Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022

Vierailija
02.08.2022 |

Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.

Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.

Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…

Kommentit (1931)

Vierailija
1921/1931 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näkyy jo, että varasijatäyttö loppunut. Eli en saanut koulupaikkaa, taas oli niin lähellä.

Vierailija
1922/1931 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en päässyt taaskaan :( Ei auta kuin alkaa seuraavaan valmistautumaan! Voimia kaikille ja ihanaa joulun aikaa anyway <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1923/1931 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minä, harmittaa. Pisteet kyllä olis riittänyt.. Jaksaako monta kertaa sit hakea jos koskaan ei pääse. No joulua kohti, rauhallista joulunaikaa🎄ja onnea sisään päässeille!

Vierailija
1924/1931 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimein on kaikki odotus ohi.

Niille jotka ei päässeet; yksi mahdollinen väylä opintoihin voi olla yo-arvosanojen korottaminen tai ammattikoulun käyminen. Jos amiksesta saa hyvän todistuksen niin sitten voi päästä suoraan sillä sisään. Toki siihen menee minimissään kaksi vuotta, mutta vaihtoehto sekin.

Mukavaa joulunaikaa kaikille, tsemppiä kevään hakuihin! Ei luovuteta 💪

Vierailija
1925/1931 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä teille keväälle jotka ette nyt päässeet!

Itse hain muutamia vuosia sitten muistaakseni kolme kertaa sairaanhoitajan koulutukseen enkä päässyt. Jatkoin lähihoitajana töitä vanhuspuolella ja aloin jo ajatella, että ehkä tämä on ihan hyvä työ. No viime syksynä sitten hakuajan lähestyessä loppua ajattelin, että no jos vielä kerran koitan piruuttani. Todistusvalinnalla en päässyt ja sen arvasinkin. Tein ensimmäistä kertaa nykyisen kaltaiset pääsykokeet ja jäin odottamaan. No ensimmäinen varasija ja piti jännittää miten käy. No nyt on melkein vuosi sh-opintoja takana ja olen vieläpä onnistunut nopeuttamaan opintoja! Opinnot sujuneet myös hyvin ja numerot hyviä, ihan erilainen into opiskella näin 40+ iässä kuin nuorena. Toki tämä on rankkaa kun tekee 100% kolmivuorotyötä samalla.

Koskaan ei kannata heittää kirvestä kaivoon! Nyt sitten vain treenaamaan niitä juttuja, jotka pääsykokeissa vaikeita!

Vierailija
1926/1931 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hain muutamia vuosia sitten muistaakseni kolme kertaa sairaanhoitajan koulutukseen enkä päässyt. Jatkoin lähihoitajana töitä vanhuspuolella ja aloin jo ajatella, että ehkä tämä on ihan hyvä työ. No viime syksynä sitten hakuajan lähestyessä loppua ajattelin, että no jos vielä kerran koitan piruuttani. Todistusvalinnalla en päässyt ja sen arvasinkin. Tein ensimmäistä kertaa nykyisen kaltaiset pääsykokeet ja jäin odottamaan. No ensimmäinen varasija ja piti jännittää miten käy. No nyt on melkein vuosi sh-opintoja takana ja olen vieläpä onnistunut nopeuttamaan opintoja! Opinnot sujuneet myös hyvin ja numerot hyviä, ihan erilainen into opiskella näin 40+ iässä kuin nuorena. Toki tämä on rankkaa kun tekee 100% kolmivuorotyötä samalla.

Koskaan ei kannata heittää kirvestä kaivoon! Nyt sitten vain treenaamaan niitä juttuja, jotka pääsykokeissa vaikeita!

Kiitos kauniista sanoistasi <3

Vierailija
1927/1931 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sanoistasi :))

Vierailija
1928/1931 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä keväällä olin sijalla 25 ja liikkui niin että jäin sijalle 11.

Tänä vuonna varasijalla 12 ja liikkui yhdellä 😅 eli jokainen hakukerta ihan erilainen. Keväällä taas, palaillaan!

Vierailija
1929/1931 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen näkee, että miten pisteet jakautuivat osioiden kesken? Kiinnostais tietää mikä meni mönkään😁

Vierailija
1930/1931 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tän keskustelun vahingos kun yritin ettii tietoa et ku haen täs just AMK kouluun mut en saa lähetettyä hakemusta kun ei oo valintakoepaikkoja. Eli tarkoittaako tää nyt sitä että en edes pääse kokeeseen...

Vierailija
1931/1931 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandrellaemstrom kirjoitti:

Löysin tän keskustelun vahingos kun yritin ettii tietoa et ku haen täs just AMK kouluun mut en saa lähetettyä hakemusta kun ei oo valintakoepaikkoja. Eli tarkoittaako tää nyt sitä että en edes pääse kokeeseen...

Onko koulutus ,johon haet nyt syksyllä haettavissa? Kaikki koulutukset ei ole. Kun katsoo sitä koulutusten listausta niin sen esittelyn alareunassa lukee vihreällä pohjalla haku käynnissä niissä kohteista ,jotka kuuluu syksyn yhteishaku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi