Sen lisäksi rasvaiset maitotuotteet aiheuttivat minulla aina närästystä, mutta vähärasvaiset eivät.
Mutta joo, nämä ketjut ovat aina sellaista, että joku kysyy "suositelkaa hyvää kakkureseptiä" ja vastaajat pöyristyvät "miksi syöt kakkuja?!" Taattua AV-laatua.
5% Polar on täyttä muovia! Ei sitä pitäisi antaa ihmisravinnoksi vaan sillä voi vaikka päällystää kirjoja! En ymmärrä, kuinka semmosta saa edes kutsua juustoksi.