Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää tätä köyhäilyä. Koko kesä meni pieleen.

Vierailija
02.08.2022 |

Mitään kunnollista ei olla tehty. En jaksa enää typerää ulkoilua jossain metsässä. Ei anna mulle mitään. Missän muualla kuin lähialueen metsissä ei olla käyty.
Joka päivä sama juttu. Mitä me tehdään tänään? No, v***u mennään x metsään tai y paikkaan kävelemään.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä on köyhien jutut.

Vierailija
2/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olisit tehnyt jo olisi varaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä vaikka puoliso käy töissä. Kannattaisi laittaa lapsi tarhaan ja jäädä itse mieluummin vaikka toimeentulotuelle kuin hoitaa omaa lasta kotona.

Vierailija
4/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennyt lomalle Krimille tai Shotsiin. Työläisen paratiisi.

Ap.

Vierailija
5/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaisi käydä vähän kauempana metsissä ja kerätä marjoja ja sieniä. Ja samalla reissulla voi käydä myös uimassa. Kirjastot ovat auki; niistä saa lainaan lukemista ja musiikkia. Entä tunnetteko jo paikkakuntanne ja lähiseudun nähtävyydet? Kaikkea mielekästä voi löytää ilmaiseksi tai halvalla ihan läheltä.

Vierailija
6/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö mielikuvitus riitä muuhun? Kesällä metsää mukavampaa on mennä rannalle, puistoihin, piknikille, pyöräretkelle, tavata ystäviä, pitää leffailtapäivästä sadesäällä jne jne

Vierailija
7/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia ponnisteluja ja toimenpiteitä olet itse tehnyt tilanteen korjaamiseksi?

Vierailija
8/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin lusmut. Ei teillä ole oikeutta valittaa siitä että elämisen ja asumisen lisäksi pitäisi vielä kustantaa samat virikkeet kun työssäkäyvillä on.

Mulla on oikeus saada 1500 kelan palkkaa, jos ei hommat huvita.

Vierailija
9/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö mielikuvitus riitä muuhun? Kesällä metsää mukavampaa on mennä rannalle, puistoihin, piknikille, pyöräretkelle, tavata ystäviä, pitää leffailtapäivästä sadesäällä jne jne

Rannoille ja puistoihin kokoontuu nimenomaan köyhät ja elämänkallut ryyppäämään ja meluamaan.

Vierailija
10/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoituksella köyhäilin koko kesän. Nyt on teillä rahaa ruuan hintojen nousuun. Nämä on valitoja. Kiva kesä oli siitä huolimatta. Hyvää loppukesää kaikille. 🌞

Vierailija
11/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille taitaa olla itseisarvo että sen tekemisen pitää olla maksullista vaikka varakkaammat ei sitä tekisikään.

Vierailija
12/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaisi käydä vähän kauempana metsissä ja kerätä marjoja ja sieniä. Ja samalla reissulla voi käydä myös uimassa. Kirjastot ovat auki; niistä saa lainaan lukemista ja musiikkia. Entä tunnetteko jo paikkakuntanne ja lähiseudun nähtävyydet? Kaikkea mielekästä voi löytää ilmaiseksi tai halvalla ihan läheltä.

Marjat kerätty jo. Sieniä en uskalla poimia kun en tunne niitä. Eikä niitä ole täällä meillä päin näkynytkään.

Tuo metsissä kävely ei anna mitään minulle muuta kuin hirveän ahdistuksen ja järjettömiä paukamia hyttysten ja paarmojen puremista.

Olishan se ollut kiva mennä vaikka jollekin reissulle pois kotoa, mutta ei ole varaa.

Ap

Vierailija
13/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjat kerätty jo. Sieniä en uskalla poimia kun en tunne niitä. Eikä niitä ole täällä meillä päin näkynytkään.

Tuo metsissä kävely ei anna mitään minulle muuta kuin hirveän ahdistuksen ja järjettömiä paukamia hyttysten ja paarmojen puremista.

Olishan se ollut kiva mennä vaikka jollekin reissulle pois kotoa, mutta ei ole varaa.

Ap

Olen itse hyvin toimeentuleva ja ihan parasta on käydä eri rannoilla ja uimassa. Eväät mukaan tai ilman. Telttailuakin harkitsin, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi. Torillakin tykkään käydä paljon. En ole saanut kesällä paljoa rahaa tuhlattua.

Vierailija
14/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen itse hyvin toimeentuleva ja ihan parasta on käydä eri rannoilla ja uimassa. Eväät mukaan tai ilman. Telttailuakin harkitsin, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi. Torillakin tykkään käydä paljon. En ole saanut kesällä paljoa rahaa tuhlattua.

Mutta kun köyhien harrastusten pitää olla vähintään maksullisia ja mieluiten kalliita sellaisia.Yksi käytti 200€/kk Tt-tuesta jälkikasvunsa musiikkiharrastukseen.

Vierailija
15/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tultiin juuri parin viikon kaupunki/vuorivaelluslomalta ulkomailta. Sai patterit ladattua auringossa luonnossa reippaillen ja nähtävyyksiin tutustuen. Kotimetsät on myös meillä upeat mutta vaihtelu virkistää.

Vierailija
16/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Maisemanvaihdokset ovat tosiaan tärkeitä. Täälläpäin maata pääsee esim. alle vitosella junalla naapurikaupunkiin tunnin matkan päähän, jos ostaa sen lipun hyvissä ajoin etukäteen. Ainakin päiväekskursioita voi siis tehdä halvalla.

Vierailija
17/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota se pitkäaikaistyöttömän elämä oikeasti on. Jotkut sitä kadehtivat ja jotkut pohtivat, että olisiko tuo minunkin tulevaisuuteni (kuvitellen sen olevan jotain muuta).

Vierailija
18/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ymmärtää. Lomalla on tarkoitus tehdä jotain erillaista, ei sitä samaa mitä tekee 365 päivää vuodesta. Jollekin voi olla lomaa heräillä omaan tahtiin aamulla ja juoda kahvinsa rauhassa, tehdä luonnossa päiväkävelyitä ja ottaa rennosti, mutta minulle joka olen eläkkeellä se on sitä arkea eikä siinä ole mitään erityistä. Lomailu minulle olisi jotain aktivoivaa tekemistä josta todennäköisesti tulisin kotiini lepäämään.

Vierailija
19/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhäilen vain suomessa,kulutan sitten ulkomailla.

Vierailija
20/24 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet metsään jos et siellä viihdy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi