Yksi aloitus vauvafoorumille ja yksi kommentti siellä muutti koko elämäni lopullisesti
En ole enää löytänyt sitä ketjua kiittääkseni siellä.
Aloitin keskustelun liittyen suureen tajuamiseen oman henkisen hyvinvoinnin kannalta ja että mikään ei ole enää entisellään. Joku kommentoi, että kyseessä on kvanttihyppy. Tutustuin termiin ja ajauduin kaninkoloon ja pitkälle sittenkin. Nyt on koko elämäni ja mieleni aivan uusi. Olen todella onnellinen, puoliso on aivan ikihyvillään siitä mitä minulle on tapahtunut.
Lopetin kaikki päihteet (olin semi alkoholisti) ja sain työuraani ennennäkemätöntä nostetta. Olen inspiroitunut ja innokas näkemään mitä lisää elämä tuo tullessaan.
Että tattis vaan! Toivottavasti tunnistat itsesi <3
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on tie, totuus ja elämä.
Tämä. Muuta totuutta ja pelastusta ei ole.
Itse uskon niin, että Jeesus tiesi kyllä mistä puhui, mutta hänen sanomansa on ymmärretty väärin ja vielä käännetty miten sattuu. Nykyinen puhe jumalan pojasta on käännösvirhe. Tavallinen poika hän oli (joka vain oli oivaltanut totuuden), ja me kaikki olemme yhtä lähellä jumalaa kuin Jeesus itse. Niinkin lähellä, että me olemme tämä niinsanottu jumala kaikki yhdessä.
Jeesus raamatun mukaisesti on satuhahmo. Jeesus todellisuudessa tavallaan profeetta. Jumala henkilöityneenä entiteettinä, jolla on mieli ja persoona, on satua. Jumala kaukkeutena ja tietoisuutena on totta.
Niin mitä te tarkoitatte, että Jeesus on totuus ja pelastus?
Perinteistä newagepaskaa. Hyväksytään kaikki uskomukset, kunhan ne on ensin taivutettu muotoon, jossa ei ole jälkeäkään perinteisestä näkemyksestä. Ja tutkijat ovat tietysti kääntäneet kaikki tekstit väärin parin tuhannen vuoden ajan, mutta yksi av-mamma tietää totuuden.
Minun tietoni perustuu nykytutkimukseen ja sinun tietosi.. pari tuhatta vuotta vanhoihin teksteihin ja käännöksiin? Silloin varmasti oli tosi tiukka laadunvalvonta.
Tiesitkö, että neitsyt Maria ei ollut neitsyt?
https://tieku.fi/kulttuuri/myytit/joulumyytti-oliko-maria-todella-neits…
En jaksa arvailla että osaatko englantia, tuossa tieteen kuvalehden artikkeli
Niin, Raamatussa on käännösvirhe. Voisitko laittaa niitä linkkejä juttuihin, missä kerrotaan, että toi Jumalan poika -osuus on käännösvirhe? Koska se olisi sellainen relevantti linkki toisin kuin tuo, ellei tuo virhe vakuuttanut sinua siitä, ettei Jeesus ole Jumalan poika.
Ps. Osaan erinomaisesti englantia, eli ei tarvitse ujostella.
No ihan jos perusbiologiaa mietitään. Niin jos se Maria ei ollut neitsyt, niin mitenköhän se vauva olisi sinne vatsaan tullut? 1+1=3
No uskontoja harvoin mietitään millään perusbiologialla. Vai mitä on biologia mieltä Jumalasta kaikkeutena ja tietoisuutena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tota. Tän innoittamana aloin vähän tutkailla asiaa. Löytyi sitten hurahtaneita tutkijoita, jotka ovat mm.mielestään todistaneet, että 2000-luvulla tapahtuneilla rukouksilla on parannettu ihmisiä 90-luvulla. Menneisyyteen, kun voi kvanttihörhöjen mielestä ajatuksillaan vaikuttaa. 🤦
Mä luin Joe Dispenzan kirjan, jossa myös puhutaan tästä. Siinä esitetään aluksi kvanttimekaniikkaa yksinkertaistetusti, mutta pääsääntöisesti ihan oikein. Luin siitä osia miehelleni, joka on fyysikko. Sitten päästiin kohtaan, jossa kerrottiin miten ajattelemalla tiettyjä asioita romahdutetaan ne kvantit haluttuun tilaan. Mies meinasi tukehtua kahviinsa, kun ei naurusta meinannut tulla loppua. Hän sanoi, ettei se nyt herran jumala noin toimi.
En itse ole luonnontieteilijä, joten selitykseni voivat olla hieman epäselviä, mutta toi oli tiivistys tapahtumasta.
No siis tämä!! Kaikkien näiden new age-ajatusten taustalla on se suurempi ajatus, että ihminen itse on Jumala. Että jokainen pystyy muokkaamaan todellisuutta, koska on niin kaikkivaltias. Ei, ei todellakaan ole.
Mulla on selkeästi joku vaihe, kun etsinyt hyvinvointia ptsd:n kurjistamaan elämääni ja törmään nyt uusbiologiaan (Bruce H.Lipton) ja nyt kvanttibiologiaan ja tuohon Dispenzaan. Mutta mä oon niin kriittinen, että hyvä kun pystyn lukea noita. Ei liene vaaraa hurahtamisesta, varsinkaan kun luin noista rukousten voimalla 1990-luvulla parannetuista ja muusta vastaavasta.
Hyvä, jätä noi jutut! Maadoita itsesi takaisin tähän elämääsi hyvine ja huonoine puolineen. Hyväksyntä on kaiken avain.
Luen varmaan vielä mielenkiinnosta. Olen realisti ja ateisti enkä näe vaaraa, että hurahtaisin, mutta huomaan tän kaavan; huonovointinen ihminen lähtee etsimään apua ja vastaan alkaa tulla kaikenmaailman huuhaata. Osa sitten tarttuu niihin kuin hukkuva oljenkorsiin.
Paras ja oikeasti eheyttävin tapa on rehellinen itsensä ja maailman kohtaaminen. Se on raakaa, mutta keinoja sen aiheuttamien olotilojen löytämiseen ei saa käyttöön, jollei hyväksy maailman ja itsensä epätäydellisyyksiä.
Esimerkiksi tuo ego. Senkin tunnistaminen ja siitä luopuminen on tosi vapauttavaa ja tervehdyttävää, mutta mitään ulkopuolisia tiedon tarjoajia siihen ei välttämättä tarvitse. Mulle sen tunnistamiseen riitti itseni ja ympärillä olevien ihmisten ja ryhmädynamiikoiden perinpohjainen havainnointi, analysointi jne. Toki vanhastaan mm.psykan opintoja alla ja terveydenhuollon koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että olet oivaltanut jotain, mikä auttaa sinua tässä hetkessä. Muutaman vuoden päästä voit kokea monista asioista toisin. Ja niin pitääkin olla. Kehitys on elämänikäistä (ei vain tämän inkarnaation) ja on turha kuvitella löytäneensä lopullisia vastauksia.
Itse suoritin henkisyyttä, luin kirjoja ja yritin elää oppien mukaan, kunnes oivalsin että tämä materiaalinen elämä täällä, ihmissuhteineen, ylä- ja alamäkineen, on se koulu jota olen tullut suorittamaan. Ainoa apuväline jota enää oikeastaan käytän ovat tarotit. Lapsuudesta olen tottunut myös rukoilemaan. Muuten elän jalat tiukasti maassa ja tiukan tilanteen tullen yritän muistaa, että tämäkin on läksy.
Mutta kukin tyylillään Joillekin uskonto on tie, jos se tekee myötätuntoisemmaksi.
Siis rukoilet, mutta kanavoit pahoja henkiä tarot-korteilla? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Avaa se Raamattu, niin huomaat, että ennustaminen ym toiminta on syntiä. Nyt kun rukoilet, niin rukouksesi menevät Luciferille.
Jos ajattelee mustavalkoisesti asioita hyvä-paha hyve-synti niin mennään heti alkuun metsään. Ei ihme että uskovaiset tekevät pahimmat teot, koska on koko ikä padottu sitä ns pahaa sisälleen.
Uskovat eivät tee pahoja tekoja. Pahuuden vallassa olevat ihmiset ratsastavat uskonnolla huijaten ihmisiä. Riviuskovainen ei ole mikään paha. Sinulla ei näköjään ole moraalia lainkaan, kun kaikki on siellä harmaalla alueella.
Syöt kuitenkin lihaa, juot alkoholia, syöt avokadoja, ajat autolla, lennät lentokoneella, käytät kaukoidässä tehtyjä vaatteita ja tavaroita? Moni riviuskova kieltää mm. homojen oikeudet ja monen muun harmittoman asian, mitkä ei koske itseä. Nämä ovat myös pahoja asioita mitä tehdään, kun padotaan syntiä ja pahaa sisimpäänsä. Ja turha enää väittää, että asiat eivät olisikaan muka mustavalkoisia. Kehotan tutustumaan Carl Jungin teoriaan varjominästä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös helpotti h*lvetisti aikanaan kun löysin ja hoksasin nämä egojutut. Varsinkin sen että tunteet ei ole yhtä kuin itse, tunteet tulee ja menee ja niiden voi antaa olla, ei tarvitse takertua märehtimiseen (on nimittäin taipumusta). Yhtään en ole muita paremmaksi muuttunut, on vain olo itseni kanssa ja elämä helpompaa, kun tiedostan omat egosekoilut ja osaan niistä irtautua.
Auttaako egoon jokin yrtti tai sieni tai ainesosa esim. l teaniini?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on new age -opit, niin olisin varovainen. Itse menin melkein hommaan mukaan ja vasta kun lähdin pois, tajusin miten älytöntä se on.
Esim. Sellaiset tyypit jauhoi egosta, jotka oli ihan käsittämättömän egoistisia. Järkyttävää.
Onneks lähdin.
Oman mieheni ex-vaimo sekosi, kun upposi noihin. :( Todellakin kannattaa olla varuillaan ja ajatella kriittisesti eikä hurahtaa.
Kävi myös minulle ja muutamalle tutulleni. Noi on oikeasti vaarallisia ja pahuuden täyttämiä soita.
Vierailija kirjoitti:
New Age on samanismia. Tutustu aiheeseen ennen siihen uppoamista:
Satanismia tarkoitin, autocorrect iski taas
Oletteko tutustuneet aiheeseen laiskuus että mistä se jotuu aivoissa? jos esim. on saamaton vaikka onhan maailmassa vaikka mitä ravinteita ja aikaakin niin silti ei vaan viitsi yrittää vaikka voisi saada kunniaa ja rahaa ja uuden paremman elämän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tota. Tän innoittamana aloin vähän tutkailla asiaa. Löytyi sitten hurahtaneita tutkijoita, jotka ovat mm.mielestään todistaneet, että 2000-luvulla tapahtuneilla rukouksilla on parannettu ihmisiä 90-luvulla. Menneisyyteen, kun voi kvanttihörhöjen mielestä ajatuksillaan vaikuttaa. 🤦
Mä luin Joe Dispenzan kirjan, jossa myös puhutaan tästä. Siinä esitetään aluksi kvanttimekaniikkaa yksinkertaistetusti, mutta pääsääntöisesti ihan oikein. Luin siitä osia miehelleni, joka on fyysikko. Sitten päästiin kohtaan, jossa kerrottiin miten ajattelemalla tiettyjä asioita romahdutetaan ne kvantit haluttuun tilaan. Mies meinasi tukehtua kahviinsa, kun ei naurusta meinannut tulla loppua. Hän sanoi, ettei se nyt herran jumala noin toimi.
En itse ole luonnontieteilijä, joten selitykseni voivat olla hieman epäselviä, mutta toi oli tiivistys tapahtumasta.
No siis tämä!! Kaikkien näiden new age-ajatusten taustalla on se suurempi ajatus, että ihminen itse on Jumala. Että jokainen pystyy muokkaamaan todellisuutta, koska on niin kaikkivaltias. Ei, ei todellakaan ole.
Mulla on selkeästi joku vaihe, kun etsinyt hyvinvointia ptsd:n kurjistamaan elämääni ja törmään nyt uusbiologiaan (Bruce H.Lipton) ja nyt kvanttibiologiaan ja tuohon Dispenzaan. Mutta mä oon niin kriittinen, että hyvä kun pystyn lukea noita. Ei liene vaaraa hurahtamisesta, varsinkaan kun luin noista rukousten voimalla 1990-luvulla parannetuista ja muusta vastaavasta.
Hyvä, jätä noi jutut! Maadoita itsesi takaisin tähän elämääsi hyvine ja huonoine puolineen. Hyväksyntä on kaiken avain.
Luen varmaan vielä mielenkiinnosta. Olen realisti ja ateisti enkä näe vaaraa, että hurahtaisin, mutta huomaan tän kaavan; huonovointinen ihminen lähtee etsimään apua ja vastaan alkaa tulla kaikenmaailman huuhaata. Osa sitten tarttuu niihin kuin hukkuva oljenkorsiin.
Paras ja oikeasti eheyttävin tapa on rehellinen itsensä ja maailman kohtaaminen. Se on raakaa, mutta keinoja sen aiheuttamien olotilojen löytämiseen ei saa käyttöön, jollei hyväksy maailman ja itsensä epätäydellisyyksiä.
Esimerkiksi tuo ego. Senkin tunnistaminen ja siitä luopuminen on tosi vapauttavaa ja tervehdyttävää, mutta mitään ulkopuolisia tiedon tarjoajia siihen ei välttämättä tarvitse. Mulle sen tunnistamiseen riitti itseni ja ympärillä olevien ihmisten ja ryhmädynamiikoiden perinpohjainen havainnointi, analysointi jne. Toki vanhastaan mm.psykan opintoja alla ja terveydenhuollon koulutus.
Miten sä määrität sun egon? Itse määritän sen niin, että se on yhtä kuin persoona/mieli. Jos siitä hankkiudut eroon niin olet pelkkä puhdas tietoisuus vailla mitään ajatuksia, mielitekoja tai -haluja (eli zen). Käytännössä vanki maallisessa rajoittuneessa kehossa ja ulottuvuudessa.
jos ohjelmoi aivonsa ja jotenkin ylittää "saamattomuuden"
niin voi tehdä itsestään kuolemattoman yliihmisen kun keksii vaan miten sen tekee ja tekee sen.
Tiedemiesten pitäisi keksiä miten pääsee saamattomuudesta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että olet oivaltanut jotain, mikä auttaa sinua tässä hetkessä. Muutaman vuoden päästä voit kokea monista asioista toisin. Ja niin pitääkin olla. Kehitys on elämänikäistä (ei vain tämän inkarnaation) ja on turha kuvitella löytäneensä lopullisia vastauksia.
Itse suoritin henkisyyttä, luin kirjoja ja yritin elää oppien mukaan, kunnes oivalsin että tämä materiaalinen elämä täällä, ihmissuhteineen, ylä- ja alamäkineen, on se koulu jota olen tullut suorittamaan. Ainoa apuväline jota enää oikeastaan käytän ovat tarotit. Lapsuudesta olen tottunut myös rukoilemaan. Muuten elän jalat tiukasti maassa ja tiukan tilanteen tullen yritän muistaa, että tämäkin on läksy.
Mutta kukin tyylillään Joillekin uskonto on tie, jos se tekee myötätuntoisemmaksi.
Siis rukoilet, mutta kanavoit pahoja henkiä tarot-korteilla? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Avaa se Raamattu, niin huomaat, että ennustaminen ym toiminta on syntiä. Nyt kun rukoilet, niin rukouksesi menevät Luciferille.
Jos ajattelee mustavalkoisesti asioita hyvä-paha hyve-synti niin mennään heti alkuun metsään. Ei ihme että uskovaiset tekevät pahimmat teot, koska on koko ikä padottu sitä ns pahaa sisälleen.
Uskovat eivät tee pahoja tekoja. Pahuuden vallassa olevat ihmiset ratsastavat uskonnolla huijaten ihmisiä. Riviuskovainen ei ole mikään paha. Sinulla ei näköjään ole moraalia lainkaan, kun kaikki on siellä harmaalla alueella.
Syöt kuitenkin lihaa, juot alkoholia, syöt avokadoja, ajat autolla, lennät lentokoneella, käytät kaukoidässä tehtyjä vaatteita ja tavaroita? Moni riviuskova kieltää mm. homojen oikeudet ja monen muun harmittoman asian, mitkä ei koske itseä. Nämä ovat myös pahoja asioita mitä tehdään, kun padotaan syntiä ja pahaa sisimpäänsä. Ja turha enää väittää, että asiat eivät olisikaan muka mustavalkoisia. Kehotan tutustumaan Carl Jungin teoriaan varjominästä.
En tee läheskään noita kaikkia asioita. Ja nuo ovat muutenkin ihan normaaleja juttuja, joita lähes jokainen tekee. Eivätkä ole Raamatussa kiellettyjä. Sinä siis hyväksyt Ukrainan sodan, mutta et syö lihaa? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on new age -opit, niin olisin varovainen. Itse menin melkein hommaan mukaan ja vasta kun lähdin pois, tajusin miten älytöntä se on.
Esim. Sellaiset tyypit jauhoi egosta, jotka oli ihan käsittämättömän egoistisia. Järkyttävää.
Onneks lähdin.
Meillä kaikilla on ego ja ihan syystä. Valaistuneillakin. Kyse on siitä, et antaako sen egon viedä vai ei. Egoa voi myös hoivata ja parantaa. Sen poistamiseen pyrkiminen on aivan hullun hommaa.
Itsekin luulin löytäneeni "totuuden" ja kun lähdin pois, käy nykyisin sääliksi näitä uusia jotka luulevat löytäneensä jotain mitä muut eivät.
Tää esimerkki mistä puhuin: pyysin apua täysin asiallisesti (ja olen kiltti ihminen) henkilöltä jota luulin jonkinmoiseksi oppineeksi/guruksi. Tää henkilö absurdisti raivosi uhkaillen kuinka hän on joku tyyliin level 54 ascended master.
En oo koskaan eläessäni tavannut tuollaista reaktiota keneltäkään. Tämän lisäksi ne kaikki muut oudot jutut mitä tuohon liittyy.
Usein nää puhuu itsensä rakastamisesta, mutta suoraan sanottuna moni ei sitten näekään enää muita ihmisiä.
Ihan oikeasti sanon että en mene tohon hommaan mukaan enää ikinä. Kiinnostuin asiasta koska uskoin löytäneen ns. kaksoisliekin ja kuvittelin että maailma on jotenkin hallittavissa tolla law of attraction -hommalla.
Nyt varsinkin vuosien jälkeen tajusin miten homma oli tosi outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Jung on sinulle tuttu, niin hänhän tunnusti uskonnollisuuden ja korkeamman olemassaolon.
Uskonto ei ole yhtä kuin kirkko.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tutustuneet aiheeseen laiskuus että mistä se jotuu aivoissa? jos esim. on saamaton vaikka onhan maailmassa vaikka mitä ravinteita ja aikaakin niin silti ei vaan viitsi yrittää vaikka voisi saada kunniaa ja rahaa ja uuden paremman elämän?
Jep. Johtuu esimerkiksi ristiriitaisista uskomuksista. Haluat rikastua, mutta kotona opetettiin, että rikkaat on moraalittomia ja raha on kaiken pahan alku ja juuri. Pelkäät, että merkitykselliset elämäsi ihmiset ajattelisivat sinusta noin (ja jäät yksin), joten alitajuisesti estät itseäsi menestymästä.
Toinen vaihtoehto on se, että haluat menestyä mutta syvällä sisimmässäsi et usko että sinusta on siihen. Alitajuisesti elät uskomuksiesi mukaan ja sabotoit itseäsi.
Vaihtoehtoja on paljon ja rehellisellä itsetutkiskelulla pääsee eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Jung on sinulle tuttu, niin hänhän tunnusti uskonnollisuuden ja korkeamman olemassaolon.
Uskonto ei ole yhtä kuin kirkko.
Tiedän. Irrelevanttia. Nyt ei ole kyse uskosta vaan synti-hyve mustavalkoajattelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks lähdin.
Meillä kaikilla on ego ja ihan syystä. Valaistuneillakin. Kyse on siitä, et antaako sen egon viedä vai ei. Egoa voi myös hoivata ja parantaa. Sen poistamiseen pyrkiminen on aivan hullun hommaa.
Itsekin luulin löytäneeni "totuuden" ja kun lähdin pois, käy nykyisin sääliksi näitä uusia jotka luulevat löytäneensä jotain mitä muut eivät.
Tää esimerkki mistä puhuin: pyysin apua täysin asiallisesti (ja olen kiltti ihminen) henkilöltä jota luulin jonkinmoiseksi oppineeksi/guruksi. Tää henkilö absurdisti raivosi uhkaillen kuinka hän on joku tyyliin level 54 ascended master.
En oo koskaan eläessäni tavannut tuollaista reaktiota keneltäkään. Tämän lisäksi ne kaikki muut oudot jutut mitä tuohon liittyy.
Usein nää puhuu itsensä rakastamisesta, mutta suoraan sanottuna moni ei sitten näekään enää muita ihmisiä.
Ihan oikeasti sanon että en mene tohon hommaan mukaan enää ikinä. Kiinnostuin asiasta koska uskoin löytäneen ns. kaksoisliekin ja kuvittelin että maailma on jotenkin hallittavissa tolla law of attraction -hommalla.
Nyt varsinkin vuosien jälkeen tajusin miten homma oli tosi outoa.
Onneksi pääsit pois! Siunausta sinulle:)
itselle kävi samoin, oli ketju jossa puhuttiin avierosta, otin sen kannumalla avioeron ja nyt voin permmin kuin koskaan, en tarvitse kumppania enää vain sen takia että muillakin on.
Näistä tulee kovasti mieleen skientologia ja erilaiset uskonlahkot. Asioita voi opiskella myös omin päin ja kriittisesti, ikinä ei kannata uskoa tuntemattoman selittämään agendaan sellaisenaan, ja suosittelen suhtautumaan varauksella myöskin tuttujen ja läheisten hehkuttamiin agendoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo jooga rauhaa sisimpään.
Joogapiirit on suurimmaksi osaksi ihan sairaita. Pahimmat hörhöt, syömishäiriöiset, läskifobian lietsojat, näennäishenkistyneet ja ihan vaan narsistiset kiusaajat löytyy sieltä. Varsinkin mitä gurumpi asema, sen pahempi tyyppi.
Ei. Jotain jauhenlihan pesemiseen liittyvää, muistaakseni.