Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022

Vierailija
02.08.2022 |

Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.

Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.

Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…

Kommentit (1931)

Vierailija
1521/1931 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marsmeli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marsmeli kirjoitti:

Onko kukaan saanut tuloksia valintakurssilla valituista?

Itse Samkista, mutta en 1. olevasta Humakista.

Sain tulokset yhteisöpedagogi nuoriso ja järjestöpuoli. Pääsin. Työyhteisön kehittäjä ei vielä näy.

Mihin hait?

Siis työyhteisön kehittäjä hain, edelleen näkyy opiskelijavalinta kesken. 

Onnea, että pääsit toiseen!

Siellä opintoni osiossa näkyi kun se nuoriso/järjestö kurssi oli arvosteltu, merkitty hyväksytyksi. Siitä muutama päivä meni että näkyi. Vielä ei näy arvosteltuna sitä toista.. menee varmaan loppuhetkiin sen perusteella.

Tulis jo tieto, niin tietäisi, mitä alan vuoden alussa opiskelemaan =) En malta millään odottaa!

Vierailija
1522/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko ne varasijat tänään liikahtaisi, pliiiiiiis!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lab varasija oli liikahtanut yhdellä ylöspäin, hissukseen:)

Vierailija
1524/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko vipusessa joku aika milloin päivittyy?

Vierailija
1525/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilma kirjoitti:

Lab varasija oli liikahtanut yhdellä ylöspäin, hissukseen:)

Jee👏 Oliko tuo päivittynyt jo illalla, mietin että vieläkö tänään varasijat liikahtaa..

Vierailija
1526/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli varasija liikkunut yhdellä! 🥳

Vierailija
1527/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropolian ensihoidon varasijat eivät ole liikkuneet. Vipusen mukaan 18 ottanut paikan vastaan ja 30 paikkaa on tarjolla.

Vierailija
1528/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä siis 30 paikkaa, 12 paikkaa vielä vapaana.

Vierailija
1529/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin varasija liikkunut yhdellä ja todistusvalinnassa varasijalla 2... Saahan nähdä miten käy.

Vierailija
1530/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näkee miten kokeen osiot meni, näen vain kokonaispisteeni opintopolussa

Vierailija
1531/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli kaikki loput pisteet mulla... Olisin päässyt kaikkiin kuuteen mihin hain... metropolia sosionomi, laurea pk-seutu useampi sosionomi paikka, humak yhteisöpedagogi... kaikkiin vähintään kymmenen pistettä paremmilla pisteillä kuin alimmat.. ja oon amispohjalta, en valmistautunut, viimeksi opiskellut jotain amis yhteisiä aineita melkein 20 vuotta sitten ja taidepuolen amiksessa ne oli kyllä aika olemattomalla opetuksella... olin ihan varma etten pääse ja halusin nyt vaan kertoa, että sain tosi hyvät pisteet vaikka ajattelin olevani ihan luuseri... on kyl niin hyvä fiilis tästä. 

Vierailija
1532/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tuli kaikki loput pisteet mulla... Olisin päässyt kaikkiin kuuteen mihin hain... metropolia sosionomi, laurea pk-seutu useampi sosionomi paikka, humak yhteisöpedagogi... kaikkiin vähintään kymmenen pistettä paremmilla pisteillä kuin alimmat.. ja oon amispohjalta, en valmistautunut, viimeksi opiskellut jotain amis yhteisiä aineita melkein 20 vuotta sitten ja taidepuolen amiksessa ne oli kyllä aika olemattomalla opetuksella... olin ihan varma etten pääse ja halusin nyt vaan kertoa, että sain tosi hyvät pisteet vaikka ajattelin olevani ihan luuseri... on kyl niin hyvä fiilis tästä. 

Mikä oli eka vaihtoehtosi? Otitko paikan vastaan?

Vierailija
1533/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta / tietoa siitä, että opiskelijoita olisi hyväksytty enemmän sisälle, mitä aloituspaikkoja? En siis tarkoita sitä tasasijasääntöä, missä hakijoilla on samat pisteet, vaan että varasijoilta olisikin otettu muutama seuraavakin sisälle, varsinkin verkkopainotteisissa monimuotototeutuksissa. Tapahtuukohan tällaista, t. epätoivoinen 4. varasijalla roikkuva toiskertalainen :S

Vierailija
1534/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli eka vaihtoehtosi? Otitko paikan vastaan?

otin humakin yhteisöpedagogin verkko-opinnot vastaan. Se oli mun eka vaihtoehto. 

Vierailija
1535/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemusta / tietoa siitä, että opiskelijoita olisi hyväksytty enemmän sisälle, mitä aloituspaikkoja? En siis tarkoita sitä tasasijasääntöä, missä hakijoilla on samat pisteet, vaan että varasijoilta olisikin otettu muutama seuraavakin sisälle, varsinkin verkkopainotteisissa monimuotototeutuksissa. Tapahtuukohan tällaista, t. epätoivoinen 4. varasijalla roikkuva toiskertalainen :S

Hain kevään haussa sairaanhoitajaksi monimuotona. Aloituspaikkoja 30, mutta 3 "ylimääräistä" oltiin myös hyväksytty, eli meitä on 33 ryhmässä. En tiedä mitä kautta ovat päässeet sisään, tai että ovatko varasijoilla olleet. En edes tiedä tietääkö kukaan ovatko he "ylimääräisiä".

Mutta on siis mahdollista että ryhmään otetaan enemmän kuin mitä alunperin ilmoitettu paikkoja olevan. Monimuodossa ja verkkopainotteisessa opetuksessa yleistä.

Vierailija
1536/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Laurea yamk varasijat pomppineet tänään?

Vierailija
1537/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut valituksi 3. hakutoiveeseeni.

Lisäksi olen 5.varasijalla ensimmäiseen hakutoiveeseeni.

Voinko siis nyt 25.11 vastaanottaa tuon 3.toiveen paikan, eikä tarvitse enää jäädä odottelemaan pääsenkö 1.toivepaikkaani?

Vierailija
1538/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1539/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voinko siis nyt 25.11 vastaanottaa tuon 3.toiveen paikan, eikä tarvitse enää jäädä odottelemaan pääsenkö 1.toivepaikkaani?

Kyllä voit. Minne tulit valituksi? :)

Vierailija
1540/1931 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voit. Minne tulit valituksi? :)

Laureaan.