Yksi aloitus vauvafoorumille ja yksi kommentti siellä muutti koko elämäni lopullisesti
En ole enää löytänyt sitä ketjua kiittääkseni siellä.
Aloitin keskustelun liittyen suureen tajuamiseen oman henkisen hyvinvoinnin kannalta ja että mikään ei ole enää entisellään. Joku kommentoi, että kyseessä on kvanttihyppy. Tutustuin termiin ja ajauduin kaninkoloon ja pitkälle sittenkin. Nyt on koko elämäni ja mieleni aivan uusi. Olen todella onnellinen, puoliso on aivan ikihyvillään siitä mitä minulle on tapahtunut.
Lopetin kaikki päihteet (olin semi alkoholisti) ja sain työuraani ennennäkemätöntä nostetta. Olen inspiroitunut ja innokas näkemään mitä lisää elämä tuo tullessaan.
Että tattis vaan! Toivottavasti tunnistat itsesi <3
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on tie, totuus ja elämä.
Tämä. Muuta totuutta ja pelastusta ei ole.
Itse uskon niin, että Jeesus tiesi kyllä mistä puhui, mutta hänen sanomansa on ymmärretty väärin ja vielä käännetty miten sattuu. Nykyinen puhe jumalan pojasta on käännösvirhe. Tavallinen poika hän oli (joka vain oli oivaltanut totuuden), ja me kaikki olemme yhtä lähellä jumalaa kuin Jeesus itse. Niinkin lähellä, että me olemme tämä niinsanottu jumala kaikki yhdessä.
Jeesus raamatun mukaisesti on satuhahmo. Jeesus todellisuudessa tavallaan profeetta. Jumala henkilöityneenä entiteettinä, jolla on mieli ja persoona, on satua. Jumala kaukkeutena ja tietoisuutena on totta.
Niin mitä te tarkoitatte, että Jeesus on totuus ja pelastus?
Perinteistä newagepaskaa. Hyväksytään kaikki uskomukset, kunhan ne on ensin taivutettu muotoon, jossa ei ole jälkeäkään perinteisestä näkemyksestä. Ja tutkijat ovat tietysti kääntäneet kaikki tekstit väärin parin tuhannen vuoden ajan, mutta yksi av-mamma tietää totuuden.
Minun tietoni perustuu nykytutkimukseen ja sinun tietosi.. pari tuhatta vuotta vanhoihin teksteihin ja käännöksiin? Silloin varmasti oli tosi tiukka laadunvalvonta.
Tiesitkö, että neitsyt Maria ei ollut neitsyt?
https://tieku.fi/kulttuuri/myytit/joulumyytti-oliko-maria-todella-neits…
En jaksa arvailla että osaatko englantia, tuossa tieteen kuvalehden artikkeli
Niin, Raamatussa on käännösvirhe. Voisitko laittaa niitä linkkejä juttuihin, missä kerrotaan, että toi Jumalan poika -osuus on käännösvirhe? Koska se olisi sellainen relevantti linkki toisin kuin tuo, ellei tuo virhe vakuuttanut sinua siitä, ettei Jeesus ole Jumalan poika.
Ps. Osaan erinomaisesti englantia, eli ei tarvitse ujostella.
No ihan jos perusbiologiaa mietitään. Niin jos se Maria ei ollut neitsyt, niin mitenköhän se vauva olisi sinne vatsaan tullut? 1+1=3
No uskontoja harvoin mietitään millään perusbiologialla. Vai mitä on biologia mieltä Jumalasta kaikkeutena ja tietoisuutena?
Ei ole kyse jumalasta vaan siitä, että Jeesus on ihmisen poika ja minä selitän sen biologialla. Biologinen luonnonlakeja noudattava perus peruna sieltä syntyi, ihmisen hedelmöittämän äitinsä mahasta.
Se mitä jumala itse on, on täysin eri kysymys.
Mutta kun kristinuskon pääperiaate on se, että Jeesus on Jumalan poika. Uskolta menee pohja, jos Jeesus oli vaan joku random hemmo. Sen takia sitä ei voi uskonnolliselta kannalta selittää biologialla. Mutta jos katsota tätä samasta lähtökohdasta, niin keskustelu on aika turhaa.
Tosin olisin kyllä kovasti toivonut linkkiä siihen Jumalan poika -käännösvirheeseen, josta sinä puhuit. Sitä ei sitten ilmeisesti ollutkaan, kun aloit selittää biologiasta etkä vaan laittanut sitä linkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on muita ketjuja valtauskonnosta. Erikoista, että henkisyydestä ei saa keskustella rauhassa ilman että sinne ilmestyy näitä jotka näkevät demoneja kaikkialla, sekä skeptikoita.
Olisiko aivan mahdoton ajatus antaa toisten uskoa omalla tavallaan? Me henkisiksi itsemme luokittelevat yritämme vain kehittyä paremmiksi ihmisiksi. Mikä siinä on niin raivostuttavaa?
Oletko sä koskaan lukenut niitä ketjuja valtauskonnoista? Suurin osa kommenteista on haukkuja uskovaisia kohtaan eikä mitään asiallista keskustelua. Harva ketju pysyy asiallisena. Eli tervetuloa palstalle!
Niin sä voit toki omalta osalta lopettaa harjoittamasta huonoa käytöstä ja normalisoimasta sitä. Olisko ideaa.
En tiennytkään, että kysymykseen vastaaminen oli huonoa käytöstä. Sori!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on new age -opit, niin olisin varovainen. Itse menin melkein hommaan mukaan ja vasta kun lähdin pois, tajusin miten älytöntä se on.
Esim. Sellaiset tyypit jauhoi egosta, jotka oli ihan käsittämättömän egoistisia. Järkyttävää.
Onneks lähdin.
Meillä kaikilla on ego ja ihan syystä. Valaistuneillakin. Kyse on siitä, et antaako sen egon viedä vai ei. Egoa voi myös hoivata ja parantaa. Sen poistamiseen pyrkiminen on aivan hullun hommaa.
Hei. Luulen, että AP viittaa minuun kirjoittajana, vaan en voi tietää. On surullista, että tämä koko ketju täytyy nyt näistä kirjoituksista, joilla viitataan erilaisiin hörhöilyihin, joissa on voimakkaasti läsnä jonkinlainen auktoriteetti, ja jota tulisi kuunnella, jotta voi "valaistua".
Kerron heti tähän alkuun, että ei ole millään tavalla vaarallista olla utelias. Mutta heti samaan hengenvetoon on sanottava, että saattaa olla henkilölle itselleen vaarallista ajautua tilanteeseen, jossa hän on jonkun toisen "gurun" ohjaamana. Siksi mihin tahansa "guruun", joka tulee ihmisen elämään neuvomaan ja ehdollistamaan toisen ihmisen kokemusta, tämä asetelma on hyvin vaarallinen. Tämä neuvo kannattaa ottaa todesta. Älä missään nimessä osta mitään keneltäkään tullaksesi hyväksytyksi johonkin ryhmään. Älä missään nimessä anna suostumustasi mihinkään, mikä edellyttää sinulta yhtään mitään. Ja tarkoitan todella MITÄÄN.
Nyt kaikki nämä viittaukset itämaisiin uskontoihin, ja skientologiaan ja erilaisiin hämmentäviin rajakokemuksiin.......ei, edelleenkään ei ole tarkoitus löytää mitään "leijuvaa tunnetta", eikä läsnäoloharjoitukset ole millään tavalla euforisia, eikä siellä ole mitään siellä seinässä kun sitä tuijotetaan. Jos tunnet jotain tarvetta leijua tai valaistua, mene juttelemaan länsimaiselle lääkärille, päässäsi on vikaa, ja se saattaa auttaa. Ehkä. Anteeksi lievä herättelevä, provokatiivinen kielenkäyttö. Suoraan egosta lähtöisin. Sorry. :) Nyt se tulee tarpeeseen.
Asiaan. Buddhalaisessa filosofiassa ja meditaatioharjoituksessa, mistä Eckart Tolle on tehnyt kauniisti kuvailtua sanahelinää, koska se myy hyvin, on kyse hyvin yksinkertaisesta asiasta: läsnäolosta. Hengitysharjoituksin ollaan läsnä hetkessä, jolloin asiat, joilla ei ole välitöntä vaikutusta nykyhetkeen (ensi talven sähkön hinta tai maanantain palaverisi), saavat oikeat mittasuhteet. Kyse on mielenhallinnasta, ja siitä, että luodaan vakaa yhteys omaan vartaloon, omiin aistihavaintoihin, ja sitä kautta tunnustetaan läsnä oleva hetki. Aistien, kuulon, näön, tunnon, hajun avulla saadaan yhteys siihen, mikä on tässä hetkessä läsnä, ja mikä on aitoa. Kaikki ne ajatukset, joita ihminen on rakentanut mieleensä on suurelta osin turhaa. Se tarina, jonka olet rakentanut itse itsestäsi, on suurelta osin poissa tuossa hetkessä, jossa aistitaan luonnossa olevia tapahtumia. Se tarina koulutuksestasi, sodastasi ei ole läsnä tuossa hetkessä.
Ja se hetki on turvapaikka kaikelta siltä sodalta, joka sinua vaivaa, ja kaikki se, mitä sinä teet, et voi koskaan tuhota sitä läsnäolon ydintä, joka liittyy hengitykseesi ja siihen, että sinä elät. Et voi saavuttaa rahallasi tuossa hetkessä mitään, eikä mikään menneisyytesi vääryys voi tuossa hetkessä sinun arvoasi alentaa.
Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin surullista, että etsiessä helppoa ja kaiken ratkaisevaa, yksiselitteistä totuutta, takerrutaan ihan mihin tahansa ja uskotaan kaikki totena, jos siitä tulee itselle hyvä olo edes hetkeksi.
Patenttiratkaisua ei ole. Ihmisen elämä on jatkuvaa etsimistä ja kyseenalaistamista. Työ on tehtävä itse oman henkisen kasvun eteen.
Helppoa? Voi hyvää päivää kuule kaikkea muuta. Itsellä matkaan on liittynyt niin syvää itsetutkiskelua, oman itsensä raakaa katsomista, uhrauksia, koko uskomusmaailman tarkastelua ja kyseenalaistamista. Olen kärsinyt ja itkenyt ja pelännyt aivan h el vetisti (pun intended) päästäkseni tähän pisteeseen. Olen lähes täysin vapaa traumoista, peloista, negatiivisista uskomuksista. Olen rohkea, vapaa, onnellinen. Joka ikinen päivä olen syvästi kiitollinen että rakastin itseäni niin paljon, että ruoskin itseni tämän läpi. Vielä on tehtävää, mutta paluuta ei ole.
Mistä ihmeestä sinä puhut? Feel good viikonloppuretriitti ei ole mikään ratkaiseva totuus. Totuus punnitaan ajan myötä ja tosipaikan tullen. Itsellä esim läheisen kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on muita ketjuja valtauskonnosta. Erikoista, että henkisyydestä ei saa keskustella rauhassa ilman että sinne ilmestyy näitä jotka näkevät demoneja kaikkialla, sekä skeptikoita.
Olisiko aivan mahdoton ajatus antaa toisten uskoa omalla tavallaan? Me henkisiksi itsemme luokittelevat yritämme vain kehittyä paremmiksi ihmisiksi. Mikä siinä on niin raivostuttavaa?
Oletko sä koskaan lukenut niitä ketjuja valtauskonnoista? Suurin osa kommenteista on haukkuja uskovaisia kohtaan eikä mitään asiallista keskustelua. Harva ketju pysyy asiallisena. Eli tervetuloa palstalle!
Niin sä voit toki omalta osalta lopettaa harjoittamasta huonoa käytöstä ja normalisoimasta sitä. Olisko ideaa.
En tiennytkään, että kysymykseen vastaaminen oli huonoa käytöstä. Sori!
Näppärästi unohdit tuon normalisoinnin. Saat anteeksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on new age -opit, niin olisin varovainen. Itse menin melkein hommaan mukaan ja vasta kun lähdin pois, tajusin miten älytöntä se on.
Esim. Sellaiset tyypit jauhoi egosta, jotka oli ihan käsittämättömän egoistisia. Järkyttävää.
Onneks lähdin.
Meillä kaikilla on ego ja ihan syystä. Valaistuneillakin. Kyse on siitä, et antaako sen egon viedä vai ei. Egoa voi myös hoivata ja parantaa. Sen poistamiseen pyrkiminen on aivan hullun hommaa.
Hei. Luulen, että AP viittaa minuun kirjoittajana, vaan en voi tietää. On surullista, että tämä koko ketju täytyy nyt näistä kirjoituksista, joilla viitataan erilaisiin hörhöilyihin, joissa on voimakkaasti läsnä jonkinlainen auktoriteetti, ja jota tulisi kuunnella, jotta voi "valaistua".
Kerron heti tähän alkuun, että ei ole millään tavalla vaarallista olla utelias. Mutta heti samaan hengenvetoon on sanottava, että saattaa olla henkilölle itselleen vaarallista ajautua tilanteeseen, jossa hän on jonkun toisen "gurun" ohjaamana. Siksi mihin tahansa "guruun", joka tulee ihmisen elämään neuvomaan ja ehdollistamaan toisen ihmisen kokemusta, tämä asetelma on hyvin vaarallinen. Tämä neuvo kannattaa ottaa todesta. Älä missään nimessä osta mitään keneltäkään tullaksesi hyväksytyksi johonkin ryhmään. Älä missään nimessä anna suostumustasi mihinkään, mikä edellyttää sinulta yhtään mitään. Ja tarkoitan todella MITÄÄN.
Nyt kaikki nämä viittaukset itämaisiin uskontoihin, ja skientologiaan ja erilaisiin hämmentäviin rajakokemuksiin.......ei, edelleenkään ei ole tarkoitus löytää mitään "leijuvaa tunnetta", eikä läsnäoloharjoitukset ole millään tavalla euforisia, eikä siellä ole mitään siellä seinässä kun sitä tuijotetaan. Jos tunnet jotain tarvetta leijua tai valaistua, mene juttelemaan länsimaiselle lääkärille, päässäsi on vikaa, ja se saattaa auttaa. Ehkä. Anteeksi lievä herättelevä, provokatiivinen kielenkäyttö. Suoraan egosta lähtöisin. Sorry. :) Nyt se tulee tarpeeseen.
Asiaan. Buddhalaisessa filosofiassa ja meditaatioharjoituksessa, mistä Eckart Tolle on tehnyt kauniisti kuvailtua sanahelinää, koska se myy hyvin, on kyse hyvin yksinkertaisesta asiasta: läsnäolosta. Hengitysharjoituksin ollaan läsnä hetkessä, jolloin asiat, joilla ei ole välitöntä vaikutusta nykyhetkeen (ensi talven sähkön hinta tai maanantain palaverisi), saavat oikeat mittasuhteet. Kyse on mielenhallinnasta, ja siitä, että luodaan vakaa yhteys omaan vartaloon, omiin aistihavaintoihin, ja sitä kautta tunnustetaan läsnä oleva hetki. Aistien, kuulon, näön, tunnon, hajun avulla saadaan yhteys siihen, mikä on tässä hetkessä läsnä, ja mikä on aitoa. Kaikki ne ajatukset, joita ihminen on rakentanut mieleensä on suurelta osin turhaa. Se tarina, jonka olet rakentanut itse itsestäsi, on suurelta osin poissa tuossa hetkessä, jossa aistitaan luonnossa olevia tapahtumia. Se tarina koulutuksestasi, sodastasi ei ole läsnä tuossa hetkessä.
Ja se hetki on turvapaikka kaikelta siltä sodalta, joka sinua vaivaa, ja kaikki se, mitä sinä teet, et voi koskaan tuhota sitä läsnäolon ydintä, joka liittyy hengitykseesi ja siihen, että sinä elät. Et voi saavuttaa rahallasi tuossa hetkessä mitään, eikä mikään menneisyytesi vääryys voi tuossa hetkessä sinun arvoasi alentaa.
Ole hyvä.
Te teette olettamuksia että lähdin tohon hommaan jostain tietyistä lähtökohdista käsin. Olin kyllä ihan tavallinen tyttö ja ihan pikkuhiljaa aloin mennä tohon mukaan. En mikään erityisesti herkillä oleva. Rakastunut kylläkin, ainakin jossain vaiheessa. Ei teidän puheet mua mitenkään hämmästytä.
Eikä hämmästytä sekään että uskotte löytäneenne totuuden. Ei munkaan päätä voinut kääntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eckhart Tolle on ns. kevythenkisyyttä. Hyvä alku sekin , mutta toivottavasti ymmärrät että henkisyys on matka jolla ei ole päätepysäkkiä. Vielä on paljon oivallettavaa, jos sen niin ymmärtää. Suosittelen kokeilemaan vaikkapa zen meditoimista ja/tai joogaa.
Minä vuorostani sanon, että kaikki uushenkisyys on saatanan metkuja, ja päätepiste on päinvastainen kun itseään kehittävät ihmiset luulevat ja toivovat :(
Itsensä kehittäminen sinänsä on hyvä hyve, mutta jooga on uskonnon harjoittamista, ja siellä on takana petkuttamisen mestari. Valaistuminen on vain toivekuva. Ihminen menee tuhanteen solmuun yrittäessään pinnistellä paremmaksi, valaistumisen sijaan hän lopulta kokee epätoivoa ja ahdistusta. Pahimmillaan hän on avannut henkensä demoneille.
Totuus on Jeesus, onneksi Hän on vapauttanut monet henkisyyden vankilan pakkopaidasta oikeaan vapauteen <3
Mee pois
Mielestäni suurin ero ns. feikillä valaistumisella tai feikillä uskonnolla todelliseen ja aitoon sanotaan nyt for the sake of agrument "valaistumiseen" (vaikka se on oikeasti kyllä Jeesuksen löytämistä), on se, että kaikki feikit tapaukset painottaa sitä, että ihmisen on itse ponnisteltava jotain. On ajateltava tietyllä tavalla, on oltava kokoajan pyrkimässä ylemmäs, on tehtävä sitä ja tätä, että. Jeesus sanoo juuri päinvastoin: lepää, Jumala pitää huolen. Mikään muu uskonto, new age, joogat, what ever, ei anna tätä tai sano niin, ja siinä juuri se juttu.
Kyllä siinä kohtaa kun ihminen on kehäraakkina ja ei muuta enää tahdo kun joko kuolla tai nukkua sata vuotta putkeen, alkaa etsintä. Levosta tunnistaa, että onko kyseessä feikki vai aito tie.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni suurin ero ns. feikillä valaistumisella tai feikillä uskonnolla todelliseen ja aitoon sanotaan nyt for the sake of agrument "valaistumiseen" (vaikka se on oikeasti kyllä Jeesuksen löytämistä), on se, että kaikki feikit tapaukset painottaa sitä, että ihmisen on itse ponnisteltava jotain. On ajateltava tietyllä tavalla, on oltava kokoajan pyrkimässä ylemmäs, on tehtävä sitä ja tätä, että. Jeesus sanoo juuri päinvastoin: lepää, Jumala pitää huolen. Mikään muu uskonto, new age, joogat, what ever, ei anna tätä tai sano niin, ja siinä juuri se juttu.
Kyllä siinä kohtaa kun ihminen on kehäraakkina ja ei muuta enää tahdo kun joko kuolla tai nukkua sata vuotta putkeen, alkaa etsintä. Levosta tunnistaa, että onko kyseessä feikki vai aito tie.
Ei se Jumalan seuraaminenkaan mitään helppoa ole, mutta Jumala puhuttelee meitä ihan eri tavalla kuin nuo muut jutut. Kokemuksesta tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse uskon niin, että Jeesus tiesi kyllä mistä puhui, mutta hänen sanomansa on ymmärretty väärin ja vielä käännetty miten sattuu. Nykyinen puhe jumalan pojasta on käännösvirhe. Tavallinen poika hän oli (joka vain oli oivaltanut totuuden), ja me kaikki olemme yhtä lähellä jumalaa kuin Jeesus itse. Niinkin lähellä, että me olemme tämä niinsanottu jumala kaikki yhdessä.
Jeesus raamatun mukaisesti on satuhahmo. Jeesus todellisuudessa tavallaan profeetta. Jumala henkilöityneenä entiteettinä, jolla on mieli ja persoona, on satua. Jumala kaukkeutena ja tietoisuutena on totta.
Perinteistä newagepaskaa. Hyväksytään kaikki uskomukset, kunhan ne on ensin taivutettu muotoon, jossa ei ole jälkeäkään perinteisestä näkemyksestä. Ja tutkijat ovat tietysti kääntäneet kaikki tekstit väärin parin tuhannen vuoden ajan, mutta yksi av-mamma tietää totuuden.
Minun tietoni perustuu nykytutkimukseen ja sinun tietosi.. pari tuhatta vuotta vanhoihin teksteihin ja käännöksiin? Silloin varmasti oli tosi tiukka laadunvalvonta.
Niin, Raamatussa on käännösvirhe. Voisitko laittaa niitä linkkejä juttuihin, missä kerrotaan, että toi Jumalan poika -osuus on käännösvirhe? Koska se olisi sellainen relevantti linkki toisin kuin tuo, ellei tuo virhe vakuuttanut sinua siitä, ettei Jeesus ole Jumalan poika.
No ihan jos perusbiologiaa mietitään. Niin jos se Maria ei ollut neitsyt, niin mitenköhän se vauva olisi sinne vatsaan tullut? 1+1=3
No uskontoja harvoin mietitään millään perusbiologialla. Vai mitä on biologia mieltä Jumalasta kaikkeutena ja tietoisuutena?
Ei ole kyse jumalasta vaan siitä, että Jeesus on ihmisen poika ja minä selitän sen biologialla. Biologinen luonnonlakeja noudattava perus peruna sieltä syntyi, ihmisen hedelmöittämän äitinsä mahasta.
Se mitä jumala itse on, on täysin eri kysymys.
Mutta kun kristinuskon pääperiaate on se, että Jeesus on Jumalan poika. Uskolta menee pohja, jos Jeesus oli vaan joku random hemmo. Sen takia sitä ei voi uskonnolliselta kannalta selittää biologialla. Mutta jos katsota tätä samasta lähtökohdasta, niin keskustelu on aika turhaa.
Tosin olisin kyllä kovasti toivonut linkkiä siihen Jumalan poika -käännösvirheeseen, josta sinä puhuit. Sitä ei sitten ilmeisesti ollutkaan, kun aloit selittää biologiasta etkä vaan laittanut sitä linkkiä.
Minun filosofiaani ei taas haittaa, että Jeesus oli perus pulliainen kuten oli myös Siddharta Gautama ennen häntä. Uskolta ei mene pohjaa, uudelta testamentilta pitkälti kyllä.
Jumala on aina ollut ja tulee aina olemaan, kaikkialla. Me olemme osa jumalaa mutta moni ei vain näe sitä. Jeesus yritti monin sanoin selittää asiaa ihmisille, mutta kun konsepti on sanojen tuolla puolen niin merkinnät ja käännökset on mitä on. Nykypäivänäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ja piti vielä lisätä, että se kehäraakkina oleminen tai sellaiseksi tuleminen tapahtuu automaattisesti näiden feikkien kanssa. Sitä ei huomaa kuin vasta liian myöhään kun on jo ansassa ja ei enää pääse omin avuin pois. Siihen alkuun ei tarvita muuta kuin sitä ns. tervettä uteliaisuutta. And curiosity killed the cat.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tosi lämmin fiilis, kun ajattelen, että Jeesuksen tai jumalan löytäminen on oikeasti valaistumista :D En itse kuulu mihinkään uskontoon tai filosofiaan, mutta juu aidot valaistuneet/Jeesuksen löytäneet kyllä tietävät mistä puhutaan. Itse valaistuin aivan yllättäen kuuntelemalla luentoa aivan muista aiheista. Koen, että kyse on löytämisestä ja tajuamisesta ennemmin kuin saavuttamisesta tai perille pääsemisestä. Ja usein se tapahtuu juuri silloin kun ei pinnistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se Jumalan seuraaminenkaan mitään helppoa ole, mutta Jumala puhuttelee meitä ihan eri tavalla kuin nuo muut jutut. Kokemuksesta tiedän.
Ei toki olekaan helppoa, mutta Jumala antaa siihen voiman ja auttaa. Joogaajille ym. "etsijöille" taas voimia ja apua ei heru, hehän ovat jo kääntäneet selkänsä Jumalalle ja siis ovat omavoipaisia, mihin Jumalalla toki on ratkaisu, mutta neuvoo vasta, kun he palaavat takaisin Hänen tykönsä, hylkäävät väärät jumalat ja anovat anteeksi. Se on joko tai, ei molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tosi lämmin fiilis, kun ajattelen, että Jeesuksen tai jumalan löytäminen on oikeasti valaistumista :D En itse kuulu mihinkään uskontoon tai filosofiaan, mutta juu aidot valaistuneet/Jeesuksen löytäneet kyllä tietävät mistä puhutaan. Itse valaistuin aivan yllättäen kuuntelemalla luentoa aivan muista aiheista. Koen, että kyse on löytämisestä ja tajuamisesta ennemmin kuin saavuttamisesta tai perille pääsemisestä. Ja usein se tapahtuu juuri silloin kun ei pinnistä.
Sori, mutta Jeesuksen löytäminen ei ole jumalan löytämistä. Jos siis tarkoitit jumalaa pienellä j-kirjaimella, eikä tuo ole vaan kirjoitusvirhe. Toivottavasti ei, sillä jos on, olet pahasti hakoteillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan perusbiologiaan mennään, niin kai tiedät että maailmassa on elämänmuotoja, jotka eivät tarvitse koirasta lisääntyäkseen?
Miksi siis moinen olisi Jumalalle mahdotonta? Mehän lähdemme solusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks lähdin.
Ole hyvä.
Te teette olettamuksia että lähdin tohon hommaan jostain tietyistä lähtökohdista käsin. Olin kyllä ihan tavallinen tyttö ja ihan pikkuhiljaa aloin mennä tohon mukaan. En mikään erityisesti herkillä oleva. Rakastunut kylläkin, ainakin jossain vaiheessa. Ei teidän puheet mua mitenkään hämmästytä.
Eikä hämmästytä sekään että uskotte löytäneenne totuuden. Ei munkaan päätä voinut kääntää.
En tee mitään olettamuksia sinusta, tyttö. Toivon, että voit nyt hyvin. Absoluuttisia totuuksia ei voi muuttaa. Absoluuttinen totuus on se, että kaikki mikä on, on jatkuvassa virtauksessa. Materiaalit virtaavat, rakentamani talo murtuu hiljalleen yksi kivi kerrallaan, ja minä vanhenen yksi päivä kerrallaan. En voi vaikuttaa siihen. Se on absoluuttinen totuus. En voi vaikuttaa siihen, miten minusta ajatellaan, enkä voi vaikuttaa siihen, miten maailmassa ihmiset taistelevat toisiaan vastaan saadakseen resursseja. Buddhalaisessa maailmassa elämä on kärsimystä ("dukkha"). En voi vaikuttaa siihen, ja mitään mitä minä kaupasta ostan, sveitsiläinen rannekello tai italialainen puku, ei voi lisätä minun "arvoani". Minä olen, eikä olemassaolollani ole suurempaa merkitystä. Voin vain hyväksyä osani maailmassa, ja mukautua, mutta mikään mikä on ylläni tai ympärilläni, ei voi lisätä minun arvoani. Myöskään mikään ulkopuolinen olento, kenties kaunis neitsyt, joka haluaa harrastaa kanssani seksiä, ei voi lisätä minun arvoani, eikä toisaalta vähentää. Ihminen pyrkii välttämään kipua, ja pyrkii saamaan energiaa syömällä ravintoaineita. Se, että syön parasta italialaista Arborio riisistä valmistettua risottoa, jossa on paljon voita ja ihana kanttarellien maku, ei lisää minun arvoani. Ei toisaalta vähennäkään. Olla kiitollinen, tyytyä, istua, olla läsnä hetkessä, kuunnella lintuja, oletko koskaan kuunnellut, kuinka tuulessa lehtipuu huojuu, oletko katsonut sitä, kuinka se siinä jokaisessa hetkessä, sen tuhannet lehdet ovat tuulessa aina yksilöllisesti eri asennossa. Oletko miettinyt, että rauduskoivu on AINA eri asennossa, koska sen tuhannet lehdet ovat aina eri asennossa, ne eivät koskaan ole samassa asennossa ne lehdet kuin hetkeä aiemmin?
Mikä olikaan ongelmasi? Syön mustikkaa ulkona pihassani. Juuri nyt putosi käpy männystä.
Kyllä minä ymmärrän, että he, joilla ei ole resursseja ja jotka näkevät nälkää, ja jotka kohtaavat väkivaltaa, heillä asiat ovat toisin. He eivät voi olla valaistuneita. Minä kärsin jokaisen heidän puolesta nyt hetken. Mutta samalla on pakko sanoa, että on näitä kolmannen maailman ongelmia aika paljon rakenneltu tähän hässäkän ympärille.
Kokeilkaa mennä luontoon ja syömään mustikoita ja kuuntelemaan rauduskoivua. Tuijottakaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun se Jumalan läsnäolo ja puhuttelu tuntuu ihan erilaselta.
Jumala on Israelin Jumala, kun taas jumala on epäjumala. Kapis koolla?
Vierailija kirjoitti:
Jos viittaat minun viestiini tuolla aiemmin, joka kävi ns helvetin läpi, niin se kaikki tuli Jeesuksen löytämisen jälkeen. Aloin sen jälkeen sekä puhdistaa että puhdistua. Pahasti addiktoituneella, sairaalla ja piestyllä ihmisellä oli paljon luovittavaa.
En tarvitse mitään suosituksia, kiitos kuitenkin. Tien että tarkoitat hyvää, mutta kyllä mulla ihan oma tahtokin on. En etsiytynyt noihin piireihin mitenkään erityisesti, tutustuin vaan netissä (somessa) ihmisiin. Siksi varoitankin nyt täällä että tien päässä ei ole ehkä kultaa.
Uskon kyllä että joku voi olla sielunkumppani (en kuitenkaan usko new age -teorioihin tai kaksoisliekko-teoriaan enää) mut toivoisin että sen varjolla ei houkuteltais ihmisiä kaiken maailman tuhansien dollareiden kursseille, joita vetää itse oppineet "työnsä tehneet". Itse en onneks semmoseen mennyt, vaikka kovasti kyseltiin että etkö halua tehdä työtä sielusi eteen? :( no en, koska jos homma ois totta (sielun tasojen kehitys) niin meidänhän pitäis kehittyä ilman mitään kurssejakin. ;) miksi valita oikopolku?
Jotenkin vapauttavaa tajuta mitä olen tajunnut tuon jälkeen - ihan sama, mitä sitä ottamaan pakkomiellettä yhdestä ihmisestä, ei se onnellisuus ole sen varassa eikä se sielunkumppani välttämättä ole niin 95%sti samanlainen kuin luuli. Jälkikäteen huomaa ettei todellakaan ollut. Uskon tosin että jos homma on tarkoitettu niin kyllä se sit tapahtuu ja jos taas ei ole niin en sitä kyllä haluakaan. Jumala pitää musta huolen.